Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Muzyka operowa  (Przeczytany 183079 razy)
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #60 : Marzec 26, 2011, 12:34:32 »

Zanotowa³em - zawsze chcia³em wys³uchaæ tej opery w ca³o¶ci. Dziêkuje za informacje Asiu.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Marzec 26, 2011, 23:21:07 »

¦wietne by³o. A w ogóle wspaniale siê s³ucha opery przy ¶wiecach:) Trzeba to kontynuowaæ, niezale¿nie od akcji ekologicznych Chichot

A tak to wygl±da³o w NY trzy lata temu
http://www.youtube.com/watch?v=gDChOMBPP9g&feature=related

Na YT jest jeszcze miedzy innymi piekny fragment II aktu:
http://www.youtube.com/watch?v=SUS2qvCSICw&feature=related
Aria Hermana (akt III):
http://www.youtube.com/watch?v=zzhGRSp2Cwo&feature=related
Aria Lizy:
http://www.youtube.com/watch?v=w10AQZwk9PA&feature=related
i mo¿e jeszcze uwertura:
http://www.youtube.com/watch?v=g43Ropa1QyY&feature=related
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Marzec 27, 2011, 12:15:16 »

Dziêkuje za linki Asiu, przy najbli¿szej okazji przes³ucham raz jeszcze.

Je¿eli chodzi o Czajkowskiego i jego dorobek operowy wys³uchanie Damy Pikowej przypomnia³o mi o piêknej arii z opery Eugeniusz Onegin - Kuda Kuda. Szuka³em na YT odpowiedniego wykonania, znalaz³em Placido Domingo i Ronaldo Villazona. Przyznam szczerze, ¿e to drugie wykonanie bardziej mi siê podoba:

http://www.youtube.com/watch?v=L2_GBhFtM2U&feature=related
Villazon

http://www.youtube.com/watch?v=loqbP-8gT14&feature=related
Domingo
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Kwiecieñ 19, 2011, 23:07:36 »

Uwielbiam muzykê Masseneta. To najpiêkniej ¶piewany francuski obok Gounoda i Bizeta.
Koniecznie musimy wspólnie pos³uchaæ zjawiskowej Manon (niezapomniany Salzburg, Netrebko i Villazon)...
Any time... Tymczasem mo¿e wybierzemy siê na koncert do Pary¿a?
http://www.youtube.com/watch?v=xVtc7m1j2qo&feature=related
Bogaty program: jest Gounod, jest Massenet i inni...
Netrebko s³ucha³am ju¿ oczywi¶cie, ale nie zna³am Villazona... Pos³ucha³am sobie na razie pierwszych wykonañ, po czym dam oryginalny i b³yskotliwy komentarz: o mój Bo¿e!! Chichot Chichot
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #64 : Kwiecieñ 20, 2011, 00:41:59 »

Je¿eli chodzi o dopasowanie partnera dla b³yskotliwej i piêknej Rosjanki to Villazon w tej roli jest ju¿ obyty. Jest to tenor niebanalny, ale ... jest jedno "ale" w przypadku Manon bardziej spodoba³a mi siê kreacja Roberto Alagny. Oto próbka jego mo¿liwo¶ci:
http://www.youtube.com/watch?v=VQC0O3j8Ttk

Uwielbiam ten fragment, szczególnie partia orkiestry na samym pocz±tku jest niesamowita.


A dla porównania wspomniany Villazon:
http://www.youtube.com/watch?v=FDWwQDujeLA&feature=related

Ronaldo jest nieco mniej liryczny, mo¿e nawet zbyt dono¶ny - ale to tylko indywidualne upodobania. Z drugiej jednak strony g³os Villazona jest bardzo ciekawy. Rozumiem, ¿e Asia dopiero odkrywa tego artystê, dlatego postaram siê przygotowaæ próbkê jego mo¿liwo¶ci. Traviata, Napój Mi³osny, pojedyncze arie Czajkowskiego czy Rossiniego. Barwa g³osu Villazona jest jedyna w swoim rodzaju, wyj±tkowa i tym samym nie do wszystkiego pasuje. Nie wyobra¿am sobie Ronalda wykonuj±cego Mozarta, mo¿e by³y takie epizody, ale jako¶ ich nie znalaz³em....
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #65 : Kwiecieñ 20, 2011, 02:01:52 »

Dziêkujê za dobre chêci, ale w zasadzie ju¿ go odkry³am. Program paryskiego koncertu obejmuje 16 arii, w tym Gounoda, Masseneta, Czajkowskiego, Bizeta, Verdiego, Pucciniego itp. Tak wiêc mam pe³n± orientacjê co do mo¿liwo¶ci tego ¶piewaka. I jego wykonania bardzo mi odpowiadaj±.
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #66 : Kwiecieñ 20, 2011, 11:32:11 »

Fakt, to bardzo obszerny repertuar.

Bardzo lubiê Villazona poniewa¿ w jego g³osie czuæ m³odo¶æ i energiê. Jego interpretacje wnosz± do muzyki operowej ¶wie¿o¶æ która mo¿e przyczyniæ siê do popularyzacji tego gatunku. Ma du¿e mo¿liwo¶ci wokalne, choæ czasami mam wra¿enie, ¿e moduluj±c g³osem jest trochê efekciarski. Nie jest to jednak niewybaczalne a czasami nawet bardzo do danego utworu pasuje.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #67 : Kwiecieñ 20, 2011, 15:02:37 »

Bardzo lubiê Villazona poniewa¿ w jego g³osie czuæ m³odo¶æ i energiê. Jego interpretacje wnosz± do muzyki operowej ¶wie¿o¶æ która mo¿e przyczyniæ siê do popularyzacji tego gatunku. Ma du¿e mo¿liwo¶ci wokalne, choæ czasami mam wra¿enie, ¿e moduluj±c g³osem jest trochê efekciarski. Nie jest to jednak niewybaczalne a czasami nawet bardzo do danego utworu pasuje.
Przynajmniej generalnie Ci siê podoba, a wiadomo, ¿e w szczegó³ach ju¿ ka¿dy ma swoje indywidualne odczucia co do poszczególnych interpretacji.


W Bydgoszczy 30 kwietnia rusza XVIII Festiwal Operowy.

Na pocz±tek Puccini i Cyganeria w re¿yserii Macieja Prusa, w wykonaniu bydgoskiego zespo³u.

Potem Teatr Wielki z Poznania prezentuje Mariê Stuardê Dionizettiego, a Teatr z £odzi przywozi dwa
spektakle: Dydona i Eneasz Purcella i Zamek Ksiêcia Sinobrodego Bartoka

Bêdzie te¿ opera Salieriego Prima la musica e poi le parole - poka¿± j± studenci z Akademii Muzycznej w £odzi

Prócz tego przyje¿d¿a holenderski zespó³ muzyki dawnej Combattimento Consort Amsterdam
i w ich wykonaniu Orlando - jedna z najpiêkniejszych oper Haendla.
Dzieñ przedtem daj± koncert specjalny - "Die Kunst der Fuge" na barokowych instrumentach. Na to naprawdê chêtnie bym posz³a.
Tak czy tak co¶ trzeba wybraæ, bo z biletami podobny problem, jak z tymi na koncerty gwiazd klasyki  Chichot
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Kwiecieñ 20, 2011, 16:18:35 »

Obaj wspomniani tenorzy s± naprawdê dobrymi ¶piewakami. R. Alagnê znam na przyk³ad z "Fausta", jednej z moich ulubionych oper. Jest dobrym aktorem, poza tym dysponuje ciep³ym, jakby aksamitnym g³osem. Netrebko za¶ jest piêkna, genialna - prawie w ka¿dej roli; ma jednak wielu swoich oponentów.

Asiu, by³bym na ka¿dym przedstawieniu. Zw³aszcza - na tym Salierim. Oczywi¶cie, po "Prima la musica..." w domu konieczne jest ods³uchanie "Der Schauspieldirektor".
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Kwiecieñ 20, 2011, 16:51:05 »

Dzis otrzyma³am na imieniny piêkny prezent:

http://www.youtube.com/watch?v=kzDXwDbUdtA

http://www.youtube.com/watch?v=STPeKxkJofY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=KKKEupnO8_0&feature=related

Wprawdzie w innym wykonaniu, ale to nic nie szkodzi.
Dzi¶ w Teatrze Wielkim ten utwór.
Zapomnia³am powiedzieæ Beatce, ¿eby wziê³a zapas chusteczek do nosa. Ja przynajmniej na Tristanie zawsze p³aczê.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #70 : Kwiecieñ 20, 2011, 19:34:13 »

postaram siê przygotowaæ próbkê jego mo¿liwo¶ci. Traviata, Napój Mi³osny, pojedyncze arie Czajkowskiego czy Rossiniego. Barwa g³osu Villazona jest jedyna w swoim rodzaju, wyj±tkowa i tym samym nie do wszystkiego pasuje. Nie wyobra¿am sobie Ronalda wykonuj±cego Mozarta, mo¿e by³y takie epizody, ale jako¶ ich nie znalaz³em....
Hm, a w³a¶ciwie czemu nie - m³odo¶æ i energia w g³osie jak najbardziej pasuj± przynajmniej do niektórych oper Wolfganga Piotrze, tak w ogóle o drugiej w nocy bywam ma³o komunikatywna Chichot Wysz³o, ¿e ju¿ siê nas³ucha³am Villazona i mam go dosyæ  Chichot Je¶li uwa¿asz, ¿e co¶ w jego wykonaniu jest warte posluchania, to jak najbardziej zaprezentuj. Na pewno wszyscy z przyjemno¶ci± pos³uchamy.

Asiu, by³bym na ka¿dym przedstawieniu. Zw³aszcza - na tym Salierim. Oczywi¶cie, po "Prima la musica..." w domu konieczne jest ods³uchanie "Der Schauspieldirektor".
No dobrze, a je¶li trzeba by by³o wybraæ jedno, góra dwa? Rozumiem, Salieri - to raz. A ewentualne drugie typowanie?

Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Kwiecieñ 20, 2011, 19:55:01 »

Dzi¶ w Teatrze Wielkim ten utwór.
Zapomnia³am powiedzieæ Beatce, ¿eby wziê³a zapas chusteczek do nosa. Ja przynajmniej na Tristanie zawsze p³aczê.

Zazdroszczê Wam:) Uwielbiam p³akaæ na przedstawieniach  Tzn. uwielbiam takie przedstawienia, na których p³aczê Chichot

A u nas 6 maja w filharmonii - s³ynne chóry: Madame Butterfly, Traviatta, Nabucco, Carmen, Knia¼ Igor i Cavalleria rusticana Mnie teraz w tym kieracie chyba najbardziej odpowiada Va Pensiero  Chichot
http://www.youtube.com/watch?v=DzdDf9hKfJw&feature=related
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #72 : Kwiecieñ 21, 2011, 00:26:08 »

Cavalleria... Ka¿da minuta tej opery, werystycznego brylantu, jest doskona³a. Wszystkie chóry, cavatiny (ta cudna preghiera - anielski sopran i chór), duety - maj± w sobie wielki ³adunek emocjonalny, a we mnie wywo³uj± ciarki z emocji.  To mo¿e ma³o fachowy opis tego arcydzie³a, ale ja mam do niego bardzo osobisty stosunek... To piêkna charakterystyka po³udniowej, sycylijskiej wsi, czasem wydaje siê, ¿e dotykamy ju¿ nieba, czasem za¶ spadamy w piekielne otch³anie. Opera, rzec by mo¿na, "na czasie" - akcja rozgrywa siê w koñcu w Wielkanoc.


Asiu, poszed³bym chyba na co¶ w wykonaniu ³odzian. Purcell lub Bartok - nie widzia³em na ¿ywo ani 'Dydony', ani 'Sinobrodego'. Dzie³o Bartoka to wspania³a opera, choæ trudna w odbiorze. Trzeba siê "poruszaæ" na jakby innej muzycznie p³aszczy¼nie. Niezwykle ciekawe jest libretto. Ekspresjonistyczna muzyka te¿ wywiera wra¿enie, operuje szerokim wachlarzem emocji i barw (DOS£OWNIE); w samym d¼wiekowym g±szczu kryje siê pe³no symboli (muzyczny symbolizm; tonacje itd.). Uwa¿am, ¿e warto zobaczyæ (inscenizacja - scenografia jest tu tak istotna!) i pos³uchaæ.

« Ostatnia zmiana: Kwiecieñ 21, 2011, 00:28:30 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Kwiecieñ 21, 2011, 11:46:16 »

Asiu, poszed³bym chyba na co¶ w wykonaniu ³odzian. Purcell lub Bartok - nie widzia³em na ¿ywo ani 'Dydony', ani 'Sinobrodego'. Dzie³o Bartoka to wspania³a opera, choæ trudna w odbiorze. Trzeba siê "poruszaæ" na jakby innej muzycznie p³aszczy¼nie. Niezwykle ciekawe jest libretto. Ekspresjonistyczna muzyka te¿ wywiera wra¿enie, operuje szerokim wachlarzem emocji i barw (DOS£OWNIE); w samym d¼wiekowym g±szczu kryje siê pe³no symboli (muzyczny symbolizm; tonacje itd.). Uwa¿am, ¿e warto zobaczyæ (inscenizacja - scenografia jest tu tak istotna!) i pos³uchaæ.
Zrobione:) Zdajê siê na Twój os±d. Purcell i Bartok. Salieriego dodaj± prawie gratis:) Szkoda, ¿e nie maj± wiêkszej oran¿erii Obejrzê i zdam relacjê.
A teraz jadê obejrzeæ Twój dworzec Chichot
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Kwiecieñ 22, 2011, 10:49:38 »

Christoph Willibald Gluck - Orfeusz i Eurydyka

http://www.youtube.com/watch?v=ThrmPOdT-F0&feature=related

Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 36   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers neder-live thepunisher kalinowatyper black-for