Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - I etap  (Przeczytany 124619 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #270 : Październik 05, 2015, 21:24:28 »

Powiem szczerze, Âże owÂłosiona klata ÂŁotysza aÂż tak bardzo nie kÂłuÂła mnie w oczy SkupiaÂłam siĂŞ na tym, co wyczarowywaÂł pod palcami 
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #271 : Październik 05, 2015, 21:31:51 »

Pewnie takÂże w odniesieniu do image'u pojawiÂły siĂŞ i porĂłwnania do rĂłwnieÂż niekonwencjonalnego i  kontrowersyjnego w wyglÂądzie i pozach, ale jakÂże pianistycznie ciekawego Pogorelica:)
« Ostatnia zmiana: Październik 05, 2015, 21:33:29 wysłane przez Aleksias » Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #272 : Październik 05, 2015, 21:32:49 »

To pewnie bardzo by siĂŞ zmartwiÂł, jakby to przeczytaÂł. Szkoda bo to co miaÂło byĂŚ oryginalne(krzesÂło, rĂŞkawiczki, dekold) nie byÂło.
MĂłgÂł poprzestaĂŚ na samej muzyce.
CieszĂŞ siĂŞ z dobrej gry Piotra, dziÂś dla mnie najlepszy.
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #273 : Październik 05, 2015, 21:39:26 »

A ja kompletnie zapomnia³am, jak Osokins wygl¹da i tylko s³ucha³am. B³¹ka³ mi siê wizerunek Litwina Gintarasa Januseviciusa. No i trochê siê potem zdziwi³am, zw³aszcza, kiedy do wywiadu odzia³ d³onie w czarne skórzane rêkawiczki. Có¿, £otysz. Jeœli jurorzy szukaj¹ osobowoœci, to maj¹ z pewnoœci¹ Olofa i Georgijsa. Ja ich sobie obu niniejszym zaw³aszczam.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #274 : Październik 05, 2015, 21:47:04 »

1. Strasznie trudnej
2. Straszacej male dzieci
3. Strasznie slabej
4. Skomplikowanej w odbiorze.
5. Szybkiej
Czy mozesz zaznaczyc co wlasciwie mialas na mysli Beato.

Etiuda h-moll op. 25 nr 10 - nazywam jÂą "tÂą strasznÂą etiudÂą". BojĂŞ siĂŞ jej jak najstraszniejszego horroru. Przypomina mi wiersz Emily Dickinson:
"CzuÂłam — przez MĂłzg przechodziÂł Pogrzeb —
Minuta po minucie
Kondukt szedÂł — szedÂł — i deptaÂł we mnie
Butami zdolnoœÌ czucia —"
Przypomina mi "CiemnoœÌ" Byrona.
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #275 : Październik 05, 2015, 22:05:43 »

Czyli ogĂłlnie my kobiety jesteÂśmy bardziej Âłaskawe odnoÂśnie niewydepilowanej klaty Chichot
(OsobiÂście okropnie ÂśmieszÂą mnie wÂąsy solo - zwÂłaszcza u mÂłodych facetĂłw. Generalnie uwaÂżam, Âże naprawdĂŞ maÂło komu pasujÂą ).

Podobnie jak Beatka teÂż miaÂłam dziÂś dzieĂą etiudowy - nie tylko za sprawÂą Georgijsa Osokinsa, ale teÂż Szymona Nehringa i jego fantastycznej interpretacji Etiudy a-moll op. 25 nr 4.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #276 : Październik 05, 2015, 23:39:53 »

A etiuda cis-moll Szymona jaka byÂła piĂŞkna:)

Fakt, jeden z naprawdĂŞ niewielu panĂłw, ktĂłrzy dobrze i klasycznie wyglÂądajÂą z wÂąsami to David Suchet jako Hercules Poirot:)))
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #277 : Październik 06, 2015, 01:12:35 »

Fenomenalne etiudy Osokinsa! Szkoda tylko, Âże znĂłw Yamaha Smutny  

Nie spodziewa³em siê, ¿e tak wiele mo¿na wydobyÌ z etiudy oktawowej na Yamasze. Us³ysza³em tu ca³¹ paletê odcieni dynamicznych - kaskada oktaw zamieni³a siê w mieni¹cy siê strumieù, raz s³abszy, gdzie indziej wzmagaj¹cy siê; têtni³, pulsowa³, kipia³ ¿yciem. Ka¿dym taktem Osokins przemawia, opowiada historiê - dotyczy³o to w wiêkszoœci równie¿ wybitnie narracyjnego utworu, jakim jest ballada As-dur. By zbudowaÌ dramaturgiczne napiêcie genialnie uwypukla harmoniê i podkreœla lew¹ rêkê, zadaj¹c k³am czêstej tezie, ¿e Chopin pisa³ jedynie na praw¹.

Z wyjÂątkiem maÂłych "obiektywnych" oddaleĂą od partytury etiuda 25/10 Osokinsa idealnie wpasowaÂła siĂŞ w mojÂą wizjĂŞ tego utworu.

Etiuda 10/5, jeÂśli chodzi o interpretacjĂŞ, byÂła IMO dosÂłownie doskonaÂła. OdstĂŞpstwa od tradycyjnych niuansĂłw dynamicznych, artykulacyjnych sÂą absolutnie wpisane w moÂżliwoÂści interpretacyjne.

ÂŁotysz robi z klawiaturÂą co chce. Jego walce mogĂŞ byĂŚ zjawiskiem.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #278 : Październik 06, 2015, 01:19:59 »

SÂłucham wÂłaÂśnie Szymona Nehringa. ZupeÂłnie inna pianistyka, ale takÂże Âświetne obie (a wÂłaÂściwie trzy) etiudy    I znĂłw znakomicie wydobyta polifonia - choĂŚby w 25/11.

MyÂślĂŞ, Âże Chopin napisaÂł swĂłj Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015 
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #279 : Październik 06, 2015, 10:21:37 »

Dzisiaj w sesji porannej Jinhyung Park, dwĂłjka naszych i Tiffany Poon

Park gra bardzo Âładnym dÂźwiĂŞkiem: przepiĂŞkny nokturn cis-moll, ten magiczny nokturn, ktĂłrego chciaÂłoby siĂŞ sÂłuchaĂŚ jak najczĂŞÂściej.
Etiudy (10/1, 10/10) - w moim odczuciu bardzo klarowne.
I ballada g-moll. Zdecydowanie nie banglada DuÂżo delikatnoÂści, uczucia.
(Pani profesor: szlachetna gra, piĂŞkny dÂźwiĂŞk, perlista technika).

Korea gra dziÂś jak Europa

« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:06:56 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #280 : Październik 06, 2015, 10:30:50 »

I okazja do porĂłwnaĂą - Piotr Ryszard Pawlak, 17-latek, zaczyna od ballady g-moll.
To inna ballada. CiĂŞÂższa, wiĂŞcej w niej siÂły. Ale moÂże mniej magii. ChciaÂłoby siĂŞ trochĂŞ wiĂŞcej uczucia.
Plus za oryginalnoœÌ w wyborze nokturnu - op. 62 nr 2 - E-dur. Fajnie rozpracowany:)
Etiudy 10/2 i 10/4.
WraÂżenia: dobry, chÂłodny, konkretny.
(Pani profesor: filozoficzny spokĂłj, dystans, logika, oszczĂŞdny w ekspresji).
Matematyk! (laureat miĂŞdzynarodowej olimpiady)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:10:07 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #281 : Październik 06, 2015, 10:53:17 »

Zuzanna Pietrzak, 18 lat. Na eliminacjach chyba teÂż byÂła w czerwieni:)
Pianistka wybraÂła forepian marki Yamaha (no trudno...)
Etiuda cis-moll op. 25 nr 7
Scherzo E-dur op. 54
Etiuda h-moll op. 25 nr 10
Etiuda a-moll op. 25 nr 11
Wybór i kolejnoœÌ trochê jak wczoraj Nehring. Mam s³aboœÌ do etiudy cis-moll (to w ogóle jedna z moich ulubionych tonacji:)).
Przy okazji wyjaÂśnia siĂŞ nam zagadka:
@Chopin Institute: "The grandpianos are chosen generally one time, but competitors can change during the Competition, but without touching the instrument, just saying which instrument he/she would like to play"
W moim odczuciu bardzo przyzwoita gra:) Miejmy nadziejĂŞ, Âże usÂłyszymy jeszcze ZuzannĂŞ.
(Pani profesor: na razie doœÌ udanie. Brak jeszcze bardziej wysublimowanych œrodków pianistycznych)
« Ostatnia zmiana: Październik 06, 2015, 12:11:27 wysłane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #282 : Październik 06, 2015, 10:58:36 »

MyÂślĂŞ, Âże Chopin napisaÂł swĂłj Zimowy Wiatr z przeznaczeniem na Steinway rok produkcji 2015 

A Czarne klawisze dla Osokinsa (choĂŚby nawet na Yamie Ha) Chichot

NaprawdĂŞ nie mogĂŞ przeboleĂŚ faktu, Âże Georgijs Osokins i Luigi Carroccia to yamahowcy

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #283 : Październik 06, 2015, 11:01:39 »

Korea gra dziÂś jak Europa

Bo Eurazja to w sumie jeden kontynent.
Do tego z ca³¹ pewnoœci¹ najbardziej chopinowski na Ziemi Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #284 : Październik 06, 2015, 11:08:32 »

Przy okazji wyjaÂśnia siĂŞ nam zagadka:
@Chopin Institute: "The grandpianos are chosen generally one time, but competitors can change during the Competition, but without touching the instrument, just saying which instrument he/she would like to play"

MoÂże ktoÂś skorzysta.

Osokins, mam wraÂżenie, gdyby wszedÂł na scenĂŞ z wÂłasnym syntetajzerem, teÂż zagraÂłby olÂśniewajÂąco, wiĂŞc co mu tam Yamaha.

Zuzanna fajnie zaszemra³a nokturn, reszta te¿ doœÌ ciekawie.
Zapisane
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 31   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife twistedgamers kalinowatyper neder-live thepunisher