Tytu³: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 21:23:10 W oczekiwaniu na kolejny nasz Wielki Konkurs Chopinowski mo¿e nie wszyscy zauwa¿yli, ¿e wyrós³ nam po drodze kolejny chopinowski konkurs -
i mo¿na rzec, z jeszcze wê¿sz± specjalizacj± :) Muszê przyznaæ, ¿e ja równie¿ przeoczy³am jego inauguracjê - w koñcu to jego pierwsza edycja. bêdzie trzeba przywykn±æ, ¿e to nowe muzyczne wydarzenie zago¶ci na sta³e w naszym kalendarzu konkursowym, aby kojarzy³o nam siê spontanicznie i bez przypomnieñ. Idea niezmiernie ciekawa, kryteria kwalifikacyjne do¶æ wymagaj±ce (wymagana rekomendacja dwóch pedagogów o ¶wiatowej s³awie), a lista jurorów wielce atrakcyjna:) S± w¶ród nich nasi najulubieñsi wykonawcy: z pianistów polskich - Janusz Olejniczak, Wojciech ¦wita³a, Ewa Pob³ocka. A tak¿e Dang Thai Son, Andreas Staier, Alexei Lubimov, Nelson Goerner. Oraz mniej mi trochê osobi¶cie znani, ale równie Claire Chevallier, Nikolai Demidenko i Tobias Koch. Z Polski startuje najwiêcej - 16 uczestników. Ponadto w konkursie bierze udzia³ 4 pianistów z Japonii, po 2 z Rosji, Chin i Francji, oraz po 1 z USA, Rumumii, Belgii i Ukrainy. Kiedy ju¿ u¶wiadomimy sobie, ¿e ten KCH2 to ju¿... :), to mo¿emy wys³uchaæ go bez problemu. Jak powiadamia nas NIFC, konkurs ma na celu popularyzacjê wykonawstwa na instrumentach historycznych, zatem specjaln± uwagê przyk³ada siê do jego udostêpnianiu w mediach. Wszystkie przes³uchania bêd± dostêpne w Programie II PR, natomiast TVP Kultura udostêpni transmisjê z fina³u komkursu 12 i 13 wrze¶nia o godz. 18:00, oraz koncertu laureatów, który odbêdzie siê 14 wrze¶nia o godz. 19:00 (bêd± tak¿e retransmisje w Jedynce TVP). Poza tym, ca³y konkurs tradycyjnie jest i bêdzie do ods³uchania na kanale YT i FB. Drugi koncert inauguracyjny odby³ siê 3 wrze¶nia - szczê¶liwie pozostaje na You Tube; https://www.youtube.com/watch?v=5wwhxFq4Gqs Wykonawcy: Janusz Olejniczak – period piano * Nikolai Demidenko – period piano ** Orchestra of the Eighteenth Century Grzegorz Nowak – conductor Program: Pawe³ Szymanski À la recherche de la symphonie perdue Fryderyk Chopin, Piano concerto in F minor, Op. 21* Fryderyk Chopin, Piano concerto in E minor, Op. 11** Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 21:28:59 Jeste¶my ju¿ po pierwszym etapie konkursu.
Tak wygl±da³a 1 sesja poranna w pierwszym dniu, 04.09.2018 r., w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej: https://www.youtube.com/watch?v=csg77MaLQRE&t=20s PROGRAM: Ewa Tytman-Csiba (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Buchholtz 1825; NIFC) Etiuda c-moll op. 10 nr 12 (Buchholtz 1825; NIFC) 1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia) Johann Sebastian Bach 39:30 Preludium i Fuga fis-moll BWV 883 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk) Ballada f-moll, op. 52 (Pleyel 1842; Beunk) Benjamin d'Anfray (Francja/France) Karol Kurpiñski 1:13:29 Polonez g-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Buchholtz 1825; NIFC) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga fis-moll, BWV 859 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk) Fryderyk Chopin Barkarola op. 60 (Pleyel 1842; Beunk) Etiuda C-dur op. 10 nr 1 (Pleyel 1842; Beunk) [przerwa/interval] Aurelia Viºovan (Rumunia/Romania) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga G-dur BWV 860 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Buchholtz 1825; NIFC) Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Buchholtz 1825; NIFC) Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene) Maciej Wota (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez d-moll (Broadwood 1847–1848; Maene) Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Broadwood 1847–1848; Maene) Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Broadwood 1847–1848; Maene) Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene) Oraz sesja wieczorna 04.09.2018: https://www.youtube.com/watch?v=kkxe7wtFocQ PROGRAM: £ukasz Byrdy (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga gis-moll BWV 863 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk) Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk) Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk) £ukasz Chrzêszczyk (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk) Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk) Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk) 6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga b-moll BWV 891 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk) Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk) [przerwa] Aleksandra Bobrowska (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene) Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Buchholtz 1825; NIFC) Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk) Etiuda c-moll op. 25 nr 12 (Pleyel 1842; Beunk) 2:43:40 Aleksandra Hortensja D±bek (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez As-dur [op. posth] (Broadwood 1848; Maene) Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Broadwood 1848; Maene) Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Broadwood 1848; Maene) Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk) Nastêpnie 1 sesja, poranna, 05.09.2018r. https://www.youtube.com/watch?v=VDiIZWjtL7o PROGRAM: Antoine de Grolée (Francja/France) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 848 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837 ; Beunk) Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Erard 1837; Beunk) Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk) Anna Hajduk-Rynkowicz (Polska/Poland) Preludium i Fuga gis-moll BWV 887 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Pleyel 1842; Beunk) Józef Elsner Polonez Es-dur (Graf 1819; NIFC) Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk) Ballada f-moll op. 52 (Erard 1837; Beunk) 12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] [Op. 71 No. 2] (Buchholtz 1825; NIFC) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Etiuda h-moll op. 25 nr 10 (Erard 1837; Beunk) Ballada F-dur op. 38 (Pleyel 1842; Beunk) Yoshiko Furukawa (Japonia/Japan) Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga F-dur BWV 880 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Buchholtz 1825; NIFC) Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene) Fryderyk Chopin Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk) Katarzyna Hajduk-Konieczna (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC) Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Broadwood 1848; Maene) Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk) Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk) Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Buchholtz 1825; NIFC) Czy¿ to nie wielka przyjemno¶æ, ¿e znów tyle Chopina? :D Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 21:49:02 I sesja wieczorna 05.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=gw_-fKk2JZI Mo¿na zauwa¿yæ znajomych: Dinarê Klinton i naszego ulubieñca z Konkursu Chopinowskiego na Wspó³czesnych Fortepianach (chyba tak teraz powinni¶my go nazywaæ? :D) - Krzysztofa Ksi±¿ka. PROGRAM: 13. Shintaro Kawahara (Japonia/Japan) Karol Kurpiñski Polonez d-moll Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 878 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] Ballada As-dur op. 47 Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 14. Dinara Klinton (Ukraina/Ukraine) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 850 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 25 nr 1 Maria Szymanowska Polonez f-moll Barkarola Fis-dur-dur op. 60 15. Agnieszka Korpyta (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Es-dur BWV 876 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Maria Szymanowska Polonez f-moll Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 Ballada g-moll op. 23 16. Justyna Kreft (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] Maria Szymanowska Polonez f-moll Fryderyk Chopin Etiuda Es-dur op. 10 nr 11 Ballada As-dur op. 47 17. Krzysztof Ksi±¿ek (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 Ballada F-dur op. 38 Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 21:54:06 Oto sesja poranna 06.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=pWqBTFsWSgY PROGRAM: 18. Sijia Ma (Chiny/China) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Pleyel 1842; Beunk) Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk) Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837; Beunk) Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk) 19. Yui Nakamura (Japonia/Japan) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Fis-dur BWV 858 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk) Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk) Karol Kurpiñski Polonez g-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk) 20. Matthias Nauwelaerts (Belgia/Belgium) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Erard 1837; Beunk) Maria Szymanowska Polonez f-moll (Pleyel 1842; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Pleyel 1842; Beunk) Barkarola Fis-dur op. 60 (Erard 1837; Beunk) [przerwa] 21. Elizaveta Malysheva (Rosja/Russia) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga H-dur BWV 892 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene) Fryderyk Chopin Etiuda gis-moll op. 25 nr 6 (Broadwood 1848; Maene) Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene) Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Broadwood 1848; Maene) Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk) 22. Kamil Pacholec (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk) Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk) Etiuda a-moll op. 25 nr 11 (Erard 1837; Beunk) Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk) Oraz sesja wieczorna: https://www.youtube.com/watch?v=GJtJO4ZIt44 PROGRAM: 23. Agnieszka Porzuczek (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Karol Kurpiñski Polonez g-moll Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] Ballada f-moll op. 52 24. Siying Qin (Chiny/China) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 872 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Karol Kurpiñski Polonez d-moll Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] Ballada f-moll op. 52 25. Tomasz Ritter (Polska/Poland) Karol Kurpiñski Polonez d-moll Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5 Ballada f-moll op. 52 Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier 26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 Ballada g-moll op. 23 27. Aleksandra ¦wigut (Polska/Poland) Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga g-moll BWV 861 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier Fryderyk Chopin Etiuda c-moll op. 10 nr 12 Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] Maria Szymanowska Polonez f-moll Barkarola Fis-dur op. 60 Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 22:15:42 A dzi¶ s³uchali¶my ju¿ etapu drugiego:
Do drugiego etapu przeszli: Dmitry Ablogin, £ukasz Byrdy, Eric Clark, Antoine Grolée, de, Naruhiko Kawaguchi, Dinara Klinton, Agnieszka Korpyta, Justyna Kreft, Krzysztof Ksi±¿ek, Yui Nakamura, Kamil Pacholec, Tomasz Ritter Joanna Ró¿ewska, Aleksandra ¦wigut oraz Aurelia Visovan II etap – PLEYEL, ERARD Sesja poranna 08.09.2018: https://www.youtube.com/watch?v=QwW7W0YfcH4 29. Aurelia Viºovan (Rumunia/Romania) Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: nr 1 g-moll, nr 2 C-dur, nr 3 As-dur, nr 4 b-moll Fryderyk Chopin Polonez As-dur op. 53. 1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia) Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: nr 1 cis-moll, nr 2 es-moll Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, nr 2 As-dur, nr 3 cis-moll Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto 6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States) Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, nr 2 As-dur, nr 3 cis-moll Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto Sesja wieczorna 08.09: https://www.youtube.com/watch?v=EjK9antJe3w 9. Antoine de Grolée (Francja/France) Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto Fryderyk Chopin Mazurki op. 30: nr 1 c-moll, nr 2 h-moll, nr 3 Des-dur, nr 4 cis-moll Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan) Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: nr 1 cis-moll, nr 2 es-moll Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: nr 1 g-moll, nr 2 C-dur, nr 3 As-dur, nr 4 b-moll Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 08, 2018, 22:16:20 Dodam od siebie tylko trzy grosze ;)
S³ucham dzisiejszego Rosjanina i Japoñczyka Kawaguchiego. Kupili mnie! Skrajnie odmienne wizje - nie da siê tego nie zauwa¿yæ - ale obie bardzo ciekawe, szczere, osobiste. Jak wiecie, nie jestem entuzjast± akademickiego szopenowania; taka dramaturgia sonaty b-moll jak w wykonaniu obu panów chwyta za uszy. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 22:21:06 Pat, w Twoim wykonaniu s± to zazwyczaj trzy z³ote dukaty 8) Na razie w szale kopiowania i wklejania pos³ucha³am w³a¶nie tylko tego ostatniego Kawaguchiego, i ogromnie mi siê spodoba³ :) Co prawda nie mam jeszcze materia³u porównawczego z pozosta³ymi, ale ju¿ fakt, ¿e przeszli do drugiej rundy ¶wiadczy o tym, ¿e pewnie ka¿dy z nich prezentuje niez³y poziom, a fakt, ¿e Japoñczyk zwróci³ Twoj± uwagê, ¶wiadczy tym bardziej na jego korzy¶æ ;) Poszukam sobie jeszcze w pierwszej kolejno¶ci tego Rosjanina.
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 08, 2018, 22:54:07 Wróci³y komentarze na YT, zdarzaj± siê mistrzowie :D "Am i the only South African online?" ?!?! 8)
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 23:09:30 :D I za to równie¿ kochamy ten konkurs! (teraz ju¿ - te konkursy!!)
Kto wie, mo¿e byliby¶my sk³onni zgodziæ siê z tym komentarzem: "every participant is very talented but Thomas Ritter from Poland is the best" ?? A na pewno z tym: "Dobrze, ¿e na tê ucztê muzyczn± nie trzeba czekaæ jeszcze dwa lata." :) O tak, bardzo jeste¶my wdziêczni :) Jakie odczucia z wystêpu Aurelii? Jak ³adnie brzmi ten fortepian :) Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 08, 2018, 23:31:33 Aurelia niczym szczególnym mnie nie ujê³a, ale s³ucha³em tylko fragmentów sonaty. A Tomasz Ritter (choæ kto wie, czy za parê lat faktycznie nie bêdzie Thomasem Ritterem, bo wielka kariera chyba siê szykuje) to niew±tpliwie jeden z faworytów.
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 08, 2018, 23:51:06 Kawaguchi tak¿e gra³ na tym Pleyelu - Sonatê b-moll Piêkny d¼wiêk :)
Ale on w ogóle zaszala³ z fortepianami: polonezy gra³ na Erardzie, mazurki - na Broadwoodzie. Ciekawi mnie, czym kieruje siê pianista w takim wyborze tego a nie innego instrumentu do konkretnego utworu. Bardziej siê orientujê w ró¿nicach miêdzy wspó³czesnymi instrumentami. Pewnie bêdzie tu okazja i du¿e pole do porównañ. W³a¶nie s³ucham Ablogina - w ca³o¶ci na Pleyelu. Potem reszta :) Je¶li chodzi o Pleyela, na stronie PRII mo¿na przeczytaæ te¿, ¿e "go¶cie Dwójki podkre¶lali walory tego instrumentu, komentuj±c wystêp Japoñczyka Naruhiko Kawaguchiego i wykonan± przez niego Balladê F-dur op. 38 Fryderyka Chopina. - ¦wietnie zrobi³, ¿e wybra³ Pleyela. Ma on bowiem tak± tajemniczo¶æ i dok³adnie ten rejestr, który ma miejsce na pocz±tku utworu idealnie pasuje do d¼wiêkowo¶ci tego instrumentu - zauwa¿y³ pianista Hubert Rutkowski". Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 09, 2018, 23:28:53 Zwracam uwagê na bardzo stylowe, a jednocze¶nie fantazyjne i kontempluj±ce mazurki Krzysztofa Ksi±¿ka z dzisiejszych przes³uchañ. Ja ca³ego jego wystêpu nie s³ucha³em; pod niebiosa wychwalaj± go Pêciñska czy Markowicz w Radiu Chopin, bardziej sceptyczni - poza Miklaszewskim - s± komentuj±cy w Dwójce. Co nieco jednak pods³ucha³em; we¼my dzisiejsze Scherzo z Sonaty h-moll - jest tu co¶ frapuj±cego: to nieustanne szukanie niuansu, podbarwianie kontrapunktu, próba konstruowania napiêcia - nie zawsze perfekcyjnie udana czy spójna, niemniej dzieje siê. Dodam tylko, ¿e w mojej wizji idealnej jest wiêcej delikatno¶ci i klarowno¶ci artykulacyjnej tych mkn±cych jak wiatr przebiegów.
Jutro chyba trzeba nawet live niektórych pos³uchaæ. Poprzeczkê postawili¶my tak wysoko, ¿e a¿ siê bojê. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 01:54:59 Oczywi¶cie trzymam kciuki za Ksi±¿ka, jednego z naszych ulubieñców z KCH :) Ale te¿ na pewno warto kibicowaæ co najmniej i Ritterowi, i Kawaguchiemu, i Abloginowi, i Visovan :) A mo¿e jeszcze jaki¶ nowy zachwyt nam siê otworzy :) Dwójkowi recenzenci polecaj± te¿ naszej uwadze grê Kamila Pacholca.
Przy okazji: Tomasz Ritter by³ zwyciêzc± Miêdzynarodowego Konkursu im. Rubinsteina dla m³odych pianistów w Bydgoszczy w 2011 roku (Krzysztof Ksi±¿ek zaj±³ na nim czwarte miejsce). Zdecydowanie nasz bydgoski konkurs jest dobrym odbiciem dla m³odych zdolnych wykonawców do dalszych laurów :) Na stronie Dwójki mo¿na ju¿ te¿ pos³uchaæ ³adnie posegregowanych wykonañ poszczególnych wykonawców z I i II etapu, oraz koncertu inauguracyjnego z 2 wrzesnia, i obejrzeæ sobie zdjêcia i opisy wszystkich tych tak piêknie brzmi±cych fortepianów :) https://www.polskieradio.pl/361 Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 15:15:56 Sesja wieczorna w niedzielê 09.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=4Ub_9mbRoKk PROGRAM: 17. Krzysztof Ksi±¿ek (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 Polonaise in F sharp minor, Op. 44 Fryderyk Chopin Mazurki op. 50 Mazurkas, Op. 50 nr 1 G-dur / No. 1 in G major nr 2 As-dur / No. 2 in A flat major nr 3 cis-moll / No. 3 in C sharp minor Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Sonata in B minor, Op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 20. Yui Nakamura (Japonia/Japan) Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 Polonaises, Op. 26 nr 1 cis-moll / No. 1 in C sharp minor nr 2 es-moll / No. 2 in E flat minor Fryderyk Chopin Mazurki op. 41 Mazurkas, Op. 41 nr 1 e-moll / No. 1 in E minor nr 2 H-dur / No. 2 in B major nr 3 As-dur / No. 3 in A flat major nr 4 cis-moll / No. 4 in C sharp minor Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Sonata in B flat minor, Op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 15:20:27 I sesja poranna w poniedzia³ek, 10.09.2018:
W³a¶nie jej s³ucham :) https://www.youtube.com/watch?v=wQJDe1K-2aM Wystêpuj±: 22. Kamil Pacholec (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Mazurki op. 24 nr 1 g-moll nr 2 C-dur nr 3 As-dur nr 4 b-moll Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 25. Tomasz Ritter (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 nr 1 cis-moll nr 2 es-moll Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 nr 1 gis-moll nr 2 D-dur nr 3 C-dur nr 4 h-moll Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, nr 2 As-dur, nr 3 cis-moll Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 Pi±tka naszych uczestników zamyka drugi etap, trzech z nich s³yszymy w porannej sesji. Kamil Pacholec gra na Erardzie. Wydaje siê, ¿e daje radê :) A czy poradzi sobie z sonat±, z któr± wed³ug naszych komentatorów w Dwójce jeszcze nikt do koñca sobie nie poradzi³? ;) ... Podoba mi siê :) Na mój gust, by³a w tym i delikatno¶æ i romantyczne rozmarzenie, a potem i szczypta têsknoty, i odrobina szaleñstwa, ale raczej z emocjonalnym wyrazem, a bez gwa³towno¶ci i zapêdzenia. Ten efekt zreszt± te¿ trzeba jeszcze prze³o¿yæ na d¼wiêkow± opowie¶æ tego fortepianu. Ciekawie by by³o wys³uchaæ np. tej samej sonaty granej przez tego samego pianistê na ró¿nych fortepianach (pianisty - "fortepianisty" ;) - równie dobrze panuj±cego nad ich indywidualnymi cechami i potrafi±cego wydobyæ z nich ich bogactwo, bo, jak to chyba ¿artowa³ pan Miklaszewski - "tak siê gra, jak przeciwnik pozwala" ;)) Odk³adam z musu resztê s³uchania na wieczorny czas:) n Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 20:46:56 Jeszcze nie przes³ucha³o siê wszystkich z etapu drugiego (by³am w trakcie s³uchania Joanny Ró¿ewskiej), a oto ju¿, tak szybko, jurorzy zdecydowali o sze¶ciu szczê¶liwcach
dopuszczonych do fina³u! Za moment dowiemy siê, w jakim wykonaniu us³yszymy sze¶æ chopinowskich koncertów. Oczywi¶cie ca³e to bogactwo mazurków, ballad, polonezów i sonat pozostanie z nami, do spokojnego ju¿ smakowania i zgadzania siê lub nie z decyzjami jury :) Wszyscy jurorzy s± koncertuj±cymi pianistami, wszystkich mo¿na nazwaæ wielkimi artystycznymi osobowo¶ciami. Oczywi¶cie maj± zapewne ró¿ne upodobania (mo¿e i dotycz±ce ulubionego typu fortepianu? :)), zapatrywania na wykonawstwo historyczne, a i ró¿ne do¶wiadczenie w takim rodzaju gry. Ciekawe, do jakiego wyboru doprowadzi ich wspólny werdykt. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 20:56:39 A oto decyzja jury:
Dimitri Ablogin Antoine de Grolee Naruhiko Kawaguchi Krzysztof Ksi±¿ek Tomasz Ritter Aleksandra ¦wigut Powiem tak - cztery satysfakcjonuj±ce potwierdzenia przewidywañ (czy przynajmniej nadziei), plus dwa du¿e zaskoczenia :) Z tego co s³yszê, Dwójkowi komentatorzy tak¿e spontanicznie zdziwili siê nieobecno¶ci± Kamila (po ods³uchaniu jego II etapu, te¿ mia³am nadziejê), i dziwi± siê choæby awansowi Francuza. Jeszcze pos³uchamy na pewno wielu analiz i rozwa¿añ. Có¿, mi³o, ¿e przeszed³ Ksi±¿ek i Ritter, cieszy Kawaguchi i Ablogin. ¯al mi Aurelli, przypad³a mi do serca :) Joasi Ró¿ewskiej te¿ bardzo przyjemnie siê s³ucha. Dobra by³a Dinara Klinton, i Yui Nakamura. Jak zwykle, wszyscy nie mogli siê zmie¶ciæ. Na pewno ods³ucham je¶li nie ca³o¶æ, to wiêkszo¶æ tego archiwum. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 10, 2018, 21:10:49 Kurcze, ale Antoine? Mój frankofilizm jest powszechnie znany, ale tutaj k³óci siê on z wra¿eniami muzycznymi...
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 10, 2018, 21:47:55 Jako¶ uk³adaj± siê podobnie nasze upodobania z preferencjami redaktorów Dwójki, co dobrze ¶wiadczy o ich muzycznych gustach ;)
Tomasz Ritter - wszyscy jednym g³osem potwierdzili: wielki talent; choæ tak¿e, jak rozumiem, i Ty i oni mieli do niego w drugim etapie pewne zastrze¿enia. Jak s³yszê, pan Miklaszewski podziela moje usatysfakcjonowanie sonat± Kamila :) I zgadzam siê, ¿e bardzo klimatyczne by³y mazureczki. Dobrze by³o go poznaæ, i na pewno pozostanie w naszej pamiêci. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 11, 2018, 01:15:13 Wieczorna sesja - z wykonaniami ostatnich dwojga uczestników.
https://www.youtube.com/watch?v=yB5iaCKt_Co&index=14&list=PLTmn2qD3aSQsgS4D5ttejwNY9Qio3NGJI 4. £ukasz Byrdy (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 Mazurki op. 30 nr 1 c-moll nr 2 h-moll nr 3 Des-dur nr 4 cis-moll Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto 27. Aleksandra ¦wigut (Polska/Poland) Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 nr 1 gis-moll nr 2 C-dur nr 3 D-dur nr 4 h-moll Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto A teraz ju¿ tylko koncerty...:) Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 11, 2018, 11:43:03 I to z niezwyczajn± orkiestr±, bo z zespo³em nieod¿a³owanego Fransa Brüggena - Orkiestr± XVIII Wieku.
Etap z sonat± jest dla mnie zawsze najciekawszy, choæ z drugiej strony mam czasem takie wra¿enie, ¿e im wiêcej s³ucham sonaty h-moll, tym mniej j± rozumiem. Kosmiczna jest ta muzyka: g±szcze modulacji, polifonia i harmonizacja nie z tego ¶wiata. Rittera live s³ucha³em w finale op. 58 i mia³em wra¿enie, ¿e ch³opak rozsypa³ to ogniwo w drobny mak. Potem przesluchalem raz jeszcze i podobnie jak Jakubowi Puchalskiemu (warto s³uchaæ jego opinii w Radiu Chopin) rzuci³a mi siê w uszy ciekawa koncepcja: granie rdzenia, g³ównego tematu, w du¿ym kontra¶cie do w±tków pobocznych, jakby molto maestoso, a nawet sostenuto (agogika rozchwiana by³a do granic mo¿liwo¶ci). Realizacja generalnie nie uda³a siê, ale szanujê i mam nadziejê, ¿e za dwa lata wykrzykniemy Hut ab, ihr Herren... Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 11, 2018, 22:17:50 Mo¿e warto przypomnieæ w jego wykonaniu tak¿e sonatê h-moll, gran± w III etapie na Wielkim Konkursie? https://www.youtube.com/watch?v=7vI08nv-IQM Padaj± tu g³osy, ¿e nie dopuszczenie go do fina³u by³o skandalem wrêcz na miarê Pogorelicia... No i Erard... https://www.youtube.com/watch?v=MeF3QKD-S1w Co do Rittera... Muszê powiedzieæ, ¿e ogromnie lubiê, kiedy kto¶ swoj± autorsk± interpretacj± sprawia, ¿e s³ucham znajomego zda³oby siê utworu, z takim zaciekawieniem, jakbym s³ucha³a go po raz pierwszy :) Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: TeresaGrob Wrzesieñ 12, 2018, 19:28:52 "Koncertem e-moll wygrywa siê Konkurs" a dzi¶ same fmolle, ciekawe dlaczego?
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 12, 2018, 23:08:51 Mo¿e z przekonania, ¿e na starych, szlachetnych fortepianach intymny f-moll wybrzmi piêkniej??
Albo, ¿eby byæ oryginalnym (i znowu siê nie uda³o :D)? Kawaguchi mówi po prostu, ¿e f-moll jest mu bli¿szy :) https://www.youtube.com/watch?v=zM5vZLmtbrE I - Naruhiko, II - Dmitry, III - Antoine? (rzecz jasna - dzi¶)? Czy mo¿e I Dmitry, II - Naruhiko? ;) Obaj - na Pleyelu. Który lepiej ogarn±³ formê. który bardziej przemówi³ do serca? Jutro - czeka nas tak¿e na Pleyelu Ritter, i na Erardzie Ksi±¿ek! Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: bartus Wrzesieñ 13, 2018, 18:39:50 Ale Ksiazek wymiata. Bardzo, ale to bardzo sie ciesze.
Dawno nie slyszalem tak swietnego emola. Nie lubie starych fortepianow, ale teraz polubilem - dzieki Ksiazkowi. Pozdrawiam wszystkich forumowiczow w stanie spoczynku. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: bartus Wrzesieñ 13, 2018, 18:43:05 ERARD RULEZ!!!
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: bartus Wrzesieñ 13, 2018, 18:46:13 PLEYEL is unplayable
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: TeresaGrob Wrzesieñ 13, 2018, 18:54:39 Rzeczywi¶cie , by³o fantastycznie.. Krzysztof w wielkiej formie i e-moll zabrzmia³ bardzo o¿ywczo po wczorajszych fmollach.
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 13, 2018, 22:17:05 Bartus, w imieniu Izby Dyscyplinarnej odwzajemniam pozdrowienia 8)
Ka¿dy dzi¶ na swój sposób móg³ siê podobaæ. Nawet Ola ¦wigut, która jako¶ nie zwraca³a uwagi wcze¶niej; w finale pokaza³a niez³y temperament, osobi¶cie odpowiada³y mi jej tempa (szkoda, ¿e realizuj±c je czasem wychodzi³ chaos) i takie improwizacyjne kszta³towanie melodii. Ksi±¿ek gra³ jak stary wyjadacz, keep calm and carry on. O Ritterze ju¿ chyba pisa³em, bardzo liczê na jego wystêp za 2 lata. To retoryk o wspania³ym frazowaniu i rozumieniu, ¿e melodyka tej muzyki ma charakter wokalny. Do tego ³adne niuanse! PS. Niestety nie znam wczorajszej rundy. S³ysza³em fragment II czê¶ci f-molla w wykonaniu Rosjanina. To by³o dobre, bardzo dobre. Tylko znowu, pleyel. Z pleyelem jest tak: 1. raczej nie da siê na nim graæ; 2. je¶li wyrzuciæ "nie" to brzmi zjawiskowo (erard, zw³aszcza dzisiejszy z 1849 r. brzmi steinwayowo-yamahowo). Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 13, 2018, 22:24:02 Haha, no proszê, Tomek, gratsy! Asia, co mówi³em po I etapie, po 1,5-minutowym fragmencie etiudy? 8)
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 13, 2018, 22:33:29 Mia³am nadziejê, mia³am nadziejê... :D
Ksi±¿ek w moim odczuciu móg³by byæ na tym drugim miejscu z Kawaguchim - b±d¼ móg³by tam byæ te¿ na trzecim miejscu Ab³ogin - no ale ju¿ trudno :D Zasadniczo jest jak mówi³am, ¿e je¶li trzech z naszej ulubionej czwórki bêdzie na trzech pierwszych miejscach, nie bêdê mieæ pretensji do kolejno¶ci :) Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 13, 2018, 22:36:45 Haha, no proszê, Tomek, gratsy! Asia, co mówi³em po I etapie, po 1,5-minutowym fragmencie etiudy? 8) Mówi³e¶: rodzi siê geniusz :DTytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 13, 2018, 22:36:53 Jednocze¶nie nie do koñca rozumiem, dlaczego ¦wigut (dzi¶ zagra³a ciekawie, ale wcze¶niej...) jest druga.
Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 13, 2018, 22:38:54 Jednocze¶nie nie do koñca rozumiem, dlaczego ¦wigut (dzi¶ zagra³a ciekawie, ale wcze¶niej...) jest druga. Chyba nikt nie rozumie ;) To jednak ona tak zawali³a tê sonatê :(Pojawi³a siê np. koncepcja parytetu 8) Jednak gdybym ja mia³a ju¿ walczyæ o parytet, to wybra³abym Aurelkê ;) Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Mozart Wrzesieñ 13, 2018, 22:41:45 Chyba nikt nie rozumie ;) To jednak ona tak zawali³a tê sonatê :( TO BY£A OLA? No có¿, wiadomo, o co chodzi. Polityka konkursowa zawsze mocno wkurza. Tytu³: Odp: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018 Wiadomo¶æ wys³ana przez: Aleksias Wrzesieñ 13, 2018, 22:46:34 Tak w ogóle pamiêtajmy, ¿e np. Trifonow by³ na Wielkim Konkursie trzeci :)
Zaprezentowali siê ¶wiatu (i pewnie jeszcze zaprezentuj±). To ju¿ od nich zale¿y, jak poprowadz± swoj± karierê. Ksi±¿ek dosta³ te¿ nagrodê specjaln± za mazurki, mam nadziejê, ¿e nie bêdzie siê czu³ mocno pokrzywdzony. |