Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Chopin i jego Europa 16 sierpnia – 3 wrze¶nia 2011  (Przeczytany 87341 razy)
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #255 : Sierpieñ 31, 2011, 22:38:59 »

F-moll jeszcze od przedwczoraj d¼wiêczy we wspomnieniu, Daniil go wypie¶ci³ i wystrzeli³ w kosmos z siedemsetn± prêdko¶ci± kosmiczn± i ten do tej pory tam kr±¿y od planety do planety, od galaktyki do galaktyki a¿ do koñca ¶wiata, pokazuj±c innym cywilizacjom, jak wiele jako Ziemianie mamy tu piêkna, którym siê szczodrze dzielimy.

Julianna jako¶ dziwnie zagra³a, ale nie wiem, gdzie le¿y przyczyna, ¿e mnie nie porwa³o, czy w instrumencie, czy w transmisji radiowej, jako¶æ mia³am paskudn±. S³ucha³am ka¿dziusieñkiej nutki koncertów a¿ do teraz, obu, i bisy. Wszak grano Chopina, wiêc jestem, s³ucham. E-moll brzmia³ lepiej, mo¿e w przerwie dostrojono instrument? Lekko mnie zdziwi³o strojenie orkiestry po pierwszej czê¶ci e-molla  Szok  Largetto mnie nie ruszy³o, choæ siê ws³uchiwa³am pilnie, pod koniec wziê³am siê za czytanie ksi±¿ki. Ale trzecia czê¶æ prawie w ca³o¶ci podoba³a mi siê, Julka pogna³a ¿wawo i rado¶nie, co wreszcie jako¶ odebra³am, jej muzyka siê przebi³a do mnie na d³u¿ej ni¿ 30 sekund. Za to orkiestra co¶ dziwnie w tym finale, a mo¿e mi siê tylko zdawa³o. Nie przy³±czam siê do chóru zachwytów ani nie przystêpujê do grupy wielbicieli, ale jest ciut lepiej ni¿ ostatnio, ja naprawdê staram siê najmocniej jak mogê.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #256 : Sierpieñ 31, 2011, 22:45:50 »

ale jest ciut lepiej ni¿ ostatnio, ja naprawdê staram siê najmocniej jak mogê.
i dlatego masz tak¿e ode mnie buziaka. Albo dwa (bo coraz bardziej podziwiam Twój muzyczny odlot i piêkniej±ca dusze)  Buziak Buziak
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
su³ek
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 647


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #257 : Sierpieñ 31, 2011, 22:58:50 »

Beatko!!! ciep³o, ciep³o. Ode mnie ten buziak te¿ siê nale¿y.  Buziak My dzisiaj z Januszem wyca³owujemy wszystkie dziewczyny Chichot
Zapisane

ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #258 : Wrzesieñ 01, 2011, 08:56:42 »

Po wczorajszym koncercie, szarpi± mn± ambiwalentne odczucia.
F-moll, wg mnie nieudany. Orkiestra zagra³a jaki¶ zupe³nie inny utwór, ni¿ ten, który znam na pamiêæ! Partia fortepianu... Wiem, ¿e inny instrument, nastawi³am siê na inne, nieznane, ale jednak nie spodziewa³am siê tylu zgubionych d¼wiêków i wra¿enia, ¿e Juliannie brakuje palców. To wra¿enie pozosta³o równie¿ w drugim koncercie, choæ przyznam, znacznie rzadziej. No i lewa rêka, jakby po¿yczona ode mnie - niezupe³nie sprawna, nienad±¿aj±ca za reszt±! Nie spodziewa³am siê tego, znaj±c przecie¿ doskona³± technikê gry Julki. Ale by³o te¿, zw³aszcza w e-moll`u, wiele przepiêknych chwil, szczególnie w trzeciej czê¶ci koncertu.
No i przecudny, drewniano-filcowy, jakby przyt³umiony d¼wiêk fortepianu zachwyci³ mnie zupe³nie! W sumie, ¿a³ujê jednak, ¿e na to przedsiêwziêcie nie zdecydowa³ siê Ingolf, albo Trifi. Podejrzewam, ¿e w takim przypadku zachwyt by³by absolutny.

Nie czyta³am jeszcze Waszych opinii, by niczym siê nie sugerowaæ, ale zaraz zaczynam arcyciekaw± lekturê. Ciekawe, czy Wasze odczucia s± podobne?
Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #259 : Wrzesieñ 01, 2011, 09:28:07 »

Masz racjê Beatko, mo¿e to faktycznie wina transmisji? Z tego co opowiadano w radio, wydzielenie sceny TW stworzy³o niezbyt komfortowe warunki s³uchania, nawet tam na miejscu, a co dopiero mówiæ o transmisji... Faktycznie momentami brzmia³o jak w studni?! Szok

To co mnie cieszy najbardziej, to fakt, ¿e nagrano wszystkie koncerty ChiJE, i dwójka bêdzie nas nimi raczyæ ju¿ tej jesieni... Chichot
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 01, 2011, 09:35:16 wys³ane przez ewa578 » Zapisane
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #260 : Wrzesieñ 01, 2011, 10:24:57 »

F-moll by³ specyficzny, brzmia³ zupe³nie inaczej ni¿ wersja do której przywyk³em - by³ spowolniony, uwypuklano inne fragmenty, Julka stosowa³a nowe (jak na ten utwór) zabiegi stylistyczne. Ba³em siê larghetta - znaj±c zami³owanie pianistki do wy¿ywania siê na klawiaturze spodziewa³em siê, ¿e obedrze drug± czê¶æ koncertu z klimatu, który wprowadzi³ tam kompozytor - tak siê jednak nie sta³o. Moje ucho wychwyci³o kilka potkniêæ pianistki, ale nie dam sobie rêki uci±æ, ¿e to na pewno by³y potkniêcia - barwa d¼wiêku by³a tak inna, ¿e mog³a to byæ wina tego czynnika.

W e-molu s³ucha³em tylko romansu i ronda - brzmienie instrumentu by³o zupe³nie inne, specyficzny d¼wiêk jaki generowa³ fortepian w pierwszej czê¶ci recitalu znikn±³ jakby od dotkniêcia magicznej ró¿d¿ki - ale my w magiê nie wierzymy - po prostu Awdeewa nie czuje siê jeszcze pewnie w f-molu i chêtnie us³yszê jej wykonanie za kilka lat, kiedy bardziej siê rozegra - czy bêdê chcia³ wys³uchaæ tego utworu na fortepianie historycznym - nie - chcia³bym mieæ mo¿liwo¶æ obiektywnego porównania jej gry z kanonami wykonawczymi, chcia³bym, ¿eby zagra³a na Stainwayu.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #261 : Wrzesieñ 03, 2011, 01:52:25 »

F-moll by³ specyficzny, brzmia³ zupe³nie inaczej ni¿ wersja do której przywyk³em - by³ spowolniony, uwypuklano inne fragmenty, Julka stosowa³a nowe (jak na ten utwór) zabiegi stylistyczne. Ba³em siê larghetta - znaj±c zami³owanie pianistki do wy¿ywania siê na klawiaturze spodziewa³em siê, ¿e obedrze drug± czê¶æ koncertu z klimatu, który wprowadzi³ tam kompozytor - tak siê jednak nie sta³o. Moje ucho wychwyci³o kilka potkniêæ pianistki, ale nie dam sobie rêki uci±æ, ¿e to na pewno by³y potkniêcia - barwa d¼wiêku by³a tak inna, ¿e mog³a to byæ wina tego czynnika.

W e-molu s³ucha³em tylko romansu i ronda - brzmienie instrumentu by³o zupe³nie inne, specyficzny d¼wiêk jaki generowa³ fortepian w pierwszej czê¶ci recitalu znikn±³ jakby od dotkniêcia magicznej ró¿d¿ki - ale my w magiê nie wierzymy - po prostu Awdeewa nie czuje siê jeszcze pewnie w f-molu i chêtnie us³yszê jej wykonanie za kilka lat, kiedy bardziej siê rozegra - czy bêdê chcia³ wys³uchaæ tego utworu na fortepianie historycznym - nie - chcia³bym mieæ mo¿liwo¶æ obiektywnego porównania jej gry z kanonami wykonawczymi, chcia³bym, ¿eby zagra³a na Stainwayu.
Có¿, a jak siê ten f-moll przedstawia³ w porównaniu z tym?
http://www.youtube.com/watch?v=Rqo61YCLFAg
Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #262 : Wrzesieñ 03, 2011, 08:16:29 »

Asiu, to nieporównywalne, nie ze wzglêdu na wykonanie, ale g³ównie ze wzglêdu na instrumenty. Nie s³ucha³a¶ transmisji? Je¶li chcesz pos³uchaæ jest nagranie na chomiku (równie¿ moim).
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #263 : Wrzesieñ 03, 2011, 08:50:52 »

Ale czy Dang tu nie gra na tym samym Erardzie co Julianna?
To dwie ró¿ne osobowo¶ci, tak ró¿ne,¿e nie sposób porównywaæ.Je¶li komu¶ najbli¿ej do Danga do chyba Dani³owi.
Zapisane

Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #264 : Wrzesieñ 03, 2011, 09:07:16 »

zgadzam siê z Ew± i Tereni±. I jeszcze trzeba by wspomnieæ o grze orkiestry akompaniuj±cej Juliannie (koncert f). Otó¿ akompaniowa³a ona... dziwnie Smutny Z pewno¶ci± niekonwencjonalnie. Cokolwiek by to nie znaczy³o. Na jej tle partia solisty z konieczno¶ci dostraja³a siê do orkiestrowej oryginalnej dynamiki i do jaki¶ nie zawsze zrozumia³ych eksperymentów zmian tempa.
Poza wszystkim nie twierdzê, ¿e nagranie tego koncertu by³o szczytem mo¿liwo¶ci wykonawczych Awdiejewej. Ona go dopiero zaczyna "ogrywaæ" I ja tak¿e chêtnie, podobnie jak Piotr, wys³ucham go za jaki¶ czas (bynajmniej niekoniecznie na instrumencie z epoki ).
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 03, 2011, 09:11:31 wys³ane przez Janusz1228 » Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #265 : Wrzesieñ 03, 2011, 09:43:22 »

Witam wszystkich!!! Winny jestem swoje wra¿enia z pobytu w ¯elazowej Woli i recitalu Anny Marii Stañczyk. Anna Maria gra³a kolejno: Scherzo b-moll, 4 Mazurki z op. 68 (w tym Januszowy a-moll), Fantaisie-Impromptu cis-moll, 2 walce z op.64 cis-moll (ten który w repertuarze ma tak¿e Janusz ) i Des-dur, Lento   i na koniec Polonez As-dur. Trochê by³o wiêc w tym powielania recitalu Janusza...bo wcze¶niejszego wieczora swój recital w Babicach gra³ nasz Forumijny pianista - wys³uchaæ Janusza w jego domu na swoim instrumencie - bezcenne (dziwiê siê naszym Warszawiankom, ¿e nie umówi³y siê na taki koncert), natomiast karygodne, ¿e nie zrobili¶my ¿adnego nagrania - bo ja zmêczony kilkugodzinn± podró¿± w upale i po spo¿yciu obfitego grilla mia³em nieco obni¿on± mo¿liwo¶æ odbioru - ws³uchania siê...
Wracaj±c do recitalu Anny Marii to o scherzu i polonezie - wolê jak jest grany siln± mêsk± rêk±...albo przez Juliannê A. - brakowa³o mi nieco dynamiki i zdecydowania. Za to urzek³y mnie mazurki - grane tak jak tylko Polski pianista to potrafi (¶miesz± mnie czasami mazurki po azjatycku, amerykañsku) z wyczuciem mazurowego rubata, kolorytu Mazowsza, piêkna frazy. Przy walcach wzruszy³em siê (magia miejsca, muzyki Chopina) - dobrze, ¿e mia³em czarne okulary - bo musia³bym siê wstydziæ  Spoko    
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #266 : Wrzesieñ 03, 2011, 16:19:36 »

Ale czy Dang tu nie gra na tym samym Erardzie co Julianna?
No w³a¶nie  Chichot Oba koncerty nagra³ na Erardzie.
To dwie ró¿ne osobowo¶ci, tak ró¿ne,¿e nie sposób porównywaæ.Je¶li komu¶ najbli¿ej do Danga do chyba Dani³owi.
Wykonanie Danga unosi mnie wysoko w ob³oki:) To dla mnie wzorzec, idea³ subtelnego i pe³nego uczucia romantyzmu. I taki rodzaj wra¿liwo¶ci, który jest mi bliski. Nie wiem, czy jestem gotowa na porównanie:))
Tak, faktycznie, my¶lê, ¿e oni w jakim¶ sensie maj± podobn± wra¿liwo¶æ, Danii³ i Dang.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #267 : Wrzesieñ 03, 2011, 16:28:38 »

No w³a¶nie  Chichot Oba koncerty nagra³ na Erardzie.
Pytanie, czy na tym samym Co?

Dzisiaj nawet Steinwaye rózni± siê w zalezno¶ci od koncówki numeru fabrycznego, a co dopiero instrumenty z epoki, dla ktorych ma znaczenie nie tylko rocznik i numer fabryczny, ale, przede wszystkim, warunki przechowywania i konserwacji instrumentu przez ponad pó³tora stulecia
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Gogu¶
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 835



Zobacz profil
« Odpowiedz #268 : Wrzesieñ 03, 2011, 16:53:34 »

Pytanie, czy na tym samym Co?

Dzisiaj nawet Steinwaye rózni± siê w zalezno¶ci od koncówki numeru fabrycznego, a co dopiero instrumenty z epoki, dla ktorych ma znaczenie nie tylko rocznik i numer fabryczny, ale, przede wszystkim, warunki przechowywania i konserwacji instrumentu przez ponad pó³tora stulecia

Julka tak¿e gra³a na Eradzie wyprodukowanym w tym samym roku, istnieje du¿e prawdopodobieñstwo, ¿e jest to ten sam instrument.

Pod palcami Danga w f-mollu brzmi zdecydowanie lepiej, bardziej przypomina dzisiejsze instrumenty.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #269 : Wrzesieñ 03, 2011, 17:41:48 »

Tak samo my¶lê o Dangu jak Asia.Choæ nie zawsze tak by³o. Oczywi¶cie pozna³am go podczas
KCH, ale by³am wtedy bardzo m³oda i bardziej podoba³ mi sie przebojowy, przystojny i
robi±cy wokó³ siebie du¿o szumu Pogoreliæ.Musia³y min±æ lata zanim doceni³am
skromno¶æ, subtelno¶æ, liryzm Wietnamczyka.I tak± introwertyczno¶æ któr± u artystów lubiê.

Co do instrumentu to NIFC chyba ma tylko jednego Erarda z 1849 roku, wiêc pewnie to
ten sam fortepian.
Zapisane

Strony: 1 ... 16 17 [18] 19 20   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

black-for countrylife twistedgamers neder-live thepunisher