Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92510 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #90 : Pa¼dziernik 11, 2016, 11:08:18 »

Ryosuke Suho
Byly momenty boskie - koncowka - Szymanowski
Ogolnie bardzo sprawny i muzykalny. Lubi cisze w muzyce, co udziela sie u odbiorcy.
Ma jednak problemy ze zmianami pozycji (slyszalne)
Z biegiem czasu sie rozgrywal i gral coraz lepiej. Mocny kandydat

Bardzo ladne granie pianistki w Beethovenie
-------------------------------------------
Yuna Toki (Japan)
Jako jedna z nielicznych nastroila sie przed graniem wzglednie dokladnie.
Ogolnie - instrumet jej jest za cichy.
Czasami dzwiek nie rezonuje (zbytnio docisniety smyczek stlumia rezonans)
No,.. pianista (chyba Rosjanin) jest znakomity (Beethoven)
Piekna artykulacja w Beethovenie.
Prawie czyste dwudzwieki (kwarty, kwinty) w Ysaye-u (rzadkosc).
Male raczki daja o sobie znac w akordach Prelud-a Wieniawskiego.
Nie przeszkadza mi to jednak w sluchaniu jej pieknego muzykowania.
Szymanowski, jakby napisany dla niej.
Malutka slyszalnosc zmiany pozycji na poczatku ginie w bogactwie kolorow i pieknych fraz
Polecam
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 11:11:09 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #91 : Pa¼dziernik 11, 2016, 11:12:44 »

Administracja chat-u na YT jest skandaliczna i niechlujna. Pan Bog Admin traktuje rozmawiajacych jak w wiezieniu.
Pytam sie za czyje pieniadze on funkcjonuje. Mniemam, ze za moje i nasze.
Admin traktuje chat jak swoj prywatny folwark.
Wszelkie oops-y, goodmornig-sy, hi-sy sa jedyna forma dozwolona na tym "crapy chat"
Poza tym admin jest notorycznie nieprzygotowany. Nieaktualny program, brak archiwum (obiecal od wczoraj).
Jednym slowem niechlujny serwis Admina YT chat konkursu Wieniawskiego.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #92 : Pa¼dziernik 11, 2016, 11:46:14 »

Asia grywa³a na harfie/wiolonczeli? (Asiu, przypomnij, proszê!) 
Do¶æ d³ugo znêca³am siê nad wiolonczel±, nie zapowiadaj±c siê niestety na Isserlisa; aby w koñcu porzuciæ j± dla harfy, która zdoby³a moje serce. Czu³am siê przy niej jak celtycki bard, elf czy rusa³ka:)) Oto potêga wyobra¼ni - by³by to niew±tpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

Rozk³ad jazdy na dzi¶:

czyli wtorek, 11.10.2016

10:00

10:00. 22. Ryosuke Suho (Japonia), catalogue no. 42

L. van Beethoven: Sonata No. 6 for violin and piano in A major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 8 Le Chant du Bivouac, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
H. W. Ernst: Variations on The Last Rose of Summer
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23

10:40. 23. Yuna Toki (Japonia), catalogue no. 46

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Omówione przez Bartka. A teraz:

11:20. 24. Veriko Tchumburidze (Gruzja/Turcja), catalogue no. 44

L. van Beethoven: Sonata No. 9 for violin and piano in A major, Op. 47
H. Wieniawski: Capriccio no. 4 Le Staccato, Op. 10
H. Wieniawski: Scherzo-Tarantella in G minor, Op. 16
N. Milstein: Paganiniana
K. Szymanowski: Romance Op. 30
 (brzmi bardzo uczuciowo i poetycko, spodoba³a mi siê:))

A po przerwie:

12:30. 25. Jan Mazur (Polska), catalogue no. 28

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 6 Prélude, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Kolejny Polak - bardzo sympatyczny

13:10. 26. Luke Hsu (USA), catalogue no. 12

L. van Beethoven: Sonata No. 4 for violin and piano in A minor, Op. 23
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 6 in E major, Op. 27
K. Szymanowski: Romance in D major, Op. 23
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 12:31:52 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #93 : Pa¼dziernik 11, 2016, 12:39:30 »

Janek Mazur studiowa³ w Warszawie u Jakowicza; plus szlif u Brona   Zdoby³ kilka ró¿nych nagród, od 2014 roku gra w orkiestrze Wroc³awskiego NFMu   (Wroc³aw kibicuje )
Dojrza³e granie. Ten d¼wiêk to Carlo Bergonzi z 1740.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 22:59:33 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #94 : Pa¼dziernik 11, 2016, 17:49:23 »

Runda popo³udniowa:

16:00. 27. Robert £aguniak (Polska), catalogue no. 25

L. van Beethoven: Sonata No. 3 for violin and piano in E flat major, Op. 12
H. Wieniawski: Capriccio no. 2 La Vélocité, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
N. Milstein – Paganiniana
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

16:40. 28. Eva Rabchewska (Ukraina), catalogue no. 37

L. van Beethoven: Sonata No. 7 for violin and piano in C minor, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Variations on an Original Theme, Op. 15
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa


17:20. 29. Amalia Hall (Nowa Zelandia), catalogue no. 10

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

Przerwa

18:30. 30. Weronika Dziadek (Polska), catalogue no. 7

L. van Beethoven: Sonata No. 5 for violin and piano in F major, Op. 24
H. Wieniawski: Capriccio no. 5 Alla Saltarella, Op. 10
H. Wieniawski: Polonaise in D major, Op. 4
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa

19:10. 31. Maria Kouznetsova (Francja), catalogue no. 17

L. van Beethoven: Sonata No. 8 for violin and piano in G major, Op. 30
H. Wieniawski: Capriccio no. 7 La Cadenza, Op. 10
H. Wieniawski: Fantasy on Themes from Ch. Gounod’s Opera “Faust”, Op. 20
E. Ysaÿe: Sonata no. 3 in D minor, Op. 27 Ballade
K. Szymanowski: Myths Op. 30 – The Fountain of Arethusa
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 17:51:03 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #95 : Pa¼dziernik 11, 2016, 21:38:25 »

Bedac u mamy natknalem sie na transmisje konkursu (tvp kultura).
Gral Polak o ukrainskim nazwisku £aguniak
oraz Ukrainka o polskim nazwisku Rabczewska (bron Boze nie mylic z Robaczewska).
Robert £aguniak prezentowal bardzo wysoki poziom "prawie-kulka"
Gral bardzo klarownie. Akordy, o dziwo byly czyste i dzwiek bez swistow i przydzwiekow. Chociaz drobiazgi sie zdarzaly.
Ton jego skrzypiec byl imponujacy, wspanialy. Emisja dzwieku i artykulacja przypominajaca troche mistrza Kulke.
Brakowalo mi jednak, ze tak brzydko powiem agogiki, tempa, rytmu, dazenia, fantazji. Rob gral wszystko poprawnie, momentami wspaniale i pieknie....ale?

Ukrainka Eva znokautowala mnie. WSPANIALA. Wyglad na lat 15. Niepozorna, mlodziutka, skromna, ludzka i dowalajaca. Good maladjec
Byly malutkie nieprzeszkadzajace bledy. Zapalalem do niej sympatia. Piekna Persona, Piekna Muzyka.


P.S.
Jestem bardzo rozczarowany organizacja. Brak archiwum, W radio reklamy + mono dzwiek. To jest wstyd.
Strona konkursu fatalna. Brak informacji, niefunkcjonalna. O adminie juz pisalem. Wydaje mi sie, ze powinnismy napisac do ministerstwa, ze nie zgadzamy sie z takim zlym traktowaniem MUZYKI w naszym kraju.
Kiedy jelopki wreszcie zrozumieja, ze Kultura = Dobre obyczaje = Lepsze spoleczenstwo.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 21:41:16 wys³ane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #96 : Pa¼dziernik 11, 2016, 22:26:06 »

Nie s³ucha³am Roberta, ale obi³o mi siê o oczy, ¿e ma kawa³ talentu (na razie o oczy, zaraz postaram siê, ¿eby obi³o mi siê równie¿ o uszy, jak to z nim jest )Na YT na razie pojawi³y siê wykonania z poniedzia³ku, faktycznie wychodzi to z du¿ym do¶æ opó¼nieniem, ale na pewno musz± te pliki opracowaæ. Za to w Dwójce mo¿na ju¿ s³uchaæ poszczególnych utworów.

Dwójka zachwyca siê najbardziej Yuna Toki, polecan± tak¿e przez Bartusa. Pianistê przywioz³a ze sob±. Nazywa siê Wadim G³adkow i razem stworzyli ³adn± kameraln± ca³o¶æ. Do ods³uchania w ca³o¶ci, obowi±zkowo.

Milo mi odnotowaæ, ¿e do faworytów Dwójki zaliczy³a siê tak¿e gruziñska Turczynka Veriko Tchumburidze, która ujê³a mnie swoj± muzyk±, i piêknym d¼wiêkiem wydobywaj±cym siê z Guadagniniego z 1756 r., mimo ze maj± do jej wykonania pewne zastrze¿enia. Zobaczymy, czy przejdzie dalej.

Do Jana Mazura maj± pretensje o k³opoty z intonacj±, choæ przyznaj±, ¿e jego gra bywa bardzo piêkna.
Bardzo polecaj± tak¿e Luka Hsu.

Robert £aguniak nie skoñczy³ jeszcze 19 lat i gra tak¿e muzykê dawn±. Swoim wykonaniem da³ s³uchaczom wiele przyjemno¶ci. Zdaniem naszych ekspertów zapowiada siê jako fantastyczny skrzypek.
Na Evê nie starczy³o im czasu, ale najwyra¼niej tak¿e na nich zrobi³a bardzo dobre wra¿enie, bo obiecali, ¿e jutro do niej wróc±.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2016, 23:36:00 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #97 : Pa¼dziernik 12, 2016, 00:23:25 »

Cos niesamowitego.
Wlasnie wysluchalem wykonania Mone Hattori. Moj zachwyt nie dotyczy solistki japonskiej, chociaz grala pieknie.
Pani pianistka absolutnie powalila mnie na kolanach w Beethovenie. Tak wlasnie wyobrazam sobie gre Ludwika.
Potezny, kontrolowany temperament, bez oszustwa i mietolenia, prosto w cel, dostojnie, radosnie, witalnie, duze kontrasty, EMOCJA i ten RYTM. Jestem pod wrazeniem, tym bardziej, ze uwielbiam ta sonate.
Solistka starala sie dzielnie sekundowac, ale wypadla przy mistrzyni jak uboga krewna.
Czy wiecie kto to gral

https://www.youtube.com/watch?v=nhOifXmvDiU
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2016, 00:27:37 wys³ane przez bartus » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #98 : Pa¼dziernik 12, 2016, 00:48:50 »

To Irina Vinogradova i szczerze mówi±c, jej gra nie zdoby³a mojej sympatii. Otó¿ w poniedzia³ek s³ysza³em j± na ¿ywo, równie¿ w Kreutzerowskiej - i wówczas by³o to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z ca³ej serii przes³uchañ wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywa³a skrzypaczkê, nie trzyma³a w ryzach tempa, mocowa³a siê z peda³em, a kontrasty by³y zbyt przerysowane i neurotyczne - co w innych warunkach, przy innej jako¶ci wykonania wzi±³bym pewnie za plus. Kula³ jakby warsztat (muszê przes³uchaæ wykon tym razem z nagrania), zalani zostali¶my emocjami, dla mnie, nie do koñca szczerymi i zamierzonymi. Ale mo¿e by³ w tym jaki¶ klucz? Podobnie jak Bartek uwielbiam to opus, ba, wrêcz ubó¶twiam i mój s³uch wyostrza siê do maksimum od pierwszych taktów Adagio sostenuto  Chichot

Podobne komentarze mo¿na by³o us³yszeæ za kulisami A wiêc tak to przynajmniej brzmia³o na parterze Auli UAM  Spoko 
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2016, 01:01:05 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #99 : Pa¼dziernik 12, 2016, 03:38:40 »

Có¿, czy te emocje i kontrasty by³y czy nie by³y zamierzone, moim zdaniem rola i zadanie akompaniatora na scenie ró¿ni siê znacz±co od roli solisty. Nie ma on tam eksponowaæ swojej persony i popisywaæ siê w³asn± wizj± utworu. Jego zadaniem jest g³ównie wyeksponowanie i wspieranie solisty - zw³aszcza podczas konkursu, i temu powinien podporz±dkowaæ swoje umiejêtno¶ci, a tak¿e ambicje, i dbaj±c oczywi¶cie o jak najlepsze wykonanie ca³o¶ci utworu, jednocze¶nie "schowaæ siê" jednak trochê za solistê, pamiêtaj±c, ¿e to nie on ostatecznie jest tu oceniany. Zapewne nie ka¿dy to potrafi robiæ, tak jak nie ka¿dy, nawet bêd±c ¶wietnym wykonawc±, potrafi byæ dobrym pedagogiem.  W ka¿dym razie ja uwa¿am, ¿e akompaniator, który zamiast graæ "pod solistê" sprawia, ¿e s³uchacze odnosz± wra¿enie, ¿e solista "stara siê mu sekundowaæ", ale w efekcie goni go i nie nad±¿a, nie spe³nia swojego zadania. Nawet je¿eli sam akurat bardzo dobrze interpretuje dany utwór.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #100 : Pa¼dziernik 12, 2016, 07:44:01 »

Partia fortepianu w sonatach Beethovena to NIE AKOMPANIAMENT. Akompaniuja raczej skrzypce.
Pat, byc moze na zywo wrazenia sa inne. U mnie na sluchawkach byly emocje i to zdrowe parcie do przodu. Jeszcze jedno. W muzyce najwazniejsza jet sama muzyka, potem dopiero wsparcie dla solisty..itd. Pytanie, czy pianistka byla za glosno, czy solistka za cicho. Japonka grala swietnie, ale jej dzieciece frazy nie mogly konkurowac z beethovenowska burza p. Vinogradowej.
Fajnie, ze sie roznimy i bronimy swoich racji
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #101 : Pa¼dziernik 12, 2016, 08:21:33 »

Wieniawski nie jest moja ulubiona para kaloszy, zbyt sentymentalny i ckliwy.
Jest jednak jeden utwor, ktorego moge sluchac setki razy pod rzad.
Kaprys nr 6 "Prelude" z op 10

1:53
https://www.youtube.com/watch?v=XwjPvHaHODY
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #102 : Pa¼dziernik 12, 2016, 08:25:39 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #103 : Pa¼dziernik 12, 2016, 08:31:54 »

Chociaz trudno konkurowac z Heifetzem, to, to wykonanie jest rownie piekne

Kamil Zawadzki
https://www.youtube.com/watch?v=8bCLI4Orl5w

Nie jestem w 100% pewny czy to jest Heifetz, Milstein, czy mlody Menuhin.
Tak czy inaczej jedna stajnia.
Pat, moze masz jakas wiedze
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #104 : Pa¼dziernik 12, 2016, 10:47:10 »

Czu³am siê przy niej jak celtycki bard, elf czy rusa³ka:)) Oto potêga wyobra¼ni - by³by to niew±tpliwie jedyny pulchny elf znany w historii Chichot

Oj tam, elfy maj± silnie zani¿one normy BMI, wiêc nie warto siê nimi sugerowaæ Chichot
Ale fakt, ten instrument spowija taka ba¶niowa aura

Mnie - oprócz skrzypiec - zawsze podoba³a siê marimba

To Irina Vinogradova i szczerze mówi±c, jej gra nie zdoby³a mojej sympatii. Otó¿ w poniedzia³ek s³ysza³em j± na ¿ywo, równie¿ w Kreutzerowskiej - i wówczas by³o to moim zdaniem najgorsze partnerowanie z ca³ej serii przes³uchañ wieczornych. Wczoraj pianistka nieraz zakrywa³a skrzypaczkê,

Akompaniowanie na konkursie to rola poniek±d s³u¿ebna, a nie ka¿dy widocznie chce j± na siebie przyj±æ 
Swoj± drog± trochê dziwiê siê uczestnikom, ¿e nie zorientowali siê wcze¶niej, kto z akompaniatorów im odpowiada, a kto nie.

Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Strony: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

black-for animilkowo countrylife twistedgamers neder-live