Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 25   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Danii³ Trifonow - m³ody, genialny pianista  (Przeczytany 140185 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #210 : Wrzesieñ 26, 2012, 22:10:02 »

Rachmaninow lata jak salata po tych tonacjach.
Co slina przyjdzie na jezyk.
Ale, jak Ci sie podoba?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #211 : Wrzesieñ 26, 2012, 22:19:35 »

No wiesz, ja w ogóle nie lubiê ró¿nych takich wariacji, przeróbek, unowocze¶nieñ, i wszelkich "na temat". Dlatego sama siebie zdziwi³am, ¿e zapa³a³am sympati± do tego wykonania firmowanego w tytule "on a theme by".
Przepraszam Ciê, ale nie wiem, czemu lubiê tego s³uchaæ w kó³ko. Czasem siê takie niewyja¶nione nielogiczne sprawy zdarzaj±. Mo¿e to podpada pod kategoriê "s± rzeczy o których siê filozofom nie ¶ni³o"?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #212 : Pa¼dziernik 07, 2012, 14:35:32 »

Za tydzieñ, w niedzielê 14 pa¼dziernika o 19.00 w radiowej Dwójce retransmisja koncertu Daniila z ostatniego ChijE.

Studio Koncertowe PR im. Witolda Lutos³awksiego, 28.08.2012
Aleksandr Skriabin III Sonata fis-moll op. 23;
Niko³aj Medtner Bajka a-moll op. 51 nr 2, Bajka Es-dur op. 26 nr 1, Bajka b-moll op. 20 nr 1;
Igor Strawiñski (opr. Guido Agosti) Ognisty ptak;
Claude Debussy Images – zeszyt I;
Fryderyk Chopin Etiudy op. 25
Zapisane
Ewa1
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 17


Zobacz profil
« Odpowiedz #213 : Pa¼dziernik 07, 2012, 15:17:10 »

¦wietna wiadomo¶æ! Bardzo dziêkujê, Beato! Poinformujê o tym na FB.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #214 : Pa¼dziernik 07, 2012, 23:07:39 »

Daniil ma swój kana³ na YouTube, na razie tylko dwa filmiki.

http://www.youtube.com/watch?v=bMpxT-BgQRg&feature=channel&list=UL
http://www.youtube.com/watch?v=NOX37S4I16Q&feature=channel&list=UL
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #215 : Pa¼dziernik 18, 2012, 19:44:31 »

Daniil w Medici.tv do koñca pa¼dziernika bez ograniczeñ. Etiudy Chopina z tegorocznego Verbier plus Debussy i Strawiñski.

http://www.medici.tv/#!/daniil-trifonov-debussy-chopin-verbier-festival-2012

Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #216 : Pa¼dziernik 26, 2012, 23:40:12 »

Dzis Trifi koncertowa³ w Auli UAM, zapewne wspaniale; ¿a³ujê, ¿e nie jestem dzi¶ w Poznaniu (albo inaczej: ¿e ten koncert jest w³a¶nie dzi¶).

Beatko, nagranie koncertu Czajkowskiego z Gergieviem dla Mariinsky Label, o którym kiedy¶ wspomnia³a¶, mo¿na uznaæ za jedno z najciekawszych w ostatnich latach. Jestem pod wielkim wra¿eniem i szczerze polecem. Trifonov to ju¿ faktycznie Artysta.
Zapisane

p.Joanna
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 90


Zobacz profil
« Odpowiedz #217 : Pa¼dziernik 30, 2012, 18:05:59 »

Daniil Trifonov w Poznaniu
Bardzo ¿a³ujê Patryku, ¿e nie by³o Ciê w Auli na koncercie z dwóch powodów. Po pierwsze by³oby wspaniale skonfrontowaæ moje emocjonalne wra¿enia z Twoj± profesjonaln± wiedz± i po drugie, szkoda, ¿e straci³e¶ tak± przyjemno¶æ.
Po raz drugi na ¿ywo s³ysza³am Danii³a Trifonova w koncercie b-moll Czajkowskiego. W Warszawie, jak ¶wietnie pisa³a Beata, walczy³ trochê z monumentaln± Rosyjsk± Orkiestr± Narodow±.
W Poznaniu ca³kowicie zdominowa³ wykonanie tego koncertu. Orkiestra by³a nawet nie na drugim, ale na trzecim planie.
Kilkakrotnie przes³ucha³am p³ytê Danii³a Trifonova z koncertem Czajkowskiego i tak jak Patryk jestem ni± zachwycona. Bardzo by³am ciekawa konfrontacji studyjnego wykonania, na pewno „podrasowanego” d¼wiêkowo,  z koncertem na ¿ywo.
Ale choæ ten sam solista i ten sam utwór, nie da siê tych dwóch interpretacji porównaæ, tak bardzo siê od siebie ró¿ni³y.
Nie wiem, czy to jednorazowa próba eksperymentowania na materiale, który siê doskonale zna i ostatnio bardzo czêsto wykonuje, czy jaki¶ sta³y trend, nowy kierunek w pianistyce Danii³a Trifonova, ale równowaga miêdzy elementem „demonicznym”, a poezj± w grze rosyjskiego pianisty zosta³a w Poznaniu bardzo zak³ócona.
To by³ najbardziej dynamiczny, ekspresyjny, szaleñczy wystêp Danii³a Trifonova, jaki s³ysza³am. Z niezwyk³± uczciwo¶ci±, która w ogóle nie kalkuluje ryzyka podszed³ pianista do tego wystêpu. Nie odpu¶ci³ ¿adnej frazy, nie zaniedba³ ¿adnego zwrotu, w ka¿dy w³o¿y³ maksimum energii, ka¿dy potraktowa³ z maksymalnym zaanga¿owaniem. I zagra³ d¼wiêki, o których istnieniu nie mia³am nawet pojêcia. Wiecie na przyk³ad jak brzmi cios no¿em w serce fortepianu?
Nie by³am przygotowana na takie doznania i dopiero w po³owie pierwszej czê¶ci zaakceptowa³am fakt, ¿e nie bêdzie tak jak na p³ycie i ¿e bêdzie to inny b-moll, ni¿ ten, który do tej pory zna³am w wykonaniu Trifonova i innych. Przede wszystkim zaskakiwa³ fakt, ¿e fortepian jest tak dominuj±cy, ¿e w zasadzie s³uchamy recitalu fortepianowego z orkiestr± w dalekim tle. Nie krytykujê takiego pomys³u, bo efekt by³ bardziej ni¿ interesuj±cy, szczególnie przy tak szaleñczej i skontrastowanej grze solisty. Bo Danii³ Trifonov gra³ nie tylko g³o¶no, ale i tak cicho, ¿e mo¿na by³o uwierzyæ, ¿e nawet piórko jest w stanie wydobyæ z instrumentu d¼wiêk. Tylko, ¿e w tych nielicznych, cichych partiach bardzo brakowa³o poezji.
Z zachwytem patrzy³am i s³ucha³am jak cia³o, skomplikowanym system napinania miê¶ni i u³o¿enia wzglêdem instrumentu potrafi przekazaæ fortepianowi energiê,  zamieniæ j± w d¼wiêk i jak emocje widoczne na twarzy pianisty mog± w ten sposób byæ wyra¿one niezwyk³± muzyk±.
S³uchaj±c gry Danii³a Trifonova pomy¶la³am, ¿e brzmi jak mê¿czyzna, który wyrusza na swoj± pierwsz± wyprawê na polowanie. My¶li o niezwyk³ych czynach, których mo¿e dokonaæ, o chwale, któr± mo¿e siê okryæ, o pozycji, któr± mo¿e zdobyæ swoj± odwag± i talentem. O tym podniecaj±cym dreszczu, który musi odczuwaæ i którym zag³usza lêki i obawy.
I troszkê zrobi³o mi siê ¿al.
Na bis najpierw zagra³ Pstr±ga, a kiedy usiad³ do drugiego, przez chwilê zastanawia³ siê co wybraæ. I wtedy zrobi³ mi drug±, po tym niespodziewanym wykonaniu b-molla, przyjemno¶æ – nie zagra³ Chopina. Mia³am wra¿enie, ¿e zastanawia siê czy w Polsce nie powinien to byæ w³a¶nie Chopin, ale ku mojej wielkiej uldze, zrezygnowa³ i wybra³ Strawiñskiego. Tak, Ognisty Ptak wpisywa³ siê doskonale w stylistykê tego, naprawdê niepowtarzalnego koncertu.
Wykonane w drugiej czê¶ci koncertu Tañce Symfoniczne Rachmaninowa by³y doskona³ym t³em do powy¿szych rozwa¿añ.








 
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #218 : Pa¼dziernik 31, 2012, 21:36:50 »

Dziêki za recenzjê, Joanno! Potwierdzasz opiniê innych, którzy byli w pi±tek w Auli UAM - Trifonov oczarowa³. Mimo nie najlepszego (ponoæ) instrumentu. Byæ mo¿e Twoje wra¿enie dotycz±ce dominacji fortepianu wynika³o z faktu, ¿e orkiestra poznañska po raz kolejny nie popisa³a siê - i z racji swojego poziomu po prostu nie mog³a wysun±æ siê na bli¿szy plan (bez straty dla muzyki); narzekali¶my na nia ju¿ troszkê przy okazji Konkursu Wieniawskiego.
Zapisane

p.Joanna
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 90


Zobacz profil
« Odpowiedz #219 : Listopad 23, 2012, 22:58:38 »

W³a¶nie wys³ucha³am Danii³a Trifonova w f-mollu Chopina. Odetchnê³am z ulg±. Absolutnie wszystko w porz±dku z poezj± i wra¿liwo¶ci± w jego   pianistyce. Po Poznaniu naprawdê siê martwi³am, ale widaæ mia³ jakie¶ inne ni¿ w³asne ograniczenia powody, aby graæ "jak wariat". Wszystko te¿ w porz±dku z jego b³yskotliwo¶ci±. Ca³y koncert by³ moim zdaniem zagrany wspaniale, ale trzecia czê¶æ by³a zjawiskowa. Piêknie tam na koñcu Europy potañcowa³ mazurka. Szkoda tylko, ¿e w jego planach do kwietnia przysz³ego roku jest tylko jeden koncert w Polsce i to taki na którym nie bêdê mog³a byæ. A w nowym repertuarze preludia Chopina, sonata h-moll Liszta, ech... Znowu trzeba bêdzie uruchomiæ "biuro podró¿y" 
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #220 : Listopad 24, 2012, 14:04:16 »

Joanno, ale to nagranie studyjne. Chcia³abym wiedzieæ, w których miejscach jest montowane, udoskonalane i modyfikowane, tak± ilo¶æ procentow± ingerencji Mo¿e mi siê wydaje, ale ju¿ te pocz±tkowe powtarzane akordy plum-plum-plum - mam wra¿enie, ¿e s± montowane. Wolê muzykê nawet niedoskonale odtworzon±, ale bez technicznego make-up. P³yty w ca³o¶ci jeszcze nie s³ysza³am, ale jestem jej ciekawa, choæ "modyfikowana".
Zapisane
p.Joanna
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 90


Zobacz profil
« Odpowiedz #221 : Listopad 25, 2012, 18:27:04 »

Mówisz oczywi¶cie o b-mollu Czajkowskiego? Mo¿na powiedzieæ, ¿e studyjne. Sala koncertowa Teatru Maryjskiego w Petersburgu, gdzie nagrywano (i gdzie by³am w lutym 2011r, na koncercie Trifonova), jest wyj±tkowym miejscem. To prezent jaki od swojego przyjaciela Putina otrzyma³ Giergiev. Wyposa¿ona w najnowocze¶niejszy sprzêt dla re¿yserów d¼wiêku, projektowana przez najlepszych, niemieckich specjalistów od akustyki jest chyba jednym z najlepszych studiów nagraniowych dla tak du¿ych zespo³ów jak orkiestra symfoniczna na ¶wiecie. No i na pewno mo¿na tam z d¼wiêkiem zrobiæ co siê chce, choæ my¶lê, ¿e siê tak w przypadku naszego ulubieñca nie natrudzili.
Ju¿ sam fakt, ¿e d¼wiêk zbiera wiele mikrofonów, umieszczonych w ró¿nych miejscach sprawia, ¿e koñcowy efekt jest zupe³nie ró¿ny od tego, co mo¿emy us³yszeæ na sali koncertowej. Zaobserwowa³am to na koncercie urodzinowym w marcu 2011r., kiedy Trifonov  gra³ e-molla Chopina z Pendereckim. Poprosi³am, ¿eby w domu nagrano mi transmisjê i zaraz po powrocie do domu ods³ucha³am to co kilka godzin wcze¶niej s³ysza³am na sali koncertowej. To by³y zupe³nie inne koncerty. Mówili o tym równie¿ komentatorzy w studiu konkursowym w 2010r. Inne wra¿enia mieli s³uchacze w studiu i inne ci na sali koncertowej.
Tak czy inaczej p³yta Trifonova z Czajkowskim jest doskona³a, bardzo Ci polecam.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #222 : Listopad 26, 2012, 23:47:51 »

Joanno, do wys³uchania ¿adnej p³yty Daniila nie trzeba mnie zachêcaæ Chichot

Nie napisa³a¶, jak wys³ucha³a¶ tego f-molla, wiêc sobie pomy¶la³am, ¿e z ostatniej p³yty i reszta mi siê ju¿ dorobi³a. Ale tak to jest, kiedy cz³owiekowi nieustannie "ciosaj± ko³ki na g³owie", przestaje odró¿niaæ Czajkowskiego od Chopina

Cuda techniki potrafi± zwodziæ, efekt widoczny chocia¿by w Dusznikach, gdzie s± czasem zapraszani wykonawcy na podstawie nagrañ studyjnych, a na scenie wychodzi szyd³o z worka a widownia z sali.

Ale Daniil, nawet je¶li knoci, to robi to tak czaruj±co, ¿e z pewno¶ci± nikt z widowni nie czmycha.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #223 : Grudzieñ 08, 2012, 14:26:07 »

Pa¼dziernikowy wywiad z Daniilem przeprowadzony w Tel Avivie

http://www.youtube.com/watch?v=7nQwvLjd4gc
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #224 : Grudzieñ 08, 2012, 14:34:10 »

"Dziki" fragmencik listopadowego koncertu, Widmung Schumanna w transkrypcji Liszta

http://youtu.be/oWSfA4JWknA
Zapisane
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar mini-land animilkowo kalinowatyper paktprzyjazni