Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Pianistyczny im. A. Rubinsteina Tel Aviv 25.04 -11.05.2017  (Przeczytany 28764 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : Maj 08, 2017, 22:58:21 »

Ja nie zd±¿y³am pos³uchaæ wszystkiego, ale drugi etap moim zdaniem by³ zjawiskowy. I jak pisa³am wcze¶niej, doceni³o to "young jury", kwalifikuj±c go do grona "alternatywnych finalistów" i przyznaj±c mu nagrodê specjaln±. Zreszt± spodziewa³am siê, ¿e Eric mnie zachwyci, ale cieszê siê, ¿e to dotyczy³o szerszego grona s³uchaczy

« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 23:05:21 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #31 : Maj 08, 2017, 23:04:28 »

Skoro tak - tym bardziej nie rozumiem... Smutny
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Maj 08, 2017, 23:09:10 »

Tu mo¿na wys³uchaæ obu werdyktów - i co zabawne, wyczytuj±cy werdykt tego "m³odego jury" przy nazwisku Erica dodaje "of course"  Chichot Najwyra¼niej nie zmie¶ci³ siê w¶ród protegowanych "starego jury" Niezdecydowany  Albo w³a¶nie, jak te¿ przypuszcza³am, jest zbyt subtelny, kameralny i nastrojowy, aby dobrze rokowa³ jako efektowny laureat-wirtuoz t³uk±cy 100 koncertów rocznie w wielkich salach...
https://www.youtube.com/watch?v=ZKLpSU-AxG8
« Ostatnia zmiana: Maj 08, 2017, 23:35:04 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #33 : Maj 08, 2017, 23:24:12 »

My¶lê, ¿e bêdzie to uczestnik nastêpnego Konkursu Chopinowskiego. Zupe³nie nie podoba mi siê jego pedalizacja, maniera gwa³townego zrywania akordu (martellato ), poza tym gra zbyt mocno osadzonym d¼wiêkiem (przecie¿ to scherzo!), ale ch³opak ma dopiero 18 lat i za 3 lata by³by zapewne jednym z ciekawszych konkursowiczów.

https://www.youtube.com/watch?v=FRA1x6xq_vo
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #34 : Maj 09, 2017, 00:18:08 »

Na pewno te¿ warto pos³uchaæ np. Sary. Ona jest z tych fortepianowych czarodziejek 
Fakt, ¿e ma ju¿ du¿e do¶wiadczenie, jest z nich najstarsza. Potrafi zbudowaæ klimat i narracjê utworu. Ile odcieni i barw maluje siê w tej sonacie!

https://www.youtube.com/watch?v=Ch4iDssZXPY

Ravel.
https://www.youtube.com/watch?v=cJl-qgnrlF8

I Bach.
https://www.youtube.com/watch?v=HN8TYyIoHqA
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 03:53:51 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #35 : Maj 09, 2017, 02:50:38 »

Natomiast czê¶æ ¶rodkowa zdaje mi siê - o ile to nie zabrzmi za ostro - nieco "wybêbniona" (to dotyczy tak¿e orkiestry).
To jednak zdecydowanie dotyczy orkiestry. Zaczê³am z kolei s³uchaæ koncertu d-moll i te¿ co¶ mi nie pasowa³o. ¦mia³am siê, ¿e bezpo¶rednio po wys³uchaniu Lipattiego produkcje wszystkich konkursowiczów bêd± brzmieæ jak profanacja, ale oczywi¶cie racja, trzeba mieæ w uszach jakie¶ wzorce, referencyjne brzmienia. Zatem siêgnê³am te¿ po oczywi¶cie referencyjne ¼ród³o - nie¶miertelnego Sir Nevilla ze ¦wiêtym Marcinem w¶ród Pól:
https://www.youtube.com/watch?v=j9vlbBYvca4
Pos³uchajmy pierwszych taktów Allegra. Od pierwszych nut wzbiera napiêcie. D¼wiêki s± wibruj±ce, d¼wiêczne, "zakrêcone", brzmi± jak pomruki zwiastuj±ce nadci±gaj±c± burzê. Czujemy niemal fizycznie rosn±c± dramaturgiê wraz z g³o¶niejszym brzmieniem, ale te¿ fraz± która rwie naprzód, i ka¿dy akcent te¿ jest jakby pchniêciem do przodu, jak puls, bicie serca muzyki, która ¿yje.
No i pos³uchajmy dla odmiany tego (minuta 14:40)
https://www.youtube.com/watch?v=xZjRmsSs0dM&t=599s
I co tu mamy? Dostojne i takie nieco obojêtne: Bum, Bum, Bum, pararam Param pampam, Bum, Bum, pararam Param pampam, ... paRaram, paRaram, paRaram.... Tak mniej wiêcej w jednej temperaturze. Pó¼niej jakby siê leciutko o¿ywiaj±, ale w kulminacyjnej chwili nadal pozostaje to uczciwe i spokojne "pi³owanie" rytmu, który przy tym ca³kowicie luzackim podej¶ciu do kwestii zaanga¿owania emocjonalnego brzmi jak taktowanie podczas dreptania w miejscu. A burzê diabli wziêli  Niezdecydowany
I tak maj± z innymi koncertami Smutny  Najwa¿niejsze, ¿eby by³o porz±dnie i równo, w koñcu my tu tylko akompaniujemy, i to nic, ¿e jeste¶my tym lekko znudzeni i my¶limy, czy wy³±czyli¶my ¿elazko, w zwi±zku z czym radosny pulsuj±cy kawa³ek jest letnim rytmicznym kawa³kiem Spoko Szczê¶liwie s± i ¿ywsze momenty, ale g³ówny oddech, ¿ycie i blask nadaj± im piani¶ci, którzy to potrafi± (Sara daje radê w 503). Pan na oboju i pani na flecie zdaj± siê mi³ym wyj±tkiem  Spoko No panowie i panie, ale przy Rachach to chyba trzeba bêdzie pod³±czyæ siê do pr±du 
« Ostatnia zmiana: Maj 09, 2017, 04:03:34 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Maj 09, 2017, 13:58:50 »

Ca³y Eric Lu z tegorocznego konkursu, li i jedynie 6 nagrañ Smutny
http://www.arims.org.il/lu-eric/

Brawa dla m³odego JURY za of course, przynajmniej tyle...
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : Maj 10, 2017, 20:14:00 »

Fina³y na ¿ywo.
https://www.youtube.com/watch?v=LelsRSSDOx4#t=2388

Dzi¶ Jaehong (teraz), Sara i Xiaoyu.
« Ostatnia zmiana: Maj 10, 2017, 20:16:16 wys³ane przez xbw » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #38 : Maj 10, 2017, 20:40:50 »

M³ody entuzjasta Chopina (J. Park) byæ mo¿e powinien wybraæ e-molla naszego Fryderyka - jego Rach mnie nie przekonuje, zbyt wiele wpadek tekstowych, rytmicznych, w zakresie zgrania siê z tutti. No ale i tak chapeau bas za podjêcie tego wyzwania w wieku kilkunastu lat

A propos: https://www.chopinfestival.pl/blank-12
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 00:45:02 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #39 : Maj 10, 2017, 20:46:17 »

Miejscami siê zupe³nie posypa³, to na pewno nerwy, ale wyczuwam potencja³  Spoko
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #40 : Maj 10, 2017, 20:51:58 »

Jeden z youtuberów na czasie konkursu kupi³ mnie tym wpisem:

"My dream is to play any piece with an orchestra, even if it's just the 18th variation of Rhapsody on a theme of paganini" 

Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #41 : Maj 10, 2017, 21:58:54 »

Liu gra Prokofieva, intryguj±ce tempa - hm, zwyczajnie zachowawcze czy podporz±dkowane nowej wizji tego koncertu?
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 00:46:11 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Maj 11, 2017, 00:39:54 »

Ju¿ na YT. Nadrabiam zaleg³o¶ci  Rubinstein by night....
https://www.youtube.com/watch?v=LelsRSSDOx4

Jaehong PARK, Sara DANESHPOUR, Xiaoyu LIU - tego ostatniego s³ucha³am najmniej. Jednak zaliczy³am ju¿ sesjê kameraln± ca³ej trójki, której nie mia³am wiele do zarzucenia Zreszt± tak jak nawrzuca³am orkiestrze, tak muszê powiedzieæ, ¿e instrumentali¶ci towarzysz±cy pianistom w kwartetach bardzo mi siê podobali i w moim odczuciu bardzo dobrze stopili siê w ca³o¶æ. I jaka przyjemno¶æ dla uszu - Schumann, Mozart i Faure. Naprawdê przyzwoicie.
https://www.youtube.com/watch?v=LzM5ML0UFCs&t=5935s

Nie jest ³atwo, pewnie te¿ nie bardzo fair, porównywaæ 17-letniego Jaehonga z 30-letni± Sar±. Za ni± ju¿ ca³y ogrom muzycznych i ¿yciowych do¶wiadczeñ. Wiêcej tego, o czym mo¿e nam opowiedzieæ, wiêcej oddechu i perspektywy. Zatem na pewno wiêcej tego wszystkiego w jej graniu. Ale fakt, rozwijaj±cy siê potencja³ i ¿ar z pewno¶ci± w nim jest. I widaæ, ¿e wycisn±³, wyrzuci³ i da³ z siebie wszystko A¿ wyrzuci³o go z krzes³a Chichot  Ekspresja porównywalna z Triffim 
Xiaoyu bardzo sympatyczny, te¿ dopiero startuj±cy do muzycznego ¿ycia, z ciekawym repertuarem. Podoba³ mi siê jego Faure. Nie s³ucha³am Beethovena. Ach, ten czas:(  No có¿, wci±gn±³ mnie ten Prok

Orkiestra pod³±czy³a siê do pr±du Spoko No nie, ¿artujê, to po prostu inna orkiestra jest I panowie ³adnie zaczêli Proka - sekcja dêta wydaje siê tu generalnie mocn± stron±. Tym razem i ¿eñski i mêski flet - te¿ jak najbardziej w porz±dku. Plus bardzo fajny folkowo-ortodoksyjny pan na perkusji:) I Steinway Chichot

Omer Meir Wellber - kolejny dyrygent, którego nie zna³am. Lubi operê, by³ asystentem Barenboima w Staatsoper Berlin i Alla Scala. I dyrygowa³ na p³ycie "Gioia" Aleksandry Kurzak.

Mi³o zauwa¿yæ, ¿e s± zagraniczni jutuberzy têskni±cy za edycjami fina³u z koncertem Chopina.
« Ostatnia zmiana: Maj 12, 2017, 00:23:02 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #43 : Maj 11, 2017, 20:51:57 »

Druga tura wielkich koncertów:

https://www.youtube.com/watch?v=sND3Sa9WKRI
Yevgeny YONTOV
Szymon NEHRING
Daniel Petrica CIOBANU
 
Jak zwykle spó¼niona, zd±¿y³am ledwie na DPC. Lepszy wczorajszy czy dzisiejszy Prok? I pytanie, czy Fazioli bardziej przekonuj±co wypada w takiej muzyce, czy Steinway. Czy nie jest zbyt delikatny?
Oczywi¶cie na pewnym poziomie wykonawstwa koncert ju¿ sam w sobie hipnotyzuje i wci±ga jak czarna dziura

DPC ma zadatki na laureata - oryginalny pomys³ na siebie, lekko ekstrawagancki, hipsterski look - to zawsze dobrze wp³ywa na rozpoznawalno¶æ artysty w dzisiejszych czasach zmasowanego ataku talentów. Daje siê lubiæ.

Mam teraz szczer± chêæ nadrobiæ czas i pos³uchaæ poprzednich wykonawców. A przynajmniej teraz Szymona. A jednak ¿al odrywaæ siê od historycznej wstawki muzycznej na czas przerwy, która, nie da siê ukryæ, przebija wszystkich dzisiejszych wykonawców Och, Arty....

Jednak trzeba wróciæ do tera¼niejszo¶ci i choæby pos³uchaæ, co Nehring pokaza³ nam w Rachmaninowie. Na szybko mo¿na ostro¿nie stwierdziæ, ¿e chyba nie by³o ¼le Szymon ma w sobie ogromne pok³ady wra¿liwo¶ci i poczucia piêkna, którymi potrafi siê dzieliæ.

A jest jeszcze Yontov, te¿ trochê mniej przeze mnie s³uchany, a dobry pianista, starszy, do¶wiadczony, podobnie jak Sara. I w jego wykonaniu jeszcze jeden Prok.
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 21:25:56 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #44 : Maj 11, 2017, 21:24:09 »

W³±czy³em na moment Yontova, jego Prokofiev czasem zbyt pow¶ci±gliwy, chcia³by siê us³yszeæ wiêcej artykulacyjnego szaleñstwa.  Momenty twardszego, bardziej perkusyjnego wej¶cia w klawiaturê wykazuj± dalek± asocjacjê do pewnej zupe³nie kosmicznej, legendarnej interpretacji niejakiego amerykañskiego pianisty - zarejestrowanej w 1949 r. z Dallas Symphony Orchestra; you know what I mean  Spoko 
« Ostatnia zmiana: Maj 11, 2017, 21:26:20 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper animilkowo countrylife paktprzyjazni silverstar