Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: 71 Miêdzynarodowy Festiwal Chopinowski w Dusznikach Zdroju 5 - 13 sierpnia 2016  (Przeczytany 12317 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« : Luty 19, 2016, 02:26:31 »

To znów bêdzie taki festiwal Festiwal, na którym wyst±pi± laureaci Konkursu, w którym ca³ym sercem uczestniczyli¶my.
Wszelkie znaki na niebie i ziemi póki co wskazuj±, ¿e siê na nim pojawiê:) Bêdê zatem ¶wiadkiem wystêpów kilku z naszych ulubionych pianistów (szkoda, ¿e nie wiêcej jeszcze), bêdê zbieraæ materia³y i zdawaæ relacje, zanurzaæ siê w chopinowskiej aurze i czekaæ, kto z przyjació³ do³±czy do mnie, aby
towarzyszyæ mi w tych niezwyk³ych dniach

Program wygl±da tak:

5.08.2016 (Pi±tek)

•20.00 Koncert Inauguracyjny Seong-Jin Cho
I Nagroda 17 Konkursu im.F.Chopina Warszawa 2015

6.08.2016 (Sobota)

•16.00: Recital Fortepianowy Szymon Nehring;

•20.00: Recital Fortepianowy Eugen Indiè;


7.08.2016 (Niedziela)

•16.00: Recital Fortepianowy Pawe³ Kowalski;

•20.00: Recital Fortepianowy Vadym Kholodenko
I Nagroda Konkursu im.Van Cliburna Fort Worth, USA-2013


8.08.2016 (Poniedzia³ek)

•16.00: Recital Fortepianowy Daniel Kharitonov
III Nagroda Konkursu im.P.Czajkowskiego, Moskwa-VI.2015;

•20.00 Recital Fortepianowy Charles Richard-Hamelin
II Nagroda 17 Konkursu im.F.Chopina, Warszawa 2015

9.08.2016 (Wtorek)

•16.00: Recital Fortepianowy Mariam Batsashvili
I Nagroda Konkursu im. F.Liszta, Utrecht - X.2014;

•19.00: Recital charytatywny Uczestników Aktywnych XV Konkursu Mistrzowskiego;
•22.00: NOKTURN;

10.08.2016 (¦roda)

•16.00: Recital Fortepianowy
Laureat I Nagrody Bruksela V-2016;

•20.00: Recital Fortepianowy Denis Kozukhin;


11.08.2016 (Czwartek)

•16.00: Recital Fortepianowy Anna Tsybuleva 
I Nagroda Konkursu w Leeds - IX.2015v;

•20.00: Recital Fortepianowy Christian Zacharias;


12.08.2016 (Pi±tek)

•16.00: Recital Fortepianowy Alexander Gadjiev
Laureat I Nagrody - Hamamatsu XII.-2015;

•20.00: Recital fortepianowy Janina Fia³kowska;


13.08.2016 (Sobota)

•16.00: Recital Fortepianowy Adam Golka;

•20.00: Recital Fina³owy Kate LIU
III Nagroda 17 Konkursu im.F.Chopina Warszawa 2015

« Ostatnia zmiana: Luty 19, 2016, 04:06:13 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Sierpieñ 06, 2016, 12:55:41 »

Asia, czekamy na relacjê, niecierpliwie Jak tam po koncercie Seong-Jin Cho? Ty w siódmym niebie zapewne, a ja w objêciach Morfeusza
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Sierpieñ 06, 2016, 13:31:21 »

Transmisje w Dwójce i na yt:

https://www.youtube.com/channel/UC5sEoeQZrhFEr5h0gleVLlQ
Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Sierpieñ 06, 2016, 16:41:00 »

https://www.youtube.com/watch?v=CFkc2dEcpvU

Szymon Nehring na ¿ywo teraz.
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Sierpieñ 06, 2016, 16:51:30 »

http://festival.pl/pl/live

"Transmitowane bêd± wszystkie koncerty odbywaj±ce siê podczas 71. Festiwalu Chopinowskiego w Dworku Chopina oprócz koncertu inauguracyjnego oraz koncertu 11 sierpnia o godzinie 20:00".
Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Sierpieñ 06, 2016, 18:44:03 »

Michael Moran o ka¿dym z koncertów:
http://www.michael-moran.com/2016/07/71stinternational-chopin-piano-festival.html

***

Kate Liu nie wyst±pi z powodu choroby. Nie bêdzie jej te¿, choæ byæ mia³a, na ChijE. Zdrowiej, Kasieñko nasza kochana.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : Sierpieñ 06, 2016, 20:32:43 »

Tak to musia³o brzmieæ wczoraj - na medici wci±¿ dostêpny zapis wystêpu SJ'a z Reims. W programie - podobnie jak w Dusznikach - Mozart, Schubert i Chopin. Rondo a-moll wybrzmia³o zrazu delicatissimo, ale potem jako¶ bez wyobra¼ni i wyrazu, wiêc mnie nie urzek³o. Schubert w³a¶nie zacz±³ mnie przekonywaæ, ale wci±¿ jeszcze wcale nieblisko do olimpijskiego mistrzostwa. Na razie przede wszystkim delikatna artykulacja (no, mo¿e miejscami wcale nie tak delikatna, jak choæby w temacie g³ównym fina³u sonaty  ) i subtelno¶ci kolorystyczne wraz z eleganckim touché wyró¿niaj± jego interpretacje, przynajmniej na podstawie tego recitalu.

http://www.medici.tv/#!/seong-jin-cho-mozart-schubert-chopin
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 06, 2016, 20:42:12 wys³ane przez Mozart » Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Sierpieñ 06, 2016, 20:50:30 »

W oczekiwaniu na ¶rodê - Denis w nietypowym repertuarze. Gluck.

http://www.youtube.com/watch?v=OGJm2hPT3_I
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #8 : Sierpieñ 06, 2016, 21:09:38 »

Richard-Hamelin zaprezentuje nowy (dla nas) repertuar! Zagra m.in. II Suitê Enescu i drobiazgi Beethovena - jego Ronda z op. 51.

Mam nadziejê, ¿e tym razem nowo¶æ nie bêdzie oznaczaæ pora¿ki, jak to by³o w koncercie Brahmsa, który wykona³ na zamkniêcie sezonu NOSPR. My, malkontenci!
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Sierpieñ 07, 2016, 05:20:01 »

Z pewnym opó¼nieniem wita wszystkich lataj±ca korespondentka z Dusznik Chichot

Dojecha³am na miejsce kilka godzin przed koncertem inauguracyjnym, a Duszniki tradycyjnie ju¿ powita³y mnie deszczem, choæ tym razem bez akompaniamentu piorunów Miasteczko dumnie reklamuje swoj± muzyczna atrakcjê - na co drugiej latarni wisz± banery z tegorocznym god³em Festiwalu – wszêdzie wokó³ ptaki zrywaj± siê do lotu z wnêtrza fortepianu o skrzydle niczym czerwone serce. Wsiadam w taksówkê, i z miejsca s³yszê pytanie: Pani na festiwal? Na pó³ce przy kierownicy le¿y program ze znajomym obrazkiem. Kierowca mówi mi: za dwa dni bêdê jecha³ do Pragi, ¿eby przywie¼æ tego artystê: i pokazuje mi p³achtê papieru z nazwiskiem WADIM CHOLODENKO  Chichot No tak, z Pragi jest zdecydowanie bli¿ej ni¿ np. z Warszawy

Meldujê siê w starym poczciwym pensjonacie Grunwald, gdzie dok³adnie piêæ lat temu zobaczy³am po raz pierwszy siedz±c± na fotelu przed domem Beatê Tym razem mam inny, mniejszy pokój, ale te¿ z oknem wychodz±cym na ulicê prowadz±c± do alei, z której s³ychaæ s³ynny sygna³ nawo³uj±cy s³uchaczy do zajmowania miejsc.
Nie zostaje wiele czasu, trzeba odebraæ bilety, kupiæ program i pierwszy – przedkoncertowy – biuletyn.
Z niego mo¿na dowiedzieæ siê przy okazji, ¿e Dwójka bêdzie transmitowaæ bezpo¶rednio 4 koncerty – Indjica, Kholodenki, Richarda-Hamelina (na ca³± Europê, w ramach Europejskiej Unii Nadawców) i – ku rado¶ci Beaty – Denisa Ko¿uchina   Poza tym niemal wszystkie koncerty maj± byæ transmitowane na ¿ywo za po¶rednictwem Internetu (uwaga - jak obiecuj± organizatorzy, w pó¼niejszym terminie maj± do³±czyæ do nich tak¿e wystêpy S-J i Zachariasa!)

Potem jak zwykle wstêpne przemówienia, oddanie tego, co nale¿ne sponsorom, ¿yczenia i chóralne sto lat od¶piewane na cze¶æ 70. urodzin pana Palecznego. I wreszcie – Seong-Jin
 
W programie Mozart, Schubert i Chopin. Trzech trzydziestolatków Zasadniczo a¿ siê prosz±, by zagra³ ich dwudziestolatek Tyle ¿e ka¿dy z nich duchowo przerasta³ dojrza³o¶ci± wiêkszo¶æ wspó³czesnych odchodz±cych w pó¼nym wieku...
 
Mozarta Rondo KV a-moll 511. Dzie³o wielop³aszczyznowe, bogate, mieni±ce siê wieloma barwami.. W Rondzie, jak pisze Stefan Jarociñski, "brzmi nam chwilami jakby z oddali ¶piew Schuberta, niekiedy Schumanna, nawet Chopina. Sprawiaj± to, byæ mo¿e, ukryte chromatyzmy, z których zawsze wydobywa siê jaki¶ czad melancholii, lub te¿ sam temat Ronda, giêtki jak trzcina na wietrze, niechybnie za¶ ogólny klimat utworu, w którym dominuje tak droga romantykom nuta poufnego zwierzenia" W moim odczuciu zbli¿one klimatem do Adagia z KV 488. I jak to u Mozarta, zaduma, smutek, melancholia miesza siê z tu ze szlachetn± ³agodno¶ci±. I Mozart pod palcami S-J ma ró¿ne odcienie. Na pocz±tku brzmi miêkko, aksamitnie, potem zmienia siê, nabiera napiêcia, dramatyzmu, i znów ³agodnieje, zmienia ton i nastrój. To zwierzenie, choæ wydaje siê nieco pow¶ci±gliwie w formie, to jako¶ otwiera duszê. Przygotowuje na to, co nast±pi pó¼niej.

A pó¼niej nastêpuje Sonata c-moll Schuberta, D 958, jedna z ostatnich. Wilhelm Kempff, nazwa³ ostatnie jego sonaty "monologami, wyznaniami duszy bardzo zranionej" Mo¿emy oczywi¶cie przeczytaæ na Schubertiadzie obszerny felieton na jej temat autorstwa naszego Mozarta Chichot  Wyczerpuj±cy i bardzo piêkny Jednak, jak w³a¶nie podkre¶la Pat, geniusz Schuberta pozwoli³ na "wyartyku³owanie d¼wiêkami tego, co pozostaje w sferze odczuæ, nigdy za¶ – s³ów". Zatem ostateczne zrozumienie przychodzi poprzez s³uchanie. Nie mam jej tak os³uchanej, aby pod±¿anie za ni± by³a to przechadzka po znajomym krajobrazie, to raczej nadal wêdrówka podobna jak niegdy¶ przez sonatê h-moll Liszta – w nieznane, pod przewodnictwem pianisty, który palcami wyczarowuje drogê. I tu S-J okaza³ siê nie gorszym przewodnikiem, ni¿ Beatrix dla Dantego Wêdrujemy d³ugo, a¿ pod w³a¶ciw± rêk± dramatyczne kontrasty, niezwyk³e natê¿enie emocji, poruszaj±ce strumienie akordów, powtarzane uporczywie frazy, dzia³aj± hipnotycznie, uwalniaj±co, przenosz±c s³uchacza w wysokie duchowe przestrzenie. O ile zdumiewaj±cy geniusz pozwoli³, ¿e w wieku lat 31 "Schubert z erudycj± mêdrca dotyka d¼wiêkami najwa¿niejszych egzystencjalnych tre¶ci", to S-J, w wieku lat 22, ze zdumiewaj±c± dojrza³o¶ci± przekazuje mi tê refleksjê, któr± równie dobrze móg³by snuæ starzec; te niewys³owione transcendentalne tre¶ci, które ka¿± nam siêgn±æ w g³±b w³asnej duszy i poddaæ siê "refleksji nad sensem istnienia i nad tym, co Nieuniknione".

Szczê¶liwie nadchodzi przerwa – nale¿y z tej podró¿y do kresu i do wnêtrza siebie powróciæ do ¶wiata przed wys³uchaniem czegokolwiek nastêpnego. W przerwie udaje mi siê jeszcze przekazaæ nieustaj±ce pozdrowienia od Kuriera panu Rozlachowi i wymieniæ z nim zachwyty nad naszym laureatem. A teraz czeka nas ostateczne uderzenie – CHO-pin.

…Przecie¿ s³ucha³am tych Preludiów niejeden raz, pocz±wszy od tych chwil, kiedy wspólnie zapiera³y nam dech w piersi podczas Konkursu. I na p³ycie. I wys³uchali¶my wszystkiego, co na ten temat mieli do powiedzenia nasi znajomi eksperci I przecie¿ by³o wiadomo, czego siê mo¿na spodziewaæ.

Doszed³ specyficzny klimat Dworku, i iskrz±ce emocje nagromadzonych ludzi, i ten nieuchwytny, niematerialny magiczny wp³yw id±cy od artysty, którego s³uchamy na ¿ywo. By³y te same i jednocze¶nie inne. Zreszt± wiadomo, ¿e on gra za ka¿dym razem trochê inaczej – zawsze odkrywaj±c w tych samych utworach jeszcze co¶ innego, wci±¿ patrz±c na nie jeszcze z nieco innej strony. By³y osobne, a jednocze¶nie stanowi³y ca³o¶æ, nierozerwaln±, nie daj±c± siê nie s³uchaæ opowie¶æ. Nigdy chyba e-moll nie dotkn±³ mnie a¿ tak g³êboko. Nigdy dot±d nie us³ysza³am nagle tak wyra¼nie, ¿e w "deszczowym" nie chodzi wcale o deszcz… G-moll uderzy³o we mnie jak piorun… "Zegar" by³ przera¼liwie nieub³agany pomimo swej pozornej nienachalno¶ci… Z ka¿d± chwil± otwiera³y siê przede mn± opowie¶ci ca³kiem nowe zamiast dobrze znanych, i nie pozwala³y oderwaæ od siebie ani skrawka uwagi. Straci³am poczucie w³asnego cia³a, by³am obecno¶ci± odbieraj±c± opowie¶æ. Przelotnie odczuwa³am, ¿e to cia³o p³acze.
Standardowo u¿ywa siê okre¶lenia "wbicie w fotel". W przypadkach tak ekstremalnych nale¿a³oby chyba powiedzieæ, ¿e preludia S-J wyrzuci³y mnie z fotela, wy¿ê³y, wytrzepa³y i rozprasowa³y na pod³odze By³am p³askim dywanikiem ¶ciel±cym siê pod nogami Chopina Chichot
 
Kiedy to siê skoñczy³o, sala po ockniêciu siê z transu porwa³a siê na równe nogi z okrzykami entuzjazmu A S-J mimo zmêczenia podarowa³ nam jeszcze dwa bisy. I tak, oczywi¶cie, musia³ na zakoñczenie byæ i TEN polonez, zagrany tak, jak on potrafi, z werw± i ogniem nie wskazuj±cym na to, ¿e jest to bis po dwugodzinnym koncercie.

A potem sta³ w drzwiach, uroczy, cichy dwudziestolatek, z niezm±conym spokojem i nie¶mia³ym pó³u¶miechem daj±cy autografy, bez ¶ladu ca³ego tego Sturm und Drang, które nam zafundowa³ Chichot

Ja natomiast nie by³am w stanie tak po prostu pój¶æ sobie do pokoju i jakby nigdy nic po³o¿yæ siê spaæ Chichot Posiedzia³am w pubie pod Kasztanem przy migotliwym ¶wietle ¶wiec, potem b³±ka³am siê czas jaki¶ po parku, szukaj±c ukojenia we w³óczêdze po Dusznikach by night
 
Nastêpnego dnia przeczyta³am w drugim numerze biuletynu refleksjê pana Majchrowskiego z recitalu S-J. Oczywi¶cie podchodzi on do zagadnienia z pozycji zawodowca, kieruj±cego siê bardziej fachow± analiz± pianistyczn±, ni¿ porywami uczuæ. Zatem odnajduje w jego grze i momenty, które mu siê podobaj±, jak i takie, które mog³yby byæ jeszcze lepsze. Jednak w sumie nie szczêdzi mu pochwa³. I tak samo odczu³, ¿e Preludia znów s± nieco inne, i ¿e s± tak samo, o ile nie bardziej wspania³e. A oprócz tego napisa³: "Wiedzia³em, ¿e tak samo ich nie odbiorê, jak wtedy podczas III etapu (p³aka³em jak bóbr)".

W tym momencie poczu³am niezwyk³y przyp³yw ciep³ej sympatii do pana M. Chichot Dok³adnie to samo napisa³am w odpowiedzi na SMS-a przyjació³ki podczas tych chwil b³±dzenia po parku po recitalu, z pytaniem, jak by³o na koncercie: "Cudownie, nieziemsko, p³aka³am jak bóbr'. Te w³a¶nie s³owa to wszystko, co mog³am przytomnie napisaæ o swoich uczuciach Chichot Zatem poczu³am, ¿e ³±czy nas braterstwo serc potrafi±cych p³akaæ z nadmiaru piêkna.
Braterstwo ³ez jest szlachetniejsze i daje lepsze skutki, ni¿ braterstwo broni Chichot





« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 07, 2016, 06:05:34 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Sierpieñ 07, 2016, 05:23:36 »

Chcia³am jako próbkê wkleiæ akurat te same zapisy, które wrzuci³ ju¿ Pat Przy okazji ich wys³ucha³am.
Tak czy inaczej, wiem, ¿e jest ró¿nica miêdzy zapisem a ods³uchaniem na ¿ywo. Jednak i tak wydaje mi siê, ¿e jest tak¿e pewna ró¿nica w wykonaniu. Rondo dusznickie odebra³am w ¶rodkowej czê¶ci jako bardziej zró¿nicowane d¼wiêkowo, emocjonalnie. Oczywi¶cie bêdzie to mo¿na ostatecznie kiedy¶ przetestowaæ, je¶li organizatorzy dotrzymaj± s³owa:)

A Schubert - jak widaæ z opisu - przekona³ mnie ca³kowicie Byæ mo¿e jak to napisa³ te¿ pan Majchrowski, S-J "poszukuje ostatecznego ukszta³towania tej Sonaty", i "na razie chyba nie wszystko jest na swoim miejscu" (co jest logiczne, w kontek¶cie poszukiwañ  Spoko) w dwóch pierwszych czê¶ciach, (a w wykonaniu w Dusznikach wed³ug niego "fina³ by³ naprawdê ¶wietny, ju¿ odnaleziony"), to kroczyli¶my tymi ¶cie¿kami razem: je¶li on szuka³ nie do koñca znanej drogi, to i ja jej nie zna³am Zatem pod±¿a³am za nim z ca³kowit± ufno¶ci± i w moim odczuciu ostatecznie oboje dotarli¶my do celu  Chichot 
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 07, 2016, 05:51:41 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #11 : Sierpieñ 07, 2016, 05:44:40 »

Co do reszty koncertów - mamy takie same szanse na ich wys³uchanie - pomijaj±c warto¶æ dodan± atmosfery Dworku i akustyki s³uchania na ¿ywo. Z drugiej strony, muszê przyznaæ, ¿e z nostalgi± przywo³ujê nasze grupowe prze¿ywanie wra¿eñ w czasie przerw i po koncertach. Teraz w¶ród gwarnego t³umu czujê siê trochê jak Sherlock na weselu Watsona   I, ¿e wspomnê tamte czasy i nasze festiwalowe obserwacje i powiedzenia, snujê siê niczym Masataka Goto

Co do koncertu Szymona - zabawna sprawa. Kiedy ju¿ wszed³, usiad³ przy fortepianie i przygotowywa³ siê do rozpoczêcia gry, nagle na sali rozleg³ siê cichutki odg³os pozytywki - tak cichy i przypominaj±cy d¼wiêk pianina, ¿e przez chwilê nie by³am pewna, czy to on nie próbuje delikatnie fortepianu przed w³a¶ciwym pocz±tkiem  Chichot Ale d¼wiêk siê powtórzy³, a wraz z nim ju¿ pewno¶æ, ¿e to komu¶ jednak nie wy³±czy³a siê komórka  Szok Sala zareagowa³a cichym chichotem, Szymon cierpliwie czeka³ w pozycji startowej do momentu, kiedy nieszczê¶nik winny zdarzenia zapanowa³ nad swoim "instrumentem"  Chichot Zastanawia³am siê, czy to te¿ zostanie nagrane Jednak nie zosta³o, ale te¿ wygl±da na to, ¿e ¼le nagrany zosta³ ca³y pocz±tek Smutny 
« Ostatnia zmiana: Sierpieñ 07, 2016, 05:50:02 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Sierpieñ 09, 2016, 20:43:15 »

Mariam Batsashvili

http://www.youtube.com/watch?v=FWzjjs5YxnM
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #13 : Sierpieñ 10, 2016, 15:38:52 »

Asia znów/jak zwykle w formie Od Redaktor ¦wiatczyñskiej w Dwójce równie¿ us³ysza³em, ¿e SJ zagra³ Preludia zupe³nie inaczej ni¿ w pa¼dzierniku. Mam nadziejê, ¿e nie gorzej, a mo¿e i nawet jeszcze bardziej frapuj±co.

RH niestety s³ucha³em tylko przez chwilê i tylko na pocz±tku jego recitalu. Wbi³ w fotel?

Zapisane

xbw
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3110



Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Sierpieñ 10, 2016, 20:03:18 »

Denis, teraz, teraz, teraz.
http://www.youtube.com/watch?v=CFkc2dEcpvU
Zapisane
Strony: [1] 2   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

black-for silverstar twistedgamers neder-live animilkowo