Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Miêdzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 119467 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #60 : Czerwiec 24, 2015, 01:11:24 »

"He also plays jazz with several groups in Paris."

Oj, chcia³bym go us³yszeæ w czasie jakiego¶ ~jam session w Pary¿u.

Piêkne, perliste, l¶ni±ce brzmienie w Gaspard. Czyli to, co Maurycy zapisa³ w tej dos³ownie nieziemskiej partyturze trzeba teraz stworzyæ na nowo. Jak? Jak Lucas.

Kontrolowana spontaniczno¶æ, miêkki liryzm i ostry witalizm. Jedno staje siê drugim, paradoksy przestaj± dziwiæ. Jego przej¶cia miêdzy strukturami artykulacyjnymi i dynamicznymi to dreszczowiec.

Naprawdê czeka³em na to finalne ppp w napiêciu.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 01:18:25 wys³ane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #61 : Czerwiec 24, 2015, 09:03:57 »

Zastosuje sie do nakazu Katii i cos napisze.
Drugi etap Lucasa Debargue byl znakomity.
Nawet Y....nie przeszkadzala.
Glownym bohaterem wieczoru byl Medtner.
Swietna kompozycja, chociaz motyw glowny (brzmial troche z goralska), byl zbyt czesto powtarzany
w tej samej tonacji. Medtner skutecznie wbil do mojej glowy f moll.
Kapitalnie napisane fugato w 28:40. Wprowadzenie lewej reki i mamy pierwsze ciarki.
Tak, to bylo znakomite. Lucas gral troche nierytmicznie, ale coz, romantyczna dusza obydwojga - wybaczam.

Czasami mialem wrazenie, ze w niektorych fragmentach, prawa reka nie ma dostatecznej sily.
Albo inaczej, lewa byla za silna w stosunku do prawej.

Chcialbym uslyszec ta sama sonate w wyk. pozostalych znakomitych konkursowiczow.
------------------
Ravel - motywy odpowiedzialne za rytm, wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).
Tak jak ledwo widoczna drobna pajecza siec z mnostwem malych regularnych oczek,
rysowana cieniutka, precyzyjna, nierozmyta kreska, nalozona na konkretny obraz.

O chyba pianista mnie uslyszal, teraz gra tak jak ja sobie to wyobrazam
Wykonanie jest genialne.

Lucas ma szanse na final.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 09:06:46 wys³ane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #62 : Czerwiec 24, 2015, 15:43:11 »

Dzi¶ pierwsze sze¶æ Mozartowskich koncertów:

http://tch15.medici.tv/en/live/piano

Graj±:

Redkin - Piano Concerto 12 in A major, K. 414
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1700000300-great-ha

Mazo - Piano Concerto 21 in C major, K. 467
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1730000300-great-ha

Tetzloff - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1830000300-great-ha

Raszkowski - Piano Concerto 27 in B-flat major, K. 595
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-1930000300-great-ha

Li - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2030000300-great-ha

Debargue - Piano Concerto 24 in C minor, K. 491
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-24-2130000300-great-ha
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 23:23:56 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #63 : Czerwiec 24, 2015, 15:58:36 »

Dobrze, ¿e taka rozmaito¶æ, ¿e nie rzucili siê wszyscy na to samo:)
Za to jutro czeka nas Sturm und Drang Runde  - czyli 3 x d-moll;)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:09:09 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #64 : Czerwiec 24, 2015, 16:08:38 »

wolabym uslyszec bardziej perliscie (dziek Moz).

Spoko, mówisz masz  Spoko

Na to fugato u Medtnera te¿ w szczególny sposób zwróci³em uwagê, uwielbiam ten idiom XX-wiecznej polifonii. Debargue ¶wietnie wykrystalizowa³ partie LR i PR, stworzy³ jak±¶ wewnêtrzn±, kontrapunktyczn± rozmowê g³osów o idealnych proporcjach w zakresie dynamiki i barwy. Czuje bluesa!

Przysz³a kolej na naszego wys³annika na wschodnie rubie¿e - Juliê Kociuban. Ju¿ na wstêpie, PLUS ZA OUTFIT.  Bacewiczówna musi nale¿eæ do jej ulubionych kompozytorów, choæ czasem mia³em wra¿enie, ¿e zza Gra¿yny wy³ania siê... Fryderyk (a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  ). Sam Chopin mnie nie porazi³ (chyba dobrze  Spoko), wrêcz miejscami nieco nudzi³.

No i w koñcu VII Sonata Prokofieva. Rozpoczê³a genialnie, z nadludzk± energi± i precyzj±. Andante caloroso zachwycaj±ce. Kociuban uwypukli³a wszystkie emocje, pokazuj±c obrazy zawarte w nutach i miêdzy nimi - prawdziwy tragizm, wojnê (Stalingrad?), rosyjsko brzmi±cy sentymentalizm... Fragment skrajnie chromatyczny, a de facto klarowny.

Fina³owe Precipitato doczeka³o siê tysiêcy "lepszych i najlepszych" interpretacji, w koñcu to jeden z ulubionych kawa³ków ka¿dego wirtuoza. Zmêczenie godzinnym recitalem jest bezlitosne, ale tempo by³o zabójcze i to a¿ do fina³u - i za t± niesamowit± koncentracjê a¿ do ostatniego potrójnego akordu - hats off.

Julia musi mieæ siln±, bezkompromisow± osobowo¶æ artystyczn±.

Which people would you invite as guests to your dream dinner party?
Rubinstein & Mozart


Mozart ju¿ czeka na KV 488!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 24, 2015, 16:12:50 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #65 : Czerwiec 24, 2015, 16:39:22 »

Pierwsza czê¶æ koncertu A-dur KV 414 - prawda, ¿e piêkne, namiêtne przetworzenie? Redkin gra³ je ju¿ w perspektywie kolejnej epoki - epoki romantycznej namiêtno¶ci.

Generalnie, brakuje mi nieco artykulacyjnej elastyczno¶ci i klarowno¶ci. Ten koncert A-dur jest mniej znany i moim zdaniem nie daje mo¿liwo¶ci pe³nego wykazania siê w dziedzinie interpretacji muzyki Mozarta. Jednocze¶nie chyba nie mo¿e siê nie podobaæ - "przyjemny dla laika, przyjemny dla znawcy", mawia³ o nim Mozart.

Haha, kadencja w III czê¶ci - NIEZ£E! Jak A-dur, to a'la turca  Spoko
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #66 : Czerwiec 24, 2015, 16:58:18 »

Maria Mazo gra koncert C-dur KV 467. Dotychczas - przetworzenie I czê¶ci - nie zachwyca. Brakuje mi zniuansowania pomiêdzy staccato a legato. Kontrasty s± do¶æ ostre, brzmienie równie¿ nieprzyjemne dla ucha (dobrze widzê, Fazioli?). Szaro¶æ przewa¿a w tych Mozartowsko-wielobarwnych pasa¿ach. Odcieni szaro¶ci te¿ jest przecie¿ wiele.

Hm, my¶lê, ¿e ¶mia³o mogliby¶my zast±piæ tu fortepian klawesynem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #67 : Czerwiec 24, 2015, 16:59:45 »

... jak te¿ orkiestrê inn± orkiestr±  Niezdecydowany
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #68 : Czerwiec 24, 2015, 17:14:23 »

Mazo i Mozart to dwie ró¿ne bajki.

Chocia¿... Da³bym jej jeszcze szanse na zagranie tego koncertu na pianoforte, kopii jakiego¶ steina czy waltera. Who knows.
Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #69 : Czerwiec 24, 2015, 17:43:41 »

Tak, Mazo to nie mozarcistka. Pewnie prêdzej beethovenistka 

a propos modnego ostatnio pytania, kto stoi za plecami...  .

Patrick i ja jeste¶my ponadprzeciêtnie aktywni politycznie. Kto nas zna, ten wie Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #70 : Czerwiec 24, 2015, 17:48:38 »

S³odkie klarnety! To znak, ¿e Reed Tetzloff rozpocz±³ koncert A-dur KV 488.

Ro¿nica brzmienia jest kolosalna. Steinway to niczym PESA wobec sêdziwych sk³adów PKP TLK (Yamaha). Reed gra mieni±cym siê, delikatnym d¼wiêkiem (lubiê epitet "aksamitny"  ) i ws³uchuje siê w orkiestrê, która funkcjonuje tu raz jak jeden organizm (tutti), innym razem - eksponuj±c poszczególne sekcje dête. Bez tych umiejêtno¶ci nie ma sensu braæ na warsztat ten koncert - jak i de facto ka¿dy inny pióra Amadeusza.

Przyda³oby siê mo¿e nieco mniej egzaltacji w kadencji, ale jak na razie Reed, you are winning this round.






Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #71 : Czerwiec 24, 2015, 18:56:42 »

Juz sie pogubilem.
Kogo teraz sluchacie?
Bo ja Ilyia Rashkovskiy
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #72 : Czerwiec 24, 2015, 18:59:26 »

Dlaczego ludzie, teraz lubia grac Mozarta tak wolno.
Tak czy inaczej - fajnie gra Ilyia
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #73 : Czerwiec 24, 2015, 19:04:57 »

Jak juz wolno, to krotsza, finezyjna artykulacja.
Jest teraz moda na wymemlane legato w Mozarcie.

Pierwsze skrzypki troche falszuja, ale kto teraz gra czysto.
i..drzewo.

Ludzie sa zastraszani przez palantow dyrygentow, to falszuja. taka jest prawda.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #74 : Czerwiec 24, 2015, 19:12:55 »

stoi
Zapisane
Strony: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live kalinowatyper countrylife mini-land paktprzyjazni