Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - I etap  (Przeczytany 119232 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #270 : Pa¼dziernik 05, 2015, 21:24:28 »

Powiem szczerze, ¿e ow³osiona klata £otysza a¿ tak bardzo nie k³u³a mnie w oczy Skupia³am siê na tym, co wyczarowywa³ pod palcami 
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #271 : Pa¼dziernik 05, 2015, 21:31:51 »

Pewnie tak¿e w odniesieniu do image'u pojawi³y siê i porównania do równie¿ niekonwencjonalnego i  kontrowersyjnego w wygl±dzie i pozach, ale jak¿e pianistycznie ciekawego Pogorelica:)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 05, 2015, 21:33:29 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #272 : Pa¼dziernik 05, 2015, 21:32:49 »

To pewnie bardzo by siê zmartwi³, jakby to przeczyta³. Szkoda bo to co mia³o byæ oryginalne(krzes³o, rêkawiczki, dekold) nie by³o.
Móg³ poprzestaæ na samej muzyce.
Cieszê siê z dobrej gry Piotra, dzi¶ dla mnie najlepszy.
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #273 : Pa¼dziernik 05, 2015, 21:39:26 »

A ja kompletnie zapomnia³am, jak Osokins wygl±da i tylko s³ucha³am. B³±ka³ mi siê wizerunek Litwina Gintarasa Januseviciusa. No i trochê siê potem zdziwi³am, zw³aszcza, kiedy do wywiadu odzia³ d³onie w czarne skórzane rêkawiczki. Có¿, £otysz. Je¶li jurorzy szukaj± osobowo¶ci, to maj± z pewno¶ci± Olofa i Georgijsa. Ja ich sobie obu niniejszym zaw³aszczam.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #274 : Pa¼dziernik 05, 2015, 21:47:04 »

1. Strasznie trudnej
2. Straszacej male dzieci
3. Strasznie slabej
4. Skomplikowanej w odbiorze.
5. Szybkiej
Czy mozesz zaznaczyc co wlasciwie mialas na mysli Beato.

Etiuda h-moll op. 25 nr 10 - nazywam j± "t± straszn± etiud±". Bojê siê jej jak najstraszniejszego horroru. Przypomina mi wiersz Emily Dickinson:
"Czu³am — przez Mózg przechodzi³ Pogrzeb —
Minuta po minucie
Kondukt szed³ — szed³ — i depta³ we mnie
Butami zdolno¶æ czucia —"
Przypomina mi "Ciemno¶æ" Byrona.
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #275 : Pa¼dziernik 05, 2015, 22:05:43 »

Czyli ogólnie my kobiety jeste¶my bardziej ³askawe odno¶nie niewydepilowanej klaty Chichot
(Osobi¶cie okropnie ¶miesz± mnie w±sy solo - zw³aszcza u m³odych facetów. Generalnie uwa¿am, ¿e naprawdê ma³o komu pasuj± ).

Podobnie jak Beatka te¿ mia³am dzi¶ dzieñ etiudowy - nie tylko za spraw± Georgijsa Osokinsa, ale te¿ Szymona Nehringa i jego fantastycznej interpretacji Etiudy a-moll op. 25 nr 4.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #276 : Pa¼dziernik 05, 2015, 23:39:53 »

A etiuda cis-moll Szymona jaka by³a piêkna:)

Fakt, jeden z naprawdê niewielu panów, którzy dobrze i klasycznie wygl±daj± z w±sami to David Suchet jako Hercules Poirot:)))
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #277 : Pa¼dziernik 06, 2015, 01:12:35 »

Fenomenalne etiudy Osokinsa! Szkoda tylko, ¿e znów Yamaha Smutny  

Nie spodziewa³em siê, ¿e tak wiele mo¿na wydobyæ z etiudy oktawowej na Yamasze. Us³ysza³em tu ca³± paletê odcieni dynamicznych - kaskada oktaw zamieni³a siê w mieni±cy siê strumieñ, raz s³abszy, gdzie indziej wzmagaj±cy siê; têtni³, pulsowa³, kipia³ ¿yciem. Ka¿dym taktem Osokins przemawia, opowiada historiê - dotyczy³o to w wiêkszo¶ci równie¿ wybitnie narracyjnego utworu, jakim jest ballada As-dur. By zbudowaæ dramaturgiczne napiêcie genialnie uwypukla harmoniê i podkre¶la lew± rêkê, zadaj±c k³am czêstej tezie, ¿e Chopin pisa³ jedynie na praw±.

Z wyj±tkiem ma³ych "obiektywnych" oddaleñ od partytury etiuda 25/10 Osokinsa idealnie wpasowa³a siê w moj± wizjê tego utworu.

Etiuda 10/5, je¶li chodzi o interpretacjê, by³a IMO dos³ownie doskona³a. Odstêpstwa od tradycyjnych niuansów dynamicznych, artykulacyjnych s± absolutnie wpisane w mo¿liwo¶ci interpretacyjne.

£otysz robi z klawiatur± co chce. Jego walce mogê byæ zjawiskiem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #278 : Pa¼dziernik 06, 2015, 01:19:59 »

S³ucham w³a¶nie Szymona Nehringa. Zupe³nie inna pianistyka, ale tak¿e ¶wietne obie (a w³a¶ciwie trzy) etiudy    I znów znakomicie wydobyta polifonia - choæby w 25/11.

My¶lê, ¿e Chopin napisa³ swój Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015 
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #279 : Pa¼dziernik 06, 2015, 10:21:37 »

Dzisiaj w sesji porannej Jinhyung Park, dwójka naszych i Tiffany Poon

Park gra bardzo ³adnym d¼wiêkiem: przepiêkny nokturn cis-moll, ten magiczny nokturn, którego chcia³oby siê s³uchaæ jak najczê¶ciej.
Etiudy (10/1, 10/10) - w moim odczuciu bardzo klarowne.
I ballada g-moll. Zdecydowanie nie banglada Du¿o delikatno¶ci, uczucia.
(Pani profesor: szlachetna gra, piêkny d¼wiêk, perlista technika).

Korea gra dzi¶ jak Europa

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2015, 12:06:56 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #280 : Pa¼dziernik 06, 2015, 10:30:50 »

I okazja do porównañ - Piotr Ryszard Pawlak, 17-latek, zaczyna od ballady g-moll.
To inna ballada. Ciê¿sza, wiêcej w niej si³y. Ale mo¿e mniej magii. Chcia³oby siê trochê wiêcej uczucia.
Plus za oryginalno¶æ w wyborze nokturnu - op. 62 nr 2 - E-dur. Fajnie rozpracowany:)
Etiudy 10/2 i 10/4.
Wra¿enia: dobry, ch³odny, konkretny.
(Pani profesor: filozoficzny spokój, dystans, logika, oszczêdny w ekspresji).
Matematyk! (laureat miêdzynarodowej olimpiady)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2015, 12:10:07 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #281 : Pa¼dziernik 06, 2015, 10:53:17 »

Zuzanna Pietrzak, 18 lat. Na eliminacjach chyba te¿ by³a w czerwieni:)
Pianistka wybra³a forepian marki Yamaha (no trudno...)
Etiuda cis-moll op. 25 nr 7
Scherzo E-dur op. 54
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Etiuda a-moll op. 25 nr 11
Wybór i kolejno¶æ trochê jak wczoraj Nehring. Mam s³abo¶æ do etiudy cis-moll (to w ogóle jedna z moich ulubionych tonacji:)).
Przy okazji wyja¶nia siê nam zagadka:
@Chopin Institute: "The grandpianos are chosen generally one time, but competitors can change during the Competition, but without touching the instrument, just saying which instrument he/she would like to play"
W moim odczuciu bardzo przyzwoita gra:) Miejmy nadziejê, ¿e us³yszymy jeszcze Zuzannê.
(Pani profesor: na razie do¶æ udanie. Brak jeszcze bardziej wysublimowanych ¶rodków pianistycznych)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2015, 12:11:27 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #282 : Pa¼dziernik 06, 2015, 10:58:36 »

My¶lê, ¿e Chopin napisa³ swój Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015 

A Czarne klawisze dla Osokinsa (choæby nawet na Yamie Ha) Chichot

Naprawdê nie mogê przeboleæ faktu, ¿e Georgijs Osokins i Luigi Carroccia to yamahowcy

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #283 : Pa¼dziernik 06, 2015, 11:01:39 »

Korea gra dzi¶ jak Europa

Bo Eurazja to w sumie jeden kontynent.
Do tego z ca³± pewno¶ci± najbardziej chopinowski na Ziemi Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #284 : Pa¼dziernik 06, 2015, 11:08:32 »

Przy okazji wyja¶nia siê nam zagadka:
@Chopin Institute: "The grandpianos are chosen generally one time, but competitors can change during the Competition, but without touching the instrument, just saying which instrument he/she would like to play"

Mo¿e kto¶ skorzysta.

Osokins, mam wra¿enie, gdyby wszed³ na scenê z w³asnym syntetajzerem, te¿ zagra³by ol¶niewaj±co, wiêc co mu tam Yamaha.

Zuzanna fajnie zaszemra³a nokturn, reszta te¿ do¶æ ciekawie.
Zapisane
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers animilkowo black-for silverstar countrylife