Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 35   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - II etap  (Przeczytany 132732 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Pa¼dziernik 09, 2015, 21:33:51 »

A jutro te¿ jest dzieñ, i to znowu dzieñ przepe³niony Chopinem. I trzech naszych: Krupiñski, Ksi±¿ek, Miko³ajczyk. I wielu innych:)
Trzeba siê przespaæ i zebraæ si³y.
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Pa¼dziernik 09, 2015, 21:57:47 »

Przepraszam - wiem, ¿e oberwê po ³epetynie - nie kupi³am Olofa. Nie zrozumia³am "co autor mia³ na my¶li". Na ogól nie mam problemów, ¿eby rozpoznaæ intencjê z jak± kto¶ gra, pisze, ¶piewa - u Hansena nie rozpozna³am. Mia³am wra¿enie, jakby nie do koñca by³ przygotowany i na gor±co improwizowa³. Wywiad z nim  trochê t± moj± tezê ex promptu uzasadni³. Mówi³, ¿e utwory, które gra³ s± dla niego stosunkowo nowe, niedawno je gra. By³ w jego grze jaki¶ chaos, który mi przeszkadza³.  Brak³o mi czego¶ - nie wiem jak to nazwaæ - w tañcu mówi siê, ¿e kto¶ nie posiada kontynuacji ruchu i u Olofa w³a¶nie takiej kontynuacji ... mo¿e frazy, mo¿e my¶li, mo¿e planu brakowa³o. Przes³ucham go jeszcze raz, bo byæ moje odczucia s± w jakim¶ stopniu efektem rozproszenia - akurat tworzy³am rybê po grecku (rodzina stanowczo ¿±da kulinariów w zamian za zmonopolizowanie wszystkich odbiorników w domu dla celów konkursowych ).  Inna rzecz, ¿e nie by³ tak¿e wcze¶niej w gronie moich faworytów.

Chi CHo Han fajnie u¶miecha³ siê do walców - niestety tak¿e do walca a-moll, którego wykonanie niezbyt mi siê podoba³o. Melancholia gdzie¶ siê podzia³a. Na balladzie chyba siê rozgrywa³. Polonez bez "ciarów".

Król Julian - weso³y ch³opak, którego uwa¿a³am za kobietê. Tak siê zreszt± ubiera. Program bardzo zró¿nicowany i ciekawy. Niez³y aparat wykonawczy ale gdzie¶ siê strasznie spieszy³. Nawet odstêpy pomiêdzy utworami by³y nieznaczne - jakby siê ba³, ¿e jak natychmiast nie zagra, to mu zabior± sto³ek. Ko³ysanka - jak Janusz napisa³ - nie uko³ysa³a, choæ by³o miejsce, w którym mu siê fajnie elfy ¶mia³y. Poloneza wsadzi³ do pendolino. Chyba najlepiej scherzo. Pos³ucham jeszcze raz, bo wydaje mi siê, ¿e to ch³opak z potencja³em. Tym bardziej, ¿e nie s³ysza³am go w I etapie.

Alosza - dalej na niego nie stawiam, choæ gra lepiej ni¿ piêæ lat temu.

Koreanka - gra³a z jakim¶ swoim planem. To czego mi brakowa³o to tego, by pozwoli³a wybrzmieæ niektórym d¼wiêkom.

Z dzisiejszego dnia Seong-Jin Cho,  Luigi Carroccia, Galina Chistiakova. Resztê przes³ucham noch einmall.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Pa¼dziernik 09, 2015, 23:17:19 »

Przepraszam - wiem, ¿e oberwê po ³epetynie - nie kupi³am Olofa.
Elu, chyba nie ma za co przepraszaæ. To chyba bardzo indywidualna sprawa, kto siê nam bardziej czy mniej spodoba. I Olof te¿ bardzo jest "indywidualny". Nawiasem mówi±c, Dwójka te¿ go nie kupi³a.
Mnie siê chyba poranna sesja bardziej zapad³a w serce, bo te¿ by³am ¶wie¿a i wypoczêta. Wiêc bardzo podoba³ mi siê Piotr, jeszcze bardziej Luigi, a najbardziej Seong-Jin. I w ogóle z ca³ego dnia - Seong-Jin.

A sesji wieczornej s³ucha³am nie od pocz±tku, potem w tle, i bardzo przyjemnie i koj±co z tego t³a dociera³ do mnie Zhi, potem Su Yeon. Ale te¿ odnios³am przy tym wra¿enie, ¿e gdzie¶ siê spieszyli, oboje. Scherzo Juliana podoba³o siê w Dwójce. Su ods³ucha³abym I etap, bo s³ucha³am prawie wszystkich, którzy przeszli, a ona mi siê jako¶ uchowa³a. Chcia³abym te¿ pos³uchaæ walców ChiChotka:).

Generalnie my¶lê, ¿e my sobie tego wszystkiego jeszcze pos³uchamy, i to nieraz. Przecie¿ pamiêtam, jak d³ugo jeszcze by³o intensywnie eksploatowane konkursowe archiwum, zanim wreszcie czas i nat³ok nowych muzycznych wydarzeñ nas od niego oderwa³ - ale te¿ i my znali¶my repertuar niektórych wykonawców niemal na pamiêæ

rodzina stanowczo ¿±da kulinariów w zamian za zmonopolizowanie wszystkich odbiorników w domu dla celów konkursowych .
Chichot
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 09, 2015, 23:34:58 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #93 : Pa¼dziernik 10, 2015, 08:44:08 »

We mnie skumulowa³ siê jaki¶ krytycyzm. Kto¶ gra w jednym momencie cudownie, ¿eby za chwilê odegraæ fragment zupe³nie niezrozumiale: a to zbyt szybko, a to za g³o¶no, a to bez wra¿liwo¶ci w u¿ywaniu peda³u podtrzymuj±cego.
Efektem tego sta³o siê postrzeganie przeze mnie wykonañ dzie³ jako oszustwo w budowaniu napiêcia, w prze¿ywaniu muzyki (nie potrzebujê aktorów).

Rozumiem, ¿e w ka¿dym utworze Chopina mo¿emy znale¼æ wiele miejsc kulminacyjnych, ale nie rozumiem dlaczego wszystkie z nich mia³yby polegaæ na g³o¶niejszym odegraniu frazy. To pianista powinien wybraæ sobie najwa¿niejsze punkty kulminacyjne i wokó³ nich celebrowaæ ich nadej¶cie.

Piani¶ci zbyt ma³o po¶wiêcaj± siê wydobywaniu brzmieñ i kontrastów miêdzy nimi. Jednak we wczorajszym dniu najbli¿szy do osi±gniêcia tego by³ Chorwat i dlatego w³a¶nie jego widzê w kolejnym etapie. Jednak i on nie wyzby³ siê b³êdów, które nakre¶li³em wy¿ej. Przyk³ad? Polonez heroiczny brzmia³ za g³o¶no - momentami jeden wielki wrzask zlewaj±cych siê akordów. NIC Z TEGO NIE ROZUMIEM.

Gdyby ka¿dy gra³ ¶rednio o 1/3 ciszej, nie musia³by na koñcu utworu przybijaæ gwo¼dzi do fortepianu.

Mam zaleg³o¶ci (w tym prezentacjê Galiny).
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #94 : Pa¼dziernik 10, 2015, 10:37:34 »

Witam Wszystkich   
Wys³ucha³em jeszcze raz Olofa i wiem co mi w jego grze przeszkadza- nadu¿ywa peda³u i jego gra jest trochê  zamazana, ma³o selektywna. Co wy uwa¿acie? Pomijam jego posturê przy klawiaturze  Kto teraz gra?
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #95 : Pa¼dziernik 10, 2015, 10:55:26 »

Gra Japonka Kobayashi, pamiêtam, zrobi³a na mnie spore wra¿enie w I etapie. Jak na razie gra ³adnym, wypieszczonym d¼wiêkiem.

W³a¶nie teraz, kulminacja barkaroli. Trochê forsowna, przycie¿ka. Ale¿ to trudny utwór.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2015, 10:57:13 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #96 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:04:31 »

Pyta³em o poprzednie - gra³a D. Klinton. S³ucha³em Poloneza i Walca wg mnie klasycznie, poprawnie - jest ok
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #97 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:23:29 »

Dinara Klinton nie zrobi³a na mnie wra¿enia. Owszem, poprawnie, wszystko, jak to w mojej szkole muzycznej czasem, do¶æ zgrzytaj±cym potworkiem jêzykowym okre¶lano, "ugra³a") Ale jako¶ to do mnie nie dotar³o, nie porwa³o. Sprawia³o wra¿enie ciê¿kiego, niezdolnego oderwaæ mnie od ziemi.

A Aimi s³ucha³am na jesiennym spacerze. Jej ballada porwa³a mnie w¶ród pogodnego nieba i opadaj±cych klonowych li¶ci, zawirowa³a w powodzi b³êkitu i z³ota, przepe³ni³a s³odko-gorzk± poezj± ¿ycia i przemijania. Lubiê s³uchaæ Aimi:))

I walc - o, tak:))
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2015, 11:26:26 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #98 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:24:44 »

Bardzo mi siê podoba jak kobiety graj± walce - delikatnie, zwiewnie -tak jak Aimi. Natomiast w czê¶ciach dramatycznych brakuje im mocy. Chyba ¿e jest to Chinka  
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:27:44 »

Qi Kong - i ca³iem nowy nokturn
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:28:30 »

Szkoda tych kilku nieczystych nutek w polonezie Kobayashi, te¿ chyba nie do koñca rozumie ona ten utwór mimo pewnych walorów. Za to walczyk na plus, podobnie jak koñcówka ballady - znakomita. Co by³o wcze¶niej, nie dane mi by³o wys³uchaæ. Na pewno robi± wra¿enie jej lekko¶æ w grze i wszechstronno¶æ.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2015, 11:30:53 wys³ane przez Niebieskooki » Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:28:49 »

W drugim etapie Dinara Klinton zagra³a zachowawczo, najpierw etiudy - my¶la³em, ¿e siê rozgrzewa, palce i w ogóle, ale ju¿ za du¿o ich by³o, a poza tym os³uchali¶my siê ich a¿ nadto w pierwszym etapie. My¶la³em: skoñczy etiudy, to poka¿e... i nic rewelacyjnego nie pokaza³a, okaza³o siê ¿e choæ Ukrainka to nie rozumie Chopina.
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:33:41 »

O, dok³adnie tak, Marku - nie dotar³o do serca, bo nie bardzo mia³o co dotrzeæ. Czekamy przecie¿ nie na prawid³owe wykonanie zapisu nutowego, ale na o¿ywienie ducha Chopina, przekazanie nam jak najpiêkniej, najg³êbiej jego przes³ania. Je¶li kto¶ nie czuje, nie rozumie Chopina, to "choæby posiada³ wszelk± mo¿liw± wiedzê" - to nie bêdzie to wiarygodne.
Zapisane
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:33:55 »

Aimi Kobayashi gra muzykê Chopina rewelacyjnie. Okre¶li³em j± pieronica, bo tak potrafiæ graæ i rozumieæ muzykê Chopina bêd±c z Japonii. I ten dobór utworów taki, ¿e ten recital mnie mocno wzruszy³.
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Pa¼dziernik 10, 2015, 11:39:18 »

Qi ma bardzo ciekawy program

Nocturne in F major Op. 15 No. 1
Fantasy in F minor Op. 49
Berceuse D flat major Op. 57
Waltz in F major Op. 34 No. 3
Andante Spianato and Grande Polonaise Brillante in E flat major Op. 22

Chyba drugi dopiero gra Berceuse. Nokturn, fantazja, ko³ysanka - romantyczna dusza:))
Wszystko w piêknej harmonii - repertuar, wykonawca i fortepian
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2015, 11:41:54 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 35   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

paktprzyjazni twistedgamers thepunisher animilkowo countrylife