Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XIV Miêdzynarodowy Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego  (Przeczytany 138058 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #210 : Pa¼dziernik 19, 2011, 21:08:00 »

Niezwyk³y koncert i zjawiskowe wykonanie.... Có¿ za magia. Oczarowa³a s³uchaczy. Nie chcia³o siê, ¿eby siê to skoñczy³o. Artystka o du¿ej osobowo¶ci i piêknej duszy.
Zapisane
su³ek
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 647


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #211 : Pa¼dziernik 19, 2011, 21:13:08 »

Sibeliusa nie zna³em. Ale po dzisiejszym na pewno siê zainteresujê tym kompozytorem. Piêknie zagrany koncert, wra¿enia niespotykane.
Zapisane

Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #212 : Pa¼dziernik 19, 2011, 21:33:27 »

A wiêc okiem i uchem laika.

1. Arata Yumi - Porwa³ siê na Szostakowicza. To chyba by³o zadanie bardzo trudne. Nies³ychane skupienie, widoczny niepokój, szczególnie pilnowa³ siê w cichych fragmentach. Wybra³ bardzo trudny repertuar, owszem, sprzyjaj±cy pokazaniu siê, ale by³o to jak dla mnie nieco przyciê¿kie. Byæ mo¿e jednak nie zwróci³bym na to uwagi, gdybym tylko s³ucha³. To m³ody cz³owiek i naprawdê mo¿emy jeszcze o nim us³yszeæ, ale konkursu nie wygra.

2. Soyoung Yoon - Co za pewno¶æ siebie! Wiedzia³a, ¿e jest dobrze przygotowana, ¿e repertuar jej le¿y. Wysz³a na wystêp z t± pewno¶ci± i podbi³a publiczno¶æ, jak równie¿ widaæ by³o, ¿e cz³onkom orkiestry te¿ siê podoba³o. Gra³a pewnie, widaæ by³o, ¿e jest nies³ychanie muzykalna, a gra sprawia jej przyjemno¶æ. Zdecydowanie pobi³a Japoñczyka. Widaæ by³o i s³ychaæ te 8 lat przewagi w do¶wiadczeniu. Czy to wystarczy? Trudno przewidywaæ. Ale a¿ nie chcia³o siê, ¿eby koñczy³a. Zaszala³a dziewczyna jeszcze pod koniec. Pewnie znawcy wychwycili wiêcej niedoci±gniêæ ni¿ ja, ale powiedzia³bym, ¿e by³y to detale.
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #213 : Pa¼dziernik 19, 2011, 22:16:32 »

Wzruszaj±cy koncert. Dalem sie ca³kowicie poddaæ urokowi Koreanki, uwiod³a ca³± salê. To nic, ze zjecha³a trochê fina³. To jest Artystka, gosh! 
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #214 : Pa¼dziernik 19, 2011, 22:57:49 »

Konradzie.

1. Oczywiscie,ze mozna zagrac na wyzszych strunach.
Jednak niektore kompozycje (kompozytorzy) celowo nakazuja  gre w wysokich pozycja na niskich strunach,by uzyskac specyficzna barwe.
Tzn. Gra wysoko na strunie dziweku "a1"  brzmi miesiscie, mocno,ciemno. Brzmienie zupelnie inne niz "a1" na strunie D (4 palec).
A juz kompletnie inaczej brzmi pusta struna "a1".
Jak widzisz gra na skrzypcach to nie tylko artykulacja, intonacja,ale rowniez barwa.


2. Sieganie palcami do konca gryfu w duzej mierze zalezy od skretu lokcia (nie tylko elastycznosc nadgarstka)
Im wyze,j tym lokiec musi bardziej schowac sie pod pudlem rezonansowym skrzypiec.
Skret tego lokcia bez wielu lat cwiczenia jest prawie niemozliwy.(to, tak jak robienie szpagatu w balecie)
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #215 : Pa¼dziernik 19, 2011, 22:59:08 »

Moniu.

Musze przyznac, ze organizacja jest dobra. Czytelna strona internetowa, dobra informacja.
Natomiast calkowicie jestem  zbulwersowany poziomem komentarzy przez T. Glab i T. Gadzine.
Glab nie stosuje tych samych kryteriow do wszystkich, jest po prostu stronnicza.
Gadzina szuka na sile dziury w calym.
Nie bede wdawal sie w szczegoly, ale czesto ich opinia nie pokrywa sie z moja.

Jury jak kazde inne na konkursach muzycznych, to towarzycho wzajamnej adoracji.
Sa niezwykle stronniczy. Kazdy chce przepchnac swojego protegowanego do dalszych etapow.
Niemalze, jak precyzyjna rozgrywka pokerowa. Ja osobiscie jestem przeciwnikiem konkursow.
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #216 : Pa¼dziernik 19, 2011, 23:31:07 »

No! Nie¼le siê u¶mia³em z dyskusji w studio, kiedy dwie osoby ten sam wystêp ocenia³y skrajnie ró¿nie. Niez³e jaja.
Nie¼le te¿ zjechali Japoñca za pierwszy wystêp. Ja go za bardzo nie s³ysza³em, ale w PR2 te¿ go skrytykowali, wiêc chyba musia³o byæ kiepsko. Jak dla mnie ch³opak musi nabraæ wiêcej pewno¶ci tego, co robi. A ¿eby j± osi±gn±æ, musi byæ przekonany, ¿e jego interpretacja jest dobra. A on - przynajmniej takie odnios³em wra¿enie - bardziej my¶la³ o tym, ¿eby "babola nie strzeliæ" ni¿ o tym, co z jego gry wynika. Ale - jak napisa³em - ma jeszcze czas, i to jest jego atut.
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #217 : Pa¼dziernik 20, 2011, 01:21:01 »

No! Nie¼le siê u¶mia³em z dyskusji w studio, kiedy dwie osoby ten sam wystêp ocenia³y skrajnie ró¿nie. Niez³e jaja.
A jest to para znakomitych skrzypków:) To w³a¶nie obrazuje fakt, jak wzglêdny i indywidualny jest odbiór sztuki. Muzyka jest sztuk± w du¿ej mierze subiektywn±, w sferze emocjonalnej ka¿dy ma w³asne upodobania, czêsto inaczej te¿ s³yszy, albo akurat ma inny pogl±d na sposób wykonania, a nawet bywa to kwestia osobistych preferencji czy antypatii wobec danego wykonawcy.
Dlatego te¿ np. Bartus powie Ci, ¿e u Stefana
nie bylo nawet podstawy (intonacja, artykulacja).
Brak intonacji,to po prostu falszowanie. Interpretacja nie istnieje bez rzemiosla.
Przesluchalem jeszcze raz jego Mozarta. Falsz na falszu.
Nie mowie o przypadkowym zsunieciu sie palca tylko o permanentnym falszowaniu.
wchodz±c nawet na poletko nauk przyrodniczych :
Flaszowanie, to nie przypadkowe bledy wynikajace z osuniecia sie palca.
Falszowanie jest w naturze czlowieka.
Ten nieszczesny Tarara falszowanie ma w genach.

Bedzie trudno nauczyc go czystej gry.
Dodaj±c przy tym znacz±co: "Ludziom o wrazliwych uszach falszowanie bardzo przeszkadza w percepcji", ¿eby nie  by³o w±tpliwo¶ci, kto tu ma, a kto nie ma wra¿liwych uszu;)).
Podczas gdy inni, tak¿e startuj±cy do opisu wykonawców z pozycji profesjonalnych, stwierdz±, i¿
Zdecydowanie najbardziej odpowiada³ mi Mozart zaproponowany przez Tararê.... Moimi faworytami pozostaj± Niemiec i Koreanka...Ja podobnie jak jury konkursu i komentatorzy w studio tvp (w przeciwieñstwie do Bartusa) nie s³ysza³em czêstego fa³szowania w grze Stefana .

lub
Stefan Niemiec chyba wygra...  Chichot
Równie¿ komentatorzy nie bêd± zbytnio narzekaæ na ból uszu, a redaktorzy muzyczni Dwójki bêd± wrêcz mówiæ, jak "fantastycznie technicznie przygotowany" artysta, cytujê: "ol¶niewa swoj± intonacj±, perfekcj±, d¼wiêkiem".
Zatem nie przejmuj siê, s³uchaj i miej swoje zdanie.
 
Przy okazji, s³owko w sprawie sposobu prowadzenia owych dyskusji: Ja mog³am siê dowiedzieæ, ¿e poniewa¿
"Oczywiscie wrazliwosc na czystosc (intonacje) jest stopniowana (Asia wykazala srednia wrazliwosc, a wiec jej opinia o wykonaniu nie jest do konca wiarygodna)"
No có¿, je¶li akurat np. Pat, Bodek, pan Matwiejczuk, pan Vengerow i pañstwo G&G nale¿± do tej samej grupy ludzi o ¶redniej wra¿liwo¶ci na czysto¶æ d¼wiêku, to moim zdaniem jest to stopieñ wra¿liwo¶ci w wysokim stopniu zadowalaj±cy:) W ka¿dym razie dla mnie Chichot A rzecz jasna niczyja opinia nie jest do koñca wiarygodna. Ani moja, ani mego adwersarza. Niech wiêc ka¿dy pozostanie przy swoim zdaniu, przy okazji staraj±c siê nie byæ zbyt ofensywnym w stosunku do tych, którzy to zdanie maj± inne.
 
Zapisane
kozio³
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1293



Zobacz profil
« Odpowiedz #218 : Pa¼dziernik 20, 2011, 01:27:53 »

Dziêki Bart za to wyja¶nienie..

Faktycznie niby dzwiêki te same, a jednak ich barwa nieco siê ró¿ni - wiesz dla Ciebie jako profesjonalisty ma to ogromne znaczenie i wychwytujesz te wszystkie, nawet te minimalne ró¿nice momentalnie..a ja tam jako laik, dotychczas nie zwraca³em na to zbytnio uwagi i nie przyk³ada³em do tego a¿ takiej wagi - po prostu tak sobie pyka³em, byle pykaæ dla czystej przyjemno¶ci..s±dz±c - ten sam d¼wiêk to ten sam d¼wiêk No i oczywi¶cie skala trudno¶ci jest o wiele wiêksza, graj±c te same z nazwy d¼wiêki na wysokich pozycjach ni¿szych strun, ni¿ na ni¿szych pozycjach strun wy¿szych..

Tak przypuszcza³em ¿e mo¿e mieæ to jaki¶ zwi±zek ze skrêtem ³okcia - to s± jednak d³ugie lata codziennych, wielogodzinnych æwiczeñ od najm³odszych lat..i tak jak mówisz, co¶ jak w przypadku baletu, czy gimnastyki - bez owych d³ugotrwalych æwiczeñ, nigdy sie tego na perfekt nie osi±gnie..Jeszcze raz dziêki Bart
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #219 : Pa¼dziernik 20, 2011, 08:56:32 »

Patryka bardzo cenie, ale jak na razie nie uslyszlem jego argumentow (konkretow) za ...
Mowie o rzemiosle, bez ktorego Sztuka kuleje.
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #220 : Pa¼dziernik 20, 2011, 10:53:01 »

S³ucham Konkursu dosyæ pilnie, ale jako¶ nie podzielam zachwytów Asi i Patryka, ani utyskiwañ Bartka (choæ na wiele
rzeczy otworzy³e¶ mi uszy).
Mam nadziejê, ¿e na zakoñczenie pos³uchamy znakomitego jurora:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Qs3Q7VceIwY
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #221 : Pa¼dziernik 20, 2011, 10:55:16 »

Cytuj
Równie¿ komentatorzy nie bêd± zbytnio narzekaæ na ból uszu, a redaktorzy muzyczni Dwójki bêd± wrêcz mówiæ, jak "fantastycznie technicznie przygotowany" artysta, cytujê: "ol¶niewa swoj± intonacj±, perfekcj±,

d¼wiêkiem".

Asiu.
Pustoslowia redaktorow nie przekonuja mnie. ".....fantastycznie przygotowany....." kazdy moze tak napisac. Nawet Ty.

Opinie jurorow sa podyktowane pokerowymi rozgrywkami.
Przeciez dobrze o tym wiesz. To osobny temat
Tandem G&G chce zaistniec na antenie.
Teksty typu "buduje logicznie fraze" lub "dobry, gdyz stosuje sie do uwag pedagoga" sa ...... czym sa?....... nie wiem.
Gralam ten koncert, Gralem ten koncert. Ciagla przepychanka.
Zapraszym tych panstwa do napisania fugi.

Jak na razie w moich obserwacjach w mediach dobrymi uszami wykazala sie p. Malgorzarta Polanska z DUX (komentowala KCH).
Oj ta kobitka swietnie slyszy.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #222 : Pa¼dziernik 20, 2011, 12:39:18 »

Bart, bardzo siê cieszê, ¿e cenisz Patryka, bo na to zas³uguje, i swoj± wiedz± i s³uchem, i mam nadziejê, ¿e uszanujesz to, ¿e jemu siê gra Tarary podoba, i nie bêdziesz siê wyz³o¶liwia³. Podobnie jak Bogdanowi, któremu te¿ nie mo¿esz zarzucaæ braku s³uchu i wiedzy.
Ale w ogóle pozwólmy sobie lubiæ kogo lubimy bez komentarzy na temat naszych zdolno¶ci itp. a na temat wykonañ i wykonawców mo¿emy siê spieraæ do bólu, jak by³o w przypadku Ingolfa czy Julianny. Ale bez niemi³ych aluzji i wycieczek osobistych, please, bo od razu robi siê nieprzyjemnie i odechciewa siê w ogóle rozmawiaæ. Pan Gadzina, jak zaobserwowa³e¶, "szuka³ dziury w ca³ym". Mieli z kole¿ank± totalnie odmienne koncepcje. Dyskutowali nawet do¶æ emocjonalnie. Jednak ¿adne nie zarzuci³o drugiemu, ¿e ma k³opoty ze s³uchem, czy ¿e nie powinno tak s±dziæ, ¿e staj± siê mniej wiarygodni. Kwestia szacunku. 
Co do redaktorów, oni najczê¶ciej tak¿e maj± za sob± wykszta³cenie kierunkowe i niez³y s³uch (¿e nie wszyscy, to inna sprawa). Oczywi¶cie, ¿e ka¿dy mo¿e napisaæ wszystko. Jednak wykonuj±c ten fach dostaje patent na ocenianie muzyki. Ci ludzie maj± za sob± naprawdê czêsto bardzo d³ugi okres s³uchania, analizowania, nauki o muzyce. Nie mo¿na te¿ zbyæ ich jednym lekcewa¿±cym s³owem.
Co do tego "nawet Ty", no dziêki:) Nie zosta³am muzykiem, ale z kszta³cenia s³uchu mia³am raczej dobre oceny:) Mo¿e nie dorównujê Ci wyczuleniem, jednak co¶ tam s³yszê:)) I o¶mielam siê twierdziæ, ¿e us³ysza³abym jakie¶ permanentne rze¿bienie. Natomiast jak najbardziej rozumiem, ¿e Tobie siê Mozart Tarary nie podoba³, i nie Tobie jednemu, i ja akurat siê temu nie dziwiê - akurat uwa¿am, ¿e nie by³oby dobrze, gdyby wszystkim podoba³o siê to samo:)
BTW, w³a¶nie zauwa¿y³am, ¿a Hawryluk uwa¿a, ¿e Stefan w ogóle zagra³ tego Mozarta najlepiej ze wszystkich w III etapie:) Kurczê, nastêpny z przyciê¿kim s³uchem  Chichot
Bart, nawet je¶li jeste¶ jedynym sprawiedliwym który s³yszy jak trza, OK, po prostu nie terroryzuj i nie krzycz na ludzi z tego powodu. Bo w Twoim wydaniu "dobre uszy" oznaczaj± "takie uszy, które s³ysz± jak ja", a ca³a reszta jest przyg³ucha, albo ma jakie¶ ukryte cele. Sorry, old chap, ale to pachnie spiskow± teori± dziejów;))
Co do jury, nie bêdziemy faktycznie wdawaæ siê w dywagacje, wiadomo, jak jest, ja akurat uwa¿am, ¿e tutaj przy okazji nie uczyniono krzywdy muzyce, ale oczywi¶cie zawsze mo¿na mieæ pretensje - zreszt± i do samej idei takiego oceniania w ogóle. Mnie nie zachwyca idea konkursów takich jakie one s±, ale to tak jak z demokracj± - szalenie niedoskona³y system, na który wszyscy narzekaj±, tyle ¿e nikt póki co nie wynalaz³ lepszego.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #223 : Pa¼dziernik 20, 2011, 12:46:50 »

S³ucham Konkursu dosyæ pilnie, ale jako¶ nie podzielam zachwytów Asi i Patryka, ani utyskiwañ Bartka (choæ na wiele
rzeczy otworzy³e¶ mi uszy).
Mam nadziejê, ¿e na zakoñczenie pos³uchamy znakomitego jurora:

http://www.youtube.com/watch?NR=1&v=Qs3Q7VceIwY
Jest boski
Mo¿e i spogl±da nieco bardziej przychylnie na uczniów swego profesora, ale raczej nie wierzê, ¿eby by³ w stanie promowaæ tandetê. Oni po prostu s± bardzo dobrzy. Tak jak my¶la³am, chcia³ upchn±æ do fina³u jeszcze jednego uczestnika (co najmniej), ale nie wspominaj±c regulaminu, to po prostu fizycznie siê nie da³o zrobiæ. 
Ach, chcia³oby siê pój¶æ na ten jego koncert...
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #224 : Pa¼dziernik 20, 2011, 14:07:57 »

Cytuj
Co do tego "nawet Ty"

Asiu.
Masz racje troche to zabrzmialo zlosliwie (mialem na mysli Ty, Ja, On, Oni ,One itd). Przepraszam.



Mam pytanie. Dlaczego kazda moja wypowiedz kwitujesz:  "wyz³o¶liwia³,... nie terroryzuj i nie krzycz"
Przykro mi, ze nie stac cie na jakas ocene pozytywna i szacunek do tego co mowie.

Nic personalnego nie mam do Ciebie. Nawet Ciebie nie znam. Zrozum to wreszcie.
Moje posty sa scisle merytoryczne.


Zapisane
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 35   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live silverstar black-for twistedgamers countrylife