Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92596 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #210 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:09:40 »

"najm³odszy z Polaków, poznaniak Robert £aguniak, jeszcze niedawno uczeñ Poznañskiej Ogólnokszta³c±cej Szko³y Muzycznej II stopnia im. Mieczys³awa Kar³owicza, a w tej chwili ju¿ student Akademii Muzycznej w £odzi w klasie dr Kariny Gidaszewskiej"
Chyba nie wygl±da na specjalnie ustosunkowanego

Jak siê okazuje, nie jeden, lecz a¿ dwóch jurorów to jego profesorowie. Mo¿e nie by³bym a¿ tak krytyczny wobec awansu Roberta, gdyby dalej przesz³a Eva  Niezdecydowany  W etapie mozartowskim bêdê siê wobec niego bezlitosny  Spoko
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #211 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:12:20 »

Akurat czuje, ze Mozarta Laguniak bedzie gral wysmienicie
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #212 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:13:35 »

Jak siê okazuje, nie jeden, lecz a¿ dwóch jurorów to jego profesorowie. Mo¿e nie by³bym a¿ tak krytyczny wobec awansu Roberta, gdyby dalej przesz³a Eva  Niezdecydowany  W etapie mozartowskim bêdê siê wobec niego bezlitosny  Spoko
Masz racjê, tego nie dopatrzy³am. Mo¿e dosta³ kredyt zaufania od nauczycieli. Niezale¿nie od nieco egoistycznych pobudek patriotycznych trzeba staraæ siê byæ w miarê obiektywnym; ale z kolei to te¿ mo¿e byæ kwestia indywidualnych gustów; naszych, poszczególnych jurorów.
Mo¿e te¿ profesor wiêcej wie o swoim uczniu, wie na co go staæ, co jeszcze dobrego mo¿e pokazaæ. Zobaczymy. Ja najchêtniej widzia³abym w III etapie i Roberta i Evê
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 15, 2016, 23:15:14 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #213 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:19:26 »

Akurat czuje, ze Mozarta Laguniak bedzie gral wysmienicie

A jak gra³aby go Eva? Ona potraktowa³a sonatê Schuberta (to by³ odwa¿ny wybór, który... nie pop³aci³) z mozartowskim wdziêkiem - jej Sinfonia concertante Es-dur mia³aby zadatki na wielk± kreacjê...

Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #214 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:25:11 »

Pos³ucha³am sobie, co na zakoñczenie II etapu mieli do powiedzenia panowie Hawryluk i Psikuta z dwójkowymi go¶æmi.

Stwierdzili, ¿e w zasadzie werdykt jurorów pokrywa siê z ich typowaniami. Na przyk³ad stwierdzili, ¿e wiêkszo¶æ naprawdê dobrze wykonanych sonat zosta³a jednak nagrodzona przej¶ciem do III etapu. Ale oczywi¶cie te¿ tak jak my mieli poczucie straty wobec kilku uczestników.

Oni na przyk³ad uznali, ¿e du¿y kredyt zaufania dosta³a Amalia Hall.
Natomiast ¿a³uj± bardzo Yuny Toki. Panowie trochê siê nawet sprzeczali, czy ona czy te¿ Seiji Okamoto wypad³ lepiej w sonacie.

A najbardziej wzdychali - za Wier± £opatin±.
Wybitna kameralistka, cz³onkini Trio Medici, bardzo wra¿liwa. Odnie¶li jednak wra¿enie, ¿e jest bardzo introwertyczna, pewnie nie pasuje do tego konkursu, to nie s± dok³adnie jej klimaty. Szkoda im, ¿e nie us³ysz± jej Mozarta. Ale ciesz± siê, ¿e by³a. Za jej ciep³y, delikatny, kulturalny d¼wiêk.
S³ucha³am te¿ kilku zdañ jej wypowiedzi na temat Ravela, o jej fascynacji Ravelem, o tym, ze mieszka w Pary¿u i cieszy siê, ¿e chodzi tymi samymi ulicami co on

W tej sytuacji ja bardzo ¿a³ujê, ¿e nie mia³am czasu, aby jej pos³uchaæ, i zdecydowanie jak najszybciej wys³ucham obu jej wystêpów oraz zapoznam siê z dokonaniami Tria Medici Do którego nale¿y te¿ towarzysz±ca jej pianistka, Olga Kirpiczewa.
https://www.youtube.com/watch?v=U5SPF4vaQqQ

https://www.youtube.com/watch?v=Dy8XvE7edNM

https://www.youtube.com/watch?v=90pNzCbpcGs
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 15, 2016, 23:56:56 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #215 : Pa¼dziernik 15, 2016, 23:38:05 »

Panowie z Dwójki ciesz± siê razem z nami z awansu Arsenisa - Grek wyra¼nie potrafi podbiæ serca i krytyków i publiczno¶ci, i "ma w sobie co¶" Gra tak¿e w szachy (czyli intelekt tak¿e na dobrym poziomie ). Przypomniano na antenie przepiêkne Apres un reve.

Podkre¶laj± tak¿e wdziêk i piêkny, ciep³y, aksamitny d¼wiêk Richarda Lin, który da³ fantastyczny popis w sonacie Brahmsa.

Pan Hawryluk zachwyca³ siê tak¿e Lukiem Hsu, podkre¶la³ jego bardzo dojrza³± grê i deklarowane przez niego umi³owanie Schumanna
Mo¿na by³o pos³uchaæ rozmowy z nim po wystêpie, kiedy podkre¶la wielk± wiê¼ ³±cz±c± go z Schumannem, i mówi: "nie wiem, co siê dzia³o na estradzie, nie mogê siê pozbieraæ. Ten utwór wyci±gn±³ ze mnie wszystkie emocje"

Poza tym zwracaj± uwagê na Ryosuke, który oprócz piêknego d¼wiêku zafascynowa³ ich g³ównie zajmuj±c±, oryginaln± gr±, tym, ¿e "potrafi wzbudziæ wiele emocji. wokó³ swych interpretacji" Podkre¶lali g³ównie niezwyk³o¶æ tych interpretacji, momenty zachwycaj±ce na przemian z kontrowersyjnymi. Wygl±da na to, ¿e ka¿dy konkurs ma jak±¶ indywidualno¶æ, kogo¶ w rodzaju Bo¿anowa, Osokinsa itp.
W zwi±zku z czym redaktorowi wyrwa³o siê westchnienie: "Trochê sobie nie wyobra¿am, jak on zagra Mozarta"
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 16, 2016, 01:58:15 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #216 : Pa¼dziernik 16, 2016, 00:14:47 »

Akurat opiniami pana Hawryluka bym sie za bardzo nie przejmowal. Jedynie p.Rozlach ma wyczucie i nadaje na dobrych falach. 

Tekst
Cytuj
zafascynowa³ ich g³ównie zajmuj±c±, oryginaln± gr±, tym, ¿e "potrafi wzbudziæ wiele emocji. wokó³ swych interpretacji
nie mowi absolutnie NIC!! Jest strata czasu antenowego
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #217 : Pa¼dziernik 16, 2016, 00:19:12 »

Sorry Bart, ja akurat lubiê pana Hawryluka, jestem fank± P³ytowego Trybuna³u, i jak najbardziej ceniê sobie jego muzyczny gust. I tak samo pana Psikutê.

Nie muszê siê nimi bardzo przejmowaæ, natomiast ceniê ich uwagi, jak najbardziej biorê je pod uwagê i po prostu lubiê ich s³uchaæ. Bardzo lubiê pana Rozlacha, ale naprawdê jest jeszcze na ¶wiecie jeszcze kilka osób lubi±cych szczerze muzykê i maj±cych o niej co¶ sensownego do powiedzenia:)

Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #218 : Pa¼dziernik 16, 2016, 00:57:20 »

Sorry Bart, ja akurat lubiê pana Hawryluka, jestem fank± P³ytowego Trybuna³u, i jak najbardziej ceniê sobie jego muzyczny gust. I tak samo pana Psikutê.

Nie muszê siê nimi bardzo przejmowaæ, natomiast ceniê ich uwagi, jak najbardziej biorê je pod uwagê i po prostu lubiê ich s³uchaæ. Bardzo lubiê pana Rozlacha, ale naprawdê jest jeszcze na ¶wiecie jeszcze kilka osób lubi±cych szczerze muzykê i maj±cych o niej co¶ sensownego do powiedzenia:)


Sorry if I've hurt your feelings Asia
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #219 : Pa¼dziernik 16, 2016, 01:02:30 »

Nie no, Bartku, nie by³o a¿ tak ¼le No hard feelings Buziak

Oczywi¶cie ¿e na naszym w±tku najwiêcej bierzemy pod uwagê opinie najwa¿niejszych tutaj ekspertów, czyli nasze  Chichot


A zatem jutro zaczynaj± siê jak¿e fascynuj±ce spotkania z Mozartem i Bachem!

1. First movement of one of the following concerti by W. A. Mozart:
G Major, KV 216
D Major, KV 218
A Major, KV 219

The choice of one of the available cadenzas (including participants' own piece) remains at the participants' discretion.

2. W. A. Mozart: first movement of Sinfonia Concertante in E flat Major KV 364

3. J. S. Bach – one movement of the sonatas and partitas** for violin solo (maximum duration 4 minutes)

**In the case of the Partita in B Minor the selected movement should be performed with the corresponding double.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 16, 2016, 01:08:38 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #220 : Pa¼dziernik 16, 2016, 01:07:52 »

Zastanawiam siê, czy to dobry pomys³, ¿e Bach bêdzie grany dopiero w III etapie. Z drugiej strony, mamy teraz dwóch gigantów obok siebie, co zapowiada byæ mo¿e najciekawszy etap ze wszystkich

Bart, wed³ug Ciebie wiêksze wyzwanie to 4-minuty Bacha solo czy fragment koncertu Mozarta?
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #221 : Pa¼dziernik 16, 2016, 08:48:07 »

Mam pomysl. Zamiast punktow wprowadzmy "zakhary".
Np. Kandydat za sonate dostal 96 zakharow a kandydakta z Japoni 145 zakharow.
Co Wy na to.

Pat, mysle ze Mozart obnaza skrzypka natychmiast w cuglach.
Bach natomiast jest samograjem, zawsze brzmi dobrze, w dowolnej instrumentacji, grany przez dowolna osobe.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #222 : Pa¼dziernik 16, 2016, 09:55:25 »

Przesylam Wam link do lekcji Brona.
https://www.youtube.com/watch?v=E8ZJXs7-n_k

Wydawaloby sie ze jest taki surowy i perfekcyjny.
Moja opinia jest taka -  "What a f. bully" - Znecanie sie nad mlodziutkim uczniem w imie swego ego i wybujalej wyobrazni.
Co za k...as.

W duecie - "gram lepiej, bo gram glosniej"

I co, myslicie, ze gdyby nie Wielka ekspertyza Brona, to ten mlody genialny skrzypek gralby gorzej? Bzdury.
Gralby lepiej. Bez stresow z wiekszym zadowoleniem. Prawdopodobnie zrezygnowalby z profesorskiej r±banki emocjonalnej.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #223 : Pa¼dziernik 16, 2016, 10:20:05 »

Bardzo fajna inicjatywa - Orkiestrownik.
(Film jest czê¶ci± Orkiestrownika, nowoczesnego przewodnika po muzyce klasycznej w formie bezp³atnej aplikacji mobilnej. Krok po kroku )

Piekny pomysl edukacyjny. Brawa dla tworcow. Zycie jest piekne

https://www.youtube.com/watch?v=OUMAFezdk_w
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #224 : Pa¼dziernik 16, 2016, 12:11:47 »

Przesylam Wam link do lekcji Brona.
https://www.youtube.com/watch?v=E8ZJXs7-n_k

S³absza wersja Whiplash   Spoko  Dotkn±³e¶ istotnego zagadnienia, jestem zdecydowanym przeciwnikiem tyranicznego sposobu prowadzenia lekcji, które zabija autokreatywno¶æ i naturalno¶æ; z drugiej strony, kto wie, czy Wolfgang Amadeusz by³by Mozartem, gdyby nie surowy, a mo¿e nieraz i okrutny Leopold.
Vadim Repin jest, swoj± drog±, zwyciêzc± konkursu skrzypcowego w Lublinie, którego patronami s± Henryk Wieniawski i Karol Lipiñski.

Zauwa¿y³em, ¿e niemal wszyscy pó³finali¶ci graæ bêd± I czê¶æ koncertu KV 216. Wszyscy bez wyj±tku zaprezentuj± siê te¿, jak pisze Asia, w Allegro maestoso z Symfonii... KV 364. Kilka najs³ynniejszych nagrañ tego arcydzie³a poni¿ej.

Heifetz, Primrose (dla mnie - chyba dwaj najwiêksi mistrzowie swoich instrumentów w XX w.)
https://www.youtube.com/watch?v=Qn1gMEoJvrA

Ojstrach, Ojstrach
https://www.youtube.com/watch?v=fxJH9-XTy4k

Perlman, Zuckerman
https://www.youtube.com/watch?v=h_mkwyKu720

Kremer, Kashkashian, Harnoncourt
https://www.youtube.com/watch?v=oMmJarQgujI

Frang, Mönkemeyer
https://www.youtube.com/watch?v=v0xypy7JCF41

AS Mutter, Giuranna
https://www.youtube.com/watch?v=If5fjJaCh6s
Zapisane

Strony: 1 ... 13 14 [15] 16 17 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

kalinowatyper black-for twistedgamers paktprzyjazni thepunisher