Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: Ogadywanie po konkursie  (Przeczytany 66274 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #30 : Pa¼dziernik 21, 2015, 16:38:00 »

Rozpiera mnie prawdziwa duma, kiedy przegl±dam zagraniczne media, a tam niemal wszêdzie o Chopinie i Konkursie. Zbyt rzadko  na ¶wiecie czytamyo Polsce w takim kontek¶cie (Kasiu, nie podj±³em siê poszukania informacji o zwyciêzcy na portalach rumuñskojêzycznych  ).

http://www.gramophone.co.uk/classical-music-news/seong-jin-cho-wins-the-chopin-competition

http://www.bbc.com/news/entertainment-arts-34589558

http://www.leparisien.fr/flash-actualite-culture/le-sud-coreen-seong-jin-cho-remporte-le-concours-chopin-a-varsovie-21-10-2015-5205803.php#xtref=https%3A%2F%2Fwww.google.pl%2F

http://www.ledevoir.com/culture/musique/453078/charles-richard-hamelin-prime-au-concours-chopin (Quebec)

http://www.afp.com/en/news/s-korean-pianist-wins-polands-chopin-competition

https://www.washingtonpost.com/entertainment/music/south-korean-seong-jin-cho-wins-chopin-piano-competition/2015/10/20/045c5804-7794-11e5-a5e2-40d6b2ad18dd_story.html

http://www.nytimes.com/aponline/2015/10/20/world/europe/ap-eu-poland-chopin-piano-competition.html?_r=0

http://www.focus.de/kultur/diverses/musik-seong-jin-cho-gewinnt-den-chopin-klavierwettbewerb_id_5027541.html

http://www.rainews.it/dl/rainews/articoli/Seong-Jin-Cho-956e6e77-564e-4db2-aaa0-62ad052332d4.html
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 21, 2015, 16:42:58 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : Pa¼dziernik 21, 2015, 16:39:37 »

a akurat orkiestra Seongowi - szczególnie z pocz±tku koncertu nie pomaga³a, to Koreañczyk swoj± gr± uskrzydli³ orkiestrê
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Pa¼dziernik 21, 2015, 16:49:04 »

a czy kto¶ potrafi skomentowaæ zachowanie dziennikarzy i fotografów po og³oszeniu werdyktu?
       
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #33 : Pa¼dziernik 21, 2015, 16:53:48 »

S-J zagra³ koncert perfekcyjnie, a jednocze¶nie po tym wystêpie jego gwiazda - w moich oczach - nieco przygas³a. Jak ju¿ pisa³em, brakowa³o mi lewej rêki, tworz±cej jasny, wyrazowy kontrapunkt dla g³ównej melodii. Jakub Puchalski nazwa³ t± grê "potoczystym continuum"

Byæ mo¿e nagrodê za koncert powinien dostaæ Szymon, który wykona³ e-molla wrêcz bezb³êdnie, do¶æ tradycyjnie (bynajmniej nie jak przeciêtny uczeñ akademii), dobrze akcentuj±c taneczne rytmy fina³u? Có¿, wówczas jednak jury (to ono chyba przyznaje nagrody specjalne, choæ sponsoruje je Filharmonia czy Polskie Radio) musia³oby zaliczyæ go do grona sze¶ciu laureatów. Naprawdê nie wiem, dlaczego tak siê nie sta³o...

Ubolewam trochê nad "zaledwie" wyró¿nieniem dla Polaka, bo moim zdaniem nie zas³uguje na ni¿sz± lokatê od Sziszkina - wczoraj w nocy jego gra zosta³a oceniona niezwykle ostro przez wszystkich dwójkowych komentatorów ("s³uchanie jego gry to prawdziwa udrêka"). Mo¿e pokazaæ siê z niez³ej strony za 4 lata w Moskwie, ale, moim zdaniem, nie w repertuarze chopinowskim.  
Zapisane

ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #34 : Pa¼dziernik 21, 2015, 17:23:10 »

Moim, bardzo skromnym zdaniem, najlepiej koncert zagrali Nehring i Cho. Cho by³ lepszy technicznie, ale u Szymona by³o wiêcej chopinowskiego ducha. Po koncercie, postawi³am Szymona na czwartym miejscu w³a¶nie dlatego, ¿e gra³ bardzo tradycyjnie. Tak, jestem ortodoksyjna, ale czy¿ w ca³ym konkursie nie chodzi w³a¶nie o zachowanie ducha muzyki Chopina? On sam nie znosi³ ¿adnych udziwnieñ a zw³aszcza dra¿ni³o go walenie w klawisze!
Uwa¿am, ¿e yamaha powinna byæ zdecydowanie usuniêta z Konkursu. Dlaczego wszyscy nie mog± graæ na stainwayu? Wtedy by³oby sprawiedliwie.
Po wys³uchaniu wypowiedzi Ewy Pob³ockiej, pomy¶la³am, ¿e prawdziwym wyzwaniem dla uczestników, by³by obowi±zek grania na konkursie na instrumencie z epoki - chocia¿by na ulubionym przez Fryderyka Pleyelu.
Wiecie, ja siê nie znam , ja TYLKO s³ucham i czujê, ale generalnie mam wra¿enie, ¿e coraz mniej Chopina w Chopinie .
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #35 : Pa¼dziernik 21, 2015, 17:41:01 »

Ewo, masz racjê - Yamaha powinna byæ na Konkursie Chopinowskim zakazana  Spoko  Jedynie kilku artystów potrafi³o j± oswoiæ, choæ nawet oni nie zawsze - mam na my¶li Kate, Georgisa i RH. Charles notabene zagra³ koncert f-moll na bardzo wysokim poziomie (zw³aszcza brawurowy fina³, z niezwyk³± kontrol± tempa) - mogê zrozumieæ, ¿e maniera pewnego regularnego taktowania nie wszystkim mo¿e przypa¶æ do gustu, ale jego warsztat pianistyczny to co najmniej level Kate i S-J'a.

Pomys³ z Pleyelem/Erardem, choæby w jednym z etapów uwa¿am za genialny  Chichot

Zapisane

Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Pa¼dziernik 21, 2015, 17:42:59 »

Ta, si±dzie ci taki Szyszkin za klawiatur±, r±bnie kilka razy i po instrumencie z epoki...
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #37 : Pa¼dziernik 21, 2015, 17:44:21 »

Szyszkin nie powinien byæ dopuszczony do Konkursu CHOPINowskiego  Spoko
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : Pa¼dziernik 21, 2015, 18:27:13 »

Zgadzam siê z przedmówcami co do Szyszkina, nie rozumiem czemu tak sie podoba³ jury, mo¿e kiedy¶ który¶ co¶ ujawni.
Dlaczego dzi¶ nie zagra?


Mo¿e to troche b³ahe i trywialne (ale i arty¶ci musz± przecie¿ z czego¶ ¿yæ) ale finansowym zwyciêzc± Konkursu
okaza³a siê Szarl   25 tys.€ + 10 tys €= 35 tys € a S-J tylko 33 tys €.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 21, 2015, 18:37:34 wys³ane przez TeresaGrob » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : Pa¼dziernik 21, 2015, 18:41:59 »

Pomys³ z Pleyelem/Erardem, choæby w jednym z etapów uwa¿am za genialny  Chichot

Ta, si±dzie ci taki Szyszkin za klawiatur±, r±bnie kilka razy i po instrumencie z epoki...

 Chichot
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 21, 2015, 20:07:08 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : Pa¼dziernik 21, 2015, 18:43:25 »

"Szczególniej niecierpliwi³o Go uderzenie szorstkie i twarde. Pewnego razu, gdy w lekcji kilka takich tonów us³ysza³, podskoczy³ na krze¶le i zawo³a³: "A to co?! Czy to pies szczekn±³?""

" St±d pierwsze lekcje u Chopina by³y dla jego uczniów prawdziw± mêczarni±. Co chwila bowiem ³aja³ ich za uderzenie zbyt silne i gburowate. Sam posiada³ palce cienkie i d³ugie, w grze zawsze wyci±gniête poziomo, któremi wiêcej zdawa³ siê g³askaæ, ni¿ uderzaæ klawisze"

Marceli Antoni Szulc "Fryderyk Chopin i utwory jego muzyczne" - Poznañ 1873

Ka¿dy normalny s³uchacz wie o tym i nie rozumiem, czy pianistów tego nie ucz±? Czy piani¶ci nie czytaj± o Chopinie? Wydaje mi siê, ¿e studia muzyczne to nie tylko æwiczenie palców na klawiaturze!
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 21, 2015, 18:46:28 wys³ane przez ewa578 » Zapisane
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Pa¼dziernik 21, 2015, 18:44:46 »

Asiu, przenie¶ nasze pokonkursowe refleksje tutaj, please!
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Pa¼dziernik 21, 2015, 19:23:02 »

Ewo, tutaj wychodzi to, nad czym ubolewa³a ¶p. prof. Kozubek - cytujê "brak wiedzy".
Jest jednak jeszcze jedna rzecz, na któr± trzeba zwróciæ uwagê. Otó¿ Chopin grywa³ zasadniczo koncerty kameralne - w ma³ej salce, w ma³ym gronie. I tam b³yszcza³ jak nikt inny. W wiêkszych salach jednak mia³ problemy - gra³ tak cicho, ¿e w dalszych rzêdach s³abo go s³yszano i s³uchacze siê przez to nudzili. W sali FN Chopin mia³by wiêc problem, ¿eby zachwyciæ publiczno¶æ. I chyba instruuje siê uczniów, jak graæ, ¿eby by³o s³ychaæ instrument na sali. Tyle ¿e niektórzy nie potrafi± zachowaæ umiaru, i tak np. u Szyszkina pianissimo brzmia³o niemal¿e jak pianoforte. Dodaæ do tego Yamahê i efekt jest, jaki jest.
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
ewa578
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1471


Ewa


Zobacz profil
« Odpowiedz #43 : Pa¼dziernik 21, 2015, 19:31:26 »

Oh, tak oczywi¶cie!!! Rozumiem to doskonale! Nie mniej sam przyznasz, ¿e Yamaha, ¿e walenie w klawisze si³± ca³ego cia³a, do JEGO muzyki po prostu nie pasuje.
Zapisane
Niebieskooki
Administrator
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 752


Zobacz profil
« Odpowiedz #44 : Pa¼dziernik 21, 2015, 19:44:17 »

Nie pasuje. Zgadzam siê. Jak by³o 5 lat temu, tak i teraz jest. Tylko nieliczni byli w stanie z Yamahy wydobyæ w miarê szlachetne brzmienie.
Zapisane

O mój Bo¿anowie, ten Chopin to by³ naprawdê Wunder Geniuszas!
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 10   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar mini-land animilkowo countrylife twistedgamers