Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Chopin
>
XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
Strony:
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
40
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina (Przeczytany 185723 razy)
anelik
Ekspert
Offline
Wiadomości: 544
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #405 :
Styczeń 14, 2011, 23:35:03 »
Wracam na ring!
Poczyta³am sobie trochê po d³ugiej przerwie - celowej, ¿eby mówi¹c brzydko, przetrawiÌ. Ba³am siê trochê, ¿e przesadzê, bo odtwarza³am nagrania konkursowe "wko³o Macieju". Po przerwie wróci³am. I - proszê, proszê - jaka zbie¿noœÌ! Milczenie na temat Geniuszasa rzeczywiœcie jest sugesti¹. ¯e by³ dobrym pianist¹ - niew¹tpliwie. Kto zreszt¹ w tym konkursie nie by³? ¯e zagra³ lepiej ni¿ wielu innych - i na to zgoda. Biegle i precyzyjnie opowiedzia³ nam o Chopinie, ale ... No w³aœnie. Opowiedzia³ o Fryderyku ale go nie cytowa³. Nie potrafiê inaczej wyt³umaczyÌ mojego odbioru muzykowania Geniuszasa.
Co do Awdiejewej - có¿... Nie by³am jej fank¹, werdyktu dalej nie rozumiem. Natomiast pomyœla³am sobie czytaj¹c o tym, jak to Kraków zaprosi³ przegranego Wundera i jak to udaje siê, ¿e on ten konkurs wygra³, ¿e mo¿e to jest jakiœ klucz do braku koncertów zwyciê¿czyni. W opinii wielu a zw³aszcza w tzw. odbiorze spo³ecznym (okropne sformu³owanie
) to nie Awdiejewa wygra³a. I dla wielu wygra³ go w³aœnie Wunder. Ci wiêc, którzy "udaj¹, ¿e wygra³ Wunder" - ¿eby sparafrazowaÌ dziennikarza - tak naprawdê wypowiadaj¹ w³asne zdanie na temat werdyktu. Po prostu - konkurs wygra³ Wunder, choÌ na szczycie pud³a nie stan¹³.
A co do BoÂżanowa - przepraszam wszystkich fanĂłw - dalej jakoÂś nie mogĂŞ przebiĂŚ siĂŞ przez jego nadbudowĂŞ interpretacyjnÂą. I wcale nie chodzi mi o mimikĂŞ, czy nadmiar gestykulacji. NiewÂątpliwie jest to warsztatowo doskonaÂły pianista ale spieraÂłabym siĂŞ czy "wielkim poetÂą byÂł".
Zapisane
GoguÂś
Ekspert
Offline
Wiadomości: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #406 :
Styczeń 15, 2011, 00:35:48 »
Cytat: Ola83 Styczeń 14, 2011, 19:22:05
W artykule dziwi mnie odbiĂłr gry Awdiejewej ("wraÂżenie improwizacji i Âżycia", z BoÂżanowem im siĂŞ pomyliÂło czy jak?, GoguÂś chyba siĂŞ trochĂŞ ze mnÂą zgodzi).
A wÂłaÂśnie, gdzie Twoje zdjĂŞcie?
Czy siê zgodzê? Hmm ... to zale¿y od tego, co poeta mia³ na myœli. Z improwizacj¹ nie bêdê dyskutowa³, zdecydowanie pod ten epitet kwalifikuje siê Bo¿anow ale znaczenie s³owa "¿ycie" jest na tyle wieloznaczne, ¿e trudno mi doszukaÌ siê sensu tego krótkiego cytatu. Wra¿enie ¿ycia jako pozbawienie melancholii i przewaga ekspresji - ok, tu wszystko siê z Awdeew¹ zgadza, moim zdaniem wyj¹tek stanowi Romance Larghetto z koncertu, ale jak mawiaj¹, wyj¹tek potwierdza regu³ê - ktoœ z Was stwierdzi³, ¿e w tym przypadku zadzia³a³a jej uwodzenie ... nie wnikam. Wra¿enie ¿ycia mo¿e byÌ równie¿ synonimem codziennoœci co oznacza³oby, ¿e pianistka niczym szczególnym nie zachwyci³a - mnie zachwyci³a - poprawnoœci¹, choÌ z definicji u Chopina zachwyt powinna wywo³ywaÌ barwa dŸwiêku a w tej kwestii - nawet moim zdaniem - Julkê przebija³ Trifonov. Niemniej sonata Rosjanki wywo³uje emocje wyj¹tkowe, niecodzienne. Jest to bardzo dobra pianistka i zdecydowanie nie zas³uguje na krytykê która j¹ spotkala.
Co do zdjĂŞcia ... prawdopodobnie serwer nie wytrzymaÂł przechowywania mojej twarzyczki. Postaram siĂŞ przywrĂłciĂŚ stan poprzedni a jeÂśli to siĂŞ nie uda to sprĂłbuje Was czymÂś zaskoczyĂŚ.
Zapisane
Ola83
Aktywny uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 182
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #407 :
Styczeń 15, 2011, 01:37:12 »
Aleksias, ja przecieÂż wszystko rozumiem (to o ulubieĂącach teÂż) Âżadnej "napaÂści" siĂŞ nie dopatrywaÂłam
, Ciebie o Âżadne takie intencje podejrzewaĂŚ nie moÂżna, tylko mnie zawsze "jĂŞzyk" Âświerzbi Âżeby powiedzieĂŚ swoje. Co do AH teÂż mam swoje zdanie i uwaÂżam, Âże on krĂŞciÂł, szczegĂłlnie w wypowiedziach o III etapie.
Do Âżadnej "zwiĂŞzÂłoÂści" uwag nie robiÂłam, przecieÂż to dobrze jak ktoÂś dÂługo pisze i forum Âżyje, nie to miaÂłam na myÂśli mĂłwiÂąc, Âże "trzeba" odpowiedzieĂŚ.
O przysypianiu Fou na przesÂłuchaniach to pewien Facebookowiec pisaÂł, ktĂłry to podobno widziaÂł (tak na marginesie ten facet przyjechaÂł specjalnie z USA, Âżeby sÂłuchaĂŚ BoÂżanowa, nie on jeden zresztÂą, ludzie niezÂłe kilometry dla niego robiÂą, a niektĂłrzy majÂą jakieÂś 90 lat (przynajmniej jedna taka uczennica Cortota, koniec wtrÂącenia))
ZdjĂŞcie Gogusia oglÂądam w peÂłnej krasie teraz, takÂże siĂŞ nie martw.
"¯ycie" skojarzy³o mi siê ze spontanicznoœci¹, energi¹ etc. (mówi siê, ¿e ktoœ jest pe³en ¿ycia etc.), do "improwizacji" to pasuje. Niektórzy tej jego intensywnoœci w ka¿dym wymiarze, ci¹g³ego "stawania siê" nie mog¹ zaakceptowaÌ, ich prawo. Ja za polskim graniem jakoœ szczególnie nie przepadam, wiêc to wiele t³umaczy, poza tym lubiê wyrazistoœÌ.
Drobna uwaga, poza mnÂą to tu nie ma "fanĂłw" BoÂżanowa, dla ktĂłrych byÂłby on nr 1 (Mozart woli jednak "Wundiego"), w Polsce zdecydowanie i bardzo zauwaÂżalnie krĂłluje Wunder jak to Anelik odnotowaÂła.
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2011, 01:46:15 wysłane przez Ola83
»
Zapisane
GoguÂś
Ekspert
Offline
Wiadomości: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #408 :
Styczeń 15, 2011, 01:54:02 »
Przypomnijcie sobie g³osowanie Argherich - Awdeewa i Trifonow - dwa zupe³nie odmienne style interpretacyjne. Co wiêcej, obydwa mnie urzek³y. Z jednej strony to co lubiê, czyli pewna rêka Julki a z drugiej coœ tak niesamowitego jak barwa Trifonowa - jego walce i mazurki. Przyjmijmy, ¿e te dwie postacie to skrajnoœci - przynajmniej skrajnoœci wœród finalistów. Przyrównuj¹c - Wunder wydaje siê nijaki (pogró¿ki proszê wysy³aÌ prywatnymi wiadomoœciami). Nie oznacza to ¿e jest z³ym pianist¹. Wrêcz œwiadczy to o tym, ¿e jest na drodze do stania siê wszechstronnym Chopinist¹. Gra³ piêknie, ale mnie niczym szczególnie nie zachwyci³. Jego gra nie sp³ynê³a po mnie jak gra Geniuszasa niemniej nie us³ysza³em w jego wykonaniu niczego wyj¹tkowego. Dla porównania Awdeewa zagra³a cudown¹ sonatê a dŸwiêk Trifonowa by³ nieziemski.
Zapisane
xbw
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #409 :
Styczeń 15, 2011, 02:00:34 »
OglÂądaliÂście filmik z konferencji prasowej w Japonii? MoÂże ktoÂś odszyfrowaÂł, co mĂłwiÂą? Ja bĂŞdĂŞ siĂŞ przekopywaÂła jutro, ale juÂż siĂŞ nie mogĂŞ doczekaĂŚ
http://www.trifonov.us/concert-tour-in-japan/
Zapisane
GoguÂś
Ekspert
Offline
Wiadomości: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #410 :
Styczeń 15, 2011, 02:18:03 »
Cytat: xbw Styczeń 15, 2011, 02:00:34
OglÂądaliÂście filmik z konferencji prasowej w Japonii? MoÂże ktoÂś odszyfrowaÂł, co mĂłwiÂą? Ja bĂŞdĂŞ siĂŞ przekopywaÂła jutro, ale juÂż siĂŞ nie mogĂŞ doczekaĂŚ
http://www.trifonov.us/concert-tour-in-japan/
Julka mówi³a po angielsku, na samym pocz¹tku powiedzia³a, ¿e wed³ug niej nie istnieje jedna w³aœciwa metoda na Chopina, trzeba siê jedynie trzymaÌ zapisu nutowego. Powiedzia³a te¿, ¿e w tej muzyce jest wiele swobody i miejsca na improwizacje, co czyni j¹ trudn¹ aczkolwiek wyj¹tkow¹. Nie mo¿na siê nauczyÌ Chopina, trzeba go spróbowaÌ i zrozumieÌ. Awdeewa powiedzia³a, ze granie Chopina sprawia jej wielk¹ przyjemnoœÌ z tego powodu, ¿e nie da siê zagraÌ danego utworu dwa razy tak samo.
Po angielsku mówi³ te¿ Wunder. Dla niego najwa¿niejszym w muzyce Chopina jest rubato. Trudno to wyjaœniÌ. Jest to d³uga tradycja zapocz¹tkowana przez pierwszych uczniów Fryderyka. Jego zdaniem w wykonywaniu Chopina pianistów ograniczaj¹ pewne ramy, jednak nie przekraczaj¹c ich panuje interpretacyjna dowolnoœÌ np. przy rubacie. Zrozumienie Chopina zajmuje d³ugie lata Ìwiczeù. Je¿eli wszystkie czynniki zgraj¹ siê razem to jest szansa na to, ¿e uda siê - raz czy dwa - zagraÌ Chopina idealnego. Wa¿ne s¹ równie¿ uczucia -wrêcz najwa¿niejsze, poniewa¿ to odczuwa publicznoœÌ. Uczucia w Chopinie s¹ wrêcz najwa¿niejsze.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3011
Asia
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #411 :
Styczeń 15, 2011, 02:25:29 »
GoguÂś, on nie jest nijaki - on jest klasyczny:) ÂŚrodek nie oznacza nijakoÂści. MÂłodzieÂż zawsze lubi ekstrema, potrzebuje silnych bodÂźcĂłw - my starzy
wolimy równowagê, doskona³oœÌ prostoty
. On ma w sobie niezwyk³e bogactwo kolorów, miêkkoœÌ, subtelnoœÌ i elegancjê, ale i si³ê wyrazu, harmoniê spontanicznych uczuÌ i intelektualnej interpretacji, wywa¿one proporcje wszystkich sk³adników potrzebnych do spreparowania idealnego dzie³a. S³uchanie go - jest jak medytacja zen
Na temat Trifonowa nie bêdê specjalnie polemizowaÌ, bo mnie te¿ czaruj¹ jego malowane dŸwiêkiem obrazy, chocia¿ jak na klasyka to on w³aœnie w moim odczuciu ciut za bardzo jest ju¿ "nieziemski" - Chopin staje te¿ i mocno na ziemi i nie jest wy³¹cznie zwiewno-impresjonistyczny. Natomiast Julka jak dla mnie ma jednak za ciê¿k¹ rêkê do Chopina - takiego, jakiego ja lubiê.
Ingolf jest dla mnie helleĂąskim zÂłotym Âśrodkiem, to jest dokÂładnie taki Chopin, jakiego bym mogÂła sobie ÂżyczyĂŚ.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3011
Asia
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #412 :
Styczeń 15, 2011, 02:36:38 »
Po trzy pytania mieli: wÂłaÂśnie o Chopina, przedtem o konkurs, potem o to, co bĂŞdÂą grali. DaniÂł zagra mazurki, Rondo i TaratellĂŞ, Lukas etiudy, Julka sonatĂŞ, Ingolf Andante spianato i Poloneza-FantazjĂŞ. I czwĂłrka zagra koncert - Ingolf, Julianna, i jeszcze dwĂłjka. Z Dumontem najgorzej, bo mĂłwi po francusku, a to mi trochĂŞ sÂłabo idzie:(
Co do Chopina, DaniiÂł mĂłwiÂł, Âże SokoÂłow radziÂł graĂŚ Mozarta z uczuciowoÂściÂą Chopina, a Chopina z prostotÂą Mozarta:)
Lukas bardzo wzruszajÂąco mĂłwiÂł o konkursie - Âże coÂś takiego nigdy siĂŞ juÂż w Âżyciu nie zdarzy, Âże energia jaka tam panowaÂła byÂła tak niezwykÂła, Âże to nie byÂło po prostu tak - przyjechaĂŚ, zagraĂŚ, dostaĂŚ nagrodĂŞ, to byÂło coÂś wiĂŞcej. A Ingolf o tym, Âże nie lubi idei konkursĂłw, ale ten konkurs byÂł wyjÂątkowy, Âże Polacy tak wspaniale celebrowali ChopinowskÂą rocznicĂŞ, no i dziĂŞki konkursowi moÂże pierwszy raz byĂŚ w Japonii. A DaniiÂł, Âże ten konkurs jest wielkÂą szansÂą na zaistnienie, zauwaÂżenie, impulsem do dalszej kariery.
Z iloœci wody wypitej przez Ingolfa wnoszê, ¿e musieli zrobiÌ sobie jak¹œ imprezê powitaln¹
))
Zapisane
Allegra
Aktywny uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 110
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #413 :
Styczeń 15, 2011, 11:27:21 »
xbw, ogromne dziĂŞki za link do konferencji, fajnie ich wszystkich zobaczyĂŚ razem! MyÂślĂŞ, Âże po Konkursie bĂŞdĂŞ zawsze miaÂła do nich wszystkich sentyment...
Aleksias, oni tĂŞ wodĂŞ chyba tak pijÂą ze zdenerwowania - dziwnie tak siedzieĂŚ, kiedy ktoÂś tÂłumaczy twojÂą wypowiedÂź na japoĂąski i my sleĂŚ: co ja tam naplotÂłem;-) DaniÂł w takim momencie pomaga sobie gadajÂąc z Lukasem, przeszkadzajÂąc tÂłumaczce :-)
ChociaÂż Wunder, zwierzĂŞ medialne, wypadÂł bardzo bezstresowo.
Julianna bardzo Âładnie wyglÂąda. W jaki przemyÂślany sposĂłb ich umieÂścili: zwyciĂŞÂżczyni poÂśrodku, obok dwa drugie miejsca, dalej dalsze.
PiszĂŞ w miarĂŞ oglÂądania, szklanka Wudera juÂż faktycznie prawie pusta...
Lukas to taki luzak!
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2011, 11:42:13 wysłane przez Allegra
»
Zapisane
anelik
Ekspert
Offline
Wiadomości: 544
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #414 :
Styczeń 15, 2011, 13:09:28 »
Fajnie siê czyta. Inny punkt widzenia, czy raczej s³yszenia zmusza do myœlenia. Zaczyna siê szukaÌ odpowiedzi dlaczego inaczej odebra³o siê to samo wykonanie i dziêki temu, czym siê dzielicie dotar³o do mnie dlaczego nie zaakceptowa³am Bo¿anowa (jeszcze raz zauwa¿aj¹c, ¿e to sprawny pianista). Jest zasadnicza ró¿nica pomiêdzy swobod¹ interpretacyjn¹ a dowolnoœci¹ interpretacji. Bo¿anow poszed³ dla mnie w tym drugim kierunku. Jego interpretacja by³a dowolna. Nie by³a realizacj¹ swobody, która z za³o¿enia jest elementem kluczowym interpreatacji. By³a efektem dowolnego potraktowania muzyki Chopina. I jeszcze odnosi³am wra¿enie, ¿e Bo¿anow wychodz¹c na estradê "mówi" przede wszystkim: Uwaga! To ja Bo¿anow! Bêdê dla was gra³!
Inni - Ci naprawdĂŞ wybitni - mĂłwili: SÂłuchajcie jak piĂŞknÂą muzykĂŞ stworzyÂł Chopin.
Trifonow i Wunder - có¿ - ju¿ chyba pisa³am, ¿e nie do koùca potrafi³abym wybraÌ pomiêdzy t¹ dwójk¹. Ka¿dy z nich urzek³ mnie czym innym. To trochê tak, jakby tê sam¹ ³¹kê, przesycon¹ zapachem kwiatów, wyk¹pan¹ w s³oùcu, z wiruj¹cymi nad ni¹ barwnymi motylami malowa³o dwóch artystów - jeden malowa³ akwarel¹, drugi olejami - efekty w obu wypadkach s¹ fantastyczne!
Zapisane
ewa578
Ekspert
Offline
Wiadomości: 1471
Ewa
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #415 :
Styczeń 15, 2011, 13:11:55 »
DoskonaÂłe porĂłwnanie, gratulujĂŞ!
Zapisane
Ola83
Aktywny uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 182
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #416 :
Styczeń 15, 2011, 14:28:53 »
Nazywanie BoÂżanowa "sprawnym pianistÂą" to jakieÂś nieporozumienie, tak moÂżna okreÂśliĂŚ Geniuszasa, Yundi, kogo jeszcze to siĂŞ powstrzymam. OczywiÂście, Âże wyraÂża on w duÂżym stopniu siebie podobnie jak jego (i mĂłj w sumie teÂż) "idol" Horowitz (odmawianie temu ostatniemu -pierwszemu zresztÂą juÂż teÂż - wybitnoÂści to "obraza majestatu"
). (Jednak z t¹ dowolnoœci¹ bym nie przesadza³a, dawniej posuwano siê jeszcze dalej, u Bo¿anowa to tylko drobne przesuniêcia dynamiczne, improwizacyjne frazowanie, coœ nieoczekiwanego, jakiœ akcent, który raczej nie powtarza siê dwa razy w tym samym miejscu, bo wynika z kreowania na bie¿¹co, rzeczy których zazwyczaj nie s³ychaÌ (które jednak s¹), wielowarstwowoœÌ, nie mówi¹c ju¿ o niesamowitoœciach, które robi z dŸwiêkiem).
Jestem zdania Kennera (zapewne znacie ten wywiad): to "byÂł" najwiĂŞkszy artysta tego Konkursu (nawet jeÂżeli czasem chciaÂłoby siĂŞ dodaĂŚ: mimo wszystko). Nawet stwierdziÂł (chociaÂż moÂże odnosiÂł siĂŞ do czegoÂś konkretnego, nie pamiĂŞtam), Âże to byÂł "the real Chopin".
Gogusia jednak nie widzĂŞ.
«
Ostatnia zmiana: Styczeń 15, 2011, 14:40:34 wysłane przez Ola83
»
Zapisane
GoguÂś
Ekspert
Offline
Wiadomości: 835
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #417 :
Styczeń 15, 2011, 15:21:30 »
Po och³oniêciu zgadzam siê z Ol¹. Uwa¿am, ¿e Bo¿anowa oceniamy jako kontrowersyjnego g³ównie poprzez jego zachowanie. Gr¹ nie odbiega³ od - jak to okreœli³ Wunder - Chopinowskich ram - chyba, ¿e dla Wundera te ramy s¹ znacznie wê¿sze. Bo¿anow odbiega³ natomiast od typowego zachowania pianisty. Ogl¹da³em kiedyœ filmik z jego wykonania sonaty z przed bodaj¿e dwóch lat - jego mimika na konkursie by³a znacznie wyraŸniejsza, dwa lata temu nie rzuca³o siê to tak w oczy - tak wiec jest to chyba jego kreowanie wizerunku - zreszt¹ skuteczne, dlatego, ¿e w t³oku genialnych pianistów zosta³ zauwa¿ony i by³o o nim g³oœno.
BoÂżanow jest pianistÂą wyjÂątkowym, nie tylko sprawnym, dla mnie kojarzyĂŚ siĂŞ bedzie w nieziemska sonatÂą.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3011
Asia
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #418 :
Styczeń 15, 2011, 15:32:25 »
Allegro - mam takie same odczucia:) Danii³ powiedzia³, ¿e cieszy siê, ¿e mo¿e znów podró¿nowaÌ ze swoimi przyjació³mi. Ja te¿ siê cieszê, widz¹c ich znowu. Ju¿ niewa¿ne, komu siê bardziej kibicowa³o, komu mniej - prze¿yliœmy razem magiczny czas.
Tyle siĂŞ dziaÂło, tyle siĂŞ czuÂło. Nigdy nie bĂŞdÂą jakimiÂś anonimowymi postaciami z pÂłyty czy zdjĂŞcia. To zawsze bĂŞdÂą Ingolf, Lukas, DaniiÂł - Âżywi mÂłodzi weseli ludzie, ze swoimi charakterystycznymi cechami, osobowoÂściami, ktĂłrym towarzyszyliÂśmy przez tyle czasu i podglÂądaliÂśmy w takim przeÂłomowym dla nich czasie, nie tylko pianiÂści z okreÂślonym stylem gry. Starzy przyjaciele:))
Fakt, Lukas jak zawsze na luzie: "nu wot, i wsio"
) Fajnie, Âże sÂą tam razem. BĂŞdzie im raÂźniej. Na pewno przetestujÂą japoĂąskie puby:))
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: XVI Konkurs im. Fryderyka Chopina
«
Odpowiedz #419 :
Styczeń 15, 2011, 15:59:55 »
Jeszcze tej konferencji nie widziaÂłem, w wolnej chwili jÂą zobaczĂŞ. Wasze posty do tego zachĂŞcajÂą.
Co do wykonania sonaty Avdeevej - nie mogê siê zgodziÌ z Gogusiem. Zupe³nie mi nie odpowiada. S³ucha³em trzy raz - na konkursie, potem w Kronice Konkursowej i w Dwójce podczas powtórek. Podoba mi siê Doppio movimento - buduje napiêcie, wyzwala energiê (sonata ta, a zw³aszcza I czêœÌ jest przecie¿ bardzo wymagaj¹ca, mo¿e nawet bardziej ni¿ h-moll) - choÌ nie ma tu niczego szczególnie oryginalnego. Mimo to akceptujê.
Zupe³nie inaczej - Scherzo. Pocz¹tkowe akordy s¹ grane w sposób - dla mnie przeraŸliwie - jednolity, kiedy tego s³ucham, odzywa siê we mnie g³os - "tak nie nale¿y tego graÌ, tu musi byÌ jakieœ dynamiczne stopniowanie". Ona ukazuje nam zaœ tu jedynie swoj¹ techniczn¹, wyuczon¹ sprawnoœÌ. Marcia funebre - podobnie, nie zachwyca. We "Frankfurter Allgemeine Zeitung" napisano, ¿e piano w tej czêœci "rozp³ywa siê w coœ niewyra¿onego". Ja po prostu tego piana nie s³yszê. U Avdeevej widzê skrajnoœÌ - granie potê¿nym, mocnym dŸwiêkiem ("rosyjski monumentalizm") lub "rozp³ywanie siê" w ciszê, która jednak powinna brzmieÌ. Szczerze mówi¹c, szokiem by³o dla mnie przyznanie jej nagrody za najlepsz¹ sonatê.
JeÂśli nie Wunder (Asiu
) - to dlaczego nie nagrodzono Sonaty w wyk. Bozanova, Geniuszasa? Naprawdê s³ucha siê ich znacznie lepiej, ni¿ przeci¹¿onych dŸwiêków Scherza czy totalnego pianissima/ciszy Marsza u Avdeevej.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Strony:
1
...
26
27
[
28
]
29
30
...
40
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
thepunisher
paktprzyjazni
mini-land
countrylife
black-for