Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Miêdzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 119380 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #45 : Czerwiec 20, 2015, 23:03:04 »

Zaraz podadz± wyniki pierwszej tury - albo ju¿ podali:)

Podali, ale przegapi³am - poczekajmy na replay, a oto nazwiska:
And the selected candidates for the second round in Piano category are:
Lucas Debargue
Lukas Geniu¹as
Daniel Kharitonov
Julia Kociuban
George Li
Dmitry Masleev
Maria Mazo
Nikolay Medvedev
Ilya Rashkovskiy
Sergey Redkin
Reed Tetzloff
Mikhail Turpanov


Faktycznie, drastyczna selekcja. Cieszê siê, ¿e zostaje Francuz Lucas, nasz Lukas, Julia, Maria Mazo i Redkin, wszyscy ogromnie mi siê podobali, cieszê siê, ¿e ¶wietny szesnastolatek Charitonow wygra³ w starciu z dojrza³ymi pianistami. Reszty nie zd±¿y³am jeszcze pos³uchaæ, ale na pewno te¿ wypadli wspaniale. ¯a³ujê Rimoldiego, Oniszczenki, Jeunga Beuma, ale i tak przesz³o sze¶ciu moich kandydatów:) Teraz przed nami 12 x Mozart A konkretnie, 12 spo¶ród koncertów:

•No. 9 in E-flat major, K. 271,
•No. 12 in A major, K. 414,
•No. 20 in D minor, K. 466,
•No. 21 in C major, K. 467,
•No. 23 in A major, K. 488,
•No. 24 in C minor, K. 491,
•No. 27 in B-flat major, K. 595.

Ale przedtem - pierwszy etap:

Recital, który musi siê mie¶ciæ w granicach od 50 do 60 minut.

Repertuar sk³ada siê z utworów wybranych przez pianistê. Program musi obejmowaæ jedn± lub wiêcej kompozycji  jednego lub wiêcej nastêpuj±cych rosyjskich kompozytorów:
M. Balakirev, A. Glazunov, N. Medtner, M. Mussorgsky, N. Myaskovsky, S. Prokofiev, Rachmaninov, A. Scriabin, R. Shchedrin, D. Shostakovich, I. Stravinsky, P. Tchaikovsky. Works from Round I may not be repeated.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 22:58:20 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #46 : Czerwiec 20, 2015, 23:10:14 »

Podda³am siê, je¶li chodzi o skrzypce - nie starczy³o ju¿ czasu, stwierdzi³am, ¿e poczekam na selekcjê:( Do drugiej rundy przechodz±:
Christopher Tun Andersen
Alexandra Conunova
Yoo Jin Jang
Clara-Jumi Kang
Haik Kazazyan
Bomsori Kim
Younguk Kim
Mayu Kishima
Pavel Milyukov
Sergei Pospelov
Stepan Starikov
Yu-Chien Tseng

Z nich kojarzê tylko Kazazyana, i Mayu Kishima te¿ bardzo mi siê podoba³a; reszta jest do odkrycia.

Tutaj, przypomnijmy, bêdzie mo¿na podziwiaæ = w pierwszym etapie:

•A sonata by one the following composers of the candidate's choice: W.A. Mozart (except for the youth sonatas), L. van Beethoven, F. Schubert, R. Schumann, J. Brahms, E. Grieg, C. Frank, C. Debussy, M. Ravel, R. Strauss, B. Bartók, S. Prokofiev, D. Shostakovich,
•One virtuoso work,,
•One or more compositions of the candidate's choice.

A w drugim - test Mozarta, za pomoc± jednego z trzech koncertów (có¿, jest zdecydowanie mniej do wyboru;)):
•No. 3 in G major, K. 216,
•No. 4 in D major, K. 218
•No. 5 in A major, K. 219.

http://tch15.medici.tv/en/live/piano
W niedzielê od trzynastej - Lukasów dwóch i Charitonow.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 04:02:10 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #47 : Czerwiec 21, 2015, 08:19:42 »

Piorun rozwalil mi internet.
Teraz jest OK.

Julka wstrzasnela mnie swoim wystepem.
Myslalem, ze po 16 snastolatku Danielu komukolwiek bedzie trudno zagrac.
Julka, moim zdaniem byla w tym dniu najlepsza.
Jest w doskonalej formie.

Tylko, nie podobalo mi sie preludium Bacha (potencjomentr).
Szkoda mi rudzielczynie. Za orginalnego Beethovena dalbym jej nagrode specjalna.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 21, 2015, 14:59:08 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #48 : Czerwiec 21, 2015, 08:22:47 »

Skrzypkow jeszcze nie sluchalem dokladnie.
Pierwsze wrazenia sa jednak mizerne.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #49 : Czerwiec 21, 2015, 08:46:42 »

Slucham rekomendowanego przez Aske, Lucasa Debargue.

Gra swietnie, ale cos mi nie pasuje.
Nagle widze, ze z czerni wylania sie napis na literke Y.

Facet jest typem zlozonym z wielu zwojow.
Podoba mi sie.
Mimo wszystko gra zbyt krotkimi frazami.
Zdania muzyczne powinny sie czasami zazebiac.
Np jedna fraza ciagnie sie przez 16 taktow a druga pojawia sie we wnatrz tej pierwszej (if you know what I mean man).
Czyli zawartosc cukru w cukrze nie jest takim glupim stwierdzeniem.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #50 : Czerwiec 21, 2015, 17:23:06 »

Druga runda rozpoczêta. Dzisiaj i jutro etap pierwszy, w ¶rodê i czwartek pos³uchamy Mozarta:)

http://tch15.medici.tv/en/live/piano


Chyba co¶ zmienili w rozpisce. Dzisiaj grali po kolei:
Siergiej Redkin (Rosja):
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-1300000300-great-ha
Bach. Toccata in C minor, BWV 911, Schubert – Liszt. Aufenthalt, Liebesbotschaft, Der Muller und der Bach, Erlkonig, Prokofiev. Sonata 8 in B-flat major, Op. 84
Pie¶ni Schuberta w transkrypcji Liszta - fantastyczne!:)) I brawurowe wykonanie Proka.

Maria Mazo (Niemcy):
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-1530000300-great-ha
Scriabin. Sonata 4 in F-sharp major, Op. 30, Stravinsky. Danse infernale de tous les sujets de Kachtchei, Berceuse, and Finale from The Firebird (transcribed for piano by Guido Agosti), Beethoven. Sonata 29 in B-flat major (Hammerklavier), Op. 106

Reed Tetzloff (USA):
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-1630000300-great-ha
Cesar Franck. Prelude, chorale and fugue for piano, M. 21, Scriabin. Piano Sonata 7 (“White Mass”), Op. 64, Scarlatti. Sonata in B minor, K. 27 (L. 449), Charles T. Griffes. Piano Sonata, A. 85, Nikolai Kapustin. Variations, Op. 41

Po przerwie:
Ilja Raszkowski (Rosja):
Schumann. Phantasie in C major, Op. 17, Scriabin. Sonata 10, Op. 70, Scriabin. Sonata 5 in F-sharp major, Op. 53

George Li (USA):
Rachmaninov. Variations on a Theme of Corelli, Op. 42, Liszt. Hungarian Rhapsody No.2 in C-sharp minor, S. 244 (cadenza by Sergei Rachmaninov), Tchaikovsky. Meditation, Op. 72,5; Valse de salon, Op. 51,1, Chopin. Variations “La ci darem la mano” from Mozart’s opera Don Giovanni, in B flat major Op. 2 (Jan Ekier edition)
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-2015000300-great-ha
Ch³opak zaszala³ z Lisztem:)) Chopin te¿ fajnie zagrany. Robi miny prawie jak Bo¿anow;) Lepiej s³uchaæ i nie patrzeæ, bo nie wiadomo, kiedy roz¶mieszy:))

Lucas Debarque (Francja):
Nikolai Medtner. Sonata in F minor, Op. 5, Maurice Ravel. Gaspard de la nuit
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-2130000300-great-ha
Tu w³a¶nie widaæ to, o czym mówili¶my. Czasem odkrywa siê nie tylko ma³o eksponowane utwory znanych kompozytorów, ale i nazwiska zagubione w cieniu uznanych s³aw. Medtner to nazwisko, które w ogóle nie by³o mi znane. Pe³na niewiadoma, co us³yszê. Tylko ju¿ sprawdzi³am, ¿e to rówie¶nik Rachmaninowa i Skriabina, który skomponowa³ 17 sonat i 3 koncerty. Niespodzianka na plus. Sonata f-moll jest ¶liczna:))) Wed³ug wiki¶ci±gi: "a four-movement work from 1902–3 suggesting the style of Scriabin or Rachmaninoff, but nonetheless original. Medtner's craft gained subtlety and complexity in later years, but this work is already evidence of his mastery of musical structure. An opening Allegro, dramatic and imbued like much Russian music with a bell-like sonority, is separated by a Intermezzo from a Largo divoto that reaches a Maestoso climax before plunging into the headlong Allegro risoluto finale." No i Gaspard...
Cudnie!!:))) Francuz rz±dzi! Nie jest w stanie mu zaszkodziæ ¿adna Yamaha;)) Pe³ne szaleñstwo na sali:)))
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2015, 00:49:22 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #51 : Czerwiec 22, 2015, 00:08:02 »

Jutro w pierwszej czê¶ci zaprezentuj± siê:

Lukas Geniuszas
Daniel Charitonow
Julia Kociuban.
Julka bêdzie mia³a bardzo ciekawy program:
Grazyna Bacewicz. Piano Sonata 2, Frederic Chopin. Piano Sonata 3 in B minor, Op. 58, Sergei Prokofiev. Piano Sonata 7 in B-flat major, Op. 83
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #52 : Czerwiec 23, 2015, 09:28:06 »

Emocje ciagna Geniuszasa za bardzo do przodu.
Nie ma czasu na refleksje.
Brahms (argentina - madonny) - kompozycja nie pozwala rozwinac skrzydla.
Geniuszas chce przede wszystkim wygrac konkurs.
Muzyka jest na dalszym planie

No....teraz juz jest lepiej....slucha siebie
Etiuda cis jest szybka, prawa reka nie tak perlista.
Etiuda Ges jest rownie szybka. Dobry popis. Nie kazdy potrafi grac szybko.
Etiuda es - wspaniala. Wspaniale ppp. Nie tyko cicho w decybelach, ale i dzwiecznie.
Zaczyna sie.
Prokofiewowi na poczatku brakuje troche jazzowego - jaja (rytm)
Geniuszas gra wyjatkowo dlugim dzwiekiem w gornych rejestrach.
Niesamowite. Tak jakby gral smyczkiem.
Krotka artykulacja jest pod absolutna kontrola. Wyrezyserowana emocja albo
lepiej,... kontrolowana emocja nie pozwala na nic wiecej.
Tylko po co to cos wiecej. Prokofiew bylby zadowolony.
Niektore fragmenty kompozycji przymulaja (spytac prosze Prokofiewa).
Przymulaja po to, zeby odmulic w ostatniej czesci.
Tak bardzo przyzwyczail mnie Geniuszas do duzego kopa, ze teraz juz go nie zauwazam.
Wykop w ostatniej czesci byl, ale moje emocje go nie zanotowaly.
FORMA??
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #53 : Czerwiec 23, 2015, 10:46:23 »

Daniel Kharitonov
PIEKNIE
Wlos nie jest dzielony na czworo.
Granice mozliwosci technicznych nie istnieja.
Czy to dobrze?
Czy hamulec nie dodaje dodatkowej energii - emocji?
Brakuje mu troche ciemnego, tajemniczego brzmenia, ktore posiada Geniuszas i Julka.

Ma duze szanse, gdyz Mozart bedzie jego atutem.
Zbyt duza latwosc techniczna wykresla "story-line", ktora to my sluchacze lubimy sobie wymyslec (eng. story behind the pianist).
Sluchacze lubia wysilek na scenie.
Krew, pot i lzy.
Tacy juz jestesmy.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #54 : Czerwiec 23, 2015, 11:45:43 »

Julka Kociuban
Zywiol, odwaga - to Bacewiczowna.
Chopin - wspaniale, ale nie genialnie (obce kwity)
Chociaz pospiewala sobie szlachetnie w kantylenie.
Zreszta, co mnie obchodza obce kwity, nie moja kompozycja.
Niech sie Chopin o to martwi.
Bardzo przypadl mi do gustu artyzm Julki.
Po prostu lubie ja sluchac i tyle.
Chyba mamy laureatke.

Odrzucenie jej w eliminacjach do Konkursu Chopina jest czysta, chamska zagrywka.
Ciekaw jestem ile jeszcze tego chamstwa nas czeka w pazdzierniku.
Moim zdaniem koncerny (fortepiany) maczaja w tym palce.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #55 : Czerwiec 23, 2015, 12:36:56 »

Dmitry Masleev
Kapitalny Haydn (chociaz nie moj).
Swietny, Swiety Saens  - Uff! daj boze zdrowie
LISZT - ........!!!!!!!!

Facet sie nie oszczedzal.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #56 : Czerwiec 23, 2015, 20:42:59 »

Ju¿ wklejam linki do prezentacji:
Geniuszas:
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-22-1000000300-great-ha
Brahms. Sonata 1 in C major, Op. 1, Chopin. Etudes in E major, C-sharp minor, G-flat major, and E-flat minor, Op. 10, 3-6, Prokofiev. Sonata 7 in B-flat major, Op. 83

Charitonow:
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-22-1200000300-great-ha
Bach – Ferruccio Busoni. Chaconne from the Partita No.2 for violin in D minor, BWV 1004, Liszt. Petrarca Sonnet 123 from Annees de pelerinage, S. 161,6, Liszt. Hungarian Rhapsody 12 in C-sharp minor, S. 244, Rachmaninov. Prelude in G-flat major, Op.23,10, Rachmaninov. Sonata 2 in B-flat minor, Op. 36 (second edition)

Kociuban:
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-22-1200000300-great-2


Maslejew:
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-22-2130000300-great-ha
Joseph Haydn. Sonata in C major, Hob. XVI/48, Camille Saint-Saëns – Franz Liszt. Danse macabre (arr. by Vladimir Horowitz), Rachmaninov. Variations on a Theme of Corelli in D minor, Op. 42, Mendelssohn – Rachmaninov. Scherzo from the Incidental music to Shakespeare’s A Midsummer Night’s Dream, Liszt. Totentanz, S. 525

Du¿o ciekawej muzyki w ¶wietnym wykonaniu:)

Zapisane
kati
Zaawansowany u¿ytkownik
****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 386



Zobacz profil
« Odpowiedz #57 : Czerwiec 23, 2015, 23:59:28 »

Nie piszecie nic o Debargue?
Przecie¿ to by³o GENIALNE!!
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-2130000300-great-ha
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #58 : Czerwiec 24, 2015, 00:26:21 »

Te¿ tak uwa¿am Chichot
Piszê o nim 7 postów wy¿ej Po równo dziel±c zachwyt miêdzy utwory i wykonanie, ale te¿ oba komponenty by³y godne zachwytu:


Lucas Debarque (Francja):
Nikolai Medtner. Sonata in F minor, Op. 5, Maurice Ravel. Gaspard de la nuit
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-21-2130000300-great-ha
Tu w³a¶nie widaæ to, o czym mówili¶my. Czasem odkrywa siê nie tylko ma³o eksponowane utwory znanych kompozytorów, ale i nazwiska zagubione w cieniu uznanych s³aw. Medtner to nazwisko, które w ogóle nie by³o mi znane. Pe³na niewiadoma, co us³yszê. Tylko ju¿ sprawdzi³am, ¿e to rówie¶nik Rachmaninowa i Skriabina, który skomponowa³ 17 sonat i 3 koncerty. Niespodzianka na plus. Sonata f-moll jest ¶liczna:))) Wed³ug wiki¶ci±gi: "a four-movement work from 1902–3 suggesting the style of Scriabin or Rachmaninoff, but nonetheless original. Medtner's craft gained subtlety and complexity in later years, but this work is already evidence of his mastery of musical structure. An opening Allegro, dramatic and imbued like much Russian music with a bell-like sonority, is separated by a Intermezzo from a Largo divoto that reaches a Maestoso climax before plunging into the headlong Allegro risoluto finale." No i Gaspard...
Cudnie!!:))) Francuz rz±dzi! Nie jest w stanie mu zaszkodziæ ¿adna Yamaha;)) Pe³ne szaleñstwo na sali:)))
Nie wszystkich dajê radê pos³uchaæ, ale do Lucasa D. poczu³am s³abo¶æ od pierwszego s³yszenia:)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 00:37:42 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #59 : Czerwiec 24, 2015, 00:56:20 »

Medici zawsze na propsie, zw³aszcza dla spó¼nialskich 

Ods³uchujê w³a¶nie Lucasa i sonatê Medtnera - obu panów s³yszê po raz pierwszy i obaj robi± wielkie wra¿enie. Debargue jest piekielnie perfekcyjny w zakresie artykulacji. Bardzo podobaj± mi siê jego sforzata i rubata; do tego dowcip i szczypta ironii.

Zauwa¿yli¶cie? Interpretacja poch³ania go ca³kowicie.

Przed Gaspard de la nuit wygl±da na wrêcz wycieñczonego.

Yamaha... Lucas! Pourquoi?
Zapisane

Strony: 1 2 3 [4] 5 6 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

mini-land black-for silverstar neder-live kalinowatyper