Strona g³ówna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj siê
Rejestracja
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
Dzia³y forum
>
Wydarzenia
>
XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
Strony:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
26
Do do³u
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016 (Przeczytany 92574 razy)
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #255 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 21:06:22 »
Mamy to!
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #256 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 21:29:35 »
Arsenis Selalmazidis
Orkiestra coraz lepsza. Wstep calkiem niezly.Oboiki teraz fajniutkie
Zbyt romantycznie. Brak mozartowskiej artykulacji.
Co to zanczy?
Otoz: troche krocej (troche!) Wiecej przerw miedzy motywami.
Wazne sa proporcje, zeby nieposzadkowac frazy.
Delikatne energetyczne akcenty tu i tam. Tego mi brakuje u Greka i Richarda.
Gatunek dzwieku lepszy niz u Richarda, ale gorszy niz u Amelki.
Wibracja toporna jak na Mozarta (podobnie Richard) i brakuje wdzieku (Richard tez).
Kadencja D.Ojstracha - najlepsza z kadencji dla tego koncertu.
Sinfonia concertante
Altowka stroi sie o pol tonu wyzej. Ale poszla na latwizne.
Kazdy 4 palec (z natury fizycznie najslabszy) teraz jest pusta nuta.
Zmieniam zdanie. Partia altowki jest teraz latwiejsza od skrzypcowej.
Ogolnie, obydwoje ciezkawo, mecza sie.
Arsenis gra teraz lepszym dzwiekiem.
Na razie Amelia gora!!
Bach
Dziwne kombinacje z dlugoscia dzwieku (Bron??), ale Bron sie broni tym razem.
Bach to Bach - doesn't matter
---------------------------
Celina Kotz
Wstep orkiestry byle jaki (motyw fisgfisg - co to bylo?)
Prosze zagrajcie dla Celinki dobrze. To sie bardzo udziela.
Z placzem mowie - na razie nie dobrze. Posc nerwy dziewczyno.
Rozluznij troche wibracje, ale nie za duzo. Mozart lubi dosyc gesta.
Co Ci zalezy. O teraz lepiej.
Po Mozarcie pozostala Celinie tylko uroda. Tez duzo!!
Sinfonia concertante
Za wolno. Jeszcze nie zaczeli a juz wszystko siedzi.
Nadal problemy z rytmem. Mozart kocha rytmicznosc, odpowiednie male akcenty, odpowiedni±, dosyc szybk± wibracje.
Teraz Celina gra lepiej.
Lepiej gra rowniez Kasia.
Koncowka slaba sorry.
Bach
Cos sie stalo z dzwiekiem (wata) i wibracja (usztywniona) - takie troche szkolne.
I za wysoko, ale Bach to Bach, nic nie szkodzi. Tekst?
-----------------------------
Dzisiaj, w Mozarcie zdecydowanie najlepsza byla
Amelia Maszoñska
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #257 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 21:41:34 »
Arsenis wyrazi³ nadziejê, ¿e nie zagra³ Mozarta zbyt powa¿nie
Celina zaczê³a radosnym Mozartem (on kojarzy siê jej w³a¶nie ze z³ocistym blaskiem i s³oñcem), i skoñczy³a piêknym Bachem.
Mówi, ¿e stara³a siê, ¿eby wystêp by³ atrakcyjny dla publiczno¶ci, w zwi±zku z tym my¶la³a o tym, ¿eby Bach mia³ charakter bisu;
st±d wybór Allegra assai, do którego zreszt± ma du¿y sentyment.
Mia³a ten komfort, ¿e wiêkszo¶æ cz³onków orkiestry to jej znajomi, co trochê pomaga w rozlu¼nieniu siê w stresowej sytuacji konkursu.
W tej chwili przyjmuje gratulacje i rozdaje autografy t³umowi fanów - zapewne ³±cznie z Mozartem (naszym Mozartem
)
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 16, 2016, 21:50:11 wys³ane przez Aleksias
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #258 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 21:54:07 »
Asiu i Patryku. Zwykle cenie wasze opinie, ale w wypadku Mozarta (skrzypce) nadajemy na zupelnie innych czestotliwosciach.
Ja lubie Mozarta unerwionego emocjonalnie i finezyjnego. Lekkosc, pogoda ducha, nostalgia. Delikatny, lecz pelny dzwiek. Duza zwrotnosc smyczka.
Najtrudniejsza jest chyba mozartowska wibracja.
U Celiny byla za sztywna, co powoduje kozia wibracje lub jej brak (na przemian).
U Richarda wibracja nie byla wyczuwalna (byc moze zbyt szeroka, romantyczna)
Rytm u Mozarta lubi byc wyostrzony a zarazem lagodny. Wszystko punktualnie jak w zegareczku, ale tez elastyczne.
Wlasnie te male sprzecznosci czynia Mozarta sztuke tak trudna do wykonania.
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #259 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 22:43:55 »
Muszê zaznaczyæ, ¿e w pierwszej po³owie koncertu siedzia³em kilka rzêdów za jurorami, po przerwie - kilka rzêdów przed. D¼wiêk skrzypiec znakomicie rezonuje w Auli - s±dzê nawet, ¿e siedzia³em w pewnym momencie za blisko sceny; ods³uch jest wówczas trochê porównywalny do stereo z nagrañ.
Bart, wydaje mi siê, ¿e nasze gusta w du¿ej mierze siê pokrywaj±
Mia³em dzi¶ niedu¿± tolerancjê dla fa³szywych d¼wiêków i nawet æwierætony ni¿ej czy wy¿ej wyj±tkowo mnie dra¿ni³y. Tak siê sk³ada, ¿e potê¿ne wpadki intonacyjne zaliczy³a dzi¶ niestety Amelia. W pewnym miejscu dos³ownie schowa³em g³owê w d³oniach, bo mia³em wielkie oczekiwania wobec tej znakomicie rokuj±cej skrzypaczki. Zaczê³a bardzo ³adnym, okr±g³ym, jak mawiaj± niektórzy, d¼wiêkiem. Frapowa³a mnie artykulacj±. Ale potem co¶ siê sta³o i fragment repryzy przed kadencj±, chyba w
Sinfonii
, zagra³a beznamiêtnie, od niechcenia. Dzi¶ zaliczy³a zdecydowane najgorszy etap. Choæ mo¿e znale¼æ siê w finale, w koñcu Konkurs Wieniawskiego to nie tylko Mozart.
Z Grekiem mam powa¿ny problem. Gra³ miejscami zbyt ciê¿ko, topornie, kombinowa³ z artykulacj± - co wydawa³o mi siê czasem do¶æ ciekawe
Kadencja, moim zdaniem, ¶wietna, popisowa - choæ stylistycznie ma³o mozartowska
Zauwa¿y³em, ¿e ma pewn± manierê, otó¿ "rozdziela" d¼wiêki id±ce w górê, akcentuj±c je inn± artykulacj±. Zgranie siê z orkiestr± i partnerk± pozostawia³o wiele do ¿yczenia. Bach by³ do¶æ powierzchowny, grany niepotrzebnie wyd³u¿onym d¼wiêkiem. Generalnie - typ estradowca, który lubi popisy przed publik±. Trzymam za niego kciuki, choæ by³o sporo nieczysto¶ci (w tym niedograne frazy czy puste miejsca w pasa¿u), które mog± go zdyskwalifikowaæ.
Celina zagra³a najczy¶ciej (choæ te¿ nieidealnie), próbowa³a graæ zmienn± artykulacj± i naturalnie frazowaæ. A jednak - zaczê³a doskwieraæ mi pewna bezbarwno¶æ,w pewnym momencie przesta³ mi siê podobaæ d¼wiêk skrzypiec - sta³ siê nawet trochê nieprzyjemny, zbyt intensywny, smyczek - zbyt mocno doci¶niêty. Wspó³praca z Kasi± by³a niez³a, choæ da³o siê odczuæ zmêczenie. Tak samo - w¶ród muzyków orkiestry, która nie zaliczy³a dzi¶ niestety dobrych wystêpów (nie tylko rogi, oboje, ale i... skrzypce!
).
BTW, widzia³em, ¿e sporo osób z lo¿y krytyków gratulowa³o Richardowi
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #260 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 22:49:41 »
Cytat: bartus Pa¼dziernik 16, 2016, 21:54:07
U Celiny byla za sztywna, co powoduje kozia wibracje lub jej brak (na przemian).
Wibracja nie podoba³a mi siê u nikogo, mo¿e z wyj±tkiem Richarda i Amelii, choæ nie ca³y czas. LEKKO¦CI smyczka w przebiegach szesnastkowych, tak przecie¿ retorycznych, równie¿ dzi¶ nie znalaz³em. Ca³kiem sporo za to by³o pi³owania i mocnego wduszania w struny.
Retoryczny usilnie stara³ siê byæ Grek. Jego frazy mia³y czasem jakby operowy nerw. Chodzi oczywi¶cie o opery Mozarta
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #261 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 22:51:09 »
Cytat: Aleksias Pa¼dziernik 16, 2016, 21:41:34
W tej chwili przyjmuje gratulacje i rozdaje autografy t³umowi fanów - zapewne ³±cznie z Mozartem (naszym Mozartem
)
Nie tym razem
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #262 :
Pa¼dziernik 16, 2016, 23:53:49 »
Pat
Zadziwilo mnie Twoje zdanie:
Cytuj
Mia³em dzi¶ niedu¿± tolerancjê dla fa³szywych d¼wiêków i nawet æwierætony ni¿ej czy wy¿ej wyj±tkowo mnie dra¿ni³y
Jak
nawet
cwierc tony Ci przeszkadzaly, to miales raczej tolerancje bardzo duza. Moze pomylilo Ci sie z microtonami.
Czasami, krzywe polozenie palca we wlasciwym miejscu na szyjce daje spory zgrzyt intonacyjny, taki to francowaty instrument do grania.
Cytuj
Tak siê sk³ada, ¿e potê¿ne wpadki intonacyjne zaliczy³a dzi¶ niestety Amelia
Owszem byly okazjonalne wpadki, raczej zeslizgnietego palca, czy obcej nuty. Amelia ogolnie grala czysto.
Cytuj
Celina zagra³a najczy¶ciej (choæ te¿ nieidealnie)
Chyba zartujesz. Generalnie calosc byla za wysoko. Do tego dodamy jeszcze bardzo wyrazne bledy intonacyjne (to tak jakby blad w bledzie)
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #263 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 00:32:05 »
Bart, Celina by³a byæ mo¿e ciut ¼le nastrojona; nie s³yszê tego tak jak Ty (nie mam wrodzonego s³uchu absolutnego), choæ chwilami miewa³em takie wra¿enie. Dla mnie gra³a jednak stosunkowo czysto (ale: vide poprzednie zdanie i moje poprzednie posty), zreszt± s³ysza³em to od wielu osób na sali. Ciekawe, czy nie by³bym bardziej krytyczny siedz±c z ty³u (by³em wówczas w 7. rzêdzie) i s³ysz±c dalszy rezonans instrumentu.
Tolerancji nie mam niestety ¿adnej dla intonacyjnie s³abych miejsc i obcych nut u Amelii. Tych wpadek by³em ca³kowicie ¶wiadomy i pewny, Amelia ponoæ te¿ (z rozmów wynika³o, ¿e ca³y 20. rz±d s³ysza³ je tak samo)
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 00:51:52 wys³ane przez Aleksias
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #264 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 00:46:00 »
Wy sobie marud¼cie, ja ogólnie jestem zadowolona
Bartusie, je¿eli Ty faktycznie wys³uchujesz
mikrotonowe
ró¿nice d¼wiêków, to w³a¶ciwie nie ma Ci czego zazdro¶ciæ. Takie przeczulenie mo¿e byæ mêcz±ce.
Coraz bardziej dochodzê do przekonania, ¿e profesjonalizm potrafi zaszkodziæ przyjemno¶ci, jak± amator odnosi z aktywno¶ci podejmowanej jako hobbystyczne upodobanie. W moim odczuciu to rozk³adanie na czynniki pierwsze ka¿dej frazy w poszukiwaniu usterek w du¿ej mierze odbiera Ci czyst± przyjemno¶æ cieszenia siê muzyk± jako ca³o¶ci±.
Ja szczê¶liwie s³uch mam przeciêtny i fascynacjê muzyk± ca³kowicie amatorsk±, co szczê¶liwie pozwoli³o mi podobnie jak wiêkszo¶ci zgromadzonej publiki po prostu niewinnie cieszyæ siê dzisiejszymi wykonaniami
W ka¿dym razie na pewno Richarda i Celiny.
A jako ¿e to forum mi³o¶ników jeno, a niekoniecznie zawodowców, panowie profesjonali¶ci lepiej by siê przys³u¿yli nam profanom mniej marudz±c, a raczej wyszukuj±c jasne strony i zalety interpretacji - by³oby nam o wiele przyjemniej
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 01:40:36 wys³ane przez Aleksias
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 2896
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #265 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 01:42:00 »
Cytat: Aleksias Pa¼dziernik 17, 2016, 00:46:00
Wy sobie marud¼cie, ja ogólnie jestem zadowolona
Bartusie, je¿eli Ty faktycznie wys³uchujesz
mikrotonowe
ró¿nice d¼wiêków, to w³a¶ciwie nie ma Ci czego zazdro¶ciæ. Takie przeczulenie mo¿e byæ mêcz±ce.
Coraz bardziej dochodzê do przekonania, ¿e profesjonalizm potrafi zaszkodziæ przyjemno¶ci, jak± amator odnosi z aktywno¶ci podejmowanej jako hobbystyczne upodobanie. W moim odczuciu to rozk³adanie na czynniki pierwsze ka¿dej frazy w poszukiwaniu usterek w du¿ej mierze odbiera Ci czyst± przyjemno¶æ cieszenia siê muzyk± jako ca³o¶ci±.
Ja szczê¶liwie s³uch mam przeciêtny i fascynacjê muzyk± ca³kowicie amatorsk±, co szczê¶liwie pozwoli³o mi podobnie jak wiêkszo¶ci zgromadzonej publiki po prostu niewinnie cieszyæ siê dzisiejszymi wykonaniami
W ka¿dym razie na pewno Richarda i Celiny.
A jako ¿e to forum mi³o¶ników jeno, a niekoniecznie zawodowców, panowie profesjonali¶ci lepiej by siê przys³u¿yli nam profanom mniej marudz±c, a raczej wyszukuj±c g³ównie jasne strony i zalety interpretacji - by³oby nam o wiele przyjemniej
Asiu,
Zapewniam Cie, ze muzyka sprawia mi duza radosc. W swojej wypowiedzi jestes niesprawiedliwa. Nigdy na sile nie szukam bledow. Zawsze znajduje, to co najlepsze i tym sie ciesze. Myslalem, ze jezeli komentujemy konkurs, to chyba mamy prawo do oceny. Tej negatywnej rowniez. Wszyscy muzycy na konkursie (bez wyjatku) sa bardzo utalentowani i u kazdego znalazlem cos niezwyklego, cos co mi sprawilo przyjemnosc. Wyszukiwanie bledow jest raczej zabawa. A tak w ogole konkursy trzeba traktowac z przymrozeniem oka. Oczywiscie slaba intonacja lub drapiacy, brzydki dzwiek, zawsze bedzie draznilo moje ucho. Nie mam zamiaru sie oszukiwac, ze jest cudownie.
Widze, ze mêczê Was juz swoimi komentarzami, dlatego na tym konczê. Chociaz w finale moze cos jeszcze napiszê (krotko).
P.S.
Mikrotony wyslyszy kazdy przecietny skrzypek. Nic w tym nadzwyczajnego. Mikrotony nie przeszkadzaja w intonacji, To juz jest kwestia preferencji, czy np dzwieki prowadzace beda troche wyzej niz nakazuje poprawnosc akustyczna. Cwierctony sa juz niedopuszczalne, chociaz czasami mozna je zaakceptowac (w zaleznosci od kontekstu). Dobra. Nie wymadrzam sie juz.
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #266 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 02:13:40 »
Bartku, oczywi¶cie, ¿e mamy wszyscy prawo do tego, ¿eby oceniaæ, co nam siê podoba, a co nie. I chyba tej oceny Ci nie odmówi³am. Tylko ju¿ mi trochê opad³y rêce przy tych mikrotonach
Powa¿nie co¶ takiego skrzypkowie standardowo s³ysz±? Ok, je¶li tak mówisz, to wierzê, choæ brzmi to straszliwie, jak jaka¶ naprawdê nieprawdopodobna czêstotliwo¶æ. Nie uczono mnie o niczym mniejszym od æwierætonów
My¶la³am, ¿e mo¿e ju¿ trochê ¶ciemniasz
albo masz przeczulony s³uch. Czyli widzisz, jaka ze mnie ignorantka. I przecie¿ nie rzuca³am jakich¶ gromów, wyda³o mi siê tylko, ¿e ju¿ za bardzo wybrzydzacie nad wystêpami, które wyda³y mi siê ca³kiem udane. Odnios³am wra¿enie, ¿e nie cieszycie siê z Patem tym, co¶cie us³yszeli, a tak jakby¶cie starali to sobie, i reszcie przy okazji obrzydziæ
Dlatego te¿ ze swojej strony napisa³am, ¿e mi siê podoba³o, ¿eby z kolei inni, którzy tak¿e mieli bardziej dobre ni¿ z³e wra¿enia, nie czuli siê przyt³oczeni
To dobrze, ¿e jednak takie drobiazgowe analizy nie przeszkadzaj± Ci w cieszeniu siê s³uchaniem. Mo¿e nie do koñca faktycznie odczyta³am, ¿e doceniasz du¿y talent tych ludzi, którzy tyle pracy i nerwów w³o¿yli w te wystêpy. I ¿e to szukanie b³êdów nie by³o ich potêpieniem, tylko rodzajem rozrywki. Nie mêczysz mnie, najwy¿ej nie wszystko rozumiem. A ju¿ na pewno wszystko rozumie Patryk czy Bodek, i oni te¿ w zwi±zku z tym nie marudz±, ¿e jest za smutno
Ale ja jednak naprawdê nie mia³abym nic przeciwko temu, ¿eby¶cie po prostu mogli trochê wiêcej uwagi po¶wiêcaæ temu, co artystom wysz³o. Wydaje mi siê, ¿e to da³oby mi wiêcej wiedzy, ¿e wiêcej zyskam wiedz±c i zwracaj±c uwagê na to, co by³o dobrze. I tyle. Nie obra¿aj siê ju¿:)
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 02:31:35 wys³ane przez Aleksias
»
Zapisane
Bodek1
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 576
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #267 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 19:01:43 »
Witam- zacz±³em s³uchaæ od koncertu Gruzinki...od razu zrobi³o siê cieplej i weselej widz±c jak "bawi" siê gr±
By³y s³yszalne tu i ówdzie jakie¶ obce d¿wiêki (jak zwykle waltornie
) ale ogólny odbiór pozytywny. Gruzinka da³a czadu w kadencji
i ten piêkny d¼wiêk jej skrzypiec...
Zapisane
Bodek1
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 576
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #268 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 19:09:08 »
O jojoj!!! Trochê rozjecha³y siê obie panie w kadencji Symfonii Koncertuj±cej... mêcz±ce jest to s³uchanie ci±gle tego samego koncertu- a co dopiero granie i ocenianie
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 19:18:22 wys³ane przez Bodek1
»
Zapisane
Bodek1
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 576
Odp: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016
«
Odpowiedz #269 :
Pa¼dziernik 17, 2016, 19:13:58 »
W Adagio pokaza³a swoj± natchnion± -liryczn± twarz - wszyscy siê zas³uchali i dali zahipnotyzowaæ -ja te¿
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 19:16:09 wys³ane przez Bodek1
»
Zapisane
Strony:
1
...
16
17
[
18
]
19
20
...
26
Do góry
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Dzia³y forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i og³oszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> P³yty
===> Arty¶ci i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
silverstar
twistedgamers
animilkowo
black-for
paktprzyjazni