Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: Ludwig van Beethoven  (Przeczytany 81647 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Czerwiec 03, 2014, 09:46:36 »

Solo skrzypcowe
sza, usza, rusza, wzrusza.

P.S.
Przykre jest to, ze skrzypek nie jest nawet uwieczniony w opisie.
Taki sobie anonimowy artysta.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #91 : Czerwiec 03, 2014, 19:21:24 »

I te biedne skrzypeczki graja cudnie, ale niestety sa slabiutko slyszalne.
Czyzby blad w instrumentacji pana Ludwiga?

Absolutnie nie, w innych nagraniach, choÌby imho najlepszym - Orchestre RÊvolutionnaire et Romantique pod Gardinerem - ich epicka opowieœÌ jest zdecydowanie na pierwszym planie i w swej niebywa³ej ekspresji wrêcz dr¹¿y mózg (choÌ zdarzaj¹ siê niedoci¹gniêcia intonacyjne).

O tak, bART, interpretacje sir Davisa maj¹ w sobie nobliwoœÌ angielskiej arystokracji, ale i nieraz pewn¹ flegmê, co s³yszê czasem w jego nagraniach np. symfonii Mozarta, które nie do koùca mi odpowiadaj¹ (bardzo za to ceniê muzykê sakraln¹ - œwietna p³yta z Kyrie d-moll KV 341). Beethoven Davisa jest dla mnie na wskroœ romantyczny.

7. Symfonia A-dur, 1961 r.
http://www.youtube.com/watch?v=1zsqiB2rbZI
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Czerwiec 03, 2014, 22:34:38 »

Zagadka (sÂłaba, ale zawsze) - co to jest:
http://www.elistmania.com/images/articles/221/Original/Ludwig_Van_Beethoven.jpg
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Czerwiec 04, 2014, 09:22:58 »


Czy czesc odpowiedzi zanajduje sie w nazwie linku, ktory podalas?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #94 : Czerwiec 04, 2014, 11:29:01 »

Czy czesc odpowiedzi zanajduje sie w nazwie linku, ktory podalas?

Owszem, a takÂże w tytule wÂątku.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #95 : Czerwiec 04, 2014, 12:31:49 »

Owszem, a takÂże w tytule wÂątku.

Hm... ?
.... Co? Nie wiem
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 04, 2014, 12:33:33 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #96 : Czerwiec 05, 2014, 09:00:08 »

Absolutnie nie, w innych nagraniach, choÌby imho najlepszym - Orchestre RÊvolutionnaire et Romantique pod Gardinerem - ich epicka opowieœÌ jest zdecydowanie na pierwszym planie i w swej niebywa³ej ekspresji wrêcz dr¹¿y mózg (choÌ zdarzaj¹ siê niedoci¹gniêcia intonacyjne).

O tak, bART, interpretacje sir Davisa maj¹ w sobie nobliwoœÌ angielskiej arystokracji, ale i nieraz pewn¹ flegmê, co s³yszê czasem w jego nagraniach np. symfonii Mozarta, które nie do koùca mi odpowiadaj¹ (bardzo za to ceniê muzykê sakraln¹ - œwietna p³yta z Kyrie d-moll KV 341). Beethoven Davisa jest dla mnie na wskroœ romantyczny.

7. Symfonia A-dur, 1961 r.
http://www.youtube.com/watch?v=1zsqiB2rbZI



Zrozumialem, ze "..Absolutnie nie..." odnosi sie do instrumentacyjnego bledu Beethovena.
Otoz masz racje, bledu nie ma, chociaz to genialne solo skrzypcowe w tym zestawie instrumentow
nie brzmi, jak powinno brzmiec. Jest po prostu za ciche.
Moim zdaniem instrumenty dete za czasow Beethovena brzmialy troche inaczej.
Nie byly az tak glosne. Posiadaly miekka barwe.
Skrzypek, solista z latwoscia mogl sie przedrzec przez puzony i klarnety.
A wiec, rownowaga zostala zachowana.

Rowniez mysle, ze styl spiewania w owych czasach nie byl az tak wrzeszczacy, ekspansywny jak obecnie.
Zwracano uwage bardziej na artykulacje i fraze, a nie na petarde w glosie.
Za glosno, za ostro bylo w odczuciu naszych poprzednikow cecha wulgarna.
Zreszta umiar i pokora, czesto przewijaja sie w literaturze jako cnoty ludzkie.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #97 : Czerwiec 05, 2014, 09:10:18 »


Ciekaw jestem, jak w owych czasach robiono takie maski posmiertne.
Zdjecie przeslane przez Ciebie robi kolosalne wrazenie.
Mozna sobie wyobrazic, jak dokladnie wygladal mistrz Beethoven.

Zamiast twarzy umeczonej i wychudzonej przez chorobe widze swoja wyobraznia Beethovena
radosnego, pelnego wigoru i sily.
Szkoda, ze nie mamy zebow i oczu. Dwoch bardzo waznych cech w wygladzie.

P.S.
Troche podobny do Beethovena jest  Fischer-Dieskau.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #98 : Czerwiec 05, 2014, 12:34:24 »

Bartus - gratulujĂŞ rozwiÂązania mojej trochĂŞ makabrycznej zagadki.
Tutaj trochĂŞ wiĂŞcej innych masek: http://www.elistmania.com/still/20_death_masks_of_famous_people/showall/

Procedura by Dan Brown ("Inferno", str. 219):

       - KrĂłtko po Âśmierci - opowiadaÂł Langdon - zmarÂłego kÂładziono na pÂłaskiej powierzchni, a jego twarz polewano oliwÂą. NastĂŞpnie nakÂładano na niÂą cienkÂą warstewkĂŞ gipsu, przykrywajÂącÂą wszystko: usta, powieki, nos. SiĂŞgaÂła od linii wÂłosĂłw aÂż po szyjĂŞ. Gdy odlew stwardniaÂł, moÂżna go byÂło bez trudu zdj¹Ì i wykorzystaĂŚ jako formĂŞ, do ktĂłrej nalewano ÂświeÂżego gipsu. Z niego powstawaÂł idealna kopia twarzy zmarÂłego.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #99 : Czerwiec 06, 2014, 22:48:40 »

Moim zdaniem instrumenty dete za czasow Beethovena brzmialy troche inaczej.
Nie byly az tak glosne. Posiadaly miekka barwe.

Z pewnoœci¹ proporcje brzmienia by³y inne. Dziœ sekcje smyczkowe orkiestr symfonicznych rozros³y siê czêsto do niebagatelnych rozmiarów i w olbrzymim sk³adzie wykonuj¹ nawet symfonie Beethovena, podczas gdy kiedyœ kwintet smyczkowy liczy³ najczêœciej kilkunastu instrumentalistów. S³ynnym wyj¹tkiem by³a np. wspominana tu wielokrotnie orkiestra mannheimska (Hofkapelle), która w XVIII w. liczy³a nawet 50 - 60 muzyków. Instrumenty dête, zw³aszcza waltornie, tr¹bki i puzony z ³atwoœci¹ mog³y siê wiêc wyró¿niaÌ na tle smyczków, zauwa¿amy to zreszt¹ dzisiaj, s³uchaj¹c symfonii Haydna, Mozarta i Beethovena na instrumentach historycznych (HIP). Bardzo lubiê to aksamitne, soczyste brzmienie dawnych dêciaków.

Na pewno znasz, Bartku, nagrania Scottish Chamber Orchestra.  Na moje ucho wywaÂżenie brzmieĂą poszczegĂłlnych sekcji instrumentalnych w interpretacjach sir Mackerrasa jest niemal doskonaÂłe. MĂłwiÂąc inaczej, ta muzyka pewnie tak wÂłaÂśnie brzmiaÂła w czasach wielkich mistrzĂłw 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2014, 22:50:55 wysłane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Czerwiec 09, 2014, 17:46:56 »

Widze, ze aro51 jest zalogowany.
Witaj brachu.
Troche czasu uplynelo.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #101 : Czerwiec 13, 2014, 00:30:26 »

Missa solemnis w wizji Ph. Herreweghe.

Solo skrzypcowe w Benedictus: Alessandro Moccia 

WgniatajÂące w fotel Agnus Dei zaczyna siĂŞ w 1:00:53.

https://www.youtube.com/watch?v=8Fd_siX9dw4
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #102 : Listopad 02, 2014, 16:27:52 »

Beethoven okolicznoÂściowy - cykl 3 equali na kwartet puzonĂłw skomponowany z okazji dnia Wszystkich ÂŚwiĂŞtych 1812 r.

http://www.youtube.com/watch?v=K4lVJIeq9VQ
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Maj 23, 2015, 23:57:56 »

Ronald Brautigam gra na historycznym fortepianie:

"Natchnione Adagio sostenuto w cis"... I ciÂąg dalszy Sonaty nr 14.

https://www.youtube.com/watch?v=nDQnpgEoRNI

To brzmienie, to kopia Waltera z roku 1795 z pracowni Paula McNulty'ego.

« Ostatnia zmiana: Maj 29, 2015, 23:20:16 wysłane przez Aleksias » Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Grudzień 16, 2015, 10:24:49 »

DziÂś MiĂŞdzynarodowy DzieĂą Beethovena w 245 rocznicĂŞ urodzin kompozytora

Historyczne nagranie w ktĂłrym sÂłychaĂŚ odgÂłosy bombardowania Berlina, trudno o bardziej symboliczny, antywojenny przekaz:

https://youtu.be/EY7lvuVjjX4
Zapisane

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live paktprzyjazni kalinowatyper black-for animilkowo