Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Odkrywamy Chopina  (Przeczytany 69271 razy)
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #30 : Styczeñ 09, 2011, 17:05:09 »

Dobre pytanie. Z tego co mi siê przypomina, to by³ ten przys³any przez Stirling...
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : Styczeñ 19, 2011, 20:46:21 »

pocz±tek i ca³o¶æ:   

http://www.youtube.com/watch?v=2LyRV26lHaU


Ciekawe to odkrywanie Gogusia i Janusza nieistniej±cego koncertu Dzi¶ w Albumie chopinowskim na TVP Kultura s³ucha³am tej pierwszej czê¶ci niedosz³ego koncertu 3. w wersji na fortepian i próbowa³am "us³yszeæ" wersjê z orkiestr±. Ale w koñcu posz³am na ³atwiznê i przeszpera³am nasz bezcenny skarbczyk. I oto pocz±tek "3. koncertu Chopina"

http://www.youtube.com/watch?v=6Ok13E_kaBE&feature=fvst
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Styczeñ 19, 2011, 23:01:55 »

A ja wyczyta³am, ¿e fortepian, który wyrzucono pochodzi³ z fabryki Bucholtza.  W sklepie fabrycznym, który mie¶ci³ siê przy ulicy Mazowieckiej Fryderyk czêsto próbowa³ nowe instrumenty  i mia³ te¿ taki fortepian w domu. Po wyje¼dzie  z Warszawy, fortepian odziedziczy³a jego siostra Izabella Barciñska. I ten instrument wyrzucony zosta³ przez okno w 1863 r. w czasie dewastowania przez rosyjskich ¿o³nierzy pa³acu Zamoyskich.

Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #33 : Styczeñ 19, 2011, 23:22:24 »

To ca³kiem mo¿liwe, Bietko... Ten od Stirling, okazuje siê, trafi³ do Krakowa. Tutaj, jest ciekawy na jego temat artyku³

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35796,7427504,Sensacja_w_Muzeum_UJ__Chopinowski_falsyfikat.html
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Monika_Aleksandra
Monika
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1049



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #34 : Styczeñ 20, 2011, 09:10:57 »

Wydaje mi siê, ale mogê siê myliæ, by³ prezentowany w Katedrze Wawelskiej podczas inauguracji Roku Chopinowskiego.
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #35 : Styczeñ 20, 2011, 16:46:38 »

No w³a¶nie. Dotychczas wszêdzie czyta³em, ¿e to fortepian, który przejê³a po Fryderyku siostra. Tak te¿ podaje siê w opracowaniach wiersza Norwida. Dopiero w tym roku gdzie¶ przeczyta³em, ¿e to ten od p. Stirling zosta³ wyrzucony i po prostu zbarania³em. Dziêki za wyja¶nienia
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Styczeñ 22, 2011, 23:32:46 »

To ca³kiem mo¿liwe, Bietko... Ten od Stirling, okazuje siê, trafi³ do Krakowa. Tutaj, jest ciekawy na jego temat artyku³

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,35796,7427504,Sensacja_w_Muzeum_UJ__Chopinowski_falsyfikat.html

Interesuj±cy artyku³ Januszu..Oprócz sprawy z fortepianami, mo¿na siê ponadto dowiedzieæ i tego..¿e cz³owiekiem kupuj±cym jak i urz±dzaj±cym wystawy chopinowskich pami±tek, by³ nie kto inny jak sam gubernator Hans Frank - nieprawdopodobna historia, a zatem wychodzi³oby na to ¿e i mecenas sztuki ??
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #37 : Styczeñ 23, 2011, 10:14:44 »

no w³asnie... mnie najbardziej zdziwi³o, ze przecie¿ wykonywanie muzyki Chopina podczas okupacji by³o karane ¶mierci±. Chopin w propagandzie faszystowskiej by³ wyklêty i zakazany. Jak to siê ma do demonstracyjnych przedsiêwziêæ szopenowskich Hansa Franka?
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : Styczeñ 23, 2011, 23:24:50 »

Prawdopodobnie jako w³adca absolutny Generalnego Gubernatorstwa (byæ mo¿e z widokiem na uzyskanie praw dziedziczenia w³adzy - w grê wchodzi³y przecie¿ setki lat panowania Chichot) stara³ siê jak móg³..aby zjednaæ sobie przychylno¶æ swoich poddanych..
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #39 : Styczeñ 31, 2011, 09:17:48 »

Nie wiem, czy taka wiedza, jak ni¿e mo¿e siê komu¶ przydaæ, ale jakby co, to proszê bardzo...
Mój komputer zbada³ statystykê utworów Chopina w odniesieniu do ilo¶ci i czasu trwania wszystkich utworów w poszczególnych tonacjach.
Wynika z tego, ¿e:
wiêcej utworów skomponowa³ w tonacjach dur ni¿ moll. Odpowiednio: 135 i 126 utworów
W swoich dzie³ach wykorzysta³ (tytularnie) 13 tonacji dur i 12 tonacji moll

Pod wzglêdem czasu trwania - utwory mollowe przewa¿aj± o ok. 1,5 godz. durowe, ale gdyby nie braæ pod uwagê koncertów i sonat - to w pozosta³ych utworach Chopina (czyli tych, które najczêsciej grywane sa na typowych koncertach i recitalach) prymat czasu trwania utworów z tonacjami dur nad moll odwraca siê o 180 st. i teraz durowe przewazaj± nad moll o ok. 1,5 godz.

Wiêcej szczegó³ow w roliczeniu, jak ni¿ej:

   7 x    A-dur   00:38:25
   28 x   As-dur   01:49:38
   10 x    B-dur   00:57:07
   15 x   C-dur   00:45:42
   8 x   D-dur   00:18:52
   9 x   Des-dur   00:27:39
   10 x    E-dur   00:49:21
   11 x   Es-dur   00:40:49
   10 x    F-dur   00:48:08
   8 x   G-dur   00:16:52
   7 x    Ges-dur   00:24:03
   5 x   Fis-dur   00:25:10
   7 x    H-dur   00:28:27
razem:   135      8:50:13

14 x    a-moll   00:44:26
8 x   b-moll   00:50:18
15 x   cis-moll   01:03:58
16 x   c-moll   01:19:36
3 x   d-moll   00:09:56
9 x   e-moll   01:01:38
6 x   es-moll   00:18:13
6 x   fis-moll   00:29:39
16 x   f-moll   01:34:01
4 x   gis-moll   00:11:53
19 x   g-moll   01:35:32
10 x   h-moll   00:53:55
126   razem:   10:13:05

Podsumowuj±c: ca³a twórczo¶æ Chopina to ok 19 godz. muzyki rozpisanej wn 25 tonacjach
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : Styczeñ 31, 2011, 13:30:43 »

To dla mnie rzeczywi¶cie odkrycie, wszystkiego, co skomponowa³ mo¿na wys³uchaæ w 19 godzin  Co?
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Luty 01, 2011, 01:31:06 »

Jak to mawiaj±, nie liczy siê ilo¶æ ale jako¶æ. Pamiêtajmy, ¿e komponowanie to czasoch³onne zajêcie, choæ w historii bywali tacy którzy partytury pisali automatycznie, jednym tchem. Oczywi¶cie styl pracy nie ¶wiadczy o tym, ¿e kompozytor jest dobry lub kiepski. Czy 19 godzin to ma³o? Zacznijmy od tego, ¿e muzyka klasyczna daje ogromne pole do interpretacji i s³uchaj±c tej samej kompozycji  w ró¿nych wykonaniach odkrywamy zupe³nie co¶ nowego. Wielokrotnie, aby odczytaæ z utworu ca³kiem nowe tre¶ci wystarczy wys³uchaæ wielokrotnie tego samego wykonania. Jak przekonali¶my siê podczas konkursu Chopinowskiego interpretacje s± tak ró¿norodne, ¿e s³uchali¶my ich przez d³ugi czas, a nawet do dzi¶ i po¶wiêcili¶my na to grubo ponad 19 godzin a i tak czujemy niedosyt.
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #42 : Luty 04, 2011, 09:54:35 »

Mo¿ecie napisaæ co¶ o tej krótkiej kompozycji? S³yszeli¶cie kiedy¶ j± ? I czy rzeczywi¶cie nale¿y do Chopina.
http://www.youtube.com/watch?v=fuSzXKaPqZU
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #43 : Luty 04, 2011, 11:43:00 »

Tak, musi oficjalnie byæ przypisana Chopinowi, skoro jest skatalogowana w zbiorach NIFC jako dzie³(k)o Chopina.
Nic wiêcej o nim jednak nie wiem, prócz tego, ¿e wg NIFC skomponowane zosta³o w okresie 1829-31. Prawdopodobnie mog³o byæ wpisane przez Chopina do sztambucha któres z jego uczennic albo wielbicielek
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #44 : Luty 04, 2011, 15:10:44 »

Chopin - nie tylko fortepian solo...

To dzie³o, które trzeba odkrywaæ na nowo ca³y czas.

Sonata wiolonczelowa g-moll op. 65

Wizjonerskie arcydzie³o Chopina pisane d³ugo i nie bez trudu - prawdop. w l. 1845 - 1847.
Sonata reprezentuj±ca "nowy, ostatni" styl Chopina. Czêsto spotyka siê z zarzutem, i¿ to muzyka "niechopinowska". Niew±tpliwie nie³atwa w interpretacji i zrozumieniu. Przez to nieraz spotyka³a siê z zarzutami tyle powa¿nymi, co niesprawieldiwymi: Niecks o I czê¶ci: to pole chwastów "na którym jedynie tu i ówdzie zakwita jaki¶ kwiat"...

Co ciekawe, 4 czê¶ci sonaty spaja wspólny motyw, swoiste idee fixe, poddany ró¿nym kombinacjom.

I czê¶æ: http://www.youtube.com/watch?v=IF9fUdoYNNU
III czê¶æ - mo¿e najbardziej chopinowska. Nokturn najczystszej postaci - ¶piewne Largo. 
http://www.youtube.com/watch?v=HnYYM_DMeOU

Mam nadziejê, ¿e wspominaj±c sonatê - nie powtarzam tego, co który¶ z Forumowiczów ju¿ napisa³.

Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers thepunisher kalinowatyper black-for paktprzyjazni