Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Miêdzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 119600 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Czerwiec 24, 2015, 20:54:44 »

Ja s³ucham live - i ju¿ wiem, ¿e oprócz, Bacha, Medtnera, Ravela itp. lubiê tak¿e jego Mozarta:)

Mia³am ten dreszcz:))) Zdecydowanie nale¿ê do tej pierwszej grupy - LD fans:)

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 00:04:42 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Czerwiec 24, 2015, 20:57:50 »

"Fantastic, juvenile, spontaneous, crystal clear, crisp but subtle"


Zauwa¿yli¶cie? Interpretacja poch³ania go ca³kowicie.
Gra ca³ym sob±:)) (i momentami tak¿e dyryguje:)) Jednak zupe³nie mi to nie przeszkadza, zdaje siê takie naturalne, jakby po prostu muzyka w ten sposób przep³ywa³a przez niego do klawiszy:)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 01:13:13 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Czerwiec 24, 2015, 20:58:22 »

Medtnera gra³ Trifonow, Skazki, wrzuca³am kiedy¶ link.
http://www.youtube.com/watch?v=8XQZ_lyqMRI
A teraz rozmi³ujemy siê zbiorowo, choæ ka¿dy z osobna, w tym kompozytorze, nawet granym na YApoñskim instrumencie
No popatrz, Beatko, albo ca³kiem przegapi³am, albo wypad³o mi z pamiêci... nic mi nie dzwoni³o. Obieca³am sobie teraz pos³uchaæ wszystkich tych sonat:)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 00:51:51 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Czerwiec 24, 2015, 21:20:07 »

A to na deser, kto jeszcze bêdzie mia³ si³ê i czas

Pawe³ Miljukow (Rosja) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1700000300-small-h

Aleksandra Conunova (Mo³dawia) - Concerto No. 4 in D major, K. 218
(Studied at the Hannover University for Music, Drama and Media under Prof. Krzysztof Wegrzyn)
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1730000300-small-h

Maymu Kishima - Concerto No. 3 in G major, K. 216
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1830000300-small-h

Younguk Kim (Korea Pd) - Concerto No. 3 in G major, K. 216
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1700000300-small-h

Stepan Starikow (Rosja) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1730000300-small-h

Bomsori Kim (Korea Pd) - Concerto No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1830000300-small-h
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #94 : Czerwiec 25, 2015, 01:12:52 »

Patrick i ja jeste¶my ponadprzeciêtnie aktywni politycznie. Kto nas zna, ten wie Chichot

Exactly, polityka to dla nas nie przelewki! A konkursy to przecie¿ równie¿ polityka, nolens volens 

Dlaczego ludzie, teraz lubia grac Mozarta tak wolno.

Bartek mówi jak jest. Mam takie samo wra¿enie. Strach o artykulacjê, przejrzysto¶æ, zachowanie klarowno¶ci?

S³ucham Debargue i jego koncertu c-moll.

Przetworzenie w pierwszym Allegro najpierw zbyt delikatne, potem nieco zr±bane, ale ekspozycjê mia³ ¶wietn±.

Teraz zauwa¿am, ¿e zaczyna trochê "manieryzowaæ"; s± miejsca na granicy smaku (przynajmniej dla mnie) - gwa³towne kontrasty i wyd³u¿enie pewnych fraz brzmi± niemozartowsko.

PIÊKNA KADENCJA!
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 01:15:58 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #95 : Czerwiec 25, 2015, 01:30:59 »

Nie no, on t± muzykê czuje - spójrzcie na jego twarz. Kantylena w czê¶ci drugiej KV 491 jest czaruj±ca, ale... narracja powinna snuæ siê nieco szybciej. Larghetto u Mozarta jest romanz±, mi³osn± scen± rodzajow± i nokturnem pod rozgwie¿d¿onym niebem, nie zatrzymuj±cym czas adagiem, vide KV 488.

I jeszcze co do ró¿nic dynamicznych - Lucas intensyfikuje ekspresjê poprzez znaczne kontrasty forte - piano w obrêbie frazy czy wiêkszej struktury melodycznej. Mozart jest w zasadzie do¶æ oszczêdny w oznaczeniach dynamicznych, co nie oznacza przecie¿, ¿e gra ma byæ jednostajna. Wymaga on jednak w tym zakresie zniuansowania wynikaj±cego wprost z tej muzyki, czasem ledwie wyczuwalnego, ale WYCZUWALNEGO, nigdy zbanalizowanego do bieli i czerni.

Fina³! S³yszê jakie¶ dodatkowe akordy?    Generalnie ten pianista jest do¶æ swobodny w swoim podej¶ciu do partytury.

Brawa za odwagê. Krótko mówi±c, chcia³bym go us³yszeæ w finale.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #96 : Czerwiec 25, 2015, 01:46:12 »

Ilja Raszkowski gra koncert KV 595. Od pocz±tku gra piêknie.

I do¶æ wolno - to w kontek¶cie naszej dyskusji o tempi w interpretacjach Mozarta. Ale wiecie co, zapewne nie szybszym tempem gra³ to allegro Mozart w czasie swojego ostatniego, bardzo kameralnego wystêpu w Wiedniu, w roku ¶mierci. Ten koncert jest po¿egnaniem siê z twórczo¶ci±, a fina³owy refren na temat pie¶ni Komm lieber Mai jest przywo³aniem wiosny przez kompozytora jakby przeczuwaj±cego, ¿e to wiosna ostatnia.

Koncert wyzbyty jest wirtuozerii poprzednich koncertów. W swej prostocie skrywa mnóstwo fascynuj±cych modulacji i zwrotów harmonicznych. Melancholia i smutek wspó³istniej± z pogod±, a nawet rado¶ci±. I to chce nam, jak s±dzê, pokazaæ swoj± interpretacj± Ilja Raszkowski.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #97 : Czerwiec 25, 2015, 01:56:04 »

Nie by³bym sob±, gdybym nie napisa³, ¿e...

... na Yamasze barwa i w ogóle ca³a emisja d¼wiêku zachwyca³yby zdecydowanie bardziej (!). Nie rozumiem (a mo¿e rozumiem?) niemal monopolu na ten instrument w Moskwie.

*

Larghetto (przynajmniej do 18 minuty ca³o¶ci) ma perfekcyjn± artykulacjê . Nie tylko s³ychaæ, ale i czuæ (ciarki?) ka¿dy wydobywaj±cy siê z instrumentu ton.

Choæ mo¿na bardziej perli¶cie  Spoko  Chichot


Ilja gra³ ju¿ wcze¶niej z Moscow Chamber? Konwersacja solista-orkiestra - mistrzowska, oba organizmy prawdziwie wspó³graj± rytmicznie i dynamicznie...

Wiecie co, mam ochotê ods³uchaæ go ponownie.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 02:04:50 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : Czerwiec 25, 2015, 02:09:44 »

Chetnie poslucham go jeszcze raz.

O proszê, Bartek te¿  Z Ili± przy klawiaturze jest ju¿ nas trzech. Tres faciunt collegium!

Imiê Ilia, BTW, nieod³±cznie kojarzy mi siê z pewnym dzie³em scenicznym - kto wie, ten wie  Spoko
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Czerwiec 25, 2015, 02:18:49 »

Bardzo mo¿liwe, ¿e mu siê zdarza³o, a na pewno du¿o gra³ z orkiestrami kameralnymi w ogóle. Ilja jest ogólnie otrzaskany w konkursach - mo¿e to te¿ pomaga. Startowa³ chyba niemal w ka¿dym konkursie, który mi przychodzi na my¶l Najwyra¼niej to lubi. I czasem ¶wietnie mu siê udaje. W 2007 roku by³ czwarty w Brukseli, w 2011 trzeci na Rubinsteinie -  pamiêtam, ¿e woleli¶my, ¿eby to on dosta³ II nagrodê, a nie Giltburg - w 2012 wygra³ Hamamatsu. U nas na KCH nie przeszed³ do trzeciego etapu, ale siê podoba³. Krótko mówi±c - solidna firma:) 

Nie by³bym sob±, gdybym nie napisa³, ¿e...

... na Yamasze barwa i w ogóle ca³a emisja d¼wiêku zachwyca³yby zdecydowanie bardziej (!).

Taaa...., Yamaha wrêcz, ¿e siê tak górnolotnie wyra¿ê, mia¿d¿y³aby system... Spoko

O proszê, Bartek te¿  Z Ili± przy klawiaturze jest ju¿ nas trzech. Tres faciunt collegium!
Te¿ siê nie¶mia³o przy³±czam do owej chêci, ale rozumiem, ¿e dla panów kolegiantów sunt tres aves in dextra melior quam quarta extra

PS. Chyba wiem Spoko
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 08:51:43 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Czerwiec 25, 2015, 09:51:38 »

PS. Chyba wiem Spoko

Ja chyba te¿ 
Padre, germani, addio...

To imiê kojarzy mi siê tak¿e z Ili± Riepinem.

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : Czerwiec 25, 2015, 10:15:47 »

Il y a donc beaucoup de fans d'Ilya sur notre K.Sz. Classez-moi aussi parmi eux!
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Czerwiec 25, 2015, 10:35:41 »

Z tak wrazliwym i zwrotnym pianista, to trzeba umiec grac.
Orkiestra sie starala, ale byla zawsze spozniona (wina dyrygenta).

Pomimo kilku zahaczen, Mozart LUCASa DEBARGUEa
byl jednym z najbardziej subtelnych, uwrazliwionych Mozartow jakie slyszalem.
Chociaz nie w moim stylu.
Artukulacja (tym razem zaczecie dzwieku) YAMAHY nie ma waloru mloteczkowego.
Jest rozmyta. Taka jakas nijaka.
Lucas, jak dojdzie do finalu, to ma szanse na jedna z glownych nagrod.
Duze formy koncertowe sa jego mocnym atutem.
Nie wiem, co ma w repertuarze, ale jak to bedzie Rach., to daj boze bogoslawienstwo przenajswietsze.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 16:40:25 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Czerwiec 25, 2015, 16:26:23 »

Dzisiaj Mozartowskiej fety ci±g dalszy:)
Spó¼ni³am siê lekko na Lukasa, ale jeszcze w ostatniej chwili z³apa³am prawie ca³o¶æ 466 live:)

http://tch15.medici.tv/en/live/piano

W rozk³adzie jazdy dzisiaj co nastêpuje:
Lukas Geniuszas - Piano Concerto 20 in D minor, K. 466
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-25-1000000300-great-ha

Daniel Charitonow - Piano Concerto 9 in E-flat major, K. 271
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-25-1300000300-great-ha

Julia Kociuban - Piano Concerto 23 in A major, K. 488
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-25-1415000300-great-ha

Michai³ Turpanow - Piano Concerto 21 in C major, K. 467

Niko³aj Miedwiediew - Piano Concerto 20 in D minor, K. 466

Dmitri Maslejew - Piano Concerto 20 in D minor, K. 466
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-piano-2015-06-25-2300000300-great-ha

Dobrego nigdy za wiele:)

Czy¿ Lukas nie jest perlisty?

Ale te¿ jest mu ³atwiej
Cytat z tweetu medici tv:
"Tonight 6 #piano candidates play the Steinway. Everything is ready for unbelievable evening!"  To chyba niezamierzenie im tak wysz³o;))
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 23:56:13 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #104 : Czerwiec 25, 2015, 17:16:35 »

Nie s³ysza³em dzi¶ Geniuszasa, koncert Jeunehomme gra w³a¶nie nastolatek Kharitonov.

Co mo¿na o tym wykonie powiedzieæ? W sumie niewiele - jest poprawne, trochê akademickie (niektórzy tak okre¶laj± sytuacjê, gdy niby wszystko siê zgadza, a jednak czego¶ nam brakuje), sporo tu dzieciêcej naiwno¶ci.

Oczywi¶cie w Andantino by³o parê piêknych, zaanga¿owanych fraz, a w kadencji on sam siê chyba rozklei³ - jak siê w koñcu nie poddaæ ekspresji tej muzyki...

Fina³ zacz±³ krótk± artykulacj±, niez³ym tempem, in plus. O tak, te improwizuj±ce pasa¿e na koniec kupletu s± jak najbardziej trafione. Urzeka jego bieg³o¶æ, wirtuozowskie zaciêcie. Ale ponownie nie odtworzê.
Zapisane

Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar kalinowatyper paktprzyjazni black-for mini-land