|
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
|
|
Poka¿ wiadomo¶ci
|
Strony: [1] 2 3 4
|
1
|
Dzia³y forum / Muzyka / Odp: Warte przes³uchania
|
: Listopad 26, 2010, 18:49:08
|
Chcia³am Wam bardzo podziêkowaæ za ten w±tek i za wszystkie linki. W³a¶nie jeszcze siedzê w pracy i mam jak znalaz³ tyle piêknych utworów do pos³uchania.
|
|
|
2
|
Dzia³y forum / Chopin / Odp: Pokusiecie siê o porównanie ?
|
: Listopad 21, 2010, 23:20:37
|
Ode mnie to na pewno Ci siê "nie oberwie".
Ca³e szczê¶cie Jako¶ nigdy mnie nie ci±gnê³o do tego, ¿eby przymiotnik powa¿na sprawia³, ¿e w muzyce widzê tylko najwznio¶lejsze idee. Jest miejsce na ¿art, i na szaleñstwo, i na z³o¶æ, i na erotyzm, i na zabawê, i na popisywanie siê i na wiele wiele innych odcieni...
|
|
|
3
|
Dzia³y forum / Chopin / Odp: Pokusiecie siê o porównanie ?
|
: Listopad 21, 2010, 23:08:51
|
Ja siê pokuszê o porównanie Blechacza i Horowitza. Dla mnie zdecydowanie wygrywa Horowitz, bez dwóch zdañ. Moje podstawowe skojarzenie z t± etiud± jest takie, ¿e pewnie zaraz mi siê na forum oberwie! Ja widzê suto zakrapiane przyjêcie ju¿ w pe³nym rozkwicie i jakiego¶ arystokratê, rubasznego, dobrze zbudowanego pana w sile wieku, który chodz±c po sali ma lekkie problemy z b³êdnikiem i to jest w³a¶nie ta lewa rêka. Bez niej to jest tylko bezsensowne bieganie po fortepianie. To jest etiuda lewej rêki i koniec kropka, prawa tam jest dodatkiem ¿e tak powiem podstawowym, daje etiudzie ruch i bez niej to by nie by³o to samo ale temat i najwa¿niejsz± melodiê ma lewa. Generalnie obie bez siebie istnieæ nie mog± i utrzymanie równowagi miêdzy nimi jest meritum tego utworu. U Blechacza prawa jest za g³o¶na, lewa nie przemy¶lana, koniec pie¶ni. Poza tym plus dla Horowitza, ¿e siê tym utworem bawi i to s³ychaæ. To ma byæ taki utwór, zabawowa pere³ka, muzyczny ¿arcik. U Blechacza jest za powa¿nie i za szkolnie. Chopin wielkim kompozytorem by³ ale to nie znaczy, ¿e nie chadza³ na ró¿ne nazwijmy to przyjêcia, ¿e siê nie bawi³, nie wyg³upia³ i o tym jest ta etiuda.
|
|
|
4
|
Dzia³y forum / O wszystkim i o niczym / Odp: Na dobranoc
|
: Listopad 21, 2010, 22:53:39
|
Wspania³e Jako¶ nie mogê od¿a³owaæ, ¿e do tej pory nie uda³o mi siê w ca³o¶ci tego filmu obejrzeæ. Zawsze trafia³am w telewizji na koñcówkê, ale có¿ mo¿e jeszcze nie wszystko stracone...
|
|
|
6
|
Dzia³y forum / O wszystkim i o niczym / Odp: Teatr Telewizji
|
: Listopad 17, 2010, 01:15:00
|
To poziom aktorstwa, dziêki któremu widz w ogóle zapomina, ¿e te odmienne przecie¿ role gra ta sama aktorka. Grane przez ni± bohaterki zaczynaj± funkcjonowaæ w ¶wiadomo¶ci jako realne postaci a nie tylko jako kolejne kreacje MS. To wielka sztuka i w istocie niewielu aktorów posiada taki dar. [/quote]
To bardzo ciekawe co piszesz. Dla mnie to, czy zapominam kto gra dan± rolê i widzê tylko gran± postaæ jest takim moim wewnêtrznym miernikiem aktorstwa i rzeczywi¶cie takich aktorów jest niewielu. Póki graj± jedn± rolê np. w serialu to tego nie widaæ ale jak jest wiele ró¿nych ról to prawdziwa miara aktora.
|
|
|
7
|
Dzia³y forum / Muzyka / muzyka filmowa
|
: Listopad 16, 2010, 00:40:28
|
Pomy¶la³am, ¿e mo¿e przyda nam siê nowy w±tek pod tytu³em muzyka filmowa. Zapraszam do dzielenia siê swoimi naj, najukochañszymi soundtrackami i dyskusji na ich temat. Mo¿na przecie¿ w niej znale¼æ prawdziwe per³y nad per³ami dorównuj±ce najwiêkszym hitom muzyk powa¿nej. Przy okazji zamieszczam te¿ link do strony Klubu Mi³o¶ników Filmu, która ma do¶æ rozbudowany dzia³ po¶wiêcony muzyce filmowej: http://www.film.org.pl/muzyka_3.htmloczywi¶cie to link do dzia³u "muzyka" a mo¿na tam te¿ znale¼æ wiele innych ciekawostek, mo¿e siê komu¶ przyda.
|
|
|
8
|
Dzia³y forum / Muzyka / Odp: Muzyka klasyczna w filmie
|
: Listopad 16, 2010, 00:38:14
|
Pomy¶la³am, ¿e mo¿e przyda nam siê nowy w±tek pod tytu³em muzyka filmowa, wiêc zaraz za³o¿ê w dziale muzyka i zapraszam do dzielenia siê swoimi naj, najukochañszymi soundtrackami i dyskusji na ich temat. Przy okazji polecam te¿ stronê http://www.film.org.pl/muzyka_3.htmloczywi¶cie to link do dzia³u "muzyka" a mo¿na tam te¿ znale¼æ wiele innych ciekawostek, mo¿e siê komu¶ przyda.
|
|
|
9
|
Dzia³y forum / O wszystkim i o niczym / Odp: Teatr Telewizji
|
: Listopad 15, 2010, 23:46:49
|
A jaki by³ - Keneth oczywi¶cie - znakomity w "Wiele ha³asu o nic"! Chyba najlepszy senior Benedic, którego widzia³am! Polecam! Scenariusza dla trzech aktorów nie ma jeszcze na DVD. Widzia³am spektakl na jakiej¶ stronie internetowej ale dawno, wiêc nie wiem czy sobie przypomnê jej adres.
Mi³o spotkaæ osobê, która te¿ lubi tego aktora i do tego naprawdê rewelacyjnego re¿ysera. Gra w czasami dziwnych rzeczach ale mam wra¿enie, ¿e on jest w stanie nawet naprawdê s³ab± produkcjê uratowaæ (zupe³nie jak Meryl Streep). A widzia³a¶ film "Dead again", gra tam kompozytora i do tego wygl±da zabójczo . Film jest w ca³o¶ci na youtube (tylko w oryginale), podobnie jak serial Fortunes of war.
|
|
|
10
|
Dzia³y forum / O wszystkim i o niczym / Odp: Teatr Telewizji
|
: Listopad 14, 2010, 18:23:31
|
A mnie tak po poczytaniu Waszej rozmowy zamarzy³o siê obejrzeæ Scenariusz dla trzech aktorów. Gdyby kto¶ z Was us³ysza³, ¿e mo¿na go gdzie¶ kupiæ lub obejrzeæ to dajcie znaæ. A je¶li chodzi o Shakespeara to najwiêksze wra¿enie robi³y na mnie zawsze ekranizacje Kennetha Branagha. Gor±co polecam wszystkim wielbicielom tego niepowtarzalnego dramaturga. Wspania³y Hamlet bez ¿adnych skrótów, rewelacyjny Otello. Tej ostatniej szczerze mówi±c nie obejrza³am do koñca w³a¶nie przez Kennetha Branagha. By³ tak rewelacyjny w roli Lago, budzi³ we mnie tak± ogromn± z³o¶æ i nienawi¶æ, ¿e nie mog³am wytrzymaæ do koñca filmu . ¯a³ujê jednego, ¿e nie mia³am i raczej nie bêdê mia³a okazji zobaczyæ tego aktora na ¿ywo na scenie.
|
|
|
11
|
Dzia³y forum / Chopin / Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
|
: Listopad 12, 2010, 18:19:35
|
W³a¶nie s³ucham sobie Kultyszewa (mam nadziejê, ¿e pisowni± nie podpadnê ) z II etapu i u¶wiadomi³am sobie jak mi tego konkursu brakuje. Mo¿na co prawda s³uchaæ ale nie mo¿na ju¿ kibicowaæ, zastanawiaæ siê czy komisja podzieli nasze opinie, itd. jednym s³owem prze¿ywaæ nie tylko muzykê ale i konkurs.
|
|
|
12
|
Dzia³y forum / Arty¶ci i ich muzyka / Odp: muzyka Jana Sebastiana Bacha - wydarzenia, p³yty lub wszystko co siê kojarzy :)
|
: Listopad 12, 2010, 17:47:22
|
z rozpêdu przes³ucha³am te¿ Etiudy i to my¶lenie równoleg³ymi planami mo¿na moim zdaniem zaobserwowaæ te¿ w etiudzie F-dur. Zazwyczaj prawa rêka jest traktowana jako akompaniament do lewej. U Kultyszeva zyskuje rolê równej lewej rêce postaci, ka¿da z r±k mówi tu chwilami co innego ale pozostaj± w harmonii. Tak przy okazji to zaskoczy³o mnie te¿ wykonanie gis moll (jako¶ za pierwszym razem tego nie zauwa¿y³am) - u Kultyszeva wa¿niejsza jest prawa rêka i moim zdaniem bardzo ciekawie j± przedstawia. I w³a¶nie za to szanujê tego pianistê: odkrywa nowo¶ci nie odchodz±c w ¿aden sposób od materia³u zapisanego w nutach, zachowuj±c wymogi formalne bez fajerwerków pod publiczkê.
|
|
|
13
|
Dzia³y forum / Arty¶ci i ich muzyka / Odp: muzyka Jana Sebastiana Bacha - wydarzenia, p³yty lub wszystko co siê kojarzy :)
|
: Listopad 12, 2010, 17:36:24
|
a choæby w samym pocz±tku nokturnu Es-dur z I etapu. Tam pojawia siê ³adnie wychwycony przez Kultyszeva ¶rodkowy g³os zazwyczaj w drobniejszych warto¶ciach ni¿ melodia prowadz±ca. U niego s³ychaæ wyra¼nie trzy plany prowadzone tak ¿e ka¿dy g³os ma swoj± logikê: lewa, góra w prawej i od czasu do czasu ¶rodkowy g³os. Tutaj akurat lewa trochê mi przeszkadza bo jest moim zdaniem za g³o¶na ale bardzo doceniam jego pomys³ na ca³y utwór, bardzo przemy¶lany.
|
|
|
14
|
Dzia³y forum / P³yty / temp
|
: Listopad 12, 2010, 15:07:59
|
Tylko, ¿e chyba z tego co zrozumia³am najpierw trzeba kupiæ box urodziny Deutsche ¿eby mo¿na by³o dostaæ co¶ w promocji. Boxy wygl±daj± atrakcyjnie ale straszny na nich mish-mash
|
|
|
15
|
Dzia³y forum / Arty¶ci i ich muzyka / Odp: muzyka Jana Sebastiana Bacha - wydarzenia, p³yty lub wszystko co siê kojarzy :)
|
: Listopad 11, 2010, 21:55:00
|
Te¿ o tym w pierwszej chwili pomy¶la³am. Nawet mia³ momenty czysto muzyczne, w których mo¿na by siê doszukiwaæ podobieñstw. Bardziej jednak z GG kojarzy³y mi siê wykonania Kultyszewa, szczególnie w momentach gdzie odkrywa³ Chopinowsk± polifoniê przez wiêkszo¶æ nie wydobywan± tak jakby na to zas³ugiwa³a i przez wra¿enie bardzo g³êbokiego zanalizowania ka¿dego taktu, prowadzenia poszczególnych g³osów. Wtedy te¿ narodzi³a siê we mnie ochota us³yszenia Bacha w wykonaniu tego pianisty.
|
|
|
|
|
|
|