Strona g³ówna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj siê
Rejestracja
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
Dzia³y forum
>
Chopin
>
XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
Strony:
1
...
25
26
[
27
]
28
29
...
40
Do do³u
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina (Przeczytany 176380 razy)
Allegra
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #390 :
Styczeñ 12, 2011, 12:27:23 »
Pok³osie konkursu: Avdeeva w Nowym Jorku - króciutki podgl±d:
http://www.youtube.com/watch?v=WpWfwlKPaOA
I w Rzymie w grudniu:
http://www.youtube.com/watch?v=g_BxVGz-zlY
«
Ostatnia zmiana: Styczeñ 12, 2011, 12:33:31 wys³ane przez Allegra
»
Zapisane
xbw
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #391 :
Styczeñ 12, 2011, 16:29:42 »
Faktycznie dziwne, ¿e Awdiejewej tak ma³o, póki co wcale. Ani widu ani s³ychu jej koncertów planowanych na 2011, nawet w Dusznikach jej nie bêdzie. A taki Kultyszew - "zaledwie" wyró¿nienie, i to jedno z czterech - je¼dzi rundkê sze¶ciu koncertów. Mo¿e Jullianna chcia³aby, ale nikt nie zaprasza? Te¿ posz³abym na jej wystêp, gdyby gra³a w Warszawie czy w Dusznikach.
Zapisane
Allegra
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #392 :
Styczeñ 12, 2011, 16:59:57 »
Cytat: xbw Styczeñ 12, 2011, 16:29:42
nawet w Dusznikach jej nie bêdzie. (...) Te¿ posz³abym na jej wystêp, gdyby gra³a w Warszawie czy w Dusznikach.
W programie festiwalu w Dusznikach jest.
A propos, czy ktos sie wybiera? Ja mam daleko, wiêc mo¿e w charakterze urlopu... Przyznam, ¿e nie by³am na ¿adnej z poprzednich edycji.
Zapisane
xbw
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #393 :
Styczeñ 12, 2011, 17:09:06 »
Dziêki Allegro, faktycznie jest, przeoczy³am. Mo¿e jednak bêdzie mo¿liwo¶æ wybrania siê w tym roku tak¿e na jej koncert
Zapisane
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 182
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #394 :
Styczeñ 12, 2011, 22:17:21 »
Cytat: xbw Styczeñ 12, 2011, 16:29:42
Faktycznie dziwne, ¿e Awdiejewej tak ma³o, póki co wcale. Ani widu ani s³ychu jej koncertów planowanych na 2011, nawet w Dusznikach jej nie bêdzie. A taki Kultyszew - "zaledwie" wyró¿nienie, i to jedno z czterech - je¼dzi rundkê sze¶ciu koncertów. Mo¿e Jullianna chcia³aby, ale nikt nie zaprasza? Te¿ posz³abym na jej wystêp, gdyby gra³a w Warszawie czy w Dusznikach.
Ale trzeba sprawdziæ, czy przypadkiem nie ma koncertów w innych "stronach", mo¿e jest po prostu zajêta, jakkolwiek ja jej nie ¶ledzê.
A to jeszcze jaka¶ inna recenzja z jej nowojorskiego koncertu (i nie tylko jej), nie wiem czy kto¶ to przytacza³:
http://www.ft.com/cms/s/2/0ded40a0-19b0-11e0-b921-00144feab49a.html#axzz1AHxHfuTn
Zapisane
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 182
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #395 :
Styczeñ 12, 2011, 22:32:15 »
Na CHijE z tego co pamiêtam te¿ bêdzie.
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #396 :
Styczeñ 13, 2011, 21:01:17 »
Temat Dusznik by³ poruszany pod k±tem zjazdu. S± ju¿ konkretne terminy i program bo jak zwykle jestem niepoinformowany. Mo¿e najwy¿szy czas rezerwowaæ noclegi i bilety. A co do urlopowego charakteru to sprzyja temu nie tylko miejsce - sk±din±d uzdrowisko - ale równie¿ - je¶li siê nie mylê - letni,wakacyjny termin. A wiêc? Forumowicze - ruszamy do Dusznik!
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #397 :
Styczeñ 14, 2011, 04:31:30 »
Jako ¿e siedzê w³a¶nie po nocy i stukam, wykañczaj±c tekst i ach, jak mi siê nie chce:), to jeszcze wrócê do tej punktacji, która wywo³uje wci±¿ w nas tak ¿ywio³owe emocje, zw³aszcza, ¿e "w zesz³ym tygodniu nic nie mówi³em, bo by³em chory, mam usprawiedliwienie"
). Tak dzielê sobie: trochê roboty, trochê refleksji:))
Otó¿ wydaje mi siê, ¿e mo¿e to i nic dziwnego, ¿e po trzecim etapie jurorzy postanowili popatrzeæ na sprawê bardziej ca³o¶ciowo. Przecie¿ punkty od pocz±tku mia³y spe³niaæ jedynie rolê pomocnicz±, w razie gdyby np. pojawi³y siê problemy, który uczestnik ma awansowaæ do kolejnego etapu. Dzi¶ wydaje siê, ¿e jest jeszcze jeden powód, dla którego nie nale¿y przywi±zywaæ do nich nadmiernej wagi. Ale o tym za moment.
Zatem po trzecim etapie, uwzglêdniaj±c jeszcze te punkty, mamy nastêpuj±c± kolejno¶æ:
1 Awdiejewa, 2 Bo¿anow, 3 Geniuszas, 4 Wunder, 5 Trifonow.
Pozostawiaj±c na razie z boku I miejsce, które wydaje siê w jaki¶ sposób zafiksowane, rozpatrujê przesuniêcia po etapie czwartym. Absolutnie nie mogê siê zgodziæ z argumentem o jakim¶ wyj±tkowym "windowaniu" Wundera. Nie ma w tym nic nadzwyczajnego, ¿e po rewelacyjnym koncercie awansuje z czwartego miejsca na drugie, podobnie jak Trifonow, który te¿ zagra³ bardzo piêknie, z pi±tego na trzecie. Wszelkie kontrowersje powinny tu raczej dotyczyæ tego, dlaczego nie pozosta³ na nim Bo¿anow. Z pewno¶ci± zrobi³ wiêksze wra¿enie (podobnie jak Wunder) ni¿ Geniuszas, którego gra jak widaæ nikogo jako¶ szczególnie nie poruszy³a, mimo ¿e by³o to wszystko bardzo ³adne i nie by³o siê do czego przyczepiæ. Ale to mo¿e w³a¶nie dlatego:) Lukas gra naprawdê bardzo dobrze i bardziej "klasycznie" i swoj± interpretacj± nikomu siê nie narazi³:) Ja mówi± Rosjanie "cicho jedziesz, dalej zajedziesz"
A poza tym jest wnukiem Gronostajewej i nikt mi nie wmówi, ¿e to nic nie znaczy:) No, nie móg³ byæ za nisko:) (zreszt± te¿ bardzo dobrze mu wyszed³ koncert i pewnie i za to awansowa³ o jedno miejsce).
Tak wiêc Awdiejewa zafiksowana, Wunder i Trifonow skacz± o dwa miejsca, Geniuszas o jedno i kolejno¶æ siê powoli klaruje. Pierwsze miejsce, dwa drugie i trzecie. A Bo¿anow ma k³opoty:( Co by nie mówiæ, jednak ten koncert nie jest udany. Bez niczyjej urazy, w temacie haftowania, Wundi w sonacie to naprawdê ma³e piwo:) I tak jest czego pos³uchaæ, bo to w koñcu ¶wietny pianista, ale jednak traci w porównaniu z tymi, którzy b³ysnêli w koncercie. Poza tym nie da siê upchn±æ trzech II nagród:) A Lukas ma mocn± pozycjê:) Ba, podejrzewam, ¿e B. móg³by spokojnie dostaæ trzeci± razem z Trifonowem, ale pewnie i na to nie by³oby pieniêdzy - podobno dziêki temu, ¿e by³y dwie drugie, nie przyznano szóstej:))) Pamiêtajmy te¿, ¿e dochodz± tu kombinacje, kto lepiej bêdzie s³u¿y³ jako "wzorzec" Chopina. Po przyznaniu kontrowersyjnej I nagrody, mo¿e byæ wa¿ne, by przynajmniej II reprezentowali "rasowi" Chopini¶ci. Tak wiêc to ma pewien sens, jako ¿e to nie ma byæ konkurs pianistyczny (Bo¿anow jest niesamowitym pianist±, wyobra¿am sobie, ¿e mo¿e z powodzeniem wygraæ wiele takich konkursów). Po prostu on siê niespecjalnie nadaje na wzorzec Chopina (w ogóle zreszt± na jakikolwiek wzorzec, jest zbyt oryginalny, co zreszt± jest niezmiernie interesuj±ce, i jest te¿ jego atutem).
No tak, mówiê sobie, ale je¶li rozpatrujê to w ten sposób, to jak to siê ma w³a¶nie do I nagrody, która promuje nie "rasow±" Chopinistkê? Je¶li Awdiejewa, czemu nie w³a¶nie Bo¿anow? Czy on jest gorszym pianist±??? W koñcu ja osobi¶cie postawi³abym j± na pi±tym miejscu opuszczonym w³a¶nie przez Trifonowa (co przecie¿ nie jest ¿adn± ujm±). I gdybym wtedy us³ysza³a nazwisko Bo¿anowa jako pierwsze, pewnie te¿ by³oby mi smutno, ¿e nie wygra³ mój ulubieniec, ale nie prze¿y³abym takiego szoku. W koñcu wtedy wydawa³o mi siê, ¿e ten etap, to bêdzie rozgrywka miêdzy nimi dwoma, i my¶la³am, ¿e bêdzie drugi (choæ serce wola³o Danii³a).
No i tu wracam do "zafiksowania" nagrody, i mam z³e przeczucia, i potwierdzam wiedzê Anelik, która te¿ ma do¶wiadczenie w ¶rodowisku muzycznym, i jej s³owa, ¿e „chór X wygra, bo musi”. I to mi siê zgadza z w³asnym do¶wiadczeniem, wychowa³am siê w rodzinie muzyków, nas³ucha³am siê du¿o o przeró¿nych skomplikowanych relacjach, powi±zaniach i uk³adach, które decyduj± o takich sprawach. Oczywi¶cie w mniejszej skali, ale im wiêksza skala, tym wiêksze si³y.
Nie mam wybitnie nabo¿nego stosunku do muzyków jako ca³o¶ci, choæ uwielbiam jednostki, bo przez wiele lat patrzy³am na nich od ¶rodka. Swoj± gr± czêsto siêgaj± wy¿szych wymiarów - ale odk³adaj±c instrument staj± siê ca³kiem zwyk³ymi lud¼mi. Takimi samymi, jak lekarze, dzia³acze pi³karscy, biznesmeni czy politycy.
Tak wiêc gdy czytam takie rzeczy, jest mi smutno, ale nie czujê siê wstrz±¶niêta, nie mam poczucia, ¿e to nie mo¿e byæ prawda:
http://forum.tvp.pl/index.php?topic=35216.285
http://forum.tvp.pl/index.php?topic=35216.300
Jest i o punktach. Je¶li oni je sobie pó¼niej korygowali, ¿eby im pasowa³o, mo¿e tym mo¿na wyt³umaczyæ, czemu w tym szaleñstwie nie mo¿na dostrzec nawet metody? Co o tym s±dzicie? To mówi± ludzie z wewn±trz, z tego ¶rodowiska. I my¶lê, ¿e mog± mieæ wiedzê na ten temat, choæ dla idealisty jest to niezmiernie przykre. Bo chcia³oby siê, aby dziedzina tak niebiañskich rozkoszy pozosta³a nietkniêta zawirowaniami przyziemnego ¶wiata. A przecie¿ tak nie jest, bo tworz± j± zwykli ludzie. Ale dla nas zawsze pozostaje piêkno muzyki. I ona zawsze wygrywa.
No, teraz to ju¿ naprawdê muszê i¶æ spaæ. Wybaczcie, je¶li siê rozgada³am, ale to (i muzyka) pomog³o mi zmêczyæ straszliweeeego tasieeeeemca:)
Zapisane
Allegra
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #398 :
Styczeñ 14, 2011, 14:32:01 »
Francuskojêzyczne podsumowanie konkursu:
http://www.toutpourlesfemmes.com/conseil/Chopin-les-Coulisses-du-Concours.html
Generalnie Awdiejewa bardzo cacy (zas³u¿one zwyciêstwo), Wunder be (autorka nie rozumie reakcji publiczno¶ci), Bo¿anow cacy, Trifonow cacy, Wakarecy nies³usznie w finale i duzy nacisk na informacjê, kto na czym gra³ i ¿e wygra³a Yamaha.
Poszukam reporta¿u France 2 - mo¿e jest gdzies video.
«
Ostatnia zmiana: Styczeñ 14, 2011, 14:36:31 wys³ane przez Allegra
»
Zapisane
Allegra
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #399 :
Styczeñ 14, 2011, 15:38:43 »
Reporta¿ - d³ugi, po francusku, ciekawie pokazuj±cy kulisy. Moge pomóc w zrozumieniu, jesli jaki¶ fragment kogo¶ zainteresuje. Pozdrawiam.
http://envoye-special.france2.fr/index-fr.php?page=reportage-bonus&id_article=2642
Zapisane
Gogu¶
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #400 :
Styczeñ 14, 2011, 18:59:55 »
Wywód Aleksias chcia³bym uzupe³niæ wnioskiem, który wysnu³em po konkursie. Chopin skomponowa³ wiele utworów, bardzo czêsto diametralnie ró¿nych (ot na przyk³ad Walc e-moll i Marsz ¯a³obny z sonaty b-moll). Chopin nie jest kompozytorem "jednoznacznym" tote¿ uznawane powszechnie rozró¿nienie pianisty i chopinisty nie powinno byæ brane pod uwagê przy ocenie uczestników. Jednemu lepiej wyjdzie walc inny wyspecjalizuje siê w sonatach dlatego oprócz interpretacji oceniana jest poprawno¶æ tekstowa. Nawet Wunder nie by³ chopinist± kompletnym. Z reszt±, czego wymagaæ po tak m³odych pianistach - to nie jest krytyka - absolutnie nie. Aby wyra¿aæ uczucia graj±c - czy to na scenie, czy to na jakimkolwiek instrumencie - i aby byæ w tym wiarygodnym trzeba takich uczuæ do¶wiadczyæ. Za wielkich aktorów - takich którzy odnajd± siê w ka¿dej roli - uwa¿amy panów i panie po 50-tce (czasem starszych) a ich mistrzostwo wywodzi siê z osobistych do¶wiadczeñ. M³ody pianista zgodnie w t± definicj± nie mo¿e byæ wszechstronny. I tak prawdziwego romantyka widzia³em w Dumoncie, opanowanie i perfekcje w Awdeewej a "rado¶æ poznawcza" to w mojej ocenie domena Bo¿anowa. Z tego wszystkiego w k±t mo¿emy odsun±æ pojêcie ducha Chopina odnosz±ce siê do konkretnego stylu interpretacji - takie jest przynajmniej moje zdanie. Poza tym - poszukuj±c prawdziwych gwiazd musimy siê przygotowaæ na odrzucenie schematów.
Zapisane
Ola83
Aktywny u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 182
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #401 :
Styczeñ 14, 2011, 19:22:05 »
Aleksias, skoro tak du¿o napisa³a¶, to "trzeba" odpowiedzieæ
. Piszesz:
"Przecie¿ punkty od pocz±tku mia³y spe³niaæ jedynie rolê pomocnicz±, w razie gdyby np. pojawi³y siê problemy, który uczestnik ma awansowaæ do kolejnego etapu"
. O tym du¿o ju¿ mówiono i na TVP i na Facebooku (chyba nawet niez³a k³ótnia by³a) z tego co sobie przypominam, bo jak mam czas to sobie czytam. Wg starego regulaminu o przyznaniu poszczególnych miejsc mia³a decydowaæ punktacja ze wszystkich 4-ech etapów i basta (w Finale mo¿na by³o zdobyæ minimalnie 75 punktów, czyli inaczej ni¿ w poprzednich etapach). Zreszt± te zasady s± jeszcze dostêpne. Zmieniono regulamin w ostatniej chwili, poniewa¿ wyniki siê nie spodoba³y. Co do Koncertu Bo¿anowa, to wolê go od Sonaty Wundera, która brzmi mi "amorficznie", tak¿e to nie jest tylko kwestia b³êdów tekstowych (tylko proszê nie obra¿aj siê za tê opiniê). W sumie nie wiadomo co oceniali jurorzy przyznaj±c miejsca, to by³a wolna amerykanka.
Mnie osobi¶cie dziwi spadek Bo¿anowa w kontek¶cie zwyciêstwa Awdiejewej (z tego akurat wzglêdu, ¿e nie reprezentuje ona tego "polskiego grania", które chyba masz na my¶li). Moim zdaniem to kwestia uk³adów pomiêdzy kilkoma jurorami.
Czy Awidejewa by³a "zafiksowana" to ja nie wiem, ludzie ró¿ne rzeczy pisz±, a im wiêkszy ma kto "¶linotok", tym dziwniejsze mi siê jego wypowiedzi wydaj±.
Uf, znowu wracamy do tego "pasztetu". Co by nie gadaæ, to by³ ¶wietny Konkurs!
Cytat: Allegra Styczeñ 14, 2011, 14:32:01
Francuskojêzyczne podsumowanie konkursu:
http://www.toutpourlesfemmes.com/conseil/Chopin-les-Coulisses-du-Concours.html
Generalnie Awdiejewa bardzo cacy (zas³u¿one zwyciêstwo), Wunder be (autorka nie rozumie reakcji publiczno¶ci), Bo¿anow cacy, Trifonow cacy, Wakarecy nies³usznie w finale i duzy nacisk na informacjê, kto na czym gra³ i ¿e wygra³a Yamaha.
Poszukam reporta¿u France 2 - mo¿e jest gdzies video.
Dziêki, odnotowuj± jeszcze na "cacy" Kolê. Generalnie ten tekst bardziej mi siê podoba ni¿ reporta¿ telewizyjny, który opowiada o postaciach niezbyt mnie interesuj±cych (tego blondyna to sobie nawet przypominam jak ok³ada³ instrument, chocia¿ wydaje siê bardzo sympatyczny) i zawiera ma³o tre¶ciwych informacji (nawet nie raczyli podaæ nazwisk wszystkich laureatów, dziwny reporta¿, w sumie ma³o mówi o Konkursie). W artykule dziwi mnie odbiór gry Awdiejewej ("wra¿enie improwizacji i ¿ycia", z Bo¿anowem im siê pomyli³o czy jak?, Gogu¶ chyba siê trochê ze mn± zgodzi).
A w³a¶nie, gdzie Twoje zdjêcie?
«
Ostatnia zmiana: Styczeñ 14, 2011, 19:27:20 wys³ane przez Ola83
»
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #402 :
Styczeñ 14, 2011, 19:57:19 »
Przede wszystkim jeden wniosek chyba wszystkim nasuwa siê sam - po przeanalizowaniu punktacji po poszczególnych etapach.
Dlaczego
Bozanov spad³ tak nisko? By³ po 3 etapach drugi, ostatecznie czwarty. Czy w finale gra "nie-Chopina" (by A. Harasiewicz)?
Osobi¶cie
nie rozumiem
tak wysokiej punktacji Avdeevej, któr± otrzymywa³a regularnie, po ka¿dym etapie - i niskiej Wundera.
Nie rozumiem
te¿, dlaczego siedmiu jurorów sprzysiêg³o siê przeciw Armellini w 3. etapie.
Ostatecznie zreszt± punktacja punktacj±, lokaty lokatami - wszak my wybieramy swoich ulubieñców, których w Chopinowskich kreacjach mo¿emy podziwiaæ. Konkursowi zawdziêczamy to, ¿e tak wielu wspania³ych pianistów mog³o siê nam zaprezentowaæ w muzyce, któr± kochamy.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
xbw
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #403 :
Styczeñ 14, 2011, 23:11:14 »
Mam tu ma³± rewelacjê, niemal na ¿ywo godzinna konferencja z Wunderem, Trifonowem, Dumontem, Awdiejew± i Geniuszasem, prosto z Japonii
) Sama jeszcze nie wys³ucha³am, zrobiê to jutro dopiero, si³a wy¿sza
http://www.trifonov.us/concert-tour-in-japan/
http://www.ustream.tv/recorded/12002509#utm_campaigne=synclickback&source=http://www.trifonov.us/concert-tour-in-japan/&medium=12002509
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #404 :
Styczeñ 14, 2011, 23:23:35 »
Olu, mo¿e by³o za d³ugo: i chcia³o mi siê trochê spaæ, i trochê pogadaæ, i nie kontrolowa³am zwiêz³o¶ci wypowiedzi;))
Kombinujê, bo wci±¿ mi siê wydaje, ¿e Awdiejewa, jakby nie by³a dobra, nie powinna byæ wy¿ej od, moim skromnym zdaniem, wszystkich trzech ch³opaków - Ingolfa, Jewgienija i Danii³a, jednak podejrzewam w tym jakie¶ pozamerytoryczne zawirowania i niczym Poirot staram siê próbowaæ jako¶ odtworzyæ "the scene of crime"
) Jakkolwiek to by³o, w koñcu mi przejdzie, bo w sumie co mi da ta wiedza.
My¶lê, ¿e powinnam siê ju¿ oficjalnie mianowaæ na Etatowego Obroñcê Sonaty Wundera
(czy tylko mnie siê ona podoba?? A nie - jeszcze panu Majchrowskiemu:) Ufff
). Ju¿ siê tu szeroko wygada³am na temat sonaty pod stosownym w±tkiem (o ulubionych konkursowych interpretacjach), tam gdzie jej dok³adali¶cie;)). Ja z kolei wolê sonatê Wundera od koncertu Bo¿anowa i nie mam tu du¿o bardziej merytorycznych argumentów poza w³asnymi uczuciami. Lubiê ich obu, ale Ingolfa bardziej
Wcale nie chcia³am szczególnie napadaæ na Jewgienija, bo te¿ bardzo lubiê go s³uchaæ. Ale przyznajê, trochê mnie zabola³o to "haftowanie"
Zawsze mnie trochê boli, jak siê szturcha Ingolfa, ale nie obra¿am siê, je¶li to jest, jak to on powiedzia³ "tasteful and done with dignity
Wiadomo, ka¿da ma swojego ukochanego pijanistê, dla ka¿dej on jest najlepszy, wiadomo, ¿e z tym nic siê nie da zrobiæ, i wcale nie trzeba
Wiem te¿, ¿e mo¿esz mieæ do jury wiêkszy ¿al, ni¿ mam ja, czy Mozart, bo Ingolf jednak jako¶ jeszcze z tego wyszed³ w miarê przyzwoicie.
Ale te¿ ani jeden ani drugi nie mieli na to ¿adnego wp³ywu.
Mozarcie, w sumie AH sam to otwarcie powiedzia³, ¿e przesunêli Bo¿anowa za zbyt "niechopinowskie" granie, wiêc to nie mog³a byæ tylko jego odosobniona opinia. Choæ z drugiej strony - fakt, jako¶ to siê wydaje dziwne, ¿e ta gra nie przeszkadza³a im w poszczególnych etapach, i dopiero na koniec im siê przypomnia³o o "kanonie". Przychodzi mi na my¶l, ¿e po pierwsze, oni mogli w ogóle nie wywa¿aæ a¿ tak aptekarsko tych punktów, zw³aszcza na pocz±tku, kiedy mieli mnóstwo pianistów i mniej punktów odniesienia, punktowali bardziej za to, jak im siê podoba³o, mo¿e w³asnie za to, czy ich kto¶ zaciekawi³ bardziej oryginalnym wykonaniem (tyle godzin s³uchania tego samego w bardzo ró¿nej jako¶ci:))), a potem im samym nie spodoba³o siê to, co im z tego wysz³o:) Ciekawe, czy to prawda, ¿e Fu Tsong momentami przysypia³, jak gdzie¶ czyta³am:))) Po drugie, je¶li by³o tak jak mówi± tamci od konkursu, je¶li to by³o jako¶ tam lobbowane i ustawiane od pocz±tku, to czemu te¿ patrzeæ tak nabo¿nie na te punkty? Mogli od pocz±tku komu¶ dawaæ wiêcej, komu¶ mniej. A choæby wstêpnie za samo nazwisko:) W dodatku podobno jeszcze po fakcie co¶ sobie poprawiali w tych punktach:)) Mo¿na by zrobiæ film nie gorszy od Misia;))))
Ech, mogli z ca³ym spokojem daæ Wunderowi pierwsz± nagrodê ex aequo z Awdiejew±, raczej nikt by siê nie dziwi³, a by³by du¿o mniejszy szum. Spora czê¶æ z nich mia³a tak± koncepcjê. Ale podejrzewam, ¿e na to po prostu nie mieli pieniêdzy. Ledwo wycisnêli na te dwie drugie. Zreszt± nigdy tyle kasy nie by³o, nigdy nie by³o dwóch pierwszych nagród. A ostatecznie masz racjê, mieli szansê siê pokazaæ, zaprezentowali siê, kto chcia³, us³ysza³, kto bêdzie chcia³, bêdzie ich s³ucha³ i kupowa³ ich p³yty. Konkurs konkursem, ale przez resztê ¿ycia musz± dalej co¶ graæ, i to co najmniej równie dobrze:)
Zapisane
Strony:
1
...
25
26
[
27
]
28
29
...
40
Do góry
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Dzia³y forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i og³oszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> P³yty
===> Arty¶ci i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
kalinowatyper
paktprzyjazni
silverstar
mini-land
black-for