Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Muzyka operowa  (Przeczytany 182951 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #375 : Pa¼dziernik 06, 2012, 15:26:32 »

No có¿ Bartusie... "ja powiem tak": skoro nie podoba Ci siê g³os JDF, to znaczy ¿e szkoda czasu i at³asu by przekonywaæ Ciê do opery, bo i tak jej nigdy nie polubisz Florez owszem, ma lekko "metaliczny" g³os, ale ¶piewa z niespotykan± lekko¶ci± i jest jednym z niewielu, których g³os mo¿na z czystym sumieniem okre¶liæ jako "tenore di grazia". Jest godnym nastêpc± swego wielkiego rodaka (Peru)- Luigi Alvy, który mia³ podobny g³os, choæ nieco "cieplejszy":

http://www.youtube.com/watch?v=4xqRx5ggOqs

Chcialbym przekonac sie do opery.... Moze kiedys to nastapi.
Na razie ten gatunek ("mentalnosc operowa") jest mi obcy.

Cos jednak musi byc w operze skoro tyle osob uwielbia ten twor.
Moze jakiejs klepki mi brakuje??
Zapisane
Lawendynka
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 161


Zobacz profil
« Odpowiedz #376 : Pa¼dziernik 06, 2012, 22:19:46 »

ja zaczê³am poznawanie opery do¶æ niedawno w sumie.
najpierw s³ucha³am, nie znaj±c opowiadanych tam historii, sama muzyka i g³osy.
potem ogl±da³am fragmenty, czy poszczególne arie na youtube.
a potem wybra³am siê na takie w³a¶nie projekcje HD Live z Metropolitan.

przyznam, Bartusie, ¿e ba³am siê w³a¶nie takiej "napuszono¶ci", ale nie znalaz³am jej Musamman ma racjê, pisz±c, ¿e trzeba w operze przystaæ na pewn± konwencjê, pewien specyficzny sposób przekazu. na konwencjê zgadzasz siê te¿ chodz±c do teatru, uczestnicz±c w ró¿nego rodzaju wydarzeniach ulicznych, czy festiwalowych. wybierasz tak±, która do Ciebie przemawia.

a g³osy? mnie wielu ¶piewaków operowych wydaje siê ¶piewaæ w tak naturalny sposób, jakby oddychali. niektórzy - np. wspomniana przez Musammana gdzie¶ ju¿ wcze¶niej Natalia Dessay - zaskoczyli mnie niezwyczajn± kondycj± fizyczn±. nie stoj±, jak pos±gi, wrêcz przeciwnie, wszêdzie ich pe³no, a to nie³atwe ¶piewaæ i przemieszczaæ siê po scenie (tak my¶lê).

a swoj± drog± muzyka jest w³a¶nie po to, ¿eby bawiæ ludzi, wzruszaæ ich, dotykaæ tego, co im bliskie, pokazywaæ co¶, co piêkne.
wszystkich ludzi, tych "wysublimowanych" i tych prostych. i kompozytorzy w³a¶nie po to tworzyli, operê równie¿. i te¿ chcieli byæ popularni w¶ród s³uchaczy. nie ró¿nili siê w tym od wspó³czesnych twórców popowych piosenek.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #377 : Pa¼dziernik 06, 2012, 23:56:00 »

Cytuj
Musamman ma racjê, pisz±c, ¿e trzeba w operze przystaæ na pewn± konwencjê

Trzeba przystac,albo nie trzeba.
Ja naleze do tych, ktorzy nie przystali.
Nie chodze do opery, gdyz nie chce napelniac swoich wrazen smieciem.
Tak, smieciem sentymentalnym.
Dziwi mnie, ze jazgoty sopranistek odczytujesz jako naturalne, piekne brzmienie (Twoja sprawa, masz do tego prawo)
Przewibrowane nuty w gornych rejestrach zabijaja intonacje, tym samym niszczac w muzyce, co najwazniejsze - czysta nute.

No coz zycze Ci abys nadal poszukiwala, to co w muzyce jest naprawde piekne.
Mysle, ze gdyby zyl Bach (ojciec wszystkich kompozytorow), to mocno usmialby sie z nieudolnych wyczynow muzykow romantyczno-sentymentalnych
wytykajac im tysiace bledow kompozytorskich, niedopuszczalnych w baroku, czy klasycyzmie.




Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #378 : Pa¼dziernik 07, 2012, 20:43:39 »

Trzeba przystac,albo nie trzeba.
Ja naleze do tych, ktorzy nie przystali.
Nie chodze do opery, gdyz nie chce napelniac swoich wrazen smieciem.
Tak, smieciem sentymentalnym.
Bartusie, oczywi¶cie, ¿e nie trzeba przystawaæ na konwencjê, która nam nie odpowiada:) "Trzeba" oznacza akurat w tym przypadku, ¿e zgadzamy siê na ni± - dobrowolnie:) Podobnie jak np. widzowie greckiego teatru zgadzali siê na maski, koturny, i chór, który ustawicznie wtr±ca³ siê w akcjê:).
Równie¿ zgadzam siê tu z Musamannem, opera ma tê konwencjê bardzo charakterystyczn± i umown±, i je¶li siê jej nie kupuje, mo¿e nudziæ, dra¿niæ. Do przyk³adów podanych przez S³awka doda³abym regu³ê, ¿e osoba umieraj±ca na scenie ¶piewa jeszcze przez czas jaki¶, przy czym d³ugo¶æ arii wcale nie jest odwrotnie proporcjonalna do poniesionych ¶miertelnych obra¿eñ:) To ¶wiat trochê jak z dzieciêcej ba¶ni, byæ mo¿e trzeba pozostaæ trochê dzieckiem, by móc dobrze siê w nim czuæ i bawiæ:))
 
Jednak Ciebie  nie irytuje przecie¿ g³ównie maniera sceniczna, tylko muzyka i rodzaj g³osu. Có¿, ja najbardziej kocham akurat tych twórców, którym i Ty oddajesz sprawiedliwo¶æ - Mozarta, Verdiego. Jednak co najmniej kilku innych równie¿ Przynajmniej czê¶æ librett np. mozartowskich uwa¿am za dobre, sentymentalno¶æ ogólnie mi nie przeszkadza Chichot, a i tak libretto, sentymentalne czy nie, jest przecie¿ trochê pretekstem - idzie siê pos³uchaæ muzyki, w tym tak¿e, niestety, w³a¶nie tych "operatic voices" Mozart bardzo kocha³ operê i osobi¶cie uwa¿am, ¿e co by³o dobre dla Mozarta, mo¿e byæ równie¿ dobre dla mnie

Có¿, o gustach i upodobaniach trudno dyskutowaæ, nieprawda¿? Choæby miêso¿erca w najbardziej sugestywny sposób odmalowa³ wegetarianinowi smakowito¶æ, zapach i inne doznania sensoryczne zwi±zane z pieczeni±, skutek bêdzie raczej op³akany Chichot Zatem nie ma sensu, by mi³o¶nicy i przeciwnicy opery usi³owali siê nawracaæ;). Pozostaje zgodziæ siê, ¿e siê w tym punkcie nie zgadzamy:)  Natomiast to przynajmniej mi³e, ¿e zgadzamy siê choæ co do piêkna przynajmniej czê¶ci operowej muzyki
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2012, 21:08:45 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
chingate
Go¶æ
« Odpowiedz #379 : Pa¼dziernik 07, 2012, 20:50:01 »

W inkryminowanym cytacie "trzeba przystaæ na konwencjê" chodzi OCZYWI¦CIE o to, ¿e trzeba przystaæ, by polubiæ, wszak wyrazi³em to chyba dostatecznie jasno w polskiem narzeczu.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #380 : Pa¼dziernik 07, 2012, 21:26:45 »

W inkryminowanym cytacie "trzeba przystaæ na konwencjê" chodzi OCZYWI¦CIE o to, ¿e trzeba przystaæ, by polubiæ, wszak wyrazi³em to chyba dostatecznie jasno w polskiem narzeczu.

Ma sie to na rzeczy, ze ja nie przystalem na konwencje i nie polubilem, tego taniego tworu jakim jest opera.
Albo inaczej, nie polubilem najpierw, by stwierdzic,ze nie ma potrzeby przyjmowania konwencji.
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #381 : Pa¼dziernik 08, 2012, 11:43:15 »

zamiast tresci masz trash (smiec).
Banal przesciga banal. Ach, och, ech jakie to piekne, jakie wielkie ,potezne - murowany sukces.
Najbardziej w operze razi mnie stereotypowy "operatic voice" - przewibrowany jazgod u piskliwych sopranistek, bekajacy, tubalny ze skrzywionymi ustami glosy tenorow i basow.

Watching Italian opera, all those male sopranos screeching, stupid fat couples rolling their eyes about. That's no love, it's just rubbish.
(Sk±d ten cytat? Chichot)

Bartku widzê, ¿e mamy te same mi³o¶ci 

Wlasciwie, to sie juz doczekalem - Nixon in China Johna Adamsa, opery Haendla (Minkowski) zrobily na mnie wrazenie

Mozart, Verdi, Haendel

i "dislajki" operowe 

Wagnera nie trawie niestety. No moze kilka tematow jest rzeczywiscie udanych ,ale na ogol "not my type"
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
chingate
Go¶æ
« Odpowiedz #382 : Pa¼dziernik 08, 2012, 16:40:11 »

Trudno daæ wiarê, ¿e ta niezwyk³a pie¶ñ, wykonywana po dzi¶ dzieñ równie¿ przez rockowe i popowe gwiazdki, ma ju¿ 400 lat!!! John Dowland- "Come again, sweet love":

http://www.youtube.com/watch?v=dOgOIPwGC2Q

http://www.youtube.com/watch?v=Qgr65P-rr_4
Zapisane
chingate
Go¶æ
« Odpowiedz #383 : Pa¼dziernik 08, 2012, 16:56:43 »

Trudno daæ wiarê, ¿e ta niezwyk³a pie¶ñ, wykonywana po dzi¶ dzieñ równie¿ przez rockowe i popowe gwiazdki, ma ju¿ 400 lat!!! John Dowland- "Come again, sweet love":

http://www.youtube.com/watch?v=dOgOIPwGC2Q

http://www.youtube.com/watch?v=Qgr65P-rr_4

Jeszcze dwa do¶æ osobliwe wykonania tej piêknej pie¶ni- pierwszy podmiot wykonawczy to pan ¶piewaj±cy jak pani, drugi za¶ to znany rockman Sing:

http://www.youtube.com/watch?v=yntoPSEtu9U&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=d4EmIPY8yqY&feature=related
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #384 : Pa¼dziernik 08, 2012, 20:20:11 »

Sting! Bardzo Ci dziêkujê za przypomnienie tej pie¶ni???, piosenki???doskonale pasuje do malarstwa Grmishawa, i pozwolisz. ¿e ukradnê?Co?
Zapisane

Lawendynka
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 161


Zobacz profil
« Odpowiedz #385 : Pa¼dziernik 08, 2012, 21:28:58 »

To ja ukradnê sobie Kathleen Battle cudny g³os
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #386 : Pa¼dziernik 08, 2012, 21:43:37 »

S³awku, dziêkujê za ciekawy mini-wyk³ad. Motyw tej jak¿e "leciwej" piesni nie by³ mi znany, aczkolwiek jej nuty odczytujê w twórczo¶ci roznych kompozytorów. Choæ nikogo konkretnego teraz nie wymieniê
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
chingate
Go¶æ
« Odpowiedz #387 : Pa¼dziernik 08, 2012, 22:16:44 »

Oj tak Janku, sam nie mogê uwierzyæ w to, ¿e ta pie¶ñ powsta³a w po³owie XVI wieku!!! Czyli wtedy gdy Rzeczpospolita Obojga Narodów by³a najpotê¿niejszym imperium ¶wiata, zarówno w sferze gospodarki, jak i kultury. Nie mogê od¿a³owaæ, ¿e pó¼niejsze zawirowania naszej historii zmiot³y w py³ nie tylko nasze olbrzymie pañstwo, ale i dorobek kulturalny.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #388 : Pa¼dziernik 14, 2012, 15:58:44 »

Nie chodze do opery, gdyz nie chce napelniac swoich wrazen smieciem.
Tak, smieciem sentymentalnym.
Dziwi mnie, ze jazgoty sopranistek odczytujesz jako naturalne, piekne brzmienie (Twoja sprawa, masz do tego prawo)
Przewibrowane nuty w gornych rejestrach zabijaja intonacje, tym samym niszczac w muzyce, co najwazniejsze - czysta nute.

Ten klipek który w³a¶nie znalaz³am trochê jakby potwierdza tezy Bartka.Pewnie mam z³y gust bo mnie sie to podoba:(
Oczywi¶cie to tylko ¿art!

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=jyO2eRlMbyI#!

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2012, 22:11:45 wys³ane przez Janusz1228 » Zapisane

aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #389 : Pa¼dziernik 14, 2012, 22:08:35 »

Brawo, brawo, brawo Agnieszka
za³±czy³a¶ teledysk z piêknem, artyzmem, sztuk± wykonawcz± i wytrenowaniem cia³a i psychiki
na najwy¿szym poziomie.
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
Strony: 1 ... 24 25 [26] 27 28 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live silverstar thepunisher mini-land countrylife