Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 28   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Miêdzynarodowy Konkurs im. P. Czajkowskiego 15 czerwca - 3 lipca 2015  (Przeczytany 119659 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #180 : Czerwiec 25, 2015, 23:26:20 »

To nie jest konkurs mozartowski 
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #181 : Czerwiec 25, 2015, 23:31:16 »

, ale zawsze Mozart rulez na konkursach.

2cz Kharitonova jest przepiekna!!!!.
Skrajne czesci rowniez sa bardzo szlachetne.

Prosze Cie Mozarcie przesluchaj jeszcze raz Kharitonova. Moze zmienisz zdanie.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #182 : Czerwiec 25, 2015, 23:39:24 »

Adagio by³o piêkne, ale ono zawsze zachwyca. Trzeba by je naprawdê porz±dnie sknociæ, ¿eby by³o inaczej.

Zdaje siê, ¿e pozytywnie pisa³em o finale koncertu w wyk. Kharitonova. Skupiê siê raz jeszcze na I czê¶ci.

Z przyznaniem Rakiety Popo³udnia mam problem 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 25, 2015, 23:48:20 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #183 : Czerwiec 26, 2015, 00:23:33 »

A ja jeszcze podrzucê Mozartowskie skrzypki finalistów:

Haik Kazazyan (Rosja): No. 3 in G major, K. 216
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1930000300-small-h

Yu-Chien Tseng (Tajwan): No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1930000300-small-h


Clara-Jumi Kang (Niemcy): No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-2030000300-small-h

Bomsori Kim (Korea):
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-25-1830000300-small-h

Alexandra Conunova (Mo³dawia): No. 4 in D major, K. 218
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1730000300-small-h

Pawe³ Miljukow (Rosja): No. 5 in A major, K. 219
http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-violin-2015-06-24-1700000300-small-h

« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2015, 00:49:05 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #184 : Czerwiec 26, 2015, 09:08:17 »

Nie podoba mi sie jak orkiestra skraca nuty synkopowane w glownym temacie.
Trace swing.

Swing, sing & think jak mawia David Fray
Dziêki Bartku, ju¿ wiem, dlaczego tak mi siê ¼le s³ucha³o orkiestry Niezdecydowany


Lukas Geniu¹as na etap mozartowski zgoli³ brodê  Chichot (Chyba po mojej telepatycznej sugestii  ).
Broda nadawa³a mu taki mi¶kowaty look i bez niej wygl±da o niebo lepiej 
(Nie wiem, czy Asiu siê ze mn± zgodzisz ).


Jestem pod³amana faktem, ¿e Ilya (wiecie, Il y a to po fr. jest/s±, st±d ten mój francuski ¿art jêzykowy) nie przeszed³  Jego interpretacja KV 595 niezwykle mnie poruszy³a. Chyba nikt mnie tak nie urzek³ Mozartem na tym konkursie, jak w³a¶nie on.

Ilia, il l'a!
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #185 : Czerwiec 26, 2015, 14:10:50 »

Juz o tym pisalem.
Nadinterpretacja jest dla mnie niewygodna w sluchaniu.
Po prostu tego nie lubie.
Ta bezustanna sila dazeniowa do rozwiazania, podkreslenia, wyakcentawania, uklonu (kolanami tez).
Na milosc boska, pozwolmy Mozartowi na to, by jego partytury byly odczytane takimi, jakimi sa.
Bez dodatkowych akcentow, przewibrowan i tych przerysowanych, blazenskich uklonow.
Daaaazenie.... akcent....dazenie ,uklon...i akcent....ponownie uklon....iiiiiiii...zmierzamy do do do.......TEEEGO....AKCENT.

Troche normalnosci, skromnosci, czytelnej artykulacji i przede wszystkim POKORY.
i Mozart bylby zadowolony i my, sluchacze tez.

Dotychczas najlepszy Mozart jest w rekach Yu-Chien Tseng (Tajwan)

P.S.
Jestem zszokowany bardzo slaba intonacja u wiekszosci mozarcistow
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2015, 14:16:57 wys³ane przez bartus » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #186 : Czerwiec 26, 2015, 16:42:19 »

A oto finali¶ci-wiolonczeli¶ci (i jedna wiolonczelistka) w koncertach J. Haydna (uwielbiam!):

Alexander Buzlov (Rosja):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-24-1930000300-small-ha


Pablo Ferrández-Castro (Hiszpania):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-24-1730000300-small-ha


Andrei Ionuþ Ioniþã (Rumunia):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-25-1730000300-small-ha


Seung Min Kang (Korea P³d.):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-24-2130000300-small-ha


Alexander Ramm (Rosja):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-25-2130000300-small-ha


Jonathan Roozeman (Holandia/ z info wynika, ¿e tak¿e Finlandia):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-cello-2015-06-25-2030000300-small-ha


Szkoda nam Julii, ale w Konkursie zosta³a jeszcze jedna Polka – sopranistka Ewa Tracz. Prze³±cza³am czasem tak¿e na wokalistów i natrafia³am na same mozartowskie arie 
Ich weiß nicht, was soll es bedeuten  Chichot






« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2015, 16:51:06 wys³ane przez fille007 » Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #187 : Czerwiec 26, 2015, 17:00:06 »

O widzisz, Kasiu, dobrze, ¿e przypomnia³a¶ wiolonczelistów, nies³usznie trochê odsuniêtych w k±t:)
Ja w ogóle uwielbiam wiolonczelê (z tego powodu szybko przesta³am na niej graæ, uznawszy to za profanacjê tego szlachetnego instrumentu )

Lukas Geniu¹as na etap mozartowski zgoli³ brodê  Chichot (Chyba po mojej telepatycznej sugestii  ).
Broda nadawa³a mu taki mi¶kowaty look i bez niej wygl±da o niebo lepiej 
(Nie wiem, czy Asiu siê ze mn± zgodzisz ).
Wiesz, ¿e pierwsze, co sobie pomy¶la³am, widz±c go przy fortepianie, to: "prawdziwy litewski nied¼wied¼"?  Chichot Wygl±da³ powa¿nie i - faktycznie, misiowato:) Chocia¿ tak czy tak jest sympatyczny.

Nigdy nie ma tak, ¿eby siê kogo¶ nie ¿a³owa³o, niezbadane s± ¶cie¿ki (i czêsto bezdro¿a), po których przechadzaj± siê my¶li jurorów. Ju¿ staram siê podchodziæ do tego filozoficznie i pocieszaæ, ¿e wszyscy siê zaprezentowali, zostali wys³uchani przez publiczno¶æ na ca³ym ¶wiecie i uhonorowani jej podziwem. I trzeba poszukaæ, komu jeszcze mo¿na kibicowaæ.
Przypad³ mi do serca ten orygina³ jazzman Debargue, no i Lukas G. te¿ jest przecie¿ "nasz", a Redkina lubiê trochê z racji tego, ¿e by³ u nas w B. i zdoby³ nagrodê na konkursie Paderewskiego. A wiêc jest w jaki¶ sposób "bydgoski" 
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 26, 2015, 19:49:58 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #188 : Czerwiec 27, 2015, 08:51:54 »

Rano, upa³ (no dobra, gor±co), a ja mam dreszcze.

LUCAS DEBARGUE - XV Tchaikovsky Competition I round
http://youtu.be/65dVuqxLym4

Lepiej pó¼no, ni¿ wcale.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #189 : Czerwiec 27, 2015, 11:45:51 »

Jak Haydn to Pablo Ferrández-Castro.
Klasycznie, zwrotnie, zgrabnie, w 2 cz czasami viola da gambowo. Fantastycznie.


Ogolnie, co mi sie NIE PODOBALO u wioloneczlistow:
1. "brzuchy" - co dzwiek, to cresc i natychmiast dimin.(modelowanie?) - po co? linia z takimi dynamicznymi przestankami nie ma ciaglosci
2. zawyzanie intonacji w gornych rejestrach - brrrr
3. zarzynanie dzwiekow (nadmierny nacisk smyczka w niektorych miejscach) -
    dla duzej ekspresji??.. - raczej denerwujace i drazniace ucho.

ORKIESTRA
Cholerna rutyna zabija czyste emocje
Zblazowane, znudzone twarze w swietle reflektorow to niezbyt obiecujacy widok wieczornej imprezy.
Ale coz sie dziwic - 2500zl na miesiac razem z koncertami? - SKANDAL za ogolnym spolecznym przyzwoleniem.

Mily, jowialny dyrygent powinien zostac w domowych pieleszach a nie wychodzic na estrade.
Przeszkadzal soliscie , jak mogl.
Dopiero tupniecie wiolonczelisty ustalilo tempo i charakter 3cz.
Przeszkadzal rowniez orkiestrze. Wejscia po pauzach na synkopie zawsze nierowne (ewidentny blad nieczytelnego ruchu dyrygenta)
Brzydkie "frazowanie", zle akcenty, brak ciaglosci.
Szkoda, gdyz momentami muzycy pokazywali na co ich stac - bez dyrygenta.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 17:32:44 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #190 : Czerwiec 27, 2015, 12:39:33 »

Bardzo podoba mi sie styl i muzykalnosc tej dziewczyny:
Anastasia Kobekina
Nie przeszla.

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-1-cello-june-17-1600
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #191 : Czerwiec 27, 2015, 16:18:42 »

Dzisiejszy wystêp Ewy Tracz (2. etap ergo pó³fina³):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-voice-2015-06-27-1550000300-the-muso

Mnie osobi¶cie najbardziej podoba³a siê w romansie Czajkowskiego Забыть так скоро, боже мой.
Voi che pensate?
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #192 : Czerwiec 27, 2015, 20:15:00 »

Jak Haydn to Pablo Ferrández-Castro.
Klasycznie, zwrotnie, zgrabnie, w 2 cz czasami viola da gambowo. Fantastycznie.
Bardzo piêknie:) Póki co ograniczê siê do przes³uchania prezentacji Pabla.
A jutro bêdzie gra³:

Pyotr Tchaikovsky. “Variations on a Rococo Theme”, Op. 33 

Antonín Dvoøák. Cello Concerto in B minor, Op. 104



Mily, jowialny dyrygent powinien zostac w domowych pieleszach a nie wychodzic na estrade.
Chichot
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #193 : Czerwiec 27, 2015, 20:17:55 »

Dzisiejszy wystêp Ewy Tracz (2. etap ergo pó³fina³):

http://tch15.medici.tv/en/performance/round-round-2-voice-2015-06-27-1550000300-the-muso

Mnie osobi¶cie najbardziej podoba³a siê w romansie Czajkowskiego Забыть так скоро, боже мой.
Voi che pensate?
Piêknie i z uczuciem:) Dove sono te¿ mi siê podoba³o. Zreszt± ca³o¶æ wydaje siê dobra. Zobaczymy, czy to wystarczy na fina³.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #194 : Czerwiec 27, 2015, 20:18:58 »

Wracaj±c do fortepianu - wiemy ju¿, co nas czeka w finale. Jutro dwa razy Prok Chichot

Redkin:

Pyotr Tchaikovsky. Piano Concerto 1 in B-flat minor, Op. 23

Sergei Prokofiev. Piano Concerto 2 in G minor, Op. 16

Li:

Pyotr Tchaikovsky. Piano Concerto 1 in B-flat minor, Op. 23

Sergei Prokofiev. Piano Concerto 3 in C major, Op. 26

Wspania³a sprawa - choæ jednak z wiêkszym napiêciem bêdê oczekiwaæ niedzielnych wykonañ obu Lukasów, Liszta i Racha...
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 27, 2015, 20:27:43 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 28   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni animilkowo mini-land kalinowatyper neder-live