Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Miêdzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina - Tel Aviv 13-29.05.2014  (Przeczytany 46677 razy)
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : Maj 14, 2014, 10:49:34 »

Bartus
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #16 : Maj 14, 2014, 15:33:40 »

W³a¶nie ods³ucha³em Fantazjê Mozarta-Trifonova. Spodziewa³em siê, zw³aszcza po s³owach Bartusa (siemka), ¿e wykon jest swoi¶cie beznadziejny. Anty-Mozart to nie jest, ale fakt, wyszed³ naszemu Dani³kowi jaki¶ dziwol±g. Mia³em wra¿enie, ¿e utwór jest jaki¶ postrzêpiony, bez narracji "od pocz±tku do koñca", rozwleczony. Byæ mo¿e Janusz ma racjê, zaleci³bym  wypad nad morze z dziewczyn±, choæby nawet Azowskie, od niedawna ca³e rosyjskie; mo¿e tam dostrze¿e te fale ósemek w preludium-introdukcji, bo zamiast tego mieli¶my w Tel-Awiwie nieregularn± seriê odruchów czkawkowych.

Poniewa¿ go jedynie s³ucha³em, nie ogl±da³em (przy graj±cym d-moll Trifonovie Werter staje siê dowcipnisiem), wyobrazi³em sobie jak pod kapturem smaruje jakie¶ artystyczne graffiti na murze Kremla. Chuligañskie, dla mnie nieuzasadnione kontrasty, choæ ca³o¶æ zagrana wdziêcznym d¼wiêkiem (fazioli to piano dla niego). Dla porównania, ods³uchajcie sobie KV 397 np. w interpretacji Uchidy & "znajd¼cie 5 ró¿nic"  Spoko
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2014, 18:29:39 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #17 : Maj 14, 2014, 18:12:56 »

Bartus
Chichot Fajnie ¿e jeste¶, Bartus:))
Ja muszê przyznaæ, ¿e jeszcze chyba nie s³ucha³am tak romantycznego Mozarta (chocia¿ z drugiej strony nie mogê twierdziæ, ¿e s³ucha³am go w ¿yciu a¿ tak baardzo wiele;)). To by³ Mozart w przebraniu mo¿e Chopina, czy Mickiewicza na Judahu skale;) (co¶ jest zdecydowanie w tym werterowskim skojarzeniu Patryka). I naprawdê ¶liczne to Fazioli:) Rozumiem, ¿e mia³a to byæ nowa w³asna interpretacja - pomy¶la³o mi siê o Gouldzie;) I mia³o to w³a¶nie taki trochê mistyczny efekt - fantazja Mozarta jako g³êbokie, osobiste prze¿ycie duchowe Dani³a.
Ha, muszê Ci powiedzieæ, Pat, ¿e od razu dok³adnie to zrobi³am:))) (tzn. rzuci³am siê na Uchidê:))) I w³a¶nie na Goulda:)) Z refleksj±, do jakiego stopnia mo¿emy stwarzaæ autorskie interpretacje:)

Ale nie mieli¶cie chyba zastrze¿eñ do Beethovena?? Bo mnie siê podoba³ bez zastrze¿eñ:( Z drugiej strony muszê przyznaæ, ¿e nie zna³am tej fantazji, tak bardzo duchem nawi±zuj±cej do pó¼niejszej Ody do rado¶ci i frajdê sprawia³o mi ju¿ samo wy³apywanie tego powinowactwa:))
« Ostatnia zmiana: Maj 14, 2014, 18:23:59 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Maj 14, 2014, 19:18:56 »

A mnie denerwowa³o "wy³apywanie tego powinowactwa" z pó¼niejsz± "Od±" w beethovenowskiej Fantazji, kilku ods³uchañ potrzebowa³am, by siê z nim oswoiæ i polubiæ. Za to us³ysza³am ociupinê z wcze¶niejszego "Czarodziejskiego fletu". I jakie¶ jeszcze "nawi±zania", które Rachmaninow chyba w preludiach umie¶ci³, Schumann w koncercie fortepianowym, nawet us³ysza³am co¶ podobnego jak w kompozycji w³asnej sze¶cioletniego Daniila. Mêcz±ce takie s³uchanie fantazji.

Zgadzam siê z Patrykiem co do ogl±du, zrobi³am to samo, tylko s³ucha³am, bez wizji, do¶æ mam martyrologii. Dzi¶ z odtworzenia obejrza³am kawa³ek. M³odzieniec mia³ nuty które le¿a³y na p³asko na fortepianie, sam je sobie przewraca³ praw± rêk±, a lew± widzia³am, jak sobie chwilê dyrygowa³. Wiêc chyba wy³±czê d¼wiêk i obejrzê, mo¿e jeszcze co¶ ciekawego wypatrzê.

My¶lê, ¿e mia³ jaki¶ zamys³ i konsekwentnie go realizowa³, mo¿e to jaki¶ "wspó³czesny" Mozart, przerobiony? Daniil próbuje wyj¶æ poza konwencjê, idzie swoj± trudn± drog±, nie ogl±daj±c siê na boki. Albo skoryguje ¶cie¿kê, albo kto¶ za nim pod±¿y, albo zostanie na niej sam. Albo na rozdro¿u pójdzie w zupe³nie inn± stronê, zostanie kompozytorem muzyki wspó³czesnej i dyrygentem. A mo¿e jazz?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Maj 14, 2014, 19:32:23 »

http://www.culbyt.com/rubinstein/
http://www.youtube.com/watch?v=NumwnQD0ksM#t=5185

Dobry przekaz, w zasadzie idealny g³os i obraz.

Rosjanin Andrey Gugnin po Beethovenie (oklaski) k³ania³ siê dwa razy.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #20 : Maj 14, 2014, 22:03:35 »

Beatko
U mnie te linki nie dzialaja.
Czy jest jakies miejsce na archiwum konkursu?
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : Maj 14, 2014, 22:52:41 »

Kolejne sesje s± umieszczane w archiwum na YouTube
http://www.youtube.com/user/AthurRubinstein/videos


Gala Otwarcia
http://www.youtube.com/watch?v=-r_X2-xpNME

Dzisiejsze przes³uchania
http://www.youtube.com/watch?v=LUamGQ5-jbs
http://www.youtube.com/watch?v=KodsJMXwK0Q
http://www.youtube.com/watch?v=KVjnMHrDi08


Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : Maj 15, 2014, 08:06:32 »

Jak Ty to robisz, ze wszystko znajdujesz.
Dziekuje
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : Maj 15, 2014, 09:42:09 »

Podoba mi sie ten pierwszy Harry Potter-adze.
Jego gra jest bardzo naturalna.
Bach - w sam raz, ladny dzwiek i artykulacja (i tak ma byc, to wystarczy)
Beethoven - zamyslony, ale nie "wymistykowany". Akcja NIE rozgrywa sie na ostrzu noza i za wszelka cene
, i to mi sie podoba.
Pomijam malutkie bledy i niepokoj w ostatniej czesci. To jednak nie przeszkadza.
A.Berg jest fajna kompozycja, troche przynudzajaca
(Pomimo porzadku wewn., taki nieuporzadkowany miotajacy sie romantyzm - moim zdaniem).

Jednym slowem, Nicolas Namoradze jest wrazliwym, lirycznym pianista, ktory
bedzie sie podobal wszystkim, ktorzy spia po nocach, lubia dobrze zjesc (zadne diety) , dziela sie ostatnim kawalkiem
czekoladowej pralinki i nie szukaja dziury w calym.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : Maj 15, 2014, 16:07:40 »

£opatyñski (Lopatynsky) Roman bisuje Preludium Rachmaninowa Op. 23 nr 2 ))

¦wietnie, ¿e uczestnicy konkursu mog± jeszcze, poza repertuarem obowi±zkowym, dorzuciæ jaki¶ swój drobia¿d¿ek, o ile bisuj±, bo chyba nie dotyczy wszystkich?

Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #25 : Maj 15, 2014, 21:53:25 »

Ja trafi³em przed chwil± przypadkiem na Haydna w wykonaniu Riny "Usain Bolt" Sudo. Rozpali³aby ognisko przy pomocy samych palców.
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : Maj 15, 2014, 23:12:02 »

£opatyñski (Lopatynsky) Roman bisuje Preludium Rachmaninowa Op. 23 nr 2 ))

¦wietnie, ¿e uczestnicy konkursu mog± jeszcze, poza repertuarem obowi±zkowym, dorzuciæ jaki¶ swój drobia¿d¿ek, o ile bisuj±, bo chyba nie dotyczy wszystkich?



Bisy dozwolone? Na konkursie?
Moze jest to dobry pomysl.
Przynajmniej, Ci, co zostana odrzuceni, a bisowali, moga poczuc sie sympatycznie.

Nie moge znalezc Lopatynskiego.
Moim zdaniem, strona konkursu jest nieczytelna.
Ale dobre checi tez sie licza.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : Maj 16, 2014, 00:48:39 »

Oj, bardzo trudno bedzie przeskoczyc tego amerykanskiego koreanczyka (chyba koreanczyka)
pana Steven Lin
Szczegolnie Bach - GENIALNY
Oprocz sprawnej mechaniki posiada rowniez sprawne to cos.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #28 : Maj 17, 2014, 09:05:45 »

Proponuje przyznac nagrody w nastepujacych kategoriach:

1. Czystosc wykonania (wysokosc dzw. i rytm)
2. Innosc interpretacji (najbardziej udziwnione wykonanie)
3. Ilosc nawrotow w przesluchiwaniu materialu (chec i wola sluchania)
4. Najdluzej zamkniete oczy/otwarte usta/uniesione ramiona
5. Najsympatyczniejsza mimika.
6. Najwieksze ciacho/laska
7. Najbardziej pomarszczone czolo
8. Najdluzsze ogladanie sufitu
9. Najwyzszy wspolczynnik - umiejetnosci/wyglad
10. Szybkie palce -  cyrkowa sprawnosc
11. Najwieksze zdziwienie podczas grania (mimika)
12. Najfajniejszy utwor wspolczesny
13. To COS
14. Momenty (zaskakujaco dobre fragmenty w wykonaniu)
15. Najlepszy "Straight Panel"
16. Najwiekszy przy....dol (sila i emocje uderzania w klawisze)
17. Najlepszy material do uwielbiania post-konursowego (dla fanek lub fanow)
18. Najciekawiej wykonany nudny utwor.
19. Najaktywniejszy forumowicz K.Sz.
20. Najwieksza sprzecznosc zdjecia z realem
21. Najbardziej uderzajace podobienstwo do A.Rubinsteina (wyglad? gra?)
22. Najwiekszy charyzmo - mistyk
23. Najwieksze szanse na nagrode niekoniecznie zwiazane z umiejetnosciami.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #29 : Maj 17, 2014, 18:51:22 »

24. Dla najlepszego recenzenta koncertów.

(25. Za najlepsze wykonanie utworu Mozarta; 26. Za najlepsze wykonanie dzie³a Bacha  Spoko)

SL, po rondzie Mozarta, chêtnie us³ysza³bym w koncercie KV 453, ewentualnie KV 482, ale niestety pianista chyba nie zd±¿y³ siê ich nauczyæ i wybra³ na fina³ mój nie najulubieñszy I Koncert Beethovena. Choæ mo¿e jeszcze lepszy by³by w jego wydaniu który¶ z koncertów klawiszowych Bacha.

Zapisane

Strony: 1 [2] 3 4 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live paktprzyjazni animilkowo countrylife black-for