Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Danii³ Trifonow - m³ody, genialny pianista  (Przeczytany 140006 razy)
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #285 : Maj 06, 2013, 19:25:30 »

Daniil w Samarze. Schubert szkoda,¿e nie ca³y

http://www.youtube.com/watch?v=OMwynVTWrF8
« Ostatnia zmiana: Maj 06, 2013, 19:29:28 wys³ane przez TeresaGrob » Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #286 : Maj 06, 2013, 19:54:48 »

Sonata fortepianowa B-dur D. 960, to wg programu, zgadza siê? Ta ostatnia? Ciekawe czy zagra kiedy¶ ca³± "triadê".
Muszê siê oswoiæ z Daniilem graj±cym Schuberta..
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #287 : Maj 07, 2013, 07:17:44 »

Daniil w Samarze. Schubert szkoda,¿e nie ca³y

http://www.youtube.com/watch?v=OMwynVTWrF8

Dynamika jak na wietrze. Nie podoba mi sie
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 386



Zobacz profil
« Odpowiedz #288 : Maj 08, 2013, 12:42:17 »

Mój punkt odniesienia:

http://www.youtube.com/watch?v=BAF5daMhyy4

Gra tak cudownie miêkkim d¼wiêkiem, ¿e s³ucham tego wykonania zawsze gdy potrzebujê ukojenia..
Zapisane
p.Joanna
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 90


Zobacz profil
« Odpowiedz #289 : Maj 09, 2013, 18:44:49 »

Daniil Trifonow w Berlinie, 08.05.2013r.

Oczywi¶cie musia³am byæ na tym koncercie, choæ jeszcze rano nie by³am pewna czy dam radê wyjechaæ. Uda³o siê na szczê¶cie.
£ami±c wszystkie przepisy ruchu drogowego dotar³am do Berlina tu¿ przed rozpoczêciem recitalu. Jad±c na z³amanie karku mia³am nadziejê, ¿e to co us³yszê bêdzie tego warte. To co us³ysza³am znacznie przekroczy³o wszystko czego mog³am siê spodziewaæ.
Do zaplanowanego programu, Sonaty  Schuberta D960 w pierwszej czê¶ci i 24 Preludiów Chopina w drugiej do³±czy³ na pocz±tku Die Stadt Schuberta-Liszta.
Danii³ Trifonow jest pianist± innym ni¿ wszyscy, których s³ucha³am na ¿ywo lub na archiwalnych nagraniach. On swoj± gr± tworzy przestrzenne, muzyczne instalacje. Opowiada na scenie przecudnej urody historie i jest ¿ywym dowodem, ¿e muzyka zaczyna siê tam, gdzie koñcz± siê s³owa. Zupe³nie inaczej odbiera siê jego grê, gdy s³ucha siê p³yt lub nagrañ w komputerze, a inaczej gdy mo¿na go ogl±daæ. Dramatyczne uderzenia, podkre¶lone u³o¿eniem i ruchem cia³a, ca³kowite oddanie siê muzyce, bez kalkulowania, czy nie jest siê czasem ¶miesznym lub nieeleganckim to jego sposób na granie. Jakby pok³ady swojej niezwyk³ej wra¿liwo¶ci i wyobra¼ni móg³ nam pokazaæ wy³±cznie muzyk±. Kiedy udziela wywiadów jest jak grzeczniutki prymus w szkole. Jakby mia³ przygotowan± maskê, za któr± chroni swoj± prawdziw± naturê. Ods³ania j± tylko kiedy gra.
W pierwszej czê¶ci berliñskiego recitalu przedstawi³ opowie¶æ o potrzebie nadziei. Po to by³ mu Die Stadt Schuberta-Liszta. Utworem tym narysowa³ dekoracjê do swojej opowie¶ci. Kiedy rozpocz±³ Sonatê, niepokoj±ce motywy pierwszej czê¶ci wpisa³y siê doskonale w tê scenografiê. Opowiedzia³ o okropnym miejscu, mrocznym i niebezpiecznym. Miejscu, które mo¿e istnieæ w prawdziwej przestrzeni, lub w czyim¶ sercu. Toczy siê w takim miejscu ¿ycie i jak ka¿de potrzebuje wiary, nadziei i mi³o¶ci. By³y wszystkie trzy  w czterech czê¶ciach sonaty.
Preludia, na które czeka³am najbardziej, zagra³ jeszcze piêkniej. To dopiero by³a opowie¶æ. Gdzie¶ przeczyta³am, ¿e dwóch ¿yæ nie starczy by prze¿yæ to co jest w muzyce Chopina. W samych preludiach Trifonow pokaza³ tych emocji mnóstwo. |By³o tak piêknie, ¿e mia³am wra¿enie, ¿e sam Chopin siedzi na sali i s³ucha tej wspania³ej interpretacji w tej wspania³ej akustyce.
Danii³owi Trifonowowi te¿ siê tym razem chyba bardzo podoba³o. By³ pobudzony, szczê¶liwy, u¶miechniêty i bardzo chêtnie gra³ bisy. Na koniec Ognistego Ptaka, którym doprowadzi³ berliñsk±  publiczno¶æ do owacji na stoj±co, co nie jest ³atwe.
Mam wra¿enie, ¿e Danii³ Trifonow ma umiejêtno¶æ wprowadzania siê w jak±¶ hipnozê i pod jej wp³ywem wyprawia z palcami rzeczy niemo¿liwe w warunkach normalnej grawitacji i oporów.  Wydobywany przez nie d¼wiêk jest bardzo plastyczny i giêtki bez wzglêdu na szybko¶æ i g³o¶no¶æ, co w przypadku muzyki Chopina daje wspania³e efekty.
Wszystkiego mo¿ecie dzi¶ wieczorem pos³uchaæ, bo radio niemieckie nadaje wczorajszy recital. A Bartek napisze nam jak ocenia grê. Bêdzie chyba mia³ dobr± okazjê, bo my¶lê, ¿e jako¶æ nadawania bêdzie pierwsza klasa.
Nie zobaczycie tylko jak w ostatnim Preludium uderza klawisze zaci¶niêt± piê¶ci±...
Droga Kati,
Wybacz, ¿e nie napisa³am o lutowym recitalu Koli.  Wracaj±c z Warszawy u³o¿y³am sobie wszystko w g³owie, ale odk³ada³am i odk³ada³am pisanie i w koñcu by³o za pó¼no. My¶lê, ¿e to wspania³y pianista, ma ogromne mo¿liwo¶ci tylko jakby jeszcze nie do koñca zna³ przes³anie, z którym wychodzi na scenê. Najbardziej widoczne by³o to w sonacie Liszta, któr± moim zdaniem zagra³ bardzo nierówno. By³y fragmenty nadzwyczajne, szczególnie partie subtelne, ale z dramatycznymi, my¶lê, ¿e poradzi³ sobie kiepsko. A przecie¿ jego sonata b-moll Chopina na konkursie by³a najbardziej dramatyczna, a to znaczy, ¿e umie. Ravelem by³am po prostu zachwycona.   My¶lê, ¿e obaj panowie,  i Kola i Danii³ maj± jeszcze mnóstwo czasu na wspólne ¿ycie z muzyk±, któr± bêd± graæ, na dorastanie i dojrzewanie. A patrz±c jak sobie do tej pory radz± mo¿na tylko powiedzieæ – tak trzymaæ.
Agnieszko, oczywi¶cie, ¿e widzimy siê na ChiJE, ju¿ sprzedaj± bilety, ale nie analizowa³am jeszcze programu. A jakie s± Twoje sugestie? Rozumiem, ¿e je¶li Martha potwierdzi obecno¶æ jej koncert bêdzie obowi±zkowy. Mo¿e te¿ wcze¶niej co¶ ciekawego wypatrzysz i siê spotkamy. A z okazji urodzin same serdeczno¶ci.

Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #290 : Maj 10, 2013, 09:09:47 »

Joanno.
Nie mialem mozliwosci wysluchania retransmisji.
Trifonov jest niewatpliwie dobrym pianista, ale Schubert z linku Agi nie przypadl mi do gustu (byc moze koncert w Berlinie byl inny).
Moim zdanie Trifonov przekombinowal troche dynamike (cresc. dimin.). Poczulem sie jak na rozkolysanej lodzi.
Brakowalo mi prostoty i stabilnej konstrukcji.
Rozbujale emocje i bardzo elastyczna dynamika sa dla mnie zbyt histeryczne.

Masz racje, ze zjawisko pt. TRIFONOV nalezy nie tylko posluchac, ale i zobaczyc na zywo.
Caly ten spektakl musi byc bardzo mocny, czego dowodem jest Twoja recenzja (dziekuje).


Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #291 : Maj 10, 2013, 09:57:39 »

Dziêki, Joanno Jak to zaci¶niêt± piê¶ci±? Nie potrafiê s³uchaæ Danii³a graj±cego Schuberta. To dla mnie jak s³oñ na wrotkach. Nie zgadzam siê, ¿e Trifonow ma jak±¶ maskê w wywiadach. On zawsze jest sob±, naturalny do bólu, on jest po prostu i taki i taki. I spokojny, grzeczny, wyciszony, u³o¿ony, niezbyt p³ynny w s³owach, i z ognistym temperamentem w pe³ni kontrolowanym za klawiatur±. Najbardziej lubiê, kiedy gra z orkiestr±, jego kontrola sytuacji w po³±czeniu z ¿ywio³owym pój¶ciem na ca³o¶æ jest szokuj±ca. Szkoda, ¿e zniknê³o z sieci nagranie Rachaminowego koncertu z Jekaterynburga.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #292 : Maj 10, 2013, 10:15:06 »

Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #293 : Maj 10, 2013, 10:26:22 »



Faktycznie, piê¶ci±.
Zapisane
p.Joanna
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 90


Zobacz profil
« Odpowiedz #294 : Maj 10, 2013, 12:42:52 »

Ja s³ucha³am audycji w niemieckim radiu i nie mog³am uwierzyæ w to co s³yszê. Wyja¶nijcie mi proszê czy jest mo¿liwe, ¿eby miêdzy muzyk± na sali koncertowej a t± sam± zebran± mikrofonami i nadan± przez radio by³a bardzo du¿a ró¿nica?
Nie przyjmujê wyja¶nienia, ¿e to z powodu mojego emocjonalnego zakrêcenia, które co prawda jest bezdyskusyjne, ale przecie¿ wiem co s³yszê.
Poza tym wybiera³am miejsce ze wzglêdu na akustykê a nie blisko¶æ solisty i siedzia³am na tyle daleko, ¿e nie mo¿na mówiæ o ograniczonej ¶wiadomo¶ci ze wzglêdu na blisko¶æ obiektu zachwytu.
Na sali ta muzyka by³a ca³o¶ci±, przedstawi³a mi siê jak logicznie u³o¿ony przekaz. W radiu s³ysza³am jakby dog³êbn± analizê podzielonego na kolejne warstwy utworu muzycznego. Nie ¿eby mi siê ca³kiem nie podoba³o, choæ podoba³o mi siê znacznie mniej, ale przede wszystkim to by³o co¶ innego. Muzyka brzmia³a bardzo dynamicznie, znacznie g³o¶niej ni¿ na sali, zupe³nie zgubi³ siê jej czar i nieuchwytna tajemniczo¶æ.
W dodatku mikrofony zebra³y oddech Danii³a Trifonowa. Znany z g³o¶nego oddychania jest Krystian Zimerman i rzeczywi¶cie czêsto s³ychaæ to na jego p³ytach, ale to pestka z dyszeniem, jakie zarejestrowa³y mikrofony w Berlinie.
Brak mi wiedzy i do¶wiadczenia, ¿eby to zjawisko wyja¶niæ, choæ pamiêtam, ¿e mówili o tym komentatorzy na Konkursie Chopinowskim. Doprawdy nie mia³am pojêcia, ¿e muzyka to taka skomplikowana fizyka i in¿ynieria.
Bardzo szanujê Twoje Beatko opinie, ale moim zdaniem Danii³ Trifonow nie jest w wywiadach taki otwarty i spontaniczny (co moim zdaniem ¶wiadczy o nim doskonale), a ró¿nica miêdzy tym co i jak mówi, a tym jak gra jest zbyt du¿a ¿eby nie doszukiwaæ siê drugiego dna.
Natomiast absolutnie zgadzam siê, ¿e kontrakt z Deutsche Grammophon jest naprawion± pomy³k± sprzed trzech lat. ¯adnej mu, moim zdaniem Bartku, krzywdy nie zrobi. Da mu natomiast poczucie bezpieczeñstwa i ³atwiej mu bêdzie lawirowaæ miêdzy ró¿nymi strefami wsp³ywów, które teraz  o niego zabiegaj±. Swoj± drog± koterie i grupy interesów w muzyce klasycznej zaskakuj± mnie tak samo bardzo jak in¿ynieria d¼wiêku.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #295 : Maj 11, 2013, 14:28:07 »

Joanno, ja jednak my¶lê, ¿e to z zakrêcenia, sama to miewam Uwielbienie dla artysty przypomina stan zakochania albo bezkrytycyzm matki w stosunku do nowo narodzonego dzieciêcia. Nastawienie psychiczne mo¿e nie¼le namieszaæ w zmys³ach.

A co do drugiego dna, to chyba zbytnio siê go doszukujemy, choæ czêsto go po prostu najzwyczajniej nie ma.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #296 : Maj 15, 2013, 08:26:49 »

Januszu, cieszê siê, ¿e realizujesz siê literacko, jednak wola³abym aby¶ czerpanie z tego forum materia³ów gar¶ciami, narastaj±co zbyt du¿ymi, ograniczy³. Wzi±³e¶ z tego w±tku zdanie w ca³o¶ci, moje zdanie, dotycz±ce piêkna muzyki, i umie¶ci³e¶ nazwisko m³odziutkiego niewinnego Daniila w samym ¶rodku pornograficznego tekstu. Inspiruj siê, proszê z umiarem i wyczuciem, by by³o ciekawie i zabawnie a nie ¿enuj±co i niesmacznie, nie³adnie i nie fair. Nie by³oby dobrze, gdyby forumowicze w obawie przed kontekstem w jakim byæ mo¿e umie¶cisz w swoich opowie¶ciach ich z g³êbi serca i duszy p³yn±ce zachwyty nad muzyk±, ograniczyli swoj± forumijn± aktywno¶æ do wrzucania linków.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #297 : Maj 15, 2013, 08:49:11 »

Hmm... nawet nie wiem, co Ci odpisaæ. Z zaciekawieniem móg³bym tylko zapytaæ, sk±d prze¶wiadczenie, ¿e ca³ymi gar¶ciami czerpiê z tego forumy? Bo je¶li te garscie to nicki i imiona uiczestników (nierzadko zmutowane), i przytoczone ogólnikowe jakie¶ kika wyrazów b±d¼ przypadkowych ogólnych sytuacji i faktów - to rêce za³amaæ Z politowaniem
Pornograficzny tekst!! Rany boskie, o czym Ty piszesz? W jakich ty ¿yjesz czasach Co?
Wyluzuj Beatko!

I jeszcze pewein znamienny cytat:
Jakie wyznania, przecie¿ to fikcja, wyobra¼nia, twórczo¶æ, odreagowanie rzeczywisto¶ci.
Czytajmy z dystansem i lekkim przymru¿eniem oka.

Tak to ju¿ jest, ¿e ilo¶æ interpretacji i odczytywanych tre¶ci przerasta intencje autora. Znaczy siê, dobrze napisane

No w³asnie! Nic dodaæ, nic uj±æ, Beato...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2013, 10:50:16 wys³ane przez Janusz1228 » Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #298 : Maj 15, 2013, 10:04:26 »

...Wzi±³e¶ z tego w±tku zdanie w ca³o¶ci, moje zdanie, dotycz±ce piêkna muzyki, i umie¶ci³e¶ nazwisko m³odziutkiego niewinnego Daniila w samym ¶rodku pornograficznego tekstu....

i w uzupe³nieniu, pozwólcie przytoczyæ tekst, który jest dla Beaty kontrowersyjny ( wyt³uszconym podajê to, co owszem, przej±³em z oryginalnej wypowiedzi naszej xbw, za co, wobec tego, bardzo Ciebie Beato przepraszam )

a zatem: nazwisko Dani³a pada w stêpuj±cym kontek¶cie:
=============================

"...Och! Uwielbia swój najnowszy nabytek serii X 6 M. Tak cicho i miêkko sunie po drodze, jakby nie przemieszcza³ siê powiatow± szos±, a unosi³ w powietrzu. Hmm… Sama poezja!

Gdy za oknami auta rozlewa siê mroczna, atramentowa noc uwielbia wpinaæ do jego pok³adowej stacji iPhona. Ju¿ po krótkiej chwili mo¿e siê wtedy oddaæ rozkoszom delektowania ukochanym Rachmaninowem. Jej samochód zamienia siê w takich momentach w prawdziw± salê koncertow±. Doskona³a aparatura nag³a¶niaj±ca, system przestrzenny audio III-go stopnia pozwala dos³yszeæ nawet najcichszy niuans brzmienia, najbardziej subtelne piana i barwy, a nawet oddech pianisty.  Tak w³a¶nie dzieje siê teraz… Zas³uchuje siê, otula wszechobecnym muzycznym bajaniem jak ciep³ym, jedwabistym szalem… Ach, ten III koncert! Uwielbia! Pod palcami Trifonowa to nie muzyka, to delirium! Tylko jej ukochany Trifonow potrafi z tych nut wyczarowywaæ takie niezwyk³e cuda. Gra poszczególne d¼wiêki tak czysto, perli¶cie, starannie, wyra¼nie, ¶wietli¶cie, jak rozb³yski zorzy polarnej? A mo¿e jak… czarodziej, uwodziciel?… No w³a¶nie, nawet nie wie, do czego jeszcze przyrównaæ. Zaraz… a czy nie nazbyt upodabnia siê w interpretacji do Kissina?! …Tego te¿ uwielbia…To nic! – Jeden i drugi ¶wiec± identycznym gwie¼dzistym ¶wiat³em na jej muzycznym niebie…Tylko s³uchaæ i rozp³ywaæ siê w ich d¼wiêkach, jak w eterycznej, roz¶nie¿onej pianie..."
=============================

czy naprawdê by³o o co kopiê kruszyæ?

ps
1. tekst jest fragmentem opowiadania (nowelki) Jej sposób na ¿ycie

2.
... Inspiruj siê, proszê z umiarem i wyczuciem, by by³o ciekawie i zabawnie...

Nudna by³aby literatura, a ju¿ szczególnie ta - tworzona przez dyletantów, gdyby jej jedynym zadaniem by³o zabawiaæ czytelnika...
« Ostatnia zmiana: Maj 15, 2013, 13:27:33 wys³ane przez Janusz1228 » Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 386



Zobacz profil
« Odpowiedz #299 : Maj 15, 2013, 19:46:16 »

Nie obra¼ siê Januszu, ale popieram Beatkê.
Czyta³am niedawno na twojej stronie ostatnio napisane teksty i wierz mi: to, co Beata nazwa³a pornograficznym tekstem ( dosadnie, ale co¶ w tym jest) nape³ni³o mnie niesmakiem i jakim¶ takim za¿enowaniem- nie by³am w stanie przeczytaæ do koñca , tzn. "przeskanowa³am", bo by³am ciekawa zakoñczenia..Ale na mi³o¶æ bosk±: czy to musia³o byæ tak z detalami i obrazowo?
Ostrze¿enie przed wej¶ciem na ten akurat tekst, ¿e jest to 18+ o czym¶ ¶wiadczy..
Nie chcia³abym byæ stra¿nikiem moralno¶ci, ale niech to wszystko nie wykracza poza granice dobrego smaku.
A co do twoich inspiracji naszym forum i jego uczestnikami: twoje modyfikacje Januszu s± tak ma³o zawoalowane, ze nietrudno tam niektóre osoby i sytuacje zindentyfikowaæ...A ¿e twoja strona jest publiczna i czêsto umieszczasz linki do niej-tu czy na facebooku - nie dziwiê, ze niektórym jest niezrêcznie..

Ps1. Tylko winny siê t³umaczy..
Ps2. W ten oto sposób mamy off topic..
Zapisane
Strony: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 25   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

black-for mini-land neder-live countrylife silverstar