Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 43   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVII Konkurs im F. Chopina 2015 - III etap  (Przeczytany 162363 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #315 : Pa¼dziernik 15, 2015, 22:26:55 »

Prawdziwa m±dro¶æ niechaj was pogodzi [/i]

Exactement!

Wiecie, ja przyw³aszczaj±c sobie fragment komentarza Patricka i cytuj±c jednocze¶nie do¶æ hardcorowo brzmi±cy (w kontek¶cie dzisiejszego dnia ) cytat z Wieszcza celowo uciê³am nazwiska, aby nic nie wynika³o bezpo¶rednio z drugiego.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #316 : Pa¼dziernik 15, 2015, 22:41:27 »

Lu -  wdziêczny ch³opak. Niektóre preludia zjawiskowa,  ale ju¿ jako cykl to chyba nie. Niemniej ch³opak ma wielki potencja³. Czy powinien byæ w finale? Porozwa¿am to sobie.
Szymon odkry³ mi nowe smaczki etiud. Niektórych. Bo czê¶æ wypad³a gorzej. Troszkê b³êdów? Tak mi siê wydawa³o. Mazureczki palce lizaæ. Czê¶æ ¿onaty mi uciek³a. My¶lê ¿e je¶li nie fina³ to mo¿e nagroda za mazurki. Choæ i Krzy¶ móg³by pretendowaæ.
Znów przeproszê - nie jestem  Osokisowcem. Doceniam jego sprawno¶æ manualn±.  We fragmentach ok. Ale nie potrafiê znale¼æ idei w jego pomys³ach na Fryderyka. Gra tak, jakby zaczyna³ z jak±¶ my¶l± a potem nagle w którym¶ momencie frazy jakby nawiedzaj± go refleksja - e... do bani ten mój pomys³,  próbujê czego¶ innego. I fraza siê roz³azi. To trochê tak jakby wyæwiczy³ technicznie utwór ale w jego przekazie zdawa³ siê za ka¿dym razem  na ¿ywio³. Pe³ny spontan. Chyba jednak nie poparty g³êbsz± analiz± nie tylko przes³ania kompozytora, lecz tak¿e tego co sam chcia³by przekazaæ. Tak to widzê na gor±co. Mo¿e muszê go znów pos³uchaæ. Inna rzecz, ¿e jako¶ od pocz±tku nie by³ "mój".

Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #317 : Pa¼dziernik 15, 2015, 22:46:34 »

Ws³ucha³em siê w grê Kate Liu - balladê f wykona³a genialnie. Jaka polifonia przy powrocie tematu wpad³em w zachwyt. Do tej pory moim zdecydowanym faworytem konkursu by³ Seong ale i Kate gra fantastycznie, no i nasz Krzysztof - chyba o kolejno¶ci zdecyduje wykonanie koncertu...na razie bo pozostaje jeszcze 7 kandydatów do fina³u.
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #318 : Pa¼dziernik 15, 2015, 22:46:39 »

Oczywi¶cie uciek³a mi czê¶æ sonaty a nie ¿onaty. S³ownik w telefonie to miejsce,  do którego wyemigrowa³y chochliki i licha, drzewiej siedz±ce pod strzech±.  
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #319 : Pa¼dziernik 16, 2015, 00:41:55 »

Nie mozna grac Chopina jak Bacha, czy Mozarta.
Nie ta logika utworu. Z tym materialem trzeba cos zrobic.
Rozruszac agogike, dynamike.
Rozche³staæ te sentymentalne frazy.

Bart, jeste¶ zatem Osokinsowcem. Ca³a jego magia polega na tym, ¿e on to robi - bez przerwy 

Przes³ucha³em Grzegorza raz jeszcze, tym razem z nagrania radiowego. I ba, zalajkowa³em go na fejsie.

Bardzo bym chcia³, aby dosta³ siê do fina³u.

Nie mogê zaprzeczyæ, ¿e etap III wypad³ mu najgorzej ze wszystkich. Pierwszy zupe³nie nie by³ kontrowersyjny, w drugim równie¿ stylistycznych offtopiców by³o stosunkowo niewiele. Natomiast w sonacie czy walcach zdarza³o mu siê rwanie frazy czy zbytnia koncentracja nad pojedynczym d¼wiêkiem. Nieraz brzmienie wydawa³o siê zbyt ostre, szorstkie, nieadekwatne - np. do wiruj±cego rytmu tañca.

Najpowa¿niejszy zarzut - odstêpstwa od tekstu. Otó¿ dodanych nut nie wys³ysza³em, artykulacja z partytury zmieniona by³a miejscami, gdzie indziej jego gra by³a po prostu nieortodoksyjna - pamiêtajmy, ¿e to pewna tradycja wykonawcza narzuci³a nam Chopinowsk± stylistykê. Bezcenne s± te fragmenty sonaty - choæby w cz. I czy II - które Osokins niejako wydoby³. Berceuse jest brzmieniowym cackiem. Gra³ zgodnie z ekspresj± kreowan± tu i teraz - a artysta ma nam dostarczaæ emocje inspirowane chwil±, nie za¶ byæ wiê¼niem ³uków i staccat.

Dopu¶cimy go do fina³u, za 5 lat Konkurs opanuje gwardia osokinsopodobnych? Bzdura, nieliczni dysponuj± tak niesamowit± technik±, tak magiczn± pedalizacj± i kreatywno¶ci±. Fina³ bez niego bêdzie jak konkurs z roku 1980 bez Pogorelicha. A przecie¿ dobrze wiemy, ¿e dzi¶ Chorwat nie tylko by siê do niego zakwalifikowa³, ale zaj±³by pewnie jedno z czo³owych miejsc.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 16, 2015, 00:44:28 wys³ane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #320 : Pa¼dziernik 16, 2015, 08:01:21 »

Pat.

"Osokinowcem"?, to za duze slowo.
Encyklopedii jeszcze nie opanowal.
Przyczepiam sie do samego wykonawstwa a nie zamyslu.
Bylo niechlujnie.
Bylo wychlapane i nieczysto.
Mialem wrazenie, ze gra inny czlowiek.
Etap 1 i 2 Osokinsa, owszem, bardzo dobry. Etap 3 przecietny.
O kontrowersji nie ma mowy.
Pozostal brzydki dzwiek i balaganiarska artykulacja.

Oczywiscie, rutynowo, mamy nowego bohatera i "stado" postawi mu pomnik.
Kobiety beda mialy swojego amanta, a mezczyzni, buntownika.
Chociaz jestem czlowiekiem stadnym, w tym wypadku odejde na bok.
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #321 : Pa¼dziernik 16, 2015, 09:31:28 »


Berceuse [/i]jest brzmieniowym cackiem.

 Fina³ bez niego bêdzie jak konkurs z roku 1980 bez Pogorelicha. A przecie¿ dobrze wiemy, ¿e dzi¶ Chorwat nie tylko by siê do niego zakwalifikowa³, ale zaj±³by pewnie jedno z czo³owych miejsc.

Zgadzam siê co do Berceuse. S³ucha³am sobie Osokisa dzi¶ po drodze do pracy. Rzeczywi¶cie pere³ka.
Ekspresja tu i teraz? Zgadza siê, pod warunkiem, ¿e wiem co chcê przekazaæ. A - wrócê do swego - ca³y czas mam wra¿enie, ¿e on nie wie. Tak jakby mu chodzi³o tylko o to, ¿eby pobawiæ siê zapisem nutowym i zobaczyæ co z tego wyjdzie. Improwizacja dla samej improwizacji? Chyba nie o to chodzi. To trochê jak z ciastem. Jak poimprowizujesz i zmienisz proporcje, to z pysznego dro¿d¿owca wychodzi albo twarda bu³a, albo zakalec.

Co do wygranej Pogorelicha te¿ siê zgadzam, lecz wydaje mi siê, ¿e wygra³by obecnie dlatego, ¿e przez te wszystkie lata zmieni³ swój sposób grania. Teraz gra zupe³nie inaczej ni¿ wtedy w 1980 roku - jakby bardziej s³ucha³ muzyki. Niektórzy mówi± - straci³ m³odzieñczy pazur. Moim zdaniem zrobi³ mu tylko staranny manicure. I teraz by wygra³. 
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #322 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:05:41 »

Ja jestem zafascynowany wczorajsz± gr± Krzysztofa i Kate. Oboje piêknie pokazali Muzykê Chopina - Krzysiu szczególnie uj±³ mnie w Mazurkach, a Kate za fascynuj±ce wydobywanie polifonii i nadzwyczajne barwy w piano...zdecydowanie zas³u¿yli n a miejsce w finale. Co do Osokinsa to g³ównie chcia³ pokazaæ Siebie a nie muzykê Mistrza i dlatego nie bêdê zdziwiony jak nie przepuszcz± go do fina³u... Spoko
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 16, 2015, 11:10:13 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #323 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:21:45 »

Hamelin rozpocz±³ tak samo jak K. Ksi±¿ek od Preludia cis, ale nie zagra³ go z tak± lekko¶ci± i uniesieniem. Kanadyjczyk u¿ywa mocniejszego brzmienia, ciemniejszej barwy...zobaczymy jak to bêdzie z Mazurkami
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #324 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:21:55 »

pos³ucha³em dok³adnie Krzysztofa raz jeszcze
pomimo naprawdê du¿ej ilo¶ci "omskniêæ" powinien byæ w finale
co¶ jest w Jego grze
(a jak wychodzi³ graæ to siê o ma³o nie przewróci³, potkn±³ siê o jakie¶ kable)
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #325 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:26:09 »

w moim odczuciu bior±c pod uwagê "ca³okszta³t"
to co przed KCH
I i II etap
Jego (Czarlsa) predyspozycje i potencja³

w³a¶nie gra kandydat do zwyciêstwa w tegorocznym KCH

a gra (subiektywnie) naprawdê dobrze
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #326 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:27:53 »

Podoba³a mi siê tak¿e wypowied¼ Krzysztofa : jest tu po to aby daæ ludziom rado¶æ, przekazaæ piêkno muzyki Chopina...i mniej siê przejmuje  ocen± jury, samym konkursem (traktowanych przez innych jak "zawody sportowe"   )
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #327 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:29:54 »

zapamiętałem taką wypowiedź o jego warsztacie pianistycznym"

"ten człowiek (Czarls) nie ma już żadnych problemów technicznych
teraz 100% energii wkłada w kreacje"

jeśli tak jest,to tylko się wsłuchiwać i cieszyć Jego grą
(a ja się muszę jej nauczyć, pokazuje mi inne oblicze Chopina)
Zapisane
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #328 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:38:00 »

Dramatyczne te Mazurki Hamelina - chyba jednak wolê te delikatniejsze bardziej "sielskie" Krzysia i Kate...
Ale zgodzê siê, ¿e Charls jest mistrzem nastroju, magiem fortepianu...czekam na sonatê Spoko
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #329 : Pa¼dziernik 16, 2015, 10:40:30 »

czy który¶ z uczestników zagra³ bez pomy³ek? chyba nie, w warunkach konkursowych to jest chyba niemo¿liwe
Czarls w Nokturnie te¿ trochê daje - co i tak nie psuje ogólnego pozytywnego wra¿enia
Zapisane
Strony: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 43   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife animilkowo twistedgamers kalinowatyper mini-land