Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 97485 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Październik 11, 2016, 11:08:18 »

Ryosuke Suho
Byly momenty boskie - koncowka - Szymanowski
Ogolnie bardzo sprawny i muzykalny. Lubi cisze w muzyce, co udziela sie u odbiorcy.
Ma jednak problemy ze zmianami pozycji (slyszalne)
Z biegiem czasu sie rozgrywal i gral coraz lepiej. Mocny kandydat

Bardzo ladne granie pianistki w Beethovenie
-------------------------------------------
Yuna Toki (Japan)
Jako jedna z nielicznych nastroila sie przed graniem wzglednie dokladnie.
Ogolnie - instrumet jej jest za cichy.
Czasami dzwiek nie rezonuje (zbytnio docisniety smyczek stlumia rezonans)
No,.. pianista (chyba Rosjanin) jest znakomity (Beethoven)
Piekna artykulacja w Beethovenie.
Prawie czyste dwudzwieki (kwarty, kwinty) w Ysaye-u (rzadkosc).
Male raczki daja o sobie znac w akordach Prelud-a Wieniawskiego.
Nie przeszkadza mi to jednak w sluchaniu jej pieknego muzykowania.
Szymanowski, jakby napisany dla niej.
Malutka slyszalnosc zmiany pozycji na poczatku ginie w bogactwie kolorow i pieknych fraz
Polecam
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 11:11:09 wysłane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Październik 11, 2016, 11:12:44 »

Administracja chat-u na YT jest skandaliczna i niechlujna. Pan Bog Admin traktuje rozmawiajacych jak w wiezieniu.
Pytam sie za czyje pieniadze on funkcjonuje. Mniemam, ze za moje i nasze.
Admin traktuje chat jak swoj prywatny folwark.
Wszelkie oops-y, goodmornig-sy, hi-sy sa jedyna forma dozwolona na tym "crapy chat"
Poza tym admin jest notorycznie nieprzygotowany. Nieaktualny program, brak archiwum (obiecal od wczoraj).
Jednym slowem niechlujny serwis Admina YT chat konkursu Wieniawskiego.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Październik 11, 2016, 11:46:14 »

Asia grywaÂła na harfie/wiolonczeli? (Asiu, przypomnij, proszĂŞ!) 
DoœÌ d³ugo znêca³am siê nad wiolonczel¹, nie zapowiadaj¹c siê niestety na Isserlisa; aby w koùcu porzuciÌ j¹ dla harfy, która zdoby³a moje serce. Czu³am siê przy niej jak celtycki bard, elf czy rusa³ka:)) Oto potêga wyobraŸni - by³by to niew¹tpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

RozkÂład jazdy na dziÂś:

czyli wtorek, 11.10.2016

10:00

10:00. 22. Ryosuke Suho (Japonia), catalogue no. 42

L. van Beethoven: Sonata No. 6 for violin and piano in A major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 8 Le Chant du Bivouac, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
H. W. Ernst: Variations on The Last Rose of Summer
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

10:40. 23. Yuna Toki (Japonia), catalogue no. 46

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 PrĂŠlude, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

OmĂłwione przez Bartka. A teraz:

11:20. 24. Veriko Tchumburidze (Gruzja/Turcja), catalogue no. 44

L. van Beethoven: Sonata No. 9 for violin and piano in A major, Op. 47
H. Wieniawski: Capriccio no. 4 Le Staccato, Op. 10
H. Wieniawski: Scherzo-Tarantella in G minor, Op. 16
N. Milstein: Paganiniana
K. Szymanowski: Romance Op. 30
 (brzmi bardzo uczuciowo i poetycko, spodobaÂła mi siĂŞ:))

A po przerwie:

12:30. 25. Jan Mazur (Polska), catalogue no. 28

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 PrĂŠlude, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Kolejny Polak - bardzo sympatyczny

13:10. 26. Luke Hsu (USA), catalogue no. 12

L. van Beethoven: Sonata No. 4 for violin and piano in A minor, Op. 23
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 12:31:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Październik 11, 2016, 12:39:30 »

Janek Mazur studiowaÂł w Warszawie u Jakowicza; plus szlif u Brona   ZdobyÂł kilka ró¿nych nagrĂłd, od 2014 roku gra w orkiestrze WrocÂławskiego NFMu   (WrocÂław kibicuje )
DojrzaÂłe granie. Ten dÂźwiĂŞk to Carlo Bergonzi z 1740.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 22:59:33 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #94 : Październik 11, 2016, 17:49:23 »

Runda popoÂłudniowa:

16:00. 27. Robert ÂŁaguniak (Polska), catalogue no. 25

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 2 La VĂŠlocitĂŠ, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
N. Milstein – Paganiniana
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

16:40. 28. Eva Rabchewska (Ukraina), catalogue no. 37

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa


17:20. 29. Amalia Hall (Nowa Zelandia), catalogue no. 10

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Przerwa

18:30. 30. Weronika Dziadek (Polska), catalogue no. 7

L. van Beethoven: Sonata No. 5 for violin and piano in F major, Op. 24
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

19:10. 31. Maria Kouznetsova (Francja), catalogue no. 17

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 17:51:03 wysłane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #95 : Październik 11, 2016, 21:38:25 »

Bedac u mamy natknalem sie na transmisje konkursu (tvp kultura).
Gral Polak o ukrainskim nazwisku ÂŁaguniak
oraz Ukrainka o polskim nazwisku Rabczewska (bron Boze nie mylic z Robaczewska).
Robert ÂŁaguniak prezentowal bardzo wysoki poziom "prawie-kulka"
Gral bardzo klarownie. Akordy, o dziwo byly czyste i dzwiek bez swistow i przydzwiekow. Chociaz drobiazgi sie zdarzaly.
Ton jego skrzypiec byl imponujacy, wspanialy. Emisja dzwieku i artykulacja przypominajaca troche mistrza Kulke.
Brakowalo mi jednak, ze tak brzydko powiem agogiki, tempa, rytmu, dazenia, fantazji. Rob gral wszystko poprawnie, momentami wspaniale i pieknie....ale?

Ukrainka Eva znokautowala mnie. WSPANIALA. Wyglad na lat 15. Niepozorna, mlodziutka, skromna, ludzka i dowalajaca. Good maladjec
Byly malutkie nieprzeszkadzajace bledy. Zapalalem do niej sympatia. Piekna Persona, Piekna Muzyka.


P.S.
Jestem bardzo rozczarowany organizacja. Brak archiwum, W radio reklamy + mono dzwiek. To jest wstyd.
Strona konkursu fatalna. Brak informacji, niefunkcjonalna. O adminie juz pisalem. Wydaje mi sie, ze powinnismy napisac do ministerstwa, ze nie zgadzamy sie z takim zlym traktowaniem MUZYKI w naszym kraju.
Kiedy jelopki wreszcie zrozumieja, ze Kultura = Dobre obyczaje = Lepsze spoleczenstwo.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 21:41:16 wysłane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #96 : Październik 11, 2016, 22:26:06 »

Nie s³ucha³am Roberta, ale obi³o mi siê o oczy, ¿e ma kawa³ talentu (na razie o oczy, zaraz postaram siê, ¿eby obi³o mi siê równie¿ o uszy, jak to z nim jest )Na YT na razie pojawi³y siê wykonania z poniedzia³ku, faktycznie wychodzi to z du¿ym doœÌ opóŸnieniem, ale na pewno musz¹ te pliki opracowaÌ. Za to w Dwójce mo¿na ju¿ s³uchaÌ poszczególnych utworów.

Dwójka zachwyca siê najbardziej Yuna Toki, polecan¹ tak¿e przez Bartusa. Pianistê przywioz³a ze sob¹. Nazywa siê Wadim G³adkow i razem stworzyli ³adn¹ kameraln¹ ca³oœÌ. Do ods³uchania w ca³oœci, obowi¹zkowo.

Milo mi odnotowaĂŚ, Âże do faworytĂłw DwĂłjki zaliczyÂła siĂŞ takÂże gruziĂąska Turczynka Veriko Tchumburidze, ktĂłra ujĂŞÂła mnie swojÂą muzykÂą, i piĂŞknym dÂźwiĂŞkiem wydobywajÂącym siĂŞ z Guadagniniego z 1756 r., mimo ze majÂą do jej wykonania pewne zastrzeÂżenia. Zobaczymy, czy przejdzie dalej.

Do Jana Mazura majÂą pretensje o kÂłopoty z intonacjÂą, choĂŚ przyznajÂą, Âże jego gra bywa bardzo piĂŞkna.
Bardzo polecajÂą takÂże Luka Hsu.

Robert ÂŁaguniak nie skoĂączyÂł jeszcze 19 lat i gra takÂże muzykĂŞ dawnÂą. Swoim wykonaniem daÂł sÂłuchaczom wiele przyjemnoÂści. Zdaniem naszych ekspertĂłw zapowiada siĂŞ jako fantastyczny skrzypek.
Na EvĂŞ nie starczyÂło im czasu, ale najwyraÂźniej takÂże na nich zrobiÂła bardzo dobre wraÂżenie, bo obiecali, Âże jutro do niej wrĂłcÂą.
« Ostatnia zmiana: Październik 11, 2016, 23:36:00 wysłane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #97 : Październik 12, 2016, 00:23:25 »

Cos niesamowitego.
Wlasnie wysluchalem wykonania Mone Hattori. Moj zachwyt nie dotyczy solistki japonskiej, chociaz grala pieknie.
Pani pianistka absolutnie powalila mnie na kolanach w Beethovenie. Tak wlasnie wyobrazam sobie gre Ludwika.
Potezny, kontrolowany temperament, bez oszustwa i mietolenia, prosto w cel, dostojnie, radosnie, witalnie, duze kontrasty, EMOCJA i ten RYTM. Jestem pod wrazeniem, tym bardziej, ze uwielbiam ta sonate.
Solistka starala sie dzielnie sekundowac, ale wypadla przy mistrzyni jak uboga krewna.
Czy wiecie kto to gral

https://www.youtube.com/watch?v=nhOifXmvDiU
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 00:27:37 wysłane przez bartus » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : Październik 12, 2016, 00:48:50 »

To Irina Vinogradova i szczerze mĂłwiÂąc, jej gra nie zdobyÂła mojej sympatii. Otó¿ w poniedziaÂłek sÂłyszaÂłem jÂą na Âżywo, rĂłwnieÂż w Kreutzerowskiej - i wĂłwczas byÂło to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z caÂłej serii przesÂłuchaĂą wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywaÂła skrzypaczkĂŞ, nie trzymaÂła w ryzach tempa, mocowaÂła siĂŞ z pedaÂłem, a kontrasty byÂły zbyt przerysowane i neurotyczne - co w innych warunkach, przy innej jakoÂści wykonania wzi¹³bym pewnie za plus. KulaÂł jakby warsztat (muszĂŞ przesÂłuchaĂŚ wykon tym razem z nagrania), zalani zostaliÂśmy emocjami, dla mnie, nie do koĂąca szczerymi i zamierzonymi. Ale moÂże byÂł w tym jakiÂś klucz? Podobnie jak Bartek uwielbiam to opus, ba, wrĂŞcz ubóœtwiam i mĂłj sÂłuch wyostrza siĂŞ do maksimum od pierwszych taktĂłw Adagio sostenuto  Chichot

Podobne komentarze moÂżna byÂło usÂłyszeĂŚ za kulisami A wiĂŞc tak to przynajmniej brzmiaÂło na parterze Auli UAM  Spoko 
« Ostatnia zmiana: Październik 12, 2016, 01:01:05 wysłane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Październik 12, 2016, 03:38:40 »

Có¿, czy te emocje i kontrasty byÂły czy nie byÂły zamierzone, moim zdaniem rola i zadanie akompaniatora na scenie ró¿ni siĂŞ znaczÂąco od roli solisty. Nie ma on tam eksponowaĂŚ swojej persony i popisywaĂŚ siĂŞ wÂłasnÂą wizjÂą utworu. Jego zadaniem jest g³ównie wyeksponowanie i wspieranie solisty - zwÂłaszcza podczas konkursu, i temu powinien podporzÂądkowaĂŚ swoje umiejĂŞtnoÂści, a takÂże ambicje, i dbajÂąc oczywiÂście o jak najlepsze wykonanie caÂłoÂści utworu, jednoczeÂśnie "schowaĂŚ siĂŞ" jednak trochĂŞ za solistĂŞ, pamiĂŞtajÂąc, Âże to nie on ostatecznie jest tu oceniany. Zapewne nie kaÂżdy to potrafi robiĂŚ, tak jak nie kaÂżdy, nawet bĂŞdÂąc Âświetnym wykonawcÂą, potrafi byĂŚ dobrym pedagogiem.  W kaÂżdym razie ja uwaÂżam, Âże akompaniator, ktĂłry zamiast graĂŚ "pod solistĂŞ" sprawia, Âże sÂłuchacze odnoszÂą wraÂżenie, Âże solista "stara siĂŞ mu sekundowaĂŚ", ale w efekcie goni go i nie nad¹¿a, nie speÂłnia swojego zadania. Nawet jeÂżeli sam akurat bardzo dobrze interpretuje dany utwĂłr.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Październik 12, 2016, 07:44:01 »

Partia fortepianu w sonatach Beethovena to NIE AKOMPANIAMENT. Akompaniuja raczej skrzypce.
Pat, byc moze na zywo wrazenia sa inne. U mnie na sluchawkach byly emocje i to zdrowe parcie do przodu. Jeszcze jedno. W muzyce najwazniejsza jet sama muzyka, potem dopiero wsparcie dla solisty..itd. Pytanie, czy pianistka byla za glosno, czy solistka za cicho. Japonka grala swietnie, ale jej dzieciece frazy nie mogly konkurowac z beethovenowska burza p. Vinogradowej.
Fajnie, ze sie roznimy i bronimy swoich racji
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : Październik 12, 2016, 08:21:33 »

Wieniawski nie jest moja ulubiona para kaloszy, zbyt sentymentalny i ckliwy.
Jest jednak jeden utwor, ktorego moge sluchac setki razy pod rzad.
Kaprys nr 6 "Prelude" z op 10

1:53
https://www.youtube.com/watch?v=XwjPvHaHODY
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Październik 12, 2016, 08:25:39 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Październik 12, 2016, 08:31:54 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w

Nie jestem w 100% pewny czy to jest Heifetz, Milstein, czy mlody Menuhin.
Tak czy inaczej jedna stajnia.
Pat, moze masz jakas wiedze
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Październik 12, 2016, 10:47:10 »

CzuÂłam siĂŞ przy niej jak celtycki bard, elf czy rusaÂłka:)) Oto potĂŞga wyobraÂźni - byÂłby to niewÂątpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

Oj tam, elfy majÂą silnie zaniÂżone normy BMI, wiĂŞc nie warto siĂŞ nimi sugerowaĂŚ Chichot
Ale fakt, ten instrument spowija taka baÂśniowa aura

Mnie - oprĂłcz skrzypiec - zawsze podobaÂła siĂŞ marimba

To Irina Vinogradova i szczerze mówi¹c, jej gra nie zdoby³a mojej sympatii. Otó¿ w poniedzia³ek s³ysza³em j¹ na ¿ywo, równie¿ w Kreutzerowskiej - i wówczas by³o to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z ca³ej serii przes³uchaù wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywa³a skrzypaczkê,

Akompaniowanie na konkursie to rola poniekÂąd sÂłuÂżebna, a nie kaÂżdy widocznie chce jÂą na siebie przyj¹Ì 
SwojÂą drogÂą trochĂŞ dziwiĂŞ siĂŞ uczestnikom, Âże nie zorientowali siĂŞ wczeÂśniej, kto z akompaniatorĂłw im odpowiada, a kto nie.

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar kalinowatyper neder-live twistedgamers countrylife