Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92206 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #135 : Pa¼dziernik 13, 2016, 00:24:59 »

Asiu, dziekujemy za wypiski dla drugiego etapu.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 13, 2016, 00:27:16 wys³ane przez bartus » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #136 : Pa¼dziernik 13, 2016, 00:50:46 »

Dziêkujemy

Wys³ucha³em we fragmencie wystêpu Rosjaninia Gurewicza, IMO totalnie nieudanego. Nie potrafiê zrozumieæ, dlaczego zobaczymy go w II etapie - zamiast np. Roussine'a. Czujê siê trochê zdezorientowany  Niezdecydowany
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #137 : Pa¼dziernik 13, 2016, 01:26:41 »

Jeszcze dzisiaj s³ucha³am Alexisa, i naprawdê jest mi go ¿al. Pewnie te¿ zamieni³abym go na kilku z tych, którzy przeszli. Trudno.
Jednak do wiêkszo¶ci wyborów chyba nie mo¿na mieæ zastrze¿eñ. Staram siê nadrobiæ zaleg³o¶ci i zapoznaæ siê z tymi, o których nic nie wiem. W³a¶nie pos³ucha³am te¿ sobie Shiori Terauchi, która jako¶ ca³kiem nam umknê³a. Oprócz tego, ¿e ma piêkn± artystyczn± sukniê, stwierdzi³am te¿, ¿e bardzo dobrze mi siê jej s³ucha. Podoba³ mi siê Grand Caprice Ernsta, i Wariacje Wieniawskiego.

Poza tym po I etapie odczuwam syndrom odstawienia Mitów Szymanowskiego

https://www.youtube.com/watch?v=xKCXZIjUfcM

Kochani, odno¶nie info itd., to przecie¿ nic takiego, po prostu wklejam to, co podaj± media


Plan przes³uchañ 2 etapu:


Czwartek, 13.10.2016

10:00         Hattori Mone, Irina Vinogradova, 35
10:40         Asieieva Hanna, Hanna Holeksa, 45
11:25          Malesza Anna, Marcin Sikorski, 33
przerwa
12:30          Syrnicka Maja, Marcin Sikorski, 23
13:00         Maszoñska Amelia, Micha³ Francuz, 31

16:00         Lin Richard, Hanna Holeksa, 33
16:40         Kuznetsov Alexander, Micha³ Francuz, 41
przerwa
17:50         Zatsikha Vasyl, François Killian, 39
18:30         Selalmazidis Arsenis, Hanna Holeksa, 25
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 13, 2016, 06:05:43 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #138 : Pa¼dziernik 13, 2016, 10:03:28 »

Z Vinogradova nie ma zartow. Absolutnie kontroluje kazde wykonanie Beethovena.
Ma ona ped do przodu, ale nie przyspiesza. Duza sztuka. Jezeli mloda solistka potrafi sprostac emocjom beethovenowskim
p. Vinogradowej, to wykon jest bardzo dobry. W przypadku Shiori wspolpraca z fortepianem jest na 98%, czyli naprawde dobrze. Vinogradowa ma wspanialy dzwiek. Duzy i lekki w jednym wydaniu. Fantastyczne akcenty i "timing" eliminujacy niezdrowe, wydumane wstrzymania (popularne wsrod slabszych muzykow, bo latwo) zamazuja calkowicie male bledy i nietrafiania.
Nie ma to zanczenia dla mnie w tym wypadku.
Brawo pianistka.

A teraz o Shiori Terauchi. "A very accomplished  performer" jakby powiedzial nudny krytyk z Anglii.
Niektore Panie musialo zabolec, ze artystka czesto wycierala spocona raczke o ta piekna, jedwabna japonska suknie. Moze jest latwa w praniu?

Wszystko na miejscu. Wibracja, dzwiek intonacja, temperament w sam raz. Niestety nie mialem generalnego odlotu, ale.. podobalo mi sie bardzo.
Zwlaszcza E struna - sliczna w wysokich rejestrach i moze tutaj byl moj maly odlocik. Kaprys grala troche asekuracyjnie a moze powsciagliwie - taka koncepcja. Popatrzcie co moze zrobic seria trudnych flazoletow. Male, sliczne japonskie szpareczki potrafily sie calkiem szeroko otworzyc.
Tragedia opowiedziana Schubertem nie byla tragedia w pojeciu wyswiechtanego odczucia dzielenia wlosa na czworo i krzyku. Niektorzy ludzie przezywaja tragedie w spokoju i wyciszeniu (pozazdroscic).
Wariacje grane szlachetnym dzwiekiem i dosyc ostroznie. Raczej nie podzielam zachwytu Asi nad tym wykonaiem.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #139 : Pa¼dziernik 13, 2016, 11:37:36 »

Dzisiaj

Hattori Mone
ZNAKOMITA

Asieieva Hanna
Bardzo duzy talent. BARTOK jest zadowolony.
Bartoka bardzo trudno grac, gdyz latwo mozna zabic dzwiekiem kazdy instrument.
Przeforsowac i zrobic z tego zlepek zgrzytow. Hanka gra wzruszajaco!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #140 : Pa¼dziernik 13, 2016, 12:25:54 »

Malesza Anna
Fajniutka kompozycja - F. Kreisler: Little Viennese March.
Ania robi wrazenie, chociaz gra zbyt pewniacko. Skromnosc w sztuce jest potrzebna.
Poza tym przyszla z grupa klakierow, czego tez nie lubie.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #141 : Pa¼dziernik 13, 2016, 13:48:11 »

Syrnicka Maja
To jest bardzo ciekawa skrzypaczka, ktora wydawalby sie troche nieporadna.
Jednak koncowy rezultat jest wysmienity. Wole ja od Ani Maleszy.
Maja jest bardziej autentyczna (nie wiem dlaczego - takie moje wlasne odczucie)
Dzwiek jej skrzypiec jest troche jak z waty. Nie jej wina
--------------------------------------
Maszoñska Amelia
Na poczatku, troche mnie zawiodla. Intonacja jeszcze nadal do zaakceptowania, ale to bylo na granicy.
Dzwiek skrzypiec za twardy.
Jej pewnosc w grze ma inny walor niz u Ani. Jest jakis taki sympatyczniejszy.
Pod koniec wystepu (Faure) Amalka sie bardzo rozegrala i grala WZRUSZAJACO!!!
Zasluzony aplauz!!!
---------------------------------

Znowu zarwe nocke, musze juz isc. Dyzur skonczony.
Zapisane
Janusz1228
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2767



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #142 : Pa¼dziernik 13, 2016, 14:12:18 »

Witajcie kochani!
Mi³o jest gdzie wróciæ, mi³o widzieæ tu „po latach” wci±¿ znanych przyjació³, ale i nowych u¿ytkowników.
Zajrza³em do „naszego Kuriera”, gdy¿ trwaj±ce przes³uchania Konkursu im. Wieniawskiego okazuje siê - ¶ci±gnê³y mnie podobn± si³±, jak ongi¶ szopenowskie zmagania.

Nie o¶mielê siê, jednak, szczegó³owo komentowaæ wystêpu uczestników, ani toczyæ batalii o swe w³asne rozumienie ich stylistyki wykonawczej. Stanie siê tak z dwóch podstawowych racji: s³ucham transmisji wyrywkowo nie maj±c ¿adnej skali odniesienia, ¿adnych porównañ jednego solisty, do drugiego. Wychwalaj±c jednego, móg³bym nie dowarto¶ciowaæ innego, którego interpretacja mog³a byæ du¿o ciekawsza. Ale, i przyznam to z lekkim wstydem, moja znajomo¶æ repertuaru najcudowniejszego instrumentu ¶wiata jest bardzo malutka. 
Mam za to spostrze¿enie, co do koncepcji repertuarowej Konkursu. Otó¿ uwa¿am, ¿e pierwszy etap (na przyk³ad w przeciwieñstwie do MKPiFC) by³ chyba zbyt obszerny, repertuar zbyt trudny do oceny i zachwytu dla niewprawnego ucha, wystêpy skrzypków, gdy ju¿ mia³em szansê wys³uchaæ, nieco mi siê d³u¿y³y. W drugim etapie – jest na szczê¶cie inaczej. Produkcje krótsze, ³atwiejsze do ogarniêcia, grane utwory – znane a nawet ca³kiem znane. My¶lê te¿, ¿e i sami wirtuozi pl±saj± na strunach z wiêksz± lekko¶ci± i rado¶ci±.

To tyle pierwszych spostrze¿eñ. Obiecujê s³uchaæ Konkursu, tyle na ile tylko pozwol± mi ró¿ne zobowi±zania i po¿eracze czasu, i mam nadziejê czasem tak¿e w³±czyæ siê do forumijnej dyskusji.
Póki co – pozdrawiam Was, kochani, serdecznie!

Ps.
Cieszê siê, ze Forum wci±¿ ¿yje!
Zapisane

Pytasz mnie, jak gra³ ów pianista? W jego grze by³o co¶ ludzkiego: pomyli³ siê...
http://www.youtube.com/watch?v=ZB0qeG_SCZM
aro 59
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 1263


--- Marek ---


Zobacz profil
« Odpowiedz #143 : Pa¼dziernik 13, 2016, 16:13:41 »

forum ¿yje, bo bartus pisze pouczaj±ce komentarze 
Zapisane

pozdrawiam          
               Marek
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #144 : Pa¼dziernik 13, 2016, 16:34:50 »

Noc, mówisz, od dwóch godzin
jak kokosz gwiazdy rodzi,
Mimo wszystko moja spokojna (ha ha) natura nie wytrzymuje tak bardzo przerysowanej emocji.
wiêc czas spaæ i koñczyæ te furie;
gwizdzacych kosow.
kos, mówisz, ¶pi i wilga,
sen zmorzy³ nawet wilka,
Znowu zarwe nocke
tylko Bartus uparcie pracuje.

[...]

I gdy mówi³ Bartus, cieñ jego rós³ i rós³.
musze juz isc. Dyzur skonczony.
I odszed³. Z czapk± na bakier.
Zasluzony aplauz!!!
A jeszcze na odchodnym: "Rzuæcie kwiat",
powiedzia³, "muzykantowi".

I za¶mia³ siê jak Mozart, na ca³y sad:
Ten typ tak czasem ma  Zawstydzony

W po¶cie wykorzystano fragmenty Romancero K. I. Ga³czyñskiego  Chichot
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #145 : Pa¼dziernik 13, 2016, 20:41:00 »

Nie mia³am niestety czasu, by s³uchaæ o czasie  Natomiast uda³o mi siê cofn±æ czas na suwaku youtubowego ekranu, i trafi³am na co¶,
co czas zatrzyma³o )
Pierwszy wystêp, który cofaj±c siê maksymalnie mog³am odtworzyæ, by³ to Richard Lin, graj±cy sonatê nr 3 d-moll Brahmsa. I by³ to wystêp, który zdoby³ i podbi³ moje serce. Fakt, ¿e na pytanie "czy lubi pani Brahmsa" zawsze odpowiem z entuzjazmem:) I ¿e szczególnie lubiê tê sonatê. Ale to nie by³ po prostu lubiany Brahms, to by³ strumieñ muzyki, który porwa³ mnie i zaczarowa³, pe³en ognia, namiêtno¶ci, têsknoty. Czas siê zatrzyma³ chyba nie tylko dla mnie, bo kiedy w pewnym momencie muzyka ucich³a, sala milcza³a:) Dopiero po chwili, kiedy Richard u¶miechn±³ siê do pianistki i podziêkowa³ jej, rozleg³y siê brawa. I kamera pokaza³a tak¿e u¶miechniêtego, bardzo zadowolonego Vengerova


Uda³o mi siê tak¿e z³apaæ Alexandra Kuzniecowa w sonacie a-moll. On gra piêknie, powiedzia³abym, szlachetnie i nobliwie, natomiast nie wzbudzi³ we mnie takiego porywu uczucia:)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 13, 2016, 20:53:07 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #146 : Pa¼dziernik 13, 2016, 20:44:34 »

Nie mia³em (i wci±¿ nie mam) czasu, ¿eby ods³uchaæ dzisiejszych wykonawców, za³apa³em siê jedynie na krótk± analizê sonaty Richarda w TVP. Có¿, jestem niemal pewien, ¿e tak gra laureat tego konkursu  Spoko
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #147 : Pa¼dziernik 13, 2016, 21:31:10 »

Sluchalem Richarda Lin w calosci. Powiem krotko, gosciu ma wspanialy ton i, jak wytrzyma presje, bedzie laureatem, . Gra troche przyciezkawo. Nie moglem jednak pogodzic sie z jego Brahmsem.
Maniera zaczynania dzwieku od malej dynamiki i te gwaltowne (wulgarne) crescenda, zamiast emocji wzbudzaja u mnie niesmak. Fraza przez to jest porwana. Wyobrazcie sobie, ze ktos do Was mowi gwaltownie zglasniajac volumen a potem niedopowiadajac koncowke.

Alexandr Kuzniecow
Musze sie Wam przyznac bez bicia. W pierwszym etapie nie sluchalem Alexandra. Wprowadzilem go na swoja liste na slepo. Teraz wysluchalem Kuzniecowa w calosci i nie moglem sie nadziwic, jak bardzo sztubacko gra ten skrzypek. Dla mnie po prostu fatalnie. Zlosc moja poteguje jego nonszalancka zarozumiala postawa na scenie. Teatralne, szerokie kola smyczkiem po zakonczeniu miernej frazy byly komiczne. Gral nieczysto, z emocja sredniego ucznia szkoly podstawowej.
Jak on przedostal sie do 2 etapu? - kumoterstwo. A tylu przecie doskonalych muzykow odpadlo!! Glos wola o pomste do nieba.

Zatsikha Vasyl
Potezny osobnik grajacy bardzo delikatnie i subtelnie. Dzwieczek dosyc cichy.
Ogolnie ladnie i lekko. Dobrze ulozona reka wspomagala jego b.dobra technike.
Jego energia byla zrownowazona, ale zabraklo kropki nad i. Gdyby dodal troche wiecej czadu i dzwiek bylby mocniejszy.... Sympatyczny i wrazliwy, finezyjny muzyk.

Selalmazidis Arsenisa nie sluchalem niestety.
Czy wiecie gdzie mozna odsluchac zaleglosci w stereo
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #148 : Pa¼dziernik 13, 2016, 22:48:32 »

Kuzniecow - podpisujê siê obur±cz pod tym, co napisa³e¶.

O Richardzie napiszê wiêcej jutro. Te dynamiczne sinusoidy (cresc./decresc.) na frazie brzmia³y ponoæ znakomicie w sali.

Od m³odszego z Mozartów mam informacjê, ¿e Grek wgniót³ wielu w fotel. Kolejny laureat.

Bartku, zerknij na stronê Dwójki.
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #149 : Pa¼dziernik 14, 2016, 07:57:10 »

Cytuj
W po¶cie wykorzystano fragmenty Romancero K. I. Ga³czyñskiego  Chichot
i bartusa
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live countrylife animilkowo mini-land twistedgamers