Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 116   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Wolfi A. Mozart - muzyka uosobiaj±ca Piêkno  (Przeczytany 704623 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #405 : Lipiec 05, 2011, 22:52:56 »

Bartusie, nawet nie wiesz, ¿e wymieniasz jednym tchem tych wykonawców, których bardzo ceniê!  

Academy of St. Martin in the Fields nagra³a przecie¿ m.in. ¶cie¿kê d¼wiêkowa do Amadeusza, z ECO (Gra³e¶ z nimi?! Respect!) i Mitsuko Uchid± mam niekompletny komplet  Chichot koncertów Mozarta (brakuje 1-4 - szkoda, nie rozumiem dlaczego  Smutny oraz KV 242 i KV 365 - co ³atwiej mi zrozumieæ) i praktycznie jedynego przedstawiciela cross-overu, który ma u mnie wysokie noty - Nigela Kennedy'ego   (Jaki jest pozamuzycznie?)
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #406 : Lipiec 05, 2011, 23:03:22 »

Ja te¿, Bartulusie, jestem pe³en podziwu dla Twoich angielskich podbojów.    Â¦wietnie poznaæ ECO trochê od kuchni. Pisz nam, pisz.    Nie znam rzecz jasna osobi¶cie Barenboima, ale mówi±c szczerze - nie lubiê go (nie jako dyrygenta; jako pianista za¶ - jest, powiedzmy, ró¿ny), zw³aszcza po tym, jak potraktowa³ swoj± ¿onê, wielk± w³adczyniê wiolonczelowego smyczka.

¦wietnie, ¿e pojawi³a siê na naszym w±tku Alicja de Larrocha. To by³a niezwyk³a artystka, tytan pracy - jej kariera trwa³a 76 lat...



Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #407 : Lipiec 05, 2011, 23:09:21 »

Tak, tak, Academy of St. Martin in the Fields i Sir Marriner! Wspania³e s± ich interpretacje, chocia¿by, jak przypominasz nam Kasiu, do "Amadeusa". Nieodmiennie ci muzycy kojarz± mi siê z Mozartem i p³yt± CD z mozartowskimi uwerturami - to by³a pierwsza "ich" p³yta, któr± kupi³em.  Chichot

A zatem: http://www.youtube.com/watch?v=rYTd3jWGYik
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #408 : Lipiec 06, 2011, 00:04:26 »

My¶lê, ¿e warto "zatrzymaæ" siê tak¿e nad wczesn± twórczo¶ci± Wolfganga-Wolfiego, symfoniczn± czy koncertow±. Wyjd¼my zatem od I Symfonii Chichot, albo raczej: symfonii nr 1 (sinfonii-uwertury, forma 3-czê¶ciowej, bezmenuetowej w³oskiej symfonii) Es-dur KV 16 (czy jest ona na pewno pierwsz± symfoni± Mozarta - das ist unklar...).

Prosta, ³atwa w analizie muzyka inspirowana - jak wiêkszo¶æ wczesnych dzie³, zw³aszcza symfonicznych - twórczo¶ci± Jana Chrystiana Bacha, artystyczno-duchowego ojca m³odego twórcy. Skromna obsada orkiestry - smyczki, oboje i rogi razy dwa. Fina³ jest bardzo podobny do jednej z czê¶ci pewnej symfonii J. Ch. Bacha, raczej znanej Mozartowi. Za to czê¶æ II, 50-taktowe Andante, rozpoczynaj±ce siê w c-moll - urzekaj±ce i piêkne. W natchnieniu, ze smyczkowego t³a, wy³ania siê w partii waltornii, 4-d¼wiêkowy motyw, przewijaj±cy siê wielokrotnie u Mozarta, a który swoje godne ukoronowanie znajdzie w wielkim fugowanym finale ostatniej Symfonii "Jowiszowej". To chyba nie przypadek, Mozart klamr± otwiera i zamyka sw± symfoniczn± twóczo¶æ... !

http://www.youtube.com/watch?v=lC6eQdeNOjU&feature=related
http://www.youtube.com/watch?v=__uhYfAQUZ0
http://pann.nate.com/video/215636177
Wybaczcie t± 'mozaikê' wykonañ.
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #409 : Lipiec 06, 2011, 15:51:32 »

Nie znam rzecz jasna osobi¶cie Barenboima, ale mówi±c szczerze - nie lubiê go (nie jako dyrygenta; jako pianista za¶ - jest, powiedzmy, ró¿ny), zw³aszcza po tym, jak potraktowa³ swoj± ¿onê, wielk± w³adczyniê wiolonczelowego smyczka.

Ogl±da³am kiedy¶ film "Hilary i Jackie" gdzie pokazano go jako troskliwego mê¿a.
Dla mnie i jako dyrygent jest ró¿ny, ale podoba mi siê ta jego izraelsko-palestyñska orkiestra.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #410 : Lipiec 06, 2011, 16:05:33 »

Urocze jest to Andante Ba, ca³o¶æ urocza. Od pocz±tku s³ysza³ Muzykê... uczy³ siê tylko, jak wyra¿aæ j± coraz pe³niej, w coraz wspanialszych formach.
8 lat... znaczna czê¶æ ¶miertelników w tym wieku kre¶li w pocie czo³a proste, nieudolne zdania:)
Chapeau bas, Wolfi Amade...
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #411 : Lipiec 06, 2011, 19:16:40 »

Znacie 8 wariacji 10-letniego Wolfiego KV 24 na temat holenderskiej pie¶ni  Laat ons juichen, Batavieren, napisanych w Hadze w styczniu 1766?(Na tyle co rozumiem niderlandzki to bêdzie mniej wiêcej :"Radujmy siê, Batawowie";Batawowie to lud zachodniogermañski zamieszkuj±cy kiedy¶ tereny dzisiejszej Holandii):

http://www.youtube.com/watch?v=mX_1XG6hnjc
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #412 : Lipiec 07, 2011, 17:09:56 »

Tak... Zarówno KV 24, jak i Wariacje KV 25 (nt. holenderskiego hymnu) to zapis nutowy improwizacji ma³ego Wolfganga na zadane mu tematy...
http://www.youtube.com/watch?v=4zxWfYHJFRs

Wiecie, ¿e manuskrypt Symfonii Es-dur KV 16 mamy w Polsce? W KRAKOWIE!
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #413 : Lipiec 07, 2011, 20:49:58 »

Holendrzy mieli szczê¶cie Ale te¿ hymn maj± melodyjny, przyjazny wariacjom. Aczkolwiek s³owa, w kontek¶cie przeznaczenia melodii, mog± na pierwszy rzut oka zdawaæ siê nieco zabawne: mianowicie pierwsza zwrotka maj±ca byæ symbolem pañstwowo¶ci holenderskiej brzmi jak nastêpuje: "Jam Wilhelm z Nassau z niemieckiej krwi; wierny Ojczy¼nie pozostanê do ¶mierci; jam Ksi±¿ê Orañski, wolny i nieulêkniony, Królowi Hiszpanii zawsze oddawa³em cze¶æ" Có¿, skomplikowane by³y narodowo¶ciowe i pañstwowe zawirowania w dziejach Europy

Jak siê dowiadujê, w³a¶nie wojennemu zawirowaniu zawdziêczamy obecno¶æ u nas cennych rêkopisów Wolfiego:)
Berlinka, zbiory Biblioteki Pruskiej, których oddania domagaj± siê Niemcy. Ha, szczerze mówi±c, Polska ma chyba do nich o wiele wiêksze prawo, ni¿ choæby Anglia do marmurów Elgina W koñcu my¶my ich nie zabrali. I generalnie wzajemne oddawanie sobie teraz przez Europejczyków dzie³ sztuki i skarbów o problematycznej w³asno¶ci ma mniejszy sens w dobie ogólnodostêpnych muzeów i szybkich kolei (tu akurat nie mówiê o naszych kolejach:)). Zreszt± mogê zrozumieæ, ¿e Niemcy pragn± mieæ u siebie np. rêkopisy Goethego i mo¿na by je na co¶ wymieniæ. Ale je¶li ju¿ oddawaæ Mozarta, to najsprawiedliwiej by³oby sprezentowaæ dzie³a jego r±k Wiedniowi. Tam by³yby w najw³a¶ciwszym miejscu, a i nam i Niemcom by³oby do nich równie blisko Z drugiej strony, w Wiedniu maj± tyle innych pami±tek...  
 
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #414 : Lipiec 07, 2011, 21:39:43 »

Nic nie oddamy  Wolfgang Amadeusz jest tak¿e nasz 

Na potwierdzenie powy¿szej tezy niech zabrzmi Rondeau en Polonaise -II czê¶æ 6 sonaty fortepianowej D-dur KV 284, utrzymanej w stylu galant i skomponowanej w 1775 roku w Monachium dla barona von Dürnitza, pianisty i fagocisty-amatora (który niestety nie zap³aci³ Mozartowi za ten utwór - c'est vilain, ça!):

http://www.youtube.com/watch?v=mv05-6hA5OI


Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #415 : Lipiec 07, 2011, 21:40:55 »

Nic nie oddamy  Wolfgang Amadeusz jest tak¿e nasz 

Na potwierdzenie powy¿szej tezy niech zabrzmi Rondeau en Polonaise -II czê¶æ 6 sonaty fortepianowej D-dur KV 284, utrzymanej w stylu galant i skomponowanej w 1775 roku w Monachium dla barona von Dürnitza, pianisty i fagocisty-amatora (który niestety nie zap³aci³ Mozartowi za ten utwór - c'est vilain, ça!):

http://www.youtube.com/watch?v=mv05-6hA5OI
O, i zasadniczo uwa¿am, ¿e to jest w³a¶ciwe podej¶cie do sprawy:) "Wolfi jest nasz, Wolfi do Polski nale¿y" )))
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #416 : Lipiec 07, 2011, 21:43:25 »

Nic nie oddamy  Wolfgang Amadeusz jest tak¿e nasz 

Nie inaczej!  W koñcu syn Mozarta æwieræ wieku przemieszka³ w Polsce 
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #417 : Lipiec 07, 2011, 21:53:39 »

O, to w³a¶nie chcia³am dodaæ, ¿e przecie¿ my¶my mu dziecko chowali na w³asnej, s³owiañskiej piersi:)) I chyba dobrze mu by³o w Polsce. Chocia¿ grób Franciszek Ksawery ma pewnie w Karlovych Varach?
Zapisane
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #418 : Lipiec 08, 2011, 00:17:09 »

Jak siê dowiadujê, w³a¶nie wojennemu zawirowaniu zawdziêczamy obecno¶æ u nas cennych rêkopisów Wolfiego:)
Berlinka, zbiory Biblioteki Pruskiej, których oddania domagaj± siê Niemcy. Ha, szczerze mówi±c, Polska ma chyba do nich o wiele wiêksze prawo, ni¿ choæby Anglia do marmurów Elgina    

Joanno, niemcy to niech najpierw zwróc± nam setki ton z³ota zagrabionego z sejfów bankowych i na zwyk³ych obywatelach..i które to pó¼niej stanowi³o depozyt USa, Wielkiej Brytanii i Francji, nigdy do nas nie powracaj±c..(by³o tego w przeliczeniu na obecne, na jakie¶ 14-15 mld z³) Ta sama zreszt± rzecz dotyczy z³ota zrabowanego na obywatelach polskich (innego pochodzenia), które zdeponowano w bankach szwajcarskich (o naszych niezwróconych dzie³ach sztuki nawet nie wspomnê) - a dopiero pó¼niej niech domagaj± siê zwrotu tego co ich (powiedzmy ¿e ich)..
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #419 : Lipiec 08, 2011, 00:57:12 »

Konradzie, przecie¿ nikt nie jest w stanie oszacowaæ ani zrekompensowaæ ogromu strat, jakie ponie¶li¶my w ci±gu tej straszliwej wojny. Zreszt± nie tylko my przecie¿. To by³o ogólnoludzkie nieszczê¶cie. A w ogóle nasza europejska historia to, niestety, nieustanny ci±g wypraw wojennych, z zasady g³ównie nakierowanych na branie ³upów:( Nasi przodkowie nie byli anio³ami. Nie ma takiej mo¿liwo¶ci, aby wszyscy pooddawali sobie nawzajem wszystko, co sobie na przestrzeni dziejów pozabierali i poniszczyli. Po³o¿yli¶my temu kres, tworz±c wspólnotê i pomagaj±c wzajemnie. Nie ma ju¿ chyba sensu wymawiaæ sobie minionych krzywd, choæ oczywi¶cie trzeba pamiêtaæ o przesz³o¶ci, ¿eby zachowaæ w³a¶ciwe proporcje. Nie widzê nic z³ego w tym, ¿e Niemcy chcieliby mieæ u siebie rêkopisy swoich najwiêkszych twórców - Goethego, Bacha, Beethovena. Natomiast pamiêtaj±c o okoliczno¶ciach, powinni w razie ewentualnej wymiany postaraæ siê, by zaoferowaæ odpowiednio cenn± rekompensatê, w postaci pami±tek naszej kultury. A co do Wolfiego - to, jak widaæ, ogólne odczucie jest takie, ¿e on nie jest niemieckim twórc±;)) 
Zapisane
Strony: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 116   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper thepunisher mini-land twistedgamers animilkowo