Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92305 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #165 : Pa¼dziernik 14, 2016, 19:02:34 »

Robert jest posiadaczem najpiekniejszego dzwieku na tym konkursie.

No way! Chichot Eva swoj± barw± tak zachwyci³a publikê, ¿e na podstawie szeptów na sali mo¿na siê spodziewaæ niez³ej owacji Chwilami brzmi dos³ownie magicznie!
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 19:07:40 wys³ane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #166 : Pa¼dziernik 14, 2016, 19:07:52 »

Moz
Nie musisz mi mowic. Ona jest jedna z moich ulubionych graczek
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #167 : Pa¼dziernik 14, 2016, 19:48:51 »

Pat
Na jutro przygotuj maly transparencik z napisem Kurier Szafarski.
Moze tez byc jakas opaska z papieru na glowe z tymze napisem lub.. ubierz ciemne okulary, lub krzyknij (kurier), tylko krotko bo cie wyrzuca.
Co jeszcze mozesz zrobic, zebysmy Cie zobaczyli?.... Hijack a camera from a filming crue....burst a buble gum. Walk across, beetween audience.. z zawolaniem lody, lody. lody mewa... Any ideas?
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #168 : Pa¼dziernik 14, 2016, 20:38:57 »

Bart, jestem przekonany, ¿e jutro na scenie pojawi siê niejedna artystka, która skupi nasz± uwagê nie tylko na swojej grze, lecz równie¿ nie pozwoli oderwaæ nam od niej oczu By³bym wiêc jedynie bezcelowo rozpraszaj±cym Twoje pole widzenia  Spoko

Eva mia³a w sobie i jedno, i drugie    Jasna, pe³na delikatnych alikwotów barwa, któr± wydobywa³a ze swojego wiekowego instrumentu i p³omienne frazy w I cz. sonaty Schuberta wbija³y mnie momentami w fotel. Nie lubiê s³owa "muzykalno¶æ", ale s³uchaj±c jej nieustannie przychodzi mi ono do g³owy. Ta artystka uosabia wszystko to, co kryje siê pod tym pojêciem (wrodzona muzyczna inteligencja, w³a¶ciwe poczucie tempa, narracji, artykulacji, smak). Umiejêtnie kreowane napiêcie w czasie Medytacji sprawia³o, ¿e niejednemu na sali przesz³y dreszcze. 

Uczniackim, nieco sztampowym Robertem jestem natomast zawiedziony  Niezdecydowany
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 20:41:26 wys³ane przez Mozart » Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #169 : Pa¼dziernik 14, 2016, 22:06:56 »

Cytuj
Uczniackim, nieco sztampowym Robertem jestem natomast zawiedziony

Przesadziles.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #170 : Pa¼dziernik 14, 2016, 22:25:22 »

Ja muszê uczciwie przyznaæ, ¿e bardzo mi siê podoba³a ca³a trójka:)
Po pierwsze, bardzo dla mnie fascynuj±ce sonaty, które zachwyca³y mnie ju¿ same w sobie. Schubert, Schumann, Franck. Poza tym wspania³e instrumenty - Eva mia³a skrzypce wrêcz magiczne, Carla Antonia Testore z 1740 roku. I trzeba przyznaæ, ¿e jej Medytacja by³a transcendentalna.
Wszystkich ich te¿ lubiê, trafiaj± do mnie, a nie znam siê na tyle dobrze, ¿eby ³atwo wy³apywaæ b³êdy. Robert by³ trochê niezadowolony po wyj¶ciu ze sceny, wiêc pewnie nie wysz³o mu to tak, jakby chcia³ i potrafi³. Jeszcze zobaczymy, co poka¿± w Mozarcie:)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 22:54:35 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #171 : Pa¼dziernik 14, 2016, 22:46:25 »

A jutro od rana:

10:00 Hall Amalia, Micha³ Francuz, catalogue no. 10

F. Kreisler: La Gitana
J. Joachim – Romance in B-flat major, Op. 2
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major

10:30 Kouznetsova Maria, Hanna Holeksa, catalogue no. 17

F. Kreisler: La Gitana
P. Tchaikovsky: Meditation
E. Grieg: Sonata No. 3 for violin and piano in C minor, Op. 45

przerwa

11:40 Kim Bomsori, Hanna Holeksa, catalogue no. 14

F. Kreisler: Schön Rosmarin
P. Tchaikovsky: Meditation
G. Fauré: Sonata No. 1 for violin and piano in A major

12:20 Lopatina Vera, Olga Kirpichev, catalogue no. 24

F. Kreisler: Caprice viennois, Op. 2
J. Massenet: Meditation from the opera Thais
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 14, 2016, 22:50:00 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #172 : Pa¼dziernik 14, 2016, 22:48:10 »

A po po³udniu:

16:00 W³oszczowska Maria, Sophia Rahman, catalogue no. 47

F. Kreisler: Romance, Op. 4
G. Fauré: Apres un reve
M. Ravel: Sonata No. 2 for violin and piano in G major

16:30 Nakamura Yukino, Micha³ Francuz, catalogue no. 31

F. Kreisler: Chinese Tambourine
J. Massenet: Meditation from the opera Thais
J. Brahms: Sonata No. 2 for violin and piano in D major, Op. 100

Przerwa

17:30 Gurevich Semion, Micha³ Francuz, catalogue no. 9

F. Kreisler: Syncopation
H. Wieniawski: Legende, Op. 17
C. Franck: Sonata for violin and piano in A major

18:10 Okamoto Seiji, Micha³ Francuz, catalogue no. 33

F. Kreisler: Chinese Tambourine
G. Fauré: Apres un reve
R. Schumann: Sonata No. 1 for violin and piano in A minor, Op. 105
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #173 : Pa¼dziernik 15, 2016, 01:19:23 »

Zauwa¿y³em, ¿e na youtubowej stronie Konkursu pojawiaj± siê nagrania wystêpów uczestników nie tylko w stereo, ale i w technice binauralnej. Binaural brzmi bardziej rzeczywi¶cie, d¼wiêk nie jest tak "podrasowany", uwzglêdnia akustykê sali, choæ pocz±tkowo mo¿e sprawiaæ ma³y dyskomfort odbiorczy. Przede wszystkim jednak - s³ychaæ w³a¶ciwe proporcje.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #174 : Pa¼dziernik 15, 2016, 01:50:07 »

Z Celin± mam pewien problem.

Otó¿ odtwarzaj±c nagranie trudno skoncentrowaæ siê jedynie na grze    W tej turkusowej sukni wygl±da wiêcej ni¿ ol¶niewaj±co. Celina to typ perfekcjonistki, która doskonale wie, czego chce. Przyjecha³a tu (nie mia³a daleko - jej uczelnia mie¶ci siê po drugiej stronie ulicy ¦w. Marcin), by dostaæ siê do fina³u, a tam zdarzyæ siê mo¿e wszystko. Jest znakomicie przygotowana, dysponuje jedn± z czystszych intonacji na konkursie, jej ¶piewny d¼wiêk dos³ownie przeszywa powietrze. ¦wietny Kreisler!

Polka w sonacie Ravela by³a raczej intelektualna i relatywnie pow¶ci±gliwa, zw³aszcza w bluesie (bardzo wysublimowane granie!). Odmienn± wizjê zaproponowa³ Grek Selalmazidis, który wyrasta chyba na najwiêksz± rewelacjê turnieju. Co za wyczucie stylistyki Kreislera, aury fin de siecle, Wiednia czasów secesji, ducha ostatnich Kaiserów, ba, by³ i smak tortu Sacher w kawiarni przy Kärtnerstrasse, serio Chichot

Ravel: hipnotyczne momenty. Facet dysponuje takim warsztatem, ¿e za jednym poci±gniêciem smyczka potrafi wymodelowaæ ca³± paletê drobnych niuansów dynamicznych czy kolorystycznych. Ma³e wpadki nie maj± tu szczególnego znaczenia. Apres un reve Faure trzeba po prostu pos³uchaæ.

Przy okazji, zauwa¿yli¶cie, ¿e w finale (perepetuum) II Sonaty Ravela, w partii fortepianu znale¼æ mo¿na zwroty wprost z fina³u Koncertu G-dur? A w³a¶ciwie na odwrót
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 15, 2016, 01:52:58 wys³ane przez Mozart » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #175 : Pa¼dziernik 15, 2016, 10:07:58 »

Pat
Co jeszcze mozesz zrobic, zebysmy Cie zobaczyli?.... Hijack a camera from a filming crue....burst a buble gum. Walk across, beetween audience.. z zawolaniem lody, lody. lody mewa... Any ideas?

Bartku, obczaj sobie plan auli UAM
http://www.filharmoniapoznanska.pl/bilety-i-karnety/plan-auli-uam/
a Pat poda Ci wspó³rzêdne geograficzne swojego krzes³a i go zlokalizujesz 

W ¶rodku auli nie by³am; widzia³am tylko jej fasadê
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #176 : Pa¼dziernik 15, 2016, 10:19:39 »

ba, by³ i smak tortu Sacher w kawiarni przy Kärtnerstrasse, serio Chichot

Ja wiem, czemu Pat wymieni³e¶ akurat tê ulicê (to notabene Kärntner Straße od Kärnten, czyli Karyntia) 

Czwarty akapit od góry:
http://www.cafefrauenhuber.at/chronik/

A ja tam by³am i kawê wypi³am 
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #177 : Pa¼dziernik 15, 2016, 10:31:47 »

Arsenis Selalmazidis
Swietny
W Kreislerze zastosowal stylistyke archaiczna. Powielil dokladnie wszystkie glissy, crescenda i "zawieszenia".
Interpretacja nie byla jego. Skopiowal stara, dobra szkole zydowska (Heifetz, Milstein, mlody Menuhin ).
Pytanie, co mozna nowego wymyslec w tym szmoncesowatym, kawiarnianym utworze??chyba wlasnie nic.

Pierwsza czesc Ravela gral jak po miodzie. Plynnie, nostalgicznie i czysciutko.
Tremola jego grane byly koniuszkiem smyczka na pograniczu "sautillé". Niebywa³e. Smyczek w tej czesci nie sprezynuje, wiec nie skacze. Arsenis uzyska³ artykulacje "pó³-skakan±" - fajny efekt. Nutki wysypywaly sie jak perelki na drewniany talerz.
W czesci jazzowatej, Arszernik gral bez klezmerskiej maniery. I dobrze, tak wlasnie lubie.
Nasza Celinka zagrala te sonate na pewno nie gorzej a szybka czesc byla lepsza moim zdaniem. U Celiny slyszalem lepsza motoryke, emocje parly do przodu bez zbednych przystankow, czy wstrzyman. Grek troche kombinowal a i intonacja nie byla perfekcyjna.
Selmazidis, biorac pod uwage poziom swojej gry jak i konekcje z jury, napewno przejdze do dalszego etapu.
------------------------------------------------------------
Hall Amalia !
Nie slyszalem jej w 1 etapie. Teraz po pierwszych taktach powiem krotko - SENSACJA!!
Kazdy element jej instrumentalistyki jest dokladnie taki, jaki lubie. Dzwiek, nieskazitelna intonacja, wirtuozeria.
Arcyprecyzyjna artykulacja wspograla z roznymi odcieniami barwy. Niuanse moga byc wychwytywane tylko przez wytrawnych sluchaczy.
Ravel czesc jezzowa grana autentycznie jazzowo, jak na elektrycznych skrzypcach. NIESAMOWITE!!!!!!!! FANTASTYCZNE!!!
Nokaut dla innych wykonawcow tej sonaty.
Czasami skrzypkowie klasyczni chca sie popisac graniem jazzu a nie maja o tym zielonego pojecia np. Nigel Kennedy.
Szybka czesc na poziomie Celiny i lepsza od Greka.

Jezeli nie ma wsparcia u jury, to taktycznie teraz odpadnie. Moze po prostu namieszac w finale i wyeliminowac pupilow jurorow.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 15, 2016, 10:36:52 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #178 : Pa¼dziernik 15, 2016, 11:28:51 »

Kouznetsova Maria
Elekryzujaca, piekna wibracja.
Kleista fraza. Sciska w gardle
Gra po prostu pieknie i tyle.
Czasem miala malutkie odejscia intonacyjne
Dzwiek troche "grainy" w porownaniu z Amalia

Alez ten poziom jest wysoki!!
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #179 : Pa¼dziernik 15, 2016, 11:36:47 »

Muszê przyznaæ, ¿e s³ucha³em teraz jedynie pobie¿nie i ¿adna z pan nie zrobi³a na mnie wielkiego wra¿enia - obie s± rzecz jasna ¶wietne i zas³u¿enie znalaz³y siê w 2. etapie, jednak ich okr±g³a, zdyscyplinowana barwa nie urzek³a mnie. Na plus - wielka precyzja Nowozelandki w sonacie Ravela, od której siê chyba uzale¿niam...

Zdaje siê, ¿e Hall mia³a zjawiskowy etap I.

Swoj± drog±, jaki jest sens zasiadania w jury pana Brona? Wiêkszo¶æ uczestników to jego uczniowie lub kursanci, a przecie¿ regulamin zabrania oceniania "swoich". Hm, faktycznie ocenia wiêc jedynie tych kilku - kilkunastu spoza swojego pedagogicznego imperium?

Zapisane

Strony: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

animilkowo twistedgamers mini-land neder-live thepunisher