Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92486 razy)
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #30 : Pa¼dziernik 10, 2016, 09:05:40 »

Wielkie brawa dla - przynajmniej niektórych - pianistów!

Zw³aszcza dla Micha³a Francuza!
Akompaniowa³ notabene Alexisowi Roussine'owi, jednemu z naszych faworytów.
Czyli mieli¶my dwóch Francuzów w duecie
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #31 : Pa¼dziernik 10, 2016, 09:15:35 »

Dlaczego zrezygnowa³ Kulibajew?

Pewnie stwierdzi³, ¿e wyró¿nienie i dwie nagrody specjalne (jedn± z nich by³o u¿yczenie na rok skrzypiec autorstwa Giovanniego Battisty Guadagniniego,Turyn 1779) mu wystarcz±.
My¶lê, ¿e konkurs z 2011 r. dosyæ mocno zszarga³ mu nerwy.
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #32 : Pa¼dziernik 10, 2016, 17:50:00 »

Te¿ tak s±dzê - nie by³o chyba sensu wk³adanie tak wielkiego wysi³ku w osi±gniêcie mo¿e podobnego rezultatu, który niczego by nie zmieni³. A ma na koncie kolejny udany konkursowy wystêp.

Oto rozpiska dzisiejszych wyst±pieñ.

Rano:
Poniedzia³ek, 10.10.2016

10:00. 11. Lin Richard (Taiwan/USA), catalogue no. 23

L. van Beethoven: Sonata No. 5 for violin and piano in F major, Op. 24
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
N. Milstein: Paganiniana
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

10:40. 12. Bégin Marie (Canada), catalogue no. 2

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

11:20. 13. Rimon Hadar (Izrael), catalogue no. 38

L. van Beethoven: III Sonata na skrzypce i fortepian Es-dur op. 12
H. Wieniawski: Kaprys nr 7 op. 10 La Cadenza
H. Wieniawski: Polonez D-dur op. 4
E. Ysaye: VI Sonata E-dur op. 27
K. Szymanowski: Mity op. 30 –¬ród³o Aretuzy

intermission

12:30. 14. Kuznetsov Alexander (Russia/Switzerland), catalogue no. 19

L. van Beethoven: Sonata No. 1 for violin and piano in D major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – Narcissus

13:10. 15. Zatsikha Vasyl (Ukraine), catalogue no. 48

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 for violin solo in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

13:50. 16. Selalmazidis Arsenis (Russia/Greece), catalogue no. 41

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaye: Sonata no. 6 for violin solo in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Po po³udniu:
16:00. 17. Terauchi Shiori (Japan), catalogue no. 45

L. van Beethoven: Sonata No. 9 for violin and piano in A major, Op. 47
H. Wieniawski: Capriccio no. 9 Les Arpéges , Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
H. W. Ernst: Grand Caprice on Schubert’s Der Erlkönig, Op. 26
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

16:40. 18. Kotz Celina (Poland), catalogue no. 16

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
K. Penderecki: La Follia
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – Dryads and Pan

17:20. 19. Monasypov Rustem (Russia), catalogue no. 29

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaye: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

intermission

18:30. 20. Lavrov Stepan (Russia), catalogue no. 20

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in A major, Op. 21
H. W. Ernst: Variations on The Last Rose of Summer
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

19:10. 21. Choi Jung Min (South Korea), catalogue no. 6

L. van Beethoven:Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaye: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2016, 18:10:41 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #33 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:04:31 »

Na razie mam za sob± wystêp Celiny - podoba³a mi siê, gra³a wyrazi¶cie, z charakterem, chocia¿ w mojej hierarchii nie pobi³a wczorajszych uczestniczek
Rosjanin ma bardzo du¿± ekspresjê, mocny d¼wiêk. Ciekawa jestem Koreanki (to jednak dziewczyna )

Pojawiaj± siê sugestie, ¿e "i tak wygraj± ci od Brona" Niby na podstawie obserwacji mo¿na pomy¶leæ, ¿e co¶ jest na rzeczy Z drugiej strony, s³ucha³am wywiadu z dyrektorem Konkursu, który t³umaczy³, ze zjawisko wysokiej frekwencji uczniów Brona w¶ród laureatów wynika po prostu st±d, ¿e ci najlepsi standardowo id± do niego na ostatni szlif

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2016, 18:25:45 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #34 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:44:45 »

Celina! Jej kreacje Pendereckiego i Szymanowskiego momentami wgniata³y w fotel - przyzna³a mi zreszt±, ¿e nad La Folli± pracowa³a bardzo d³ugo. Poza tym... ma wyj±tkowy urok osobisty   Spoko

Pozdrowienia z foyer
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #35 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:52:35 »

Rosjanin zacz±³ bardzo mocno, ¶wietn± intonacj±, d¼wiêkiem g³êbokim, alikwotowym, choæ czasem mo¿e gra³ zbyt ciê¿kim smyczkiem. Nie podo³a³ Polonezowi, który nie by³ w³a¶ciwie polonezem - wyeksponowaæ mia³ przede wszystkim warsztat. Mimo to - mam ochotê na wiêcej
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #36 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:54:44 »

No coz. Zaczne od poczatku (konc. inaug.)
Zauwazylem, ze dziadzio Penderecki dyryguje jedna reka. Druga ma zarezerwowana do przewracania kartek partytury, od ktorej nie odlepia wzroku nawet na sekunde. Wydawalo by sie ze jest bardzo skupiony i skoncentrowany. A jednak nie.
Jego akompaniament Beethovena nie byl dobry. Orkiestra nie pozwalala solistce na wygrywanie fraz, a czasami ja wstrzymywala jak konia na uwiezi. Penderecki nie okazal sie dobrym woznica. Rozumiem styl - "nie przeszkadza orkiestrze", ale rownie dobrze moze nie przeszkadzac siedzac w domu przed telewizorem, - taniej dla organizatorow.
Japoneczka grala bardzo pieknie, chociaz jak na moj gust za duzo kobiecej histerii w tym bylo. Nie wiem jaka grala kadencje. Czy to Szostakowicz, czy Schnittke? Obydwoje genialni. Wole jednak dla tego koncertu kadencje D.Ojstracha.

Na ogol poziom techniczny (wybieranie palcami) dobry. Mlodzi wirtuozi wymiataja. Mam zastrzezenia do dzwieku i intonacji.
Dzwiek, przy forte jest forsowany i jest niezle drapando i pilowanie. Ogolnie brakuje mi (nie u wszystkich) lekkosci i dobrej emisji dzwieku, bez swistu i przydzwiekow. Poziom instrumentalny jest jednak wysoki.

Francuza Alexisa (nie mylic bron Boze z Aleksias-±) Roussine, nad ktorym zaszalala Beatka slyszalem tylko poczatek Beethovena, ktory mi sie nie podobal. Pozniej jednak przesluchalem jego kaprysu (Radio 2) i bylem pod duzym wrazeniem.
Lekko, pieknie, technicznie bez wysilku. Musze posluchac jego innych rzeczy.
Nasze dwie dziewczyny Ania Malesza i Amelka Maszoñska pokazaly, ze moga tutaj sporo namieszac. Szczegolnie Amelia!!
Moze to sentyment do imienia (moja babcia)

Reszte musze posluchac, gdyz nie jestem na biezaco. Czy wiecie cos o odsluchaniu archiwalnym. Nigdzie nie moge linku na stronie konkursu.

P.S.
Celiny jeszcze nie sluchalem, ale to uiszcze.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #37 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:55:26 »

Witaj Kasiu, Patryku i Asiu
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #38 : Pa¼dziernik 10, 2016, 18:59:12 »

Szymanowski w programie jest jedn± z tych (wielu) rzeczy, które najbardziej lubiê w Konkursie im. Wieniawskiego.

Pozdrowienia z foyer

Wir grüßen Dich herzlich zurück!  
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #39 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:05:42 »

Dlaczego oni wszyscy sie stroja tak wysoko.
Lavrov Stepan
Tempo wartkie. Lubie szybkosc, troche polyka koncowki. Intonacja oczywiscie (!). Jest podenerwowany, ale mozliwosci ma spore.
Wibracje u niego jest spieta. Wrzuc pan na luz troche i bedzie dobrze.
Nie przesadza z rozwojem dynamicznym i to mi sie podoba, taka koncepcja wymaga super - precyzji. W tym wypadku tego elemntu brakuje.
Lubie skrome spiewanie, ale nie za skromne. Stephan, pospiewaj prosze.
Bardzo ladne brzmienie G struny......
Teraz sie troche rozgrzewa
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2016, 19:08:25 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #40 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:09:47 »

Celina! Jej kreacje Pendereckiego i Szymanowskiego momentami wgniata³y w fotel - przyzna³a mi zreszt±, ¿e nad La Folli± pracowa³a bardzo d³ugo. Poza tym... ma wyj±tkowy urok osobisty   Spoko

Pozdrowienia z foyer

Pomachaj do nas lub zrob literke K (Kurier Szafarski)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2016, 19:13:56 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #41 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:16:45 »

Ostatnia roza lata nalezy do najtrudniejszych utworow na skrzypce w ogole.
Czapki z glow dla kazdego, kto porywa sie na ten utwor.
Krytykowanie w tym momencie nie ma sensu.

Absolutnym mistrzem swiata w graniu tego utworu jest KONSTANTY ANDRZEJ KULKA!!!!!
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #42 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:17:36 »

Pomachaj do nas lub zrob literke K (Kurier Szafarski)

Ca³y nasz Bart  Chichot

Stepan Lavrov gra na Amatim z 1670 r.!
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #43 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:19:10 »

Wir grüßen Dich herzlich zurück!  

Nie mogê nie wspomnieæ o FANTASTYCZNYM piani¶cie, który partnerowa³ Celinie

Rosjanin nie grzeszy precyzj± ani urokiem frazowania...
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #44 : Pa¼dziernik 10, 2016, 19:21:08 »

Stephan ma sile i nie owija w bawelne, ale nie przejdzie. Za duzo bledow
Zapisane
Strony: 1 2 [3] 4 5 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live black-for mini-land countrylife silverstar