Strona g³ówna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj siê
Rejestracja
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
Dzia³y forum
>
Wydarzenia
>
Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do do³u
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli (Przeczytany 36106 razy)
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #15 :
Maj 13, 2013, 10:12:12 »
Tyson bêdzie gra³ 21 koncert Mozarta
Ju¿ jestem ciekawa jego Andante i kadencji, które wybierze ( a mo¿e sam je sobie skomponowa³?) do tego koncertu..
http://www.cmireb.be/cgi?usr=q96tsk7kg8&lg=en&pag=2016&tab=108&rec=4139&frm=0&par=secorig2002&par2=atvorig3771&id=6778&flux=37484283
Pozosta³e nazwiska uczestników sesji o 20 raczej nic mi nie mówi± ( Lu Shen - gdzie¶ ju¿ s³ysza³am), ale repertuar: palce lizaæ! Kreisleriana Schumanna, Sonaty Scarlattiego, 24 preludia Chopina, a w sesji o 15 m.in Uwertura do Tannhäusera Wagnera w opracowaniu Liszta..A koncertów Mozarta bêd± a¿ 4 rodzaje: 9-ty, 17-sty, 20-ty i 21-szy.
Oczywi¶cie - jest niemo¿liwo¶ci± przyspawaæ siê do komputera i ¶ledziæ to wszystko na bie¿±co, ale na szczêscie produkcje pó³finalistów powêdruj± po fakcie do archiwum i bêdzie mo¿na je ods³uchaæ pó¼niej.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #16 :
Maj 14, 2013, 09:14:51 »
Doskonale wykonany Mozart przez Andrew Tysona
http://www.youtube.com/watch?v=NC0TljGcJIE
P.S.
Pupile naszych pan, strzezcie sie (Wunder, Trifonov itd.)
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #17 :
Maj 14, 2013, 18:01:58 »
Przy Andante mia³am ciarki - to by³o tak delikatne, intymne, mam wra¿enie ¿e osobiste ( o czym on tam opowiada³ pod nosem?), ¿e czu³am siê niemal¿e skonfundowana patrz±c na Andrzejka ...Przy replayu tylko audio
Tak bardzo wczuwa³ siê w grê..
Bardzo dobre wykonanie ( choæ akurat w tej kwestii mogliby siê wypowiedzieæ nasi forumowi Mozart-eksperci), powiem jednak ¿e ten sam koncert w wykonaniu Chozjainowa (zagrany na konkursie w Sydney) bardziej mi siê podoba³ - by³ taki niesforny, zadziorny, rado¶nie "zapêdzony" - a przy tym zagrany bardzo czystym, równym, takim mo¿na powiedzieæ jasnym d¼wiêkiem- bardzo precyzyjnie wyartyku³owanym ( U Tysona czasami w piano d¼wiêk jakby zanika³)..Tak ja to widzê, a raczej s³yszê..
http://www.cobra.be/cm/cobra/cobra-mediaplayer/redactietips-cobra/kew2013-videozone/1.1628851
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #18 :
Maj 15, 2013, 00:21:07 »
Przesluchalem 3 cz Mozarta w wyk. Hozjajnowa, by moc porownac z Mozartem Andrew.
Moim zdaniem jest spora roznica na korzysc Tysona.
Tyson nokautuje Mikolaja artykulacja.
Ale coz, kazdy ma swoje preferencje.
P.S.1
Slabiutko grajaca orkiestra nie pomagala Andrew
P.S.2
Nie slyszalem 2 cz Andrew. Byc moze zaniki dzwieku sa przyczyna Twojego sprzetu Doroto, gdyz faktem jest, ze Tyson
potrafi grac ledwie slyszalne piano nie odczytywane przez sredniej klasy glosniki.
Sprobuj ze sluchawkami.
P.S.3
Czy szybkosc grania jest Twoim kryterium radosci /nieradosci Doroto?
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #19 :
Maj 15, 2013, 19:02:09 »
Co do orkiestry: zgodzê siê - w kameralnym sk³adzie brzmia³a jako¶ blado i mia³am czasem wra¿enie, ¿e s³yszê tylko fortepian ( oczywi¶cie w partiach poza kadencjami).
Je¶li chodzi o sprzêt: nigdy, ale to przenigdy nie s³ucham muzyki klasycznej z g³o¶ników. A ju¿ ods³uchiwanie jej z komputerowych lub laptopowych g³o¶niczków to jakie¶ nieporozumienie. Oczywi¶cie: s³uchawki - mo¿e nie jakie¶ audiofilskie, ale te¿ nie ze sklepu "wszystko za 5 z³"
W kwestii za¶ szybko¶ci grania i miary mojej satysfakcji w zwi±zku z ni± - to nie tak. Wszystko musi mieæ swój czas i miejsce. Musi wspó³graæ ze sob±. Czasem podobaj± mi siê wykonania szybsze ni¿ zwykle, je¶li tylko jest to czym¶ uzasadnione. Je¿eli dziêki temu utwór zyskuje "nowe ¿ycie", jest pe³en emocji, pulsuje i sprawia, ¿e chcê s³uchaæ do koñca - OK. Nie jestem muzykiem, nuty to dla mnie co¶ w rodzaju chiñskich piktogramów - ale zaczynam coraz bardziej to sobie ceniæ. Dziêki temu odbieram utwór "s³uchowo", akustycznie, na zasadzie przyjemno¶ci lub jej braku ze s³uchania. Nie analizujê czy wykonawca zagra³ wszystko w zgodzie z partytur± - no chyba, ¿e jest to utwór dobrze mi znany z wielu interpretacji i go³ym uchem czasem s³ychaæ, ze by³o co¶ nie tak.
Liczy siê ogólne wra¿enie, to czy po przes³uchaniu jakiego¶ wykonania chcê do niego wróciæ, czy ono mnie w jaki¶ sposób porusza.
Cytat: bartus Maj 15, 2013, 00:21:07
Ale coz, kazdy ma swoje preferencje.
- otó¿ to!
I ca³e szczê¶cie. Co by to by³o, gdyby wszystkim podoba³o siê to samo..
Ps. Nie zapomnijcie dzisiaj wesprzeæ duchowo naszego rodaka na konkursie - ju¿ za godzinê Mateusz Borowiak zagra w Brukseli 9-ty koncert Mozarta.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #20 :
Maj 16, 2013, 00:27:04 »
Napisalas,ze wyk. Hozjajnowa bylo radosne.
Co mialas na mysli?
Czy moglabys blizej to okreslic.
Moim zdaniem H. gral szybko ,ale niezbyt radosnie.
Odczulem wrazenie, ze sie nawet meczy i jest zdenerwowany.
P.S.1
Slabiutka orkiestra nie w sensie sily brzmienia, lecz sporej ilosci bledow, nierownosci.
Sklad (ilosciowo) byl prawidlowy.
P.S.2
Nie rozumiem Twojej alergii do glosnikow (bron boze, tylko nie glosniki??)
Sluchawki daja wiecej detalu,ale tez zatykaja uszy.
Ja tez uzywam sluchawek. Wolalbym jednak pare dobrych glosnikow.
Chwala Tobie, ze muzyke odbierasz na czuja, spontanicznie, bez wiedzy i znajomosci nut.
Taki sposob odbioru zwieksza tolerancje na bledy i pozwala na duze zadowolenie nawet podczas sredniego wykonania.
I o to wlasnie chodzi - dobre samopoczucie i zadowolenie.
Bledy w sztuce nie sa jednak mile widziane,... ale co z tego
(powiedzialby ktos)
, nas to nie dotyczy.
...A moze.. jednak jest to wazne.
Gdybysmy zrezygnowali z perfekcji nie wiem jak wygladalaby muzyka, sztuka wykonawcza za kilka stuleci.
Nie mielibysmy zadnego wzorca, odnosnika, autorytetu. Kazdy odbieralby sobie po swojemu.
Sukces artysty zalezalby od ilosci przyjaciol na FB, od plotki lub kasy.
Mistrzowskie wykonania stracilyby popularnosc, gdyz publicznosc nie mialaby zadnego kryterium wyznaczonego przez tzw.autorytet.
Jak na razie, cieszmy sie z tego ukladu jaki mamy i delektujmy sie mozartami, sokolowami i gouldami i.... kaufmanami
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #21 :
Maj 18, 2013, 17:14:38 »
Po prostu, Bartku - by³o radosne - tak to czujê i nie ma sensu dr±¿yæ dalej. Za to zupe³nie nie odbieram jego gry jako nerwowej ( chocia¿ czêsto siê zdarza, ¿e m³odzi piani¶ci graj±c w stresie konkursowym, koncertowym itp. nierzadko "zapêdzaj±" utwory). I tyle. Wiêcej nie bêdê siê rozwodziæ, bo to w±tek o konkursie w Brukseli, w którym Nikolay nie bierze udzia³u.
Po raz kolejny przekonali¶my siê jak ró¿na jest percepcja tych samych wykonañ. Gdyby¶my czuli tak samo, nie by³oby o czym dyskutowaæ.
Tymczasem pó³fina³ dobiega koñca, w tej chwili s³yszê strojenie fortepianu w przerwie przedostatniej sesji tego etapu: za chwilê dwa recitale (Yejin Noh i Kana Okada). W sesji o 20 zagra za¶ recital Mateusz Borowiak.
Nie wiem, gdzie was wszystkich wywia³o- Beatka za³o¿y³a w±tek,a teraz nikogo w³a¶ciwie tu nie ma( ³±cznie z sam± za³o¿ycielk±). Pisaæ sama do siebie i z kronikarskiego obowi±zku nie za bardzo mam ochotê. Poza tym: niewiele s³ucha³am w tym tygodniu. Pomimo do¶æ dogodnych godzin przes³uchañ, proza ¿ycia daje siê we znaki i nie sposób porzuciæ domowych obowi±zków, aby ¶ledziæ konkurs ( nawet przes³uchiwanie z archiwów jest czasoch³onne). S³ucha³am i ogl±da³am z doskoku, co mi tam wpad³o akurat w danym momencie, kiedy z jakiego¶ powodu znalaz³am siê przy komputerze w zasiêgu internetu. By³o to bardzo wyrywkowe i fragmentaryczne i trudno stwierdziæ czy to, co s³ysza³am jest w jaki¶ sposób miarodajne. Ale: wydaje mi siê, ¿e fajnie zagra³ Mozarta nasz Mateusz ( nawet ciep³o go przyjê³a publiczno¶æ po wykonaniu), us³ysza³am ca³kiem ciekawe i "wci±gajace" interpretacje Davida Funga ( Preludium Rachmaninowa op.32/10 i op.110 Beethovena). Jako osobowo¶ci sceniczne ( w dobrym tego s³owa znaczeniu) objawili mi siê: Sasha Grynyuk ( w³a¶nie przed chwila skoñczy³ graæ 20 koncert Mozarta - wspaniale jak na mój gust) i Stanis³aw Khristenko ( Chrystenko?) - niesamowity Prokofiew w II Sonacie( ale jak to Prokofiew -nie zawsze ³atwy do s³uchania) i Hiszpañska Rapsodia Liszta, która raz po raz przenika³a mnie tzw. ciarkami .
U Tysona w recitalu dominowa³a za¶ tzw. wspó³czecha - jazda obowi±zkowa, czyli specjalnie napisany na konkurs utwór kompozytora o swojsko brzmi±cym nazwisku Rzewski ( "Dream") oraz Henriego Dutilleux : Le jeu des contraires (3 preludia) - jeszcze nie doros³am do konsumpcji takiego rodzaju muzyki. By³ tez Skriabin i jego 3 Sonata zagrana ciut inaczej ni¿ Rosjanie j± czuj± i wykonuj±, ale trudno mi siê odnie¶æ czy by³o dobrze czy ¼le - tego kompozytora dopiero zaczynam rozgryzaæ. Scarlattiego sonat nie s³ysza³am, Bach mi przelecia³ mimo uszu, ale przyjmijmy ¿e nie by³am zbyt skupiona na s³uchaniu w tym momencie. Zreszt±: kto chce, niech pos³ucha z archiwów.
Dzi¶ po¼nym wieczorem poznamy 16 finalistów. Mam nadziejê, ze jury dokona dobrego wyboru, nie utr±ci kogo¶ ciekawego. Ale konkursy to konkursy - zawsze bêd± jakie¶ rozczarowania, zarówno dla uczestników jak i s³uchaczy.
Za tydzieñ rozpoczyna siê konkurs Van Cliburna: mocno zastanawiam siê czy zak³adaæ w±tek.
We¼mie tam udzia³ wielu bardzo dobrych pianistów (w tym Nikolay), ale nie chcia³abym byæ sama z tym tematem. Oczywi¶cie: mo¿na uzupe³niaæ w±tki personalne ( Marcin Koziak ma swój, Kola te¿), ale znacznie ciekawiej by³oby poznaæ i podzieliæ siê wra¿eniami o grze innych pianistów. Napiszcie co wy na to?
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #22 :
Maj 18, 2013, 18:11:13 »
Uda³o mi siê "wkrêciæ" na recital Kana(y?) Okada(y?)..Ale¿ ta dziewczyna gra! Z jak± pasj± wygrywa pasa¿e w Après une lecture du Dante Liszta! Dobrze mi siê tego s³ucha - co¶ tam siê dzieje, opowie¶æ wci±ga narracj± i piêknym d¼wiêkiem. Przed Dante Sonat± zagra³a Kinderszenen Schumanna - te¿ ciekawie- lirycznie i ciep³o.
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #23 :
Maj 18, 2013, 22:57:05 »
Bardzo mi siê podoba Mateuszowy Bach. W³a¶nie jest w trakcie 2-giej Partity...Bardzo ¿ywa, "opowiadaj±ca" gra.
Bêdzie jeszcze Gaspard de la nuit Ravela i "Dream" Rzewskiego.
Nasz rodak jest ostatnim zawodnikiem pó³fina³ów - pierwszy i ostatni zawsze ma najgorzej - lecz mam nadziejê, ¿e ju¿ niebawem us³yszymy go jako finalistê..
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #24 :
Maj 19, 2013, 00:13:01 »
Cytuj
Gdyby¶my czuli tak samo, nie by³oby o czym dyskutowaæ.
Mam wrazenie, ze jednak nie chcesz dyskutowac.
Dialog urywasz szybkim "Po prostu tak to czuje nie bede tego drazyc dalej"
Argument "taktoczuje" czesto pojawia sie w Twoich odpowiedziach Kati.
Moim zdaniem argument taki powinien byc poprzedzony slowem "nie wiem"
A wiec, mowiac nie wiem urywasz wszelaka dyskusje.
Reasumujac, Twoje zdanie "nie byloby o czym dyskutowac" jest bez sensu.
P.S.
Borowiak + Bach = OK
«
Ostatnia zmiana: Maj 19, 2013, 00:16:16 wys³ane przez bartus
»
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #25 :
Maj 19, 2013, 11:38:11 »
Mateusz w FINALE!! Tyson równie¿!
Oto pe³na lista dopuszczonych do decyduj±cego etapu konkursu:
Mateusz Borowiak
Tatiana Chernichka
David Fung
Rémi Geniet
Boris Giltburg
Roope Gröndahl
Sean Kennard
Stanislav Khristenko
Sangyoung Kim
Yuntian Liu
Andrew Tyson
Zhang Zuo
Nasz przedstawiciel znów bêdzie gra³ jako ostatni: 1 czerwca o 20, Tyson dwa dni wcze¶niej - 30 maja te¿ o 20.
Bartku, napisa³am przecie¿ ¿e to nie jest w±tek o Koli, dlatego nie bêdê rozbierac na czynniki pierwsze jego Mozarta. Zreszt±, nawet gdybym chcia³a - mój niedostatek wiedzy fachowej uniemozliwia to. Tak, owszem - czêsto piszê, ¿e "tak czujê" - bo przytoczony brak wiedzy pozwala tylko na takie stwierdzenie. A jak mam dyskutowac o uczuciach? To jest co¶ niewymiernego i subiektywnego. A poza tym: czasem nie mam ochoty na forum publicznym "wywnêtrzaæ" siê. Robiê to i tak chyba wystarczaj±co na Kolowym w±tku.
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #26 :
Maj 19, 2013, 14:29:53 »
Mateusz i Partita nr 2 Bacha na konkursie w Cleveland w 2011:
http://www.youtube.com/watch?v=ju0mUS2Lbv4
Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 386
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #27 :
Maj 20, 2013, 00:11:32 »
Nasz finalista zagra III koncert Rachmaninowa (co mnie niezmiernie cieszy). Ten sam koncert wybrali te¿: Remi Geniet (28 maja) i Boris Giltburg (29 maja) za¶ pozostali:
Tyson - II koncert Rachmaninowa
Tatiana Chernichka(27 maja), Yuntian Liu (30 maja), Zhang Zuo(27 maja) - I koncert Czajkowskiego
Stanislav Khristenko(29 maja), Sean Kennard (1 czerwca), Roope Gröndahl( 28 maja) - I koncert Brahmsa
David Fung (31 maja) - II koncert Brahmsa
Sangyoung Kim ( 31 maja) - II koncert Prokofiewa
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #28 :
Maj 22, 2013, 03:08:16 »
Mnie te¿ bardzo cieszy, ¿e nasz Mateusz od "dmuchawcowego" Ravela tym razem rozwin±³ konkursowe skrzyd³a i idzie jak burza:) Bêdê trzymaæ za niego kciuki. My¶lê, ¿e je¶li zajmie wysokie miejsce, to ju¿ zdobêdzie je¶li nie uk³ady, to przynajmniej reklamê;) Z rado¶ci± pos³ucham jego Rachmaninowa. Zreszt± wszystkich, których siê da. No tak, jeszcze jest Cliburn...
Dobrze, ¿e pod koniec miesi±ca mam trochê wolniejszych dni.
Kati, tak jak pisa³a¶, ciê¿ko jest czasem stawiæ czo³a prozie ¿ycia i nawa³owi pracy. Ale ju¿ siê postaram trochê zmobilizowaæ i zabieram siê do archiwum - ju¿ tylko skupiaj±c siê na finalistach - w ten sposób uniknê³am niebezpieczeñstwa, o którym pisze Pat, przywi±zania siê do tych, którzy odpadli;) Dwunastka, to ju¿ jest jako¶ bardziej realne do ogarniêcia nawet przy chronicznym deficycie wolnego czasu. Postaram siê zdobyæ ju¿ jaki¶ "podk³ad muzyczny" pod te fina³owe wystêpy (kojarzê tylko Tysona). Mo¿e te¿ odwa¿ê siê przelaæ na ekran jakie¶ wra¿enia z ods³uchania.
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: Konkurs Muzyczny im. Królowej El¿biety w Brukseli
«
Odpowiedz #29 :
Maj 22, 2013, 09:14:40 »
Wysluchalem wszystkie Mozarty (koncerty).
Oto moja lista:
1. Zuo,
2.Tyson
3. Liu
4. Geniet
5. Borowiak
6. Fung
7. Kim (Sangyoung)
8. Giltburg
9. Grondahl
10. Kennard
11. Khristenko
12.Chernichka
Oczywiscie moja ocena jest ocena chwili.
Byc moze sluchajac dzisiaj zmienilbym swoja opinie co do niektorych pozycji.
Mozart, to trudny kawalek chleba (proporcje!!).
Problemy wykonawcow sa podane jak na tacy.
Zapisane
Strony:
1
[
2
]
3
4
...
6
Do góry
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Dzia³y forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i og³oszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> P³yty
===> Arty¶ci i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
kalinowatyper
mini-land
neder-live
twistedgamers
black-for