Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - II etap  (Przeczytany 133014 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #330 : Pa¼dziernik 12, 2015, 12:58:29 »

Juz na odchodnym, zatrzymal mnie walc Wiercinskiego.
Kapitalnie po prostu. Trzymam kciuki i ide. Po walcu oczywiscie.
Spoznie sie to ....

Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #331 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:05:15 »

Andrzej Wierciñski - ca³o¶æ jako¶ obok mnie, przykro mi. Nieuwa¿nie s³ucha³am i czêsto mia³am dyskomfort, ci±gle za g³o¶no, do tego kilka razy trochê kulawo. Nawet nie chce mi siê s³uchaæ powtórki.
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #332 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:09:19 »

No proszê jak nam "roztañczy³" siê Andrzej - piêkne Walce...Szkoda, ¿e wybra³ tego najbardziej oklepanego Poloneza...
P. As-dur najbardziej podoba³ mi siê w wykonaniu Seonga po sonacie - gdy wybrzmia³ patriotycznie z patosem, bohatersko...a ju¿ tak nieco oderwany z ca³o¶ci to inna bajka...Co do Andrzeja jest dobrze i mam nadziejê, ¿e pos³uchamy go w III rundzie oprócz Ksi±¿ka i Miko³ajczyka
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #333 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:13:13 »

Wspania³y polonez, fragmentami rewelacyjny - wsluchajcie siê w jego puls i narracjê!

Niew±tpliwie Andrzej ma ten Chopinowski feeling. Musi przej¶æ do III etapu.
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #334 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:22:30 »

Zi Xu - no, nein, nicht, keine. Silence please.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #335 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:25:47 »

Asia, gdzie¶ jest?

Gra ostatni przedpo³udniowy uczestnik.
ZI XU (China)

Prelude in C sharp minor Op. 45
Polonaise in F sharp minor Op. 44
Waltz in A flat major Op. 42
Polonaise-fantasy in A flat major Op. 61

Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #336 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:28:14 »

Jak ci Chiñczycy graj± w tym roku Chopina Szok. Czasami tego ponosi w Polonezie -tylko nie bardzo ich jeszcze rozró¿niam ;)bo maj± podobne krótkie nazwiska Pewnie inaczej gdybym mia³ relacjê w tv...Beatko czy nie boli g³owa? Bo co¶ cierpisz przy forte...
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #337 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:37:09 »

Najbardziej irytuje mnie teraz brzmienie Yamahy. Kto¶ z obecnych na sali mo¿e rozwik³aæ zagadkê, czy to wina transmisji, czy faktycznie Chinczyk poprzez forsown± grê wydobywa z fortepianu nieprzyjemny, metaliczny d¼wiêk?

Beata, przes³uchaj Antka na spokojnie, za parê godzin. Gwarantujê, bêd± miejsca, którym nie odmowisz swojego zachwytu Jego forte - fortissimo jest wiêcej ni¿ zno¶ne!
Zapisane

Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #338 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:45:17 »

ZI XU musi graæ dobrze Chopina - skoro studiuje u TAKICH PEDAGOGÓW w Bydgoszczy...
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #339 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:48:12 »

No, mo¿e faktycznie mam chwilow± nadwra¿liwo¶æ na g³o¶ne d¼wiêki, ale piêkno, w moim rozumieniu, raczej wy³awiam bez wahania. Czasem zmieniam zdanie, je¶li Bartus poka¿e palcem, o tu, i wyt³umaczy, dlaczego. Teraz, na przyk³ad, Chiñczyk Zi Xu zagra³ cud piêkno¶ci, idealnie. Nie przeczê i zachwycam siê.

Antka (? czyli kogo?) pos³ucham, pewnie chodzi o Andrzeja. Za chwilê.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #340 : Pa¼dziernik 12, 2015, 13:49:56 »

Zachwyca³am siê przy piano, przy forte ju¿ znowu szar¿uje ponad moj± wytrzyma³o¶æ. Koniec Zi Xu, na sali okrzyk BRAWO. Niespe³na 21 lat.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #341 : Pa¼dziernik 12, 2015, 14:06:59 »

Moje wskazanie: scherzo i polonez; w tych utworach Wiercinski absolutnie do przes³uchania. Kulminacje robi³y wra¿enie, pocz±tek cis-molla demoniczny i posêpny, w znakomitym tempie, pierwsze przeprowadzenie kody niemal idealne. Dramat otwieraj±cy dzie³o wraca ze zdwojon± si³±, staje siê w³asnym crescendem. Wybitna integralno¶æ - mimo heterogennosci materia³u; ¶rodkowy chora³ otoczony fioriturami nie stanowi³ odrêbnej kompozycji - co niektórym siê zdarza, furie uspokoi³y siê, na chwilê.

Polonez wybitnie charakterystyczny, czas pod pe³n± kontrol±, dziêki ciekawej peda³owej artykulacji pe³en barw, pozbawiony tej heroicznej monotonii. Konie rwa³y siê na przód, zamiast pendolino, w trio, w koñcu szar¿a husarii.

Szkoda mi tylko tej przycie¿kiej ballady, do ponownego zanalizowania.
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #342 : Pa¼dziernik 12, 2015, 14:11:09 »

Archiwalny wpis z forum tvp z 19 pa¼dziernika 2010:

"Trifonov to w jaki¶ niezrozumia³y i niewyt³umaczalny sposób MÓJ CZ£OWIEK, od pierwszego momentu, jeszcze kiedy wchodzi³ na salê podczas 1 etapu. Co prawda wszyscy Rosjanie mieli u mnie du¿y plus z za³o¿enia, ale Daniil szczególnie. Podczas jego wystêpu w 3 etapie zaliczy³am inny wymiar. A wczorajszy Trifonov, graj±cy koncert w finale poderwa³ mnie do góry w jakie¶ bezkresne przestrzenie, dok³adniej, unios³a mnie muzyka Chopina w wykonaniu Trifonova. Nigdy wcze¶niej nic mnie tak nie porywa³o, oprócz Mozarta i Rachmaninowa. Przeszed³ próbê, nadal wytrwale na niego stawiam, teraz w konkursie i pó¼niej."

Tak mówi³am, my¶la³am i pisa³am 5 lat temu. Teraz zbli¿one odczucia ogarniaj± mnie JEDYNIE przy nazwisku Olof Hansen.

Mam nadziejê, ¿e myli siê profesor Dy¿ewski, ¿e myli siê redaktor Rozlach, ¿e myli siê Mozart ( i wygram kawê, tê, o któr± siê w koñcu nie za³o¿yli¶my ) i ¿e jurorzy nie opr± siê pokusie us³yszenia sonaty w wykonaniu Hansena.
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #343 : Pa¼dziernik 12, 2015, 14:21:04 »

Niewiele uda³o mi siê wys³uchaæ. Praca z lud¼mi niesie ryzyko spotkania egzemplarzy, oglêdnie mówi±c, trudnych. Dzi¶ – mo¿e z uwagi na pogodê – dzieñ obfitowa³ w postaci agresywne, przekonane o istnieniu ogólno¶wiatowego spisku, którego s± celem.  Co? Wrr.. Ods³ucham sobie wiêc to, czego nie s³ysza³am. Chiñczyka wy³owi³am na etapie nokturnów. Pozorna sprzeczno¶æ nastroju nokturnów, bo w moll i dur, a jednak ¿adnej polemiki. Chyba nie s³ysza³am obu tych nokturnów w jednym recitalu, zagranych zgodnie z numeracj± i – niespodzianka – drugi jest kontynuacj± narracji, zaczêtej w pierwszym. S± ró¿ne a w jaki¶ ich atmosfera przenika siê i ³±czy. Chiñczyk zagra³ je ciep³o i z wyrazem. Nasz Andrzej trochê zdenerwowany. Ballada chyba nie do koñca udana. Z tego, co s³ysza³am w miarê dobry polonez. Recitalu s³ucha³am w porwanych fragmentach – mo¿e akurat w tych mniej udanych. Zu Xi podoba³ mi siê  - my¶lê, ¿e idzie dalej. Piêkne preludium. Piêkne. Jak wymalowane przez Moneta, z impresjonistycznym rozmyciem konturu a przecie¿ nie ma w±tpliwo¶ci, ¿e ten kontur istnieje i tylko gra ¶wiat³a gubi nam jego ostro¶æ. Polonez Fantazja – rzeczywi¶cie fantazja ze snów.   
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #344 : Pa¼dziernik 12, 2015, 14:51:22 »

Piêkne preludium. Piêkne. Jak wymalowane przez Moneta, z impresjonistycznym rozmyciem konturu a przecie¿ nie ma w±tpliwo¶ci, ¿e ten kontur istnieje i tylko gra ¶wiat³a gubi nam jego ostro¶æ.

Zawsze, kiedy s³ucham preludium cis-moll mam te impresjonistyczne skojarzenia. Uwielbiam muzykê fortepianow± Ravela i Debussy'ego, ale za pierwszy manifest tej estetyki uwa¿am w³a¶nie to Chopinowskie arcydzie³o - odpowiednik Impresji... Moneta z paryskiego Marmottan.

Xu mnie nie zachwyci³, choæ s³ucha³em go z du¿ym zainteresowaniem. Brakowa³o mi potoczystej naturalno¶ci we frazie, odbiera³em jego grê w kategoriach pewnego przerysowania, zw³aszcza w obu skrajnych stopniach dynamiki. Trochê wybrzydzam, mimo, ¿e jest pianist± wy¶mienitym, z technik± z najwy¿szej pó³ki i bardzo charakternym (oba polonezy) - ale na naszym Konkursie niemal tylko tacy.

Zapisane

Strony: 1 ... 21 22 [23] 24 25 ... 35   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper animilkowo silverstar paktprzyjazni countrylife