Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92317 razy)
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #150 : Pa¼dziernik 14, 2016, 08:46:41 »

Weronika Dziadek
Ciekawa sprawa. Kiedy sie stroila bylo lepiej niz wiekszosc uczestnikow.
Pomyslalem, nareszcie ktos z dobrym sluchem. Nastroila sie w 99% perfekcyjnie.
Rozpoczela sonate wiosenna Beethovena pieknym dzwiekiem.
Wszystko na miejscu - akcenty, wibracja, wlasciwy temperament.
Czasami (rzadko) pojawialy sie wyrazne nietrafienia intonacyjne. Konkurs tego nie toleruje.
Szkoda, gdyz bylaby lekko w drugim etapie.
Teraz Szymanowski - efekt wizualno-sluchowy powalajacy. Wygladala jak nimfa delikatnie unoszaca sie nad zrodelkiem.
Chlodne emocje bardzo mi pasuja do rzezkiego strumyka i ta piekna nimfa w bieli!!. Najlepszy Szymanowski Konkursu moim zdaniem.
Prosze posluchajcie, gdyz jest to wyjatkowe przezycie.
https://www.youtube.com/watch?v=sWN6Shzlomg

P.S.
Weronika ma w genach, czysty, wspanialy ton. Na tle takiego dzwieku, kazde najmniejsze potkniecie jest jak obuchem w glowe i bledy staja sie bardzo uwypuklone. U innych uczestnikow, maly brodek i szelest w dzwieku, swietnie kamufluje niedociagniecia.
Szkoda ze nie uslysze Weroniki z jej czysta powsciagliwa emocja w finale.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #151 : Pa¼dziernik 14, 2016, 09:31:32 »

Cytuj
Mam za to spostrze¿enie, co do koncepcji repertuarowej Konkursu. Otó¿ uwa¿am, ¿e pierwszy etap (na przyk³ad w przeciwieñstwie do MKPiFC) by³ chyba zbyt obszerny, repertuar zbyt trudny do oceny i zachwytu dla niewprawnego ucha, wystêpy skrzypków, gdy ju¿ mia³em szansê wys³uchaæ, nieco mi siê d³u¿y³y. W drugim etapie – jest na szczê¶cie inaczej. Produkcje krótsze, ³atwiejsze do ogarniêcia, grane utwory – znane a nawet ca³kiem znane. My¶lê te¿, ¿e i sami wirtuozi pl±saj± na strunach z wiêksz± lekko¶ci± i rado¶ci±.

Nie bede rozwijal tematu. Trafiles w dziesiatke. 100/100, o!.. nawet w setke.
Witam Januszu ponownie na forum. Super, ze jestes!!! 
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #152 : Pa¼dziernik 14, 2016, 11:59:18 »

Terauchi Shiori
Maly afront pianistki do solistki. przed wejsciem na estrade?. Chyba sie nie lubia.
Legenda - dziwie sie, ze jest w repertuaze konkursu. Skala trudnosci utworu = trzecia klasa szkoly podstawowej.
Dzwiek transmisji kiepski. Co sie moglo stac?
Gra oczywiscie dobrze, ale zauwazylem maniere, ktora mi sie nie podoba, otoz przed zmiana smyczka nastepuje
zglosnienie dzwieku - ³³³up   Â³Â³Â³up. Maniera powstala na skutek docisniecia smyczka tuz przed zmiana jego kierunku i rozpoczecia
nastepnego dzwieku. W sensie komfortu technicznego jest to dobre, ale w tym wypadku Japonka przesadzila i to zglosnienie
(docisniecie) jest za duze.
Terauchi gra b.dobrze technicznie. Jest zwrotna, zwarta. Bardzo muzykalna. Normalna. Szkoda, ze dzwiek jest taki ziarnisty.
Uczy sie u Bron-a, ktory lubi wgniatac smyczek w struny. Slynna Szkola Brona, etatowego jurora na wszystkich konkursach wszechswiata.
Tak czy inaczej, mocna kandydatka!
Oczywiscie Vinogradowa pokazala klase (Schumann)

P.S.
Piekn± kompozycj± jest ta sonata Schumana. Nie znalem jej.
------------------------------------------
Kotz Celina
Piekna postac. Gra super!, chociaz w Kreislerze wrzucilbym jeszcze na wiekszy luzik (latwo mowic).
Na moje ucho, nastroila sie troche za wysoko.
I znowu ta Legenda - po co to. Pianista troche przekombinowal we wstepie Legendy, pozniej improwizowal troche.
Czuje sympatie do Celnki i jej gry. Jest cos!!, co kaze sluchac.
Ostatnia nuta w Legendzie - musicie posluchac - odlot!!!! - taka jedna nutka!! wystarczy na final.
Ravel - jedno slowo - REWELACJA!
Szelmowska, jazzowa 2 cz byla zagrana nie po szelmowsku i to mi sie wlasnie podobalo.
Wszyscy na ogol pajacuja w tej czesci. Celinka grala ze smakowitym smaczkiem.
3cz - uf! dowala po prostu, precyzja, artykulacja - BOMBA. Fajny utworek.
----------------------------------------
Choi Jung Min
Kolejna beauty na scenie.
Placzliwy Brahms w pozytywnym znaczeniu tego slowa. Bardzo ladnie.
Crescenda sa, ale we wlasciwych proporcjach i nie szatkuja utworu.
Z uplywem czasu Brahms przestawal mi sie podobac. Poziom emocji byl za niski.
W stosunku do Celiny, Choi ma zbyt szklisty dzwiek. Nadal do zaakceptowania.
Faure - ah ta kantylena!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!  - no comment.
Kreisler - grany po chinsku i po mistrzowsku.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 12:04:39 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #153 : Pa¼dziernik 14, 2016, 13:07:49 »

Suho Ryosuke
Oczywiscie nastroil sie za wysoko.Musze poszerzyc swoja tolerancje i nauczyc sie sluchania w dualnej tonalnosci (fortepian osobno, skrzypce osobno)
Znakomita, piekna gra.
Legenda - co tu wiecej pisac..
Kreisler - filigranowo, duzo wdzieku (nie wdzieczenia). Poczulem zapach salonu XIX w
Franck - Naleze do nielicznych, ktorzy ta sonate tylko lubia a nie uwielbiaja.
Kompozycja ta jest bowiem dosyc histeryczna dla mnie (jak czasami histeryczna jest wibracja p. A.S.Mutter)Jednym slowem histeria na pograniczu dobrego smaku.
Skrzypek nie sprostal utworowi. Nie gral wystarczajco histerycznie.....!
Ale przez to wykreowal nowa aure tej sonaty. Wyjatkowo ciekawa wrazliwosc.
Sluchajac Suho nie zauwaza sie instrumentu, sali koncertowej i ludzi w okolo. Pozostaje tylko MUZYKA w czystej postaci. GENIALNIE - FINAL.

P.S.
Po jego interpretacji, Sonata zaczela mi sie naprawde podobac.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #154 : Pa¼dziernik 14, 2016, 13:47:19 »

Toki Yuna
Za wysoko - trudno
Kreisler - Corelli. Bardzo ladny utwor, to malo powiedziane.
Wszystko, jak nalezy. Piekna wibracja i dzwiek, ale artykulacja moglaby byc lepsza.
Czasami zmiany pozycji sa slyszalne.
Ciekaw jestem jak radza sobie niektorzy jurorzy z ocenianiem, wydajac opinie o lepszych od siebie, wiedzac, ze ta opinia czesto decyduje o karierze mlodego czlowieka.
Nastepna do FINALU.

Mam jeszcze jedno pytanie. Dlaczego Konstanty Andrzej Kulka nie jest przewodniczacym jury.
To on jest absolutnym krolem skrzypiec wsrod szanownego jury.
W zamian, mamy histeryka Vengorowa, ktory z placzem oznajmial, jak to kocha wszystkich uczestnikow i wszystkim dalby pierwsza nagrode. To bylo pretensjonalne i takie falszywe.

P.S.
W jury powinna byc p. T Glabowna, kolejny tytan polskich skrzypiec.
O niej tez sie malo wie.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #155 : Pa¼dziernik 14, 2016, 15:27:17 »

My¶lê, Bartku, ¿e Maestro Kulka mo¿e nie mia³by ju¿ ochoty na te wszelkie aktywno¶ci zwi±zane chocia¿by z uganianiem siê po ca³ym ¶wiecie i wys³uchiwaniem kilkuset aplikantów na konkurs... A Maxim jest jeszcze m³ody i pe³en energii:) Jest ekspresywny, ale to te¿ wi±¿e siê z umiejêtno¶ciami organizacyjnymi i "interaktywno¶ci±" No i chyba ma jednak dobre ucho, bo poziom uczestników wydaje siê wysoki.
My¶lê, ¿e jednak tym, którzy nie przeszli, by³o przyjemnie choæ us³yszeæ, ¿e tak trudny by³ wybór, tak niewielkie ró¿nice, ¿e szef boleje nad ich odej¶ciem

Po wczorajszym Ravelu stwierdzi³am, ¿e obecno¶æ Arsenisa wynagradza mi znikniêcie Alexisa Choæ oczywi¶cie najlepiej by by³o, gdyby pozostali obaj. Z pozycji s³uchacza mogê stwierdziæ, ¿e Grek jest fantastycznym wykonawc±, zachwycaj±cym i przykuwaj±cym uwagê. Pat, Ravel mo¿e nawet nie tylko wbija³ w fotel, a z niego unosi³ w przestrzeñ kontemplacji

Trochê surowo oceniacie ch³opcy Kuzniecowa Chocia¿ faktycznie, zw³aszcza w  bezpo¶rednim zderzeniu z du¿ymi osobowo¶ciami Richarda i Arsenisa wypad³ blado.

Natomiast faktycznie do moich ulubionych doszed³ jeszcze Ryosuke, z aparycj± XIX-wiecznego romantycznego wirtuoza i z przepiêknym, poetycznym ¶piewem skrzypiec:))) Trudno siê oderwaæ od tego ¶piewu.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 16:07:10 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #156 : Pa¼dziernik 14, 2016, 15:29:55 »

Na YouTube, pod has³em "15th International Henryk Wieniawski Violin Competition Stage 2" mo¿na ju¿ pos³uchaæ tak¿e niektórych wczorajszych wystêpów.

https://www.youtube.com/watch?v=Dhv1bYkcVCk

Richard Lin:
https://www.youtube.com/watch?v=8lkAHqh78dA

Arsenis:
https://www.youtube.com/watch?v=IiJa-6R559g

Vasyl:
https://www.youtube.com/watch?v=HqAaJw6gk1E

Amelia:
https://www.youtube.com/watch?v=1jeXGwjeTUQ

Anna Malesza:
https://www.youtube.com/watch?v=8jCgT_XVyKs

Maja Syrnicka:
https://www.youtube.com/watch?v=_-2mWqwXFsQ

Mone Hattori:
https://www.youtube.com/watch?v=edqRkDqGiR4

Hanna Asiejewa:
https://www.youtube.com/watch?v=DEMsR2BCbWM
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 15:58:02 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #157 : Pa¼dziernik 14, 2016, 15:36:50 »

Przed nami:
16:00 Tchumburidze Veriko, Hanna Holeksa, catalogue no. 44

F. Kreisler: Gypsy Caprice
J. Joachim: Romance in B flat major, Op. 2
C. Franck: Sonata No. 1 for violin and piano in A major

16:40 Hsu Luke, Hanna Holeksa, catalogue no. 12

F. Kreisler: Chinese Tambourine
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
R. Schumann: Sonata No. 2 for violin and piano in D minor, Op. 121

Przerwa:

17:50 £aguniak Robert, Hanna Holeksa, catalogue no. 25

F. Kreisler: Chinese Tambourine
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
C. Franck: Sonata for violin and piano in A major

18:30 Rabchewska Eva, Alina Artemyeva, catalogue no. 37

F. Kreisler: Caprice viennois, Op. 2
P. Tchaikovsky – Meditation
F. Schubert: Sonata for violin and piano in A major D. 574

Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #158 : Pa¼dziernik 14, 2016, 16:53:09 »

Oho, bo niez³ym pierwszym etapie mam wobec Hsu du¿e oczekiwania!

Machamy do Was z 4. rzêdu!
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #159 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:04:33 »

Oho, bo niez³ym pierwszym etapie mam wobec Hsu du¿e oczekiwania!

Machamy do Was z 4. rzêdu!

Po ktorej mojej stronie
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #160 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:13:35 »

Patrz±c ze sceny po lewej

Brzmienie skrzypiec Roberta jest donioslejsze o ca³y logarytm   Spoko  Gra jak pewniak.

Oj, w Kreislerze artykulacja jednak nie taka jak u Hsu. Ten dziwny, pijacki walczyk (?) w ¶rodku te¿ mniej przekonuj±cy. Chyba trzeba swoje prze¿yæ (happy 19. birthday!), ¿eby do tej findesieclowej muzyki dojrzeæ.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 18:22:48 wys³ane przez Mozart » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #161 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:24:07 »

Patrz±c ze sceny po lewej

Koszula w kratkê w barwach Francji?
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #162 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:30:52 »

Ciekawe, czy kamera zarejestrowa³a mój phone-kuriering Chichot En effet, Caterine!

Moja aktywno¶æ tutaj to chyba najlepsza recenzja wystêpu Roberta Smutny
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #163 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:55:25 »

Robert jest posiadaczem najpiekniejszego dzwieku na tym konkursie. Mial jednak malutkie pawiki ze strojeniem.
Jego dzwiek jest w moich uszach i trudno bedzie mi sluchac innych.
Teraz gra Robaczewska. Jest wspaniala, gra czysciutko, ale ja mam nadal dzwiek Luganiuka w uszach
Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #164 : Pa¼dziernik 14, 2016, 18:58:54 »

En effet, Caterine!

Jakbym mog³a nie rozpoznaæ mojego najlepszego partnera w interesach w FPTB?!  Chichot

Celinka grala ze smakowitym smaczkiem.

Tak samo te¿ dobiera estradowy outfit.
Te dwie jej dotychczasowe suknie (czerwona i niebieska) by³y naprawdê piêkne
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Strony: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers kalinowatyper countrylife neder-live thepunisher