Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3 ... 9   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Artyku³y, informacje i opinie o muzyce i wydarzeniach muzycznych.  (Przeczytany 59630 razy)
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« : Luty 21, 2011, 09:52:28 »

Znalaz³em ciekawy artyku³, jednak nie chcia³em otwieraæ z tego tytu³u osobnego tematu, pomy¶la³em, ¿e stworzê temat, w którym bêdziemy mogli dyskutowaæ o informacjach zza kulis ¶wiatka muzycznego.

http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80273,9139434,Krystian_Zimerman_nie_chce_grac_w_Polsce.html

Deklaracja Zimermana troszeczkê zaskakuje. Wyrzeczenie siê wystêpów we w³asnej ojczy¼nie jest troszeczkê niezrozumia³e, poniewa¿ winê za opisane w artykule sytuacje ponosi nie naród, lecz impresario pianisty (i NIFC). Zgadzam siê z zarzutami pianisty, zw³aszcza dotycz±cymi przydzielania nagród w konkursie. Zimerman nie by³ tylko partonem, ale i fundatorem nagrody za najlepsze wykonanie sonaty i skoro zgodnie z regulaminem przydziela j± jury, to on ma prawo decydowaæ o pozosta³ych parametrach - w tym o wysoko¶ci gratyfikacji.

Co do przekazania dochodów na cele charytatywne, tutaj agencja ma trochê racji, co nie znaczy, ¿e nie mo¿na by³o problemu rozwi±zaæ w inny sposób, na przyk³ad przekazuj±c dane 10 % poprzez agencjê a resztê (po opodatkowaniu zysku przez pianistê) przekazaæ mo¿na by³o w formie darowizny, wymaga³o to oczywi¶cie wiedzy i aprobaty Zimermana, tak wiêc wina le¿y po stronie jego przedstawicieli.

Szkoda tylko, ¿e przez takie niesnaski Zimerman siê obrazi³, i w najbli¿szym czasie nie zobaczymy go w naszym kraju.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Luty 21, 2011, 22:27:02 »

Je¶li chodzi o wspomniany przez Bartusa konflikt dotycz±cy Capella Cracoviensis, to sprawa nie jest jednoznaczna, ¶rodowisko muzyczne jest podzielone.

http://krakow.gazeta.pl/krakow/1,44425,8993133,_Oboje__flety__klarnety__musicie_sie_rozchorowac_.html
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/kultura/1109495-wojna-o-zycie-capelli-cracoviensis.html
http://www.dziennik.krakow.pl/pl/aktualnosci/kultura/1113869-wojna-o-marke-capella-cracoviensis-ostatnie-starcia
http://cjg.gazeta.pl/CJG_Krakow/1,104365,9045133,List_otwarty_do_wladz_Krakowa_o_Capelli_Cracoviensis.html
http://cjg.gazeta.pl/CJG_Krakow/1,104365,9045178,Muzycy_Capelli_Cracoviensis_do_ministra_listy_pisza.html

I kolejny spór:

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,35233,8975033,Orkiestra_nie_chce_dyrektora__Konflikt_u_muzykow.html
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Luty 27, 2011, 15:11:06 »

Muzycy bia³ostockiej orkiestry wyszli na ulicê protestowaæ:

http://bialystok.gazeta.pl/bialystok/1,35235,9166477,Bunt_w_filharmonii__Muzycy__Chcemy_artysty__a_nie.html

http://www.dailymotion.pl/video/xh7on5_pikietujy-muzycy-z-orkiestry_news#from=embed

Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Marzec 01, 2011, 04:43:29 »

Beato, co do konfliktu w Krakowie; chocia¿ zawsze trudno jest oceniaæ takie sprawy z zewn±trz, jednak po zapoznaniu siê z tym materia³em jestem sk³onna opowiedzieæ siê po stronie muzyków. Jako¶ mniej mi siê wydaje prawdopodobne, ¿e ca³a orkiestra nagle
sta³a siê mniej sprawna muzycznie, ni¿ ¿e jednak dyrygent okazuje siê niezbyt sprawny w sferze komunikacji. I prawd± te¿ jest, ¿e je¶li
w sporcie dru¿yna nie dogaduje siê z trenerem, to przyjête jest, ¿e wymienia siê trenera, a nie dru¿ynê:))) To ogólnie rzecz bior±c
wydaje siê bardziej logiczne, a tak¿e mniej kosztowne;)
Jeszcze jedna rzecz do mnie przemawia. Mam tu przed sob± takie nagranie.Wolfgang Amadeusz Mozart symfonia g-moll i Franz Schubert, msza G-dur. Capella cracoviensis, dyrygent - Stanis³aw Ga³oñski. Jedno z moich pierwszych:) Ci panowie wtajemniczali mnie w Mozarta. Nie mogê nie stan±æ po ich stronie.
 
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Marzec 01, 2011, 09:04:29 »

Cytuj
Je¶li chodzi o wspomniany przez Bartusa konflikt dotycz±cy Capella Cracoviensis, to sprawa nie jest jednoznaczna, ¶rodowisko muzyczne jest podzielone.

Jaki podzial? 1 za ,100 przeciw rozwiazaniu orkiestry.
Beato, zwroc uwage na to, ze gazeta ma uklady z Adamusem.

Srodowisko muzyczne Krakowa jest oburzone tym, ze wkrotce straca (lub nie?) swietna orkiestre z jej duzym repertuarem.

Nie ma !! takiego zwyczaju w orkiestrach na swiecie, zeby robic powtorne przesluchania weryfikujace zawodowych muzykow. Weryfikacji jest raczej poddawany nowy dyrygent, ktory , albo sie przyjmie , albo nie.

Powtorny egzamin dla doswiadczonych, wyprobowanych muzykow w orkiestrze jest wyrazem braku szacunku i arogancja nowego szefa.
Owszem zdarzaja sie przypadki, ze muzyk traci kondycje sam o tym nie wiedzac. Wowczas weryfikacji dokonuja jego koledzy (jest to forma zazwyczaj przyjazna i kolezanska).
Niesprawnego muzyka w orkiestrze natychmiast wychwytuje sprawne ucho dyrygenta. Wowczas to szef w porozumieniu z pozostalymi muzykami prowadzi rozmowe, podejmujac odpowiednie decyzje.

Beato , wybacz, ale nie mozna budowac sobie opinii na jednym, anonimowym liscie spiewaczki z Niemiec i kilku wypowiedziach skorumpowanego dziennikarza lub wladz miasta.



Zapisane
Monika_Aleksandra
Monika
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1049



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Marzec 01, 2011, 13:03:22 »

Pozwolicie, ¿e Was poczytam, bo nie znam siê na zwyczajach orkiestrowych naborów i nie do koñca czujê co tu nie gra. Rzecz siê ma mojego miasta, wiêc wolê wiedzieæ i rozumieæ.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Marzec 01, 2011, 13:45:44 »

Capella Cracoviensis - pojêcia nie mam, kto ma racjê. Jestem sk³onna stan±æ murem po stronie muzyków, wszak to ich talent, praca, lata æwiczeñ tworz± orkiestrê. Zastanawia mnie jednak rozd¼wiêk w ocenach, a g³osów przeciwnych jest niestety sporo (np. Dorota Szwarcman).
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Marzec 01, 2011, 21:35:02 »

Beatko, pani Szwarcman du¿o wie, jest sprawn± dziennikark± - nale¿± jej siê gratulacje za zorganizowanie petycji w sprawie S1 - ale co do jej s³uchu muzycznego zachowa³abym jednak ograniczone zaufanie;) Trzeba te¿ pamiêtaæ, jak wiele tu wchodzi w grê ró¿nych uk³adów, nie maj±cych nic wspólnego z brzmieniem orkiestry. Jednak muzycy s± na ogó³ w takich sprawach najlepiej zorientowani. Z tego co wiem, jest tak, jak mówi Bartus - je¶li kto¶ w zespole zaczyna s³abo graæ, to koledzy nie s± a¿ tak subtelni, ¿eby go kryæ, poniewa¿ odbija siê to na brzmieniu ca³ej orkiestry. I nie by³oby w tym przypadku, jak s±dzê, a¿ tak silnej solidarno¶ci ca³ego zespo³u, gdyby te kombinacje nie zagra¿a³y w gruncie rzeczy wszystkim.

Czêsto komentarze pod artyku³ami s± nawet ciekawsze, ni¿ same artyku³y. Na przyk³ad taki wpis dotycz±cy dyrygenta.
 
"Fragment listu muzyków Polskiej Orkiestry Radiowej po próbie i nagraniu w Warszawie, jesieñ 2010, podobna sytuacja by³a wcze¶niej w NOSPR, niech kto¶ u¶wiadomi w³adzom Krakowa, ze chodzi o osobiste zale¿no¶ci panów Berkowicza i Adamusa, a nie o wizje artystyczne. Gdyby chodzi³o o profesjonalizm na pewno nie zlecono by tego zadania (przekszta³cenia orkiestry) p. Adamusowi. Umiejêtno¶ci w dyrygowaniu DYREKTORA Adamusa s± takie: "Polska Orkiestra Radiowa o panu Adamusie w li¶cie do Dyrekcji Polskiego Radia: "W odczuciu wszystkich muzyków realizacja powierzonej mu (Janowi Tomaszowi Adamusowi) produkcji nagraniowej utworu K.Kurpiñskiego "Bitwa pod Mo¿ajskiem" w Studiu Koncertowym S-l Polskiego Radia SA w dniach od 4. do 7. pa¼dziernika 2010r. nosi³a powa¿ne znamiona braku profesjonalizmu. Nasza Komisja, w imieniu muzyków Polskiej Orkiestry Radiowej [...] wnioskowa³a o nieprzyjêcie ww. nagrania, poniewa¿ nie spe³nia³o ono, ich zdaniem, dotychczasowych standardów Polskiego Radia. Orkiestra wnioskowa³a o umo¿liwienie ponownego dokonania nagrania na oczekiwanym poziomie artystycznym, deklaruj±c utrwalenie ww. utworu w ramach naszych przedmiotowych zobowi±zañ z umowy o pracê z Polskim Radiem SA, bez dodatkowego wynagrodzenia. Jest to wydarzenie bez precedensu w historii Polskiej Orkiestry Radiowej." Nagrania dokonano w pó¼niejszym terminie na odpowiednim poziomie z t± sam± orkiestr±, ale z innym dyrygentem. Pozdrawiam i wspó³czujê."

Co by nie mówiæ, nie wygl±da to zachêcaj±co.
Inny komentator pisze z kolei:

"Gdyby celem JTA by³o rzeczywi¶cie zbudowanie zespo³u graj±cego na instrumentach dawnych to ... dawno.. by to ju¿ osi±gn±³. Mia³ dwa lata.... przez ten czas ka¿dy chêtny temu pomys³owi muzyk móg³by skoñczyæ nawet studia podyplomowe w tym kierunku i instrumenty te¿ mo¿na by skompletowaæ (potrzebne repliki, na których wszyscy graj± s± du¿o tañsze od wspó³czesnych instrumentów)
Problem polega na tym, ¿e Pan JTA nie chce pracowaæ z CC tylko z jej pieniêdzmi, co gorsze w moim przekonaniu nie powinno siê oddawaæ takiej kwoty w rêce cz³owieka, który nie ma do tego ¿adnych kwalifikacji...... wszyscy krzycz± oburzeni, weryfikowaæ muzyków mimo dyplomów zdanych egzaminów i lat do¶wiadczenia a dyrektorem mo¿e zostaæ byle kto .... po prostu siê go przynosi w teczce i to nikogo nie dziwi nie denerwuje podatników (a gdzie procedury konkursy itp)......  Po co komu biedna Capella z wiecznie niedo¿ywionymi muzykami jak lepiej mieæ bogaty impresariat bez ¿adnych etatów. Te parê koncertów w roku zagra byle kto (i tak bêdzie sukces bo recenzje ju¿ s± gotowe) a reszta do podzia³u miêdzy kolesiów"

To s± do¶æ powa¿ne argumenty. Nasuwa siê te¿ refleksja, ¿e pewnie ³atwiej by³oby utworzyæ równolegle zespó³ muzyki dawnej, zamiast demontowaæ istniej±c± ju¿ orkiestrê z tak d³ug± tradycj±. Natomiast ze strony w³adz nie widzê wiele argumentów poza uporem, ¿e pan Adamus ma byæ dyrygentem, "bo tak" Smutny No a w³a¶ciwie dlaczego? Skoro wzbudzi³ takie kontrowersje, to mo¿e jednak mo¿na by spróbowaæ innego rozwi±zania, pos³uchaæ opinii innego dyrygenta?
Szczê¶liwie doczyta³am siê, ¿e orkiestra zyska³a poparcie radnych. To chyba im pomo¿e.
Przy okazji -  Bartus, s³ucha³e¶ ostatnio CC? Uspokój nas i powiedz, ¿e nie zaczêli nagle graæ tak tragicznie, ¿e wymagaj± natychmiastowej weryfikacji:)
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Marzec 02, 2011, 10:26:41 »

Asiu.

Masz 100% racji. Lacznie z tym, ze pani Szwarcman jest swietna dziennikarka, ale muzyka jest jej obca.
Adamus nie ma dyplomu z dyrygentury.
Studia na tym wydziale sa bardzo wymagajace i tylko nieliczni dobiegaja do konca.
My podatnicy musimy o tym wiedziec, ze stanowiska za publiczne pieniadze musza byc uczciwie obsadzane ludzmi,
ktorzy maja odpowiednie uprawnienia. Wyobrazacie sobie architekta, ktory robi plan zabudowy miasta a nie ma dyplomy z architektury, albo lekarz, ktory przeprowadza operacje, nie majac specjalnosci chirurga.
Asiu, masz racje, ze powinien byc ogloszony konkurs na ta pozycje. Gdyby takowy byl Adamus niemoglby nawet do niego przestapic.
Bylbym niesprawiedliwy mowiac same negatywy o panu Adamusie. Jest on sprawnym organista. Swietnie gra continuo..itd
Mimo wszystko prywatne jego zagrywki sa delikatnie mowiac nieuczciwe. Nie jestem pewien,czy on jest tylko narzedziem do likwidacji orkiestry, czy prowodyrem.
 Dziekuje Ci Asiu za Twoj wartosciowy wpis.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Marzec 07, 2011, 21:47:22 »

Podkradzione z blogu Doroty Szwarcman, który podczytujê ostatnio systematycznie, rzecz o skrzypcach, na stacji metra

http://wyborcza.pl/1,76842,7145284,Stradivarius_dwa_razy_kradziony.html
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Marzec 10, 2011, 16:48:33 »

Jest kto¶ z Gorzowa ? Bo ja siê tam chyba przeprowadzê...  Szok

http://gorzow.gazeta.pl/gorzow/1,35211,9227872.html
Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : Kwiecieñ 09, 2011, 08:46:33 »

A dzi¶, na dzieñ dobry, zobaczy³am taki wywiadzik:
http://www.styl.pl/magazyn/wywiady/mistrz-i-malgorzata/news-domagalik-i-ingolf-wunder,nId,330944
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Kwiecieñ 09, 2011, 16:25:19 »

Wunder wykaza³ siê dojrza³o¶ci± i skromno¶ci± a jednocze¶nie prawdziw± pasj±. Niesamowicie zdziwi³ mnie fakt, ¿e fortepianem zaj±³ siê dopiero maj±c 14 lat a po 6 latach by³ uczestnikiem Konkursu Chopinowskiego. To ¶wiadczy o wielkim talencie.
Zapisane
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Kwiecieñ 09, 2011, 16:56:13 »

Tak, niezwykle skromny i pocieszny ch³opak..a posz³o mu to stosunkowo szybko, bo palce mia³ ju¿ wyrobione od skrzypiec (przynajmniej lewej rêki - co mog³o byæ pewnym u³atwieniem), pozosta³o wiêc jedynie rozruszaæ rêkê praw±..Choæ wielki talent te¿ niew±tpliwie mia³ w tym wszystkim ogromne znaczenie (plus oczywi¶cie odpowiedni pedagog..)
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #14 : Kwiecieñ 09, 2011, 19:41:32 »

¦wietny wywiad, nazwano go zapewne "ekskluzywnym". I ciekawe zdjêcia, nieprawda¿? Chichot
Jak zatem widaæ, Mozart dopiero czeka na Wundera. A Wunderowe interpretacje muzyki klasyka mog± byæ naprawdê ¶wietne. Dysponuje perlist±, b³yskotliw± technik±, do tego szlachetno¶æ brzmienia i uczuciowo¶æ, gra con amore, dolce - sonaty i koncerty Mozarta na pewno nie bêd± stereotypowe.

Co do skromno¶ci - wydaje siê ju¿ chyba nieco mnie skromny. Wie, ¿e dysponuje niezwyk³ym talentem. I bardzo stara siê chroniæ swoj± prywatno¶æ... 
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 9   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni thepunisher twistedgamers mini-land silverstar