Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Wybitni odtwórcy  (Przeczytany 66627 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #75 : Marzec 02, 2014, 00:18:41 »

Jeden z moich dzisiejszych brainworms, As-dur narkotycznie uzale¿niaj±ce. Wstawiam Zimermana, bo na wykon Leszka b±d¼ Janusza musimy jeszcze poczekaæ 

http://www.youtube.com/watch?v=BkPLDoZXlHQ
O, ballady Zimermana wszystkie hipnotyzuj±:)

A Pat odno¶nie jeszcze Kissina: Sieæ jest ogromnym oceanem, kryj±cym niezmierzone bogactwa;) Póki co mo¿e przypomnijmy sobie tego piêknego fmolla z Warszawy:

https://www.youtube.com/watch?v=PbUkgSFRPyU

« Ostatnia zmiana: Marzec 02, 2014, 04:55:16 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #76 : Marzec 02, 2014, 00:45:59 »

Wykonanie Rubinsteina analizowa³em niedawno temu. Delikatnie mówi±c... nie zagra³ tego utworu zgodnie z zapisem nutowym i chodzi mi w zasadzie o warto¶ci nut oraz ich d¼wiêkowe odwzorowanie na fortepianie.
Najciekawszy fragment to chyba ten, gdzie dodaje sobie kilka nut z rozpêdu(?) http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=h_vZtpjNKVE#t=214

Doppio movimento bez blasku... bez dyscypliny odno¶nie warto¶ci rytmicznych nut klucza basowego i wiolinowego. Nie mówiê, ¿eby utwór ten graæ jak odgrywa go komputer w midi. No ale przyda³o by siê trochê szacunku, kiedy w zapisie nutowym w genialnych momentach utworu powinno graæ siê na 1 ósemkê 1,3 szesnastki z zachowaniem tempa do ósemek ( w niektórych taktach jest to 12 ósemek kontra 16 szesnastek).

Harasiewicz pope³ni³ identyczny b³±d. G³upio mi to pisaæ, bo ja siê na teorii generalnie nie znam.
Sam nie wiem, jak to mo¿liwe? Gdzie jest granica swobody wykonywania utworów?

Ten nokturn trzeba graæ z metronomem. Ja tak æwiczê i idealnie wychodzi.

Leszku, ja sobie my¶lê, ¿e podobnie, jak z duchem i liter± prawa, jest te¿ duch i litera muzyki;) I ta litera jest oczywi¶cie ogromnie wa¿na, lecz jest ona po to, aby w ni± z³apaæ ducha;) I czasem ró¿nie ten duch mo¿e wiaæ:) I w ró¿ny sposób tego ducha mog± odczuwaæ i przekazywaæ wielkie osobowo¶ci, które te¿ co¶ ze swojego ducha dodaj± w interpretacji. Podejrzewam, ¿e pewnie granica jest niedefiniowalna i p³ynna i zale¿y od indywidualnych przypadków. Jednak w przypadku tak bardzo subtelnej i emocjonalnej sztuki, sucha litera bez ducha daje nam mniej ni¿ w przypadku prawa:) (czego mo¿emy do¶wiadczyæ na przyk³adzie tego tutorialu:)). NAM mo¿e pomóc metronom, póki walczymy z muzyczn± materi±. Podejrzewam, ¿e wielcy interpretatorzy obraziliby siê pewnie na nas za taki wymóg, uznaj±c, ¿e zabi³by on ducha ich natchnienia. Oni kontaktuj± siê te¿ z utworem i jego twórc± na wy¿szych p³aszczyznach odczuwania. Jest chyba jako¶ tak, ¿e ci wielcy, nawet w naszym rozpoznaniu mijaj±c siê w pewnych szczegó³ach z zakodowanym zapisem przekazu, jednocze¶nie si³± swego talentu przenosz± ducha i przes³anie muzyki. Taka mi siê przynajmniej wysnu³a refleksja.
Zapisane
clavia
Aktywny u¿ytkownik
***
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 130



Zobacz profil
« Odpowiedz #77 : Pa¼dziernik 04, 2014, 22:17:50 »

Nie wiem gdzie wrzuciæ wiêc dajê tutaj. http://pianogenealogy.com.au/images/e/9.gif
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #78 : Czerwiec 08, 2015, 01:52:10 »

Ingrid Fliter nagra³a w zesz³ym roku oba koncerty Chopina, z towarzyszeniem Scottish Chamber Orchestra. Dyrygowa³ Jun Märkl
(Gramophone Choice w marcu 2014, finalistka Gramophone Awards 2014 w kategorii Concerto).
https://www.youtube.com/watch?v=FOfEMvseI2g

"Kiedy ludzie s³uchaj± Chopina, czuj± siê jak w domu. I rozumiem, dlaczego. Poniewa¿ Chopin przemawia bezpo¶rednio do ludzkich serc, i wszyscy czujemy siê reprezentowani przez jego muzykê. Przemawia prosto do nas w bardzo intymny sposób, niemal ³±cz±c siê ze s³uchaczem. W ten sposób stajemy siê czê¶ci± tworzonego dzie³a."
"Kiedy wspiera Ciê tak wspania³a orkiestra, masz przywilej odczuwania, ¿e lewitujesz, a muzyka ulatuje"
To kolejne nagranie, po walcach (12/09), które powinno zwróciæ uwagê. Niewiele tu s³ychaæ, ale wystarczy, ¿eby koniecznie siêgn±æ po ca³o¶æ:) Zw³aszcza, gdy kolejni krytycy powtarzaj± przymiotnik "breathtaking"
A tak gra³a drug± czê¶æ drugiego koncertu w finale w roku 2000:
https://www.youtube.com/watch?v=3Tk6k92H7RQ
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 08, 2015, 02:41:48 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #79 : Pa¼dziernik 10, 2015, 21:33:44 »

Andrzej Wierciñski -
  Laureat wielu konkursów, m.in.: I nagroda na Ogólnopolskim Konkursie Pianistycznym im. Fryderyka Chopina w Warszawie (2015), I miejsce na VI Miêdzynarodowym Chopinowskim Konkursie Pianistycznym w Budapeszcie (2014), I miejsce na X Miêdzynarodowym Konkursie Pianistycznym „Golden Ring” w S³owenii (2014).
Z Etapu I:
•  Nokturn H-dur op. 9 nr 3
•  Etiuda As-dur op. 10 nr 10
•  Etiuda a-moll op. 25 nr 11
•  Scherzo b-moll op. 31

http://chopin2015.tvp.pl/22014020/andrzej-wiercinski
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #80 : Pa¼dziernik 10, 2015, 21:35:56 »

Kate Liu (Stany Zjednoczone) z Etapu I:

Nokturn H-dur op. 62 nr 1
Etiuda a-moll op. 10 nr 2
Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Fantazja f-moll op. 49

http://chopin2015.tvp.pl/21979041/kate-liu

Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #81 : Pa¼dziernik 12, 2015, 22:59:39 »

Krzysztof Ksi±¿ek polski diament na Konkursie Chopinowskim Etap II
•  Fantazja f-moll op. 49
•  Mazurek B-dur op. 7 nr 1
•  Mazurek a-moll op. 7 nr 2
•  Mazurek f-moll op. 7 nr 3
•  Mazurek As-dur op. 7 nr 4
•  Walc As-dur op. 42
•  Polonez fis-moll op. 44

http://chopin2015.tvp.pl/22088004/krzysztof-ksiazek

Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #82 : Pa¼dziernik 14, 2015, 22:21:19 »

Aimi Kobayashi (Japonia) z Etapu II:

    Barkarola Fis-dur op. 60
    Preludium cis-moll op. 45
    Ballada g-moll op. 23
    Walc F-dur op. 34 nr 3
    Polonez As-dur op. 53

http://chopin2015.tvp.pl/22098435/aimi-kobayashi

Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #83 : Pa¼dziernik 14, 2015, 23:06:04 »

Marku, to bardzo piêkny wybór:) Ju¿ teraz odczuwam przyjemno¶æ na my¶l, ile razy i jak d³ugo jeszcze bêdê przes³uchiwaæ konkursowe archiwum i ogl±daæ youtubowe klipy, i wyszukiwaæ tych utworów, które pozosta³y w pamiêci:)
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #84 : Pa¼dziernik 15, 2015, 00:47:12 »

A mnie dzi¶ chodzi po g³owie Scherzo cis-moll w wykonaniu Harasiewicza, jedno z najlepszych ever.

https://www.youtube.com/watch?v=9uUqa1kTZA4
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #85 : Listopad 08, 2015, 11:01:08 »

Od wczoraj chodzi za mn± liczba 47, zupe³nie nie wiem, czemu.

Krystian Zimerman i Ballada op. 47

http://www.youtube.com/watch?v=BkPLDoZXlHQ
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #86 : Listopad 08, 2015, 17:07:55 »

Berceuse Op. 57 w wykonaniu Josefa Hofmana - koñcówka piorunuj±ca.

https://www.youtube.com/watch?v=2eU2k0VaMQo

Wierzê, ¿e tak powinno siê graæ Chopina i podobnie móg³ brzmieæ sam Chopin. "Dzisiejsi eksperci szopenolodzy" mogliby siê mocno zdziwiæ.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #87 : Listopad 10, 2015, 13:22:25 »

Ja nadal cierpiê na zespó³ odstawienia Nokturnu op.27 nr 2  Muszê przyjmowaæ go w regularnych dawkach

Chyba niewiele znajdzie siê szlachetniejszych wykonañ. Yundi, 2010 r.

https://www.youtube.com/watch?v=LfW9d6SwliY
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #88 : Listopad 10, 2015, 14:16:43 »

Podejmujê wyzwanie!

Maurizio Pollini, Nokturn Des-dur op. 27/2

https://www.youtube.com/watch?v=WYwoyB59pMI
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #89 : Listopad 12, 2015, 02:47:09 »

Thx, doc, naprawdê pomog³o Chichot

Podejmujê wyzwanie!
Ha, no có¿, to istotnie trudno by by³o przebiæ:) Mo¿na jednak pokusiæ siê o godn± konkurencjê.

Maurizio Pollini, Nokturn Des-dur op. 27/2

https://www.youtube.com/watch?v=WYwoyB59pMI

Jak Ty tak, to ja tak:  Spoko
Dinu Lipatti:

https://www.youtube.com/watch?v=e0VhKERbhkE

Aha, zespó³ odstawienia obejmuje tak¿e nokturn 48/1
Gilels, listopadowe pejza¿e, listopadowe wykonanie. Chmury, mg³y, gasn±ce ¶wiat³o, nadci±gaj±cy mrok...

https://www.youtube.com/watch?v=q8QWO24vHMA
« Ostatnia zmiana: Listopad 21, 2015, 03:58:52 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Strony: 1 ... 4 5 [6] 7 8   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers paktprzyjazni thepunisher neder-live countrylife