Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Seong-Jin Cho - zwyciêzca XVII Konkursu Pianistycznego im. Fryderyka Chopina  (Przeczytany 42136 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : Listopad 02, 2015, 03:30:58 »

Kto wie? S-J jak siê wydaje jest nie tylko smakoszem, ale te¿ i nie wylewa za ko³nierz. (a wygl±da tak niewinnie Spoko) Jemu raczej wiêc nie grozi³oby zamieszczenie w swoim dzienniku zapisków, jakie ponoæ uwieczni³ pewien amerykañski ¿o³nierz na wspólnej misji:

"Poniedzia³ek. Popijam trochê z Polakami. Wtorek. Chyba koniec ze mn±. Umieram. ¦roda. Powoli dochodzê do siebie... Czwartek. Polacy znowu wyci±gnêli mnie na wódkê. Pi±tek. ¯a³ujê, ¿e nie umar³em we wtorek... " Chichot

or something like that: Chichot
https://www.youtube.com/watch?v=Ku58E-1h_ys

« Ostatnia zmiana: Listopad 02, 2015, 03:55:05 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #31 : Listopad 02, 2015, 18:33:32 »

A zatem: preludia i sonata. Plus, oczywi¶cie, polonez.

http://www.empik.com/chopin-competition-winner-various-artists,p1116079362,muzyka-p
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Listopad 03, 2015, 23:20:19 »

S-J w tym wieñcz±cym Konkurs polonezie przypomnia³ mi s³ynnego "Mochnackiego"

Chcia³am sobie go przy okazji - i Wam - przypomnieæ. Chyba jeden z najbardziej plastycznych, sugestywnych obrazów maluj±cych s³owami muzykê, a zarazem oddaj±cy romantyczny, pe³en barw i burzliwych emocji klimat, niezmiernie pasuj±cy do przekazu i si³y muzyki Chopina. Choæby w³a¶nie do Wielkiego Poloneza (choæ wczytuj±c siê w tekst mo¿na by zgadywaæ, ¿e Mochnacki w 1832 roku w Metz móg³by te¿ graæ mazurki i raczej na bank - Rewolucyjn± ) Bo na pewno gra³ muzykê przyjaciela, o którym pisa³: "Jest ca³y oddany geniuszowi muzyki, którym tchnie, oddycha".
http://www.wiersze.annet.pl/w,,17528

Zdecydowanie SJ potrafi³ oddaæ esencjê tego klimatu. I kiedy rozpêdzi³ blade palce ¶wiergotem w wiolinie, i ma³y, smutny strumieñ spod rêki mu p³ynie. Raz w raz rosa po bia³ej pryska klawiaturze, i raz po raz w wiolinie kwitn± polne ró¿e. po fijo³ków woni, [...] po czyich¶ smutnych oczach, jakiej¶ bia³ej d³oni I kiedy ostrog± spi±³ melodiê, a akompaniament szaleje, krzyczy w basie, ro¶nie w straszny zamêt - I kiedy wreszcie ca³± klawiaturê owin±³ w sztandary. I wszystkie karabele jedn± uj±³ d³oni± I uderzy³ w instrument t± piekieln± broni±.

Szuka³am w sieci wiersza, w którym "jest ca³y romantyzm": naród i historia, klêska i nadzieja, mi³o¶æ i wiele innych emocji. Na co dzieñ pamiêta siê z niego wyj±tki - Kilka genialnych wersów: jak I cisza jest w wiolinie. Cisza przera¼liwa.    I oczywi¶cie: "Citoyens! Uciekaæ! Krew pachnie w tej sali!!!" Krew powstania sprzed 2 lat, na które tak chcia³ do³±czyæ Fryderyk.
http://www.wiersze.annet.pl/w,,17528

I przy okazji trafi³am na co¶ zupe³nie niespodziewanego:) W ¿yciu bym nie pomy¶la³a, ¿e do tego bit jest Chichot
https://www.youtube.com/watch?v=f7Li3RUGCkU
« Ostatnia zmiana: Luty 14, 2016, 04:08:59 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : Listopad 04, 2015, 22:15:50 »

Przy okazji - namiary na Seong-Jinowego facebooka. Dobrze mieæ pod rêk± - ci±gle zapominam, ¿eby zerkn±æ, co tam siê dzieje:) A dzieje siê;))

https://www.facebook.com/seongjin.cho/
« Ostatnia zmiana: Listopad 04, 2015, 22:17:26 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #34 : Listopad 10, 2015, 02:33:07 »

"S-J makes a great first impression in Birmingham" - entuzjastyczna recenzja koncertu z V. Aszkenazim.

https://bachtrack.com/review-ashkenazy-seong-jin-cho-philharmonia-birmingham-november-2015
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #35 : Listopad 10, 2015, 02:41:58 »

Natomiast londyñski Guardian po koncercie w Royal Festival Hall ma w±tpliwo¶ci i obok podziwu stawia zarzut: "he lost freshness".

http://www.theguardian.com/music/2015/nov/06/philharmonia-vladimir-ashkenazy-seong-jin-cho-review-royal-festival-hall-london

Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Listopad 10, 2015, 03:23:03 »

Jednak spodoba³o siê na pocz±tku, co¶ jakby przygas³o w po³owie...  Mo¿e mia³ gorszy dzieñ? To maraton; nie zawsze bêdzie w szczytowej formie. A mo¿e byæ i tak, ¿e on siê momentami trochê boi, traci pewno¶æ siebie, ucieka w bezpieczne standardy, i wtedy mniej pokazuje tej spontaniczno¶ci (vide ró¿nica: fina³ - gala).
Zobaczymy, jak poradzi sobie w styczniu w Concertgebouw. No i oczywi¶cie, w grudniu, nieco bli¿ej:)

Odnalaz³am jeszcze inn± recenzjê z RFH, w zasadzie bardzo ciep³± i pozytywn±:
http://www.classicalsource.com/db_control/db_concert_review.php?id=13232
A tym siê z kolei najbardziej w³a¶nie podoba³o Larghetto Chichot
 "Best, perhaps, was the nocturnal musing of the slow movement, raptly delivered by the pianist and nicely traced by bassoonist Ursula Leveaux, this ‘Romanze’ magically vanishing into a gleeful and graceful Finale."  Nie dogodzisz krytykom
 
 
“My greatest dream is to concertise until I die, to appear on stage even when I am an old man”. No to bêdzie mia³ do¶æ du¿o czasu na poæwiczenie kondycji i odporno¶ci

« Ostatnia zmiana: Listopad 10, 2015, 05:49:53 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #37 : Listopad 10, 2015, 14:24:13 »

Warto równie¿ zwróciæ uwagê na opinie dwóch internautów pod tekstem Andrew Clementsa z The Guardian.

What a misleading review! Obviously musical preferences are matter of taste, but there are also some objective factors, like the fact, that the orchestra and pianist were perfectly coordinated (with 1 or 2 asynchrons altogether), balanced, with great energy in the exposition, beautiful sounds of woodwinds and even horns, that are tricky in Chopin concertos. They were cooperating as if Cho was a mature artist.

Second movement of this concerto should be static and it was, with beautiful cantilena and sublimating the timbres. The third movement was full of energy, with clear showing dance elements (quite tricky, with Polish "awkward" accents), virtuosity and structure.
Cho's fresh view within the classical "frames" (limits, however you call them) are actually his BEST features. That combined with high culture of the performance, fantastic abilities in terms of controlling the sound, building long musical structures (that you seem not to notice) and great professionalism on stage, makes him an extremely interesting pianist, one of the best winners of the Chopin Competition ever (the most important piano competition in the world). And he got an enormous applause, not often seen in the Festival Hall.

I don't know what politics is behind your review, Mr Clemens, but in my opinion it is a very unprofessional one.


mirador2015 napisa³ z kolei:

[...] Regarding Mr. Cho, despite his young age, he is already a better pianist and has better prospects than some of the winners and past laureates of the recent Chopin Competitions mentioned in the review. I believe his gifts are such that he will be one of the most important pianists of the 21st century. His performance in Birmingham of Chopin's Concerto No. 1 did seem different, to some extent, to the one in the Chopin Competition, and this was probably due to the interaction with the orchestra. Nevertheless, this was beautiful and personal playing, while his encore (the Nocturne in C minor, op. 48) was truly exquisite.


W dope³nieniu - entuzjazm katowickiej Wyborczej po koncercie Cho w siedzibie NOSPR.

W NOSPR laureat zasiad³ przy najwspanialszym z nale¿±cych do orkiestry fortepianów, Steinway'u kupionym tu¿ przed otwarciem zesz³orocznego sezonu. Po pierwszej próbie muzycy NOSPR mówili, ¿e m³ody Koreañczyk zadziwi³ ich swoimi umiejêtno¶ciami. A przecie¿ niejedno ju¿ s³yszeli.

Ca³y tekst: http://katowice.wyborcza.pl/katowice/1,35018,19118292,nospr-seon-jin-cho-laureat-konkursu-chopinowskiego-podbil.html#ixzz3r5fgQAiH
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #38 : Listopad 11, 2015, 16:15:59 »

Recenzja paryskiego recitalu S-J'a (Salle Gaveau):

http://www.diapasonmag.fr/actualites/critiques/le-vainqueur-du-concours-chopin-donne-son-premier-recital-a-paris
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : Listopad 11, 2015, 19:31:07 »

"Bilety na  pierwszy paryski recital Seong-Jina Cho z Korei Po³udniowej zosta³y wyprzedane na fali popularno¶ci po zdobyciu przez niego pierwszej nagrody na XVII Konkursie Chopinowskim. W¶ród licznie zgromadzonej publiczno¶ci  da³o siê zauwa¿yæ obecno¶æ pianisty  Jeana-Philippe'a Collarda, który niedawno wyda³ piêkn± p³ytê z repertuarem zbli¿onym do tego koncertu, oraz Michela Béroffa, który by³ profesorem m³odego wirtuoza w paryskim Konserwatorium.

Podczas recitalu, z³o¿onego zgodnie z zapowiedziami wy³±cznie z dzie³ Chopina, laureat wykaza³, ¿e zas³uguje w ca³ej pe³ni na s³awê, jak±  przynios³a mu ¶wie¿o otrzymana nagroda. Jego gra wyró¿nia siê du¿± palet± niuansów (Nokturn c-mol op. 48 n° 1 rozpocz±³ siê niezm±conym spokojem, po czym wybuchn±³ ogniem), wyra¼nym, lecz zawsze trafnym rubatem (do¶æ wspomnieæ na przyk³ad entuzjastyczne przyspieszenia w arabeskach Scherza n° 2), bogactwem kolorów (w szczególno¶ci  w podej¶ciu do ka¿dej ekspozycji tematu Marsza ¯a³obnego wydobywaj±cym ró¿ne odcienie smutku) oraz wielk± p³ynno¶ci± frazowania (pozwalaj±c± na perfekcyjne wyga¶niêcie tajemniczego fina³u Sonaty n° 2).

Po przerwie Preludia op. 28 pozwoli³y Seong-Jinowi Cho potwierdziæ  zakres jego talentu. Wykonuj±c ca³y zbiór w szybkim tempie, postara³ siê uwydatniæ spójno¶æ cyklu, jednocze¶nie nadaj±c ka¿dej czê¶ci jej w³asn± to¿samo¶æ: melodia preludium n° 3 unosi³a siê ponad pyszn± magm± d¼wiêków, punkt kulminacyjny preludium n° 4  zapowiadany by³ potê¿n± rytmiczn± feeri±, krystaliczne descentes preludium n° 10 brzmia³y bardziej tajemniczo ni¿ kiedykolwiek, motoryka preludium  n° 12 odznacza³a siê  stanowczo¶ci±, pozbawion± jednak surowo¶ci, l'ébouriffant (rozwichrzone??) preludium n° 16 da³o okazjê do niezwyk³ego pokazu wirtuozerii, a opalizacje preludium n° 23 ¶wieci³y wytwornym blaskiem. Trzy bisy (Polonez Heroiczny, Nokturn cis-moll op. posthumus oraz Campanella Liszt/Paganini) doprowadzi³y do dobrze zas³u¿onej owacji na stoj±co." Chichot
« Ostatnia zmiana: Listopad 11, 2015, 22:50:03 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #40 : Listopad 12, 2015, 00:19:36 »

No tak, poniek±d mo¿na siê by³o tego spodziewaæ ¦wietne t³umaczenie, Asiu!
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Listopad 12, 2015, 02:40:44 »

Dziêki, och nic takiego Zawstydzony    Pary¿anom zazdro¶cimy bisów Proszê, jeszcze jakie¶ skojarzenie z Triffim - te¿ lubi Campanellê:))
Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Listopad 13, 2015, 12:48:00 »

  Pary¿anom zazdro¶cimy

I Krakowianom. Napiszê i tu (zamie¶ci³am post w ogadywaniu). Seong wystêpuje 20 grudnia w krakowskiej filharmonii. Od wczoraj ruszy³a sprzeda¿. Cena biletów, hm... jak to w wypadku zwyciêzcy.  Smutny Nic to, bêdê jada³a chleb z mas³em.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #43 : Listopad 14, 2015, 03:34:28 »

On tam teraz jest Szok
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #44 : Grudzieñ 16, 2015, 00:47:21 »

http://kultura.poznan.pl/mim/kultura/news/koncerty,c,2/seong-jin-cho-pod-choinke,88681.html

Byæ mo¿e w tym artykule Asia przeczyta³a o trunkach Seonga (ale ¿eby mieszaæ jedno z drugim!)  Spoko
Zapisane

Strony: 1 2 [3] 4 5   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife animilkowo neder-live silverstar mini-land