Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92378 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #270 : Pa¼dziernik 17, 2016, 20:19:13 »

Bart, wielokrotnie udowadnia³e¶, ¿e jeste¶ po stronie tych m³odych skrzypków Znam Asiê ca³kiem dobrze i jestem pewien, ¿e Asia nie chcia³a Ciê uraziæ, wiêc wracaj prêdko, póki Mozart jeszcze trwa Co do naszych sprzecznych opinii - w¶ród krytyków i dziennikarzy, których s³ysza³em, zdania s± jeszcze bardziej podzielone. Tu na w±tku my¶lê, ¿e tak naprawdê zgadzamy siê co do sedna, a czasem nieco inaczej odbieramy intonacjê czy jako¶æ dzwieku. Niemniej w dziedzinie skrzypiec jeste¶ na forum niekwestionowanym ekspertem

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 05:36:57 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #271 : Pa¼dziernik 17, 2016, 20:37:45 »

Bodku , widzia³em, ¿e jeste¶ dzi¶ na posterunku S³ucha³e¶ mo¿e Mozarta i Bacha w wykonaniu Hsu? Czytam wiele bardzo pozytywnych komentarzy!
Zapisane

TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #272 : Pa¼dziernik 17, 2016, 20:39:46 »

Nie k³ód¿cie siem!!!
Veriko urocza!
Luke weso³y w Mozarcie, skupiony w Bachu.
Ale to co teraz s³ucham...nie znam siê ale nie!!
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 21:46:44 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #273 : Pa¼dziernik 17, 2016, 21:44:09 »

Ja obiecujê siê ju¿ wiêcej nie k³óciæ:) (i w ogóle wcale siê nie k³óci³am, tylko strzeli³am takiego naprawdê maleñkiego focha )
Niestety, nie uda³o mi siê dzisiaj zd±¿yæ na sesjê Mozartowsko-Bachowsk±, ale postaram siê jak najszybciej nadrobiæ.
Zale¿y mi zw³aszcza na pos³uchaniu Luka, który daje nadzieje na dobr± jako¶æ:)
Zaraz go ods³ucham i mam nadziejê, ¿e Pat mo¿e bêdzie w jego przypadku bardziej zadowolony z trzymania mozartowskiego idiomu.
Fajnie, Aga, ¿e Ci siê podoba³.

A to, co nie, to rozumiem, ¿e chodzi o Roberta? On gra z kontuzj±, trudno powiedzieæ, czy to rozs±dne, ale rozumiem, ¿e pragnienie
wyst±pienia w konkursie przewa¿y³o nad rozs±dkiem.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 21:47:51 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #274 : Pa¼dziernik 17, 2016, 21:50:59 »

Ju¿ s³ucham i widzê, ¿e faktycznie Luke czaruj±co u¶miechniêty i prezentuj±cy radosnego Mozarta
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #275 : Pa¼dziernik 17, 2016, 21:55:22 »

Bart, wielokrotnie udowadnia³e¶, ¿e jeste¶ po stronie tych m³odych skrzypków Znam Asiê ca³kiem dobrze i jestem pewien, ¿e Asia nie chcia³a Ciê uraziæ, wiêc wracaj prêdko, póki Mozart jeszcze trwa Co do naszych sprzecznych opinii - w¶ród krytyków i dziennikarzy, których s³ysza³em zdania s± jeszcze bardziej podzielone. Tu na w±tku my¶lê, ¿e tak naprawdê zgadzamy siê co do sedna, a czasem nieco inaczej odbieramy intonacjê czy jako¶æ dzwieku. Nie mniej, w dziedzinie skrzypiec jeste¶ na forum niekwestionowanym ekspertem

Asiu i Patryku. Ja sie nie pogniewalem, bo i o co. Po prostu pomyslalem sobie, ze troche przesadzam z ta analiza, denerwuje ludzi i powinienem chociaz na chwile przestac komentowac....wiec

Dzisiaj Mozart mi sie podobal. Cztery bardzo rozne wykonania.
Veriko grajaca lekko jednym wlosem smyczka nie znalazla dobrej partnerki u Kasi, ktora grala dobrze, ale topornie i zagluszala. Momentami zbyt intensywna wibracja
Luke gral najczysciej ze wszystkich dotychczas grajacych Mozarta (oczywiscie male wpadki tez byly) -
przypominal mi troche gre I.Ojstracha, ktory razem z ojcem Dawidem nagral najlepsza wersje Sinfonia Concertante na swiecie!!, ale nie podniecajmy sie - troche.
Ryosuke gral orginalnie, inaczej. Artykulacja bezakcentowa, gladka - nie moj typ dla Mozarta, ale bylem zasluchany (no i ten Bach!!)
Robert artykulacyjnie byl najlepszy. To jest artykulacja ktora lubie w Mozarcie. Dzwieki ladnie zaczepione (malutki akcent przy zaczeciu). Oddzielone, wykonczone motywy.
Rytm z ktorym na bakier sa wszyscy uczestnicy konkursu - prawie dobry. Dzisiejszy dzwiek Roberta byl jakis przytlumiony.
Nie wiem co sie stalo. Moze struny zmienione (wystarczy jedna), moze wilgoc (skrzypce sa bardzo podatne na wilgoc i nawet stradivariusy potrafia grac zle)
Troche nerwy mu puscily i gral z bledam (jeden z winy altowioliski).
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 17, 2016, 21:57:12 wys³ane przez bartus » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #276 : Pa¼dziernik 17, 2016, 22:16:31 »

Bartku, dobrze ¿e jeste¶

No i dobrze, ¿e Mozart dzi¶ jest bardziej mozartowski:) W³a¶nie pos³ucha³am Luka i odnios³am wra¿enie w³a¶nie du¿ej ¶wie¿o¶ci i czysto¶ci w jego grze.
On zreszt± zawsze ³aduje mnie pozytywn± energi±. Trzymam kciuki za jego fina³.

Postaram siê te¿ jak najszybciej pos³uchaæ "Czarnego Królewicza", czyli Ryosuke, który ogromnie mi siê spodoba³ swoj± poetycko¶ci±, chocia¿
komentuj±cy, tak jak Ty mówili, ¿e gra "inaczej", i nie zawsze im siê to podoba³o. Pewnie jego Mozart by³ za bardzo romantyczny jak na Mozarta:)
Ale je¶li mo¿na siê by³o zas³uchaæ - mo¿e mu wybacz±?
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 00:44:26 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #277 : Pa¼dziernik 17, 2016, 23:27:57 »

Analiza trochê p³ytka i nonszalancka, jednocze¶nie nie spodziewa³em siê, ¿e w tak wielu punktach Anna Dêbowska, a nawet redaktor Olaf, bêd± zrzynaæ z moich komentarzy   Spoko

http://wieniawski2016.tvp.pl/27365326/xiii-rzad-dwuglos-krytykow-odc-15
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 05:38:05 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #278 : Pa¼dziernik 18, 2016, 11:26:41 »

Ryosuke gral orginalnie, inaczej. Artykulacja bezakcentowa, gladka - nie moj typ dla Mozarta, ale bylem zasluchany (no i ten Bach!!)

Ale najpiêkniejszy by³ wczoraj dla mnie Bach pod smyczkiem Veriko Tchumburidze.
Zamknê³am oczy i spod moich rzês wyp³ynê³a ³za, a gdy je otworzy³am, zobaczy³am ³zê tak¿e na policzku skrzypaczki.

Je¶li chodzi o Mozarta, to najbardziej przekonali mnie w³a¶nie Veriko i Luke 
My¶lê, ¿e bêd± w finale
Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #279 : Pa¼dziernik 18, 2016, 11:38:13 »


Ale najpiêkniejszy by³ wczoraj dla mnie Bach pod smyczkiem Veriko Tchumburidze.
Zamknê³am oczy i spod moich rzês wyp³ynê³a ³za, a gdy je otworzy³am, zobaczy³am ³zê tak¿e na policzku skrzypaczki.

Je¶li chodzi o Mozarta, to najbardziej przekonali mnie w³a¶nie Veriko i Luke 
My¶lê, ¿e bêd± w finale

Mozart 10/10

Nie wiedzialem, ze poetki maja rzesy. Bo ³zy na pewno tak.
Bach Ryosuke tez mi sie bardzo podobal. A tak w ogole Bach to Bach.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #280 : Pa¼dziernik 18, 2016, 11:46:44 »

Bardzo tego nie chcialem robic, gdyz taka drobiazgowosc jest po prostu upierdliwa.
Ale musialem konkretnie przedstawic , na czym polega problem intonacji, by zamknac bu¼ki, tym co sie
wypowiadaja publicznie o mlodych muzykach i udowodnic, ze nie maja pojecia o INTONACJI skrzypcowej.
 
Amelia Maszonska
Recenzjê (zbyt dumne slowo) p. Olafa,  olafam. Jest denerwujacy.
Ulamki milimetrow decyduja o intonacji "akustycznej" skrzypiec.
Zrobiono eksperyment. Nagrano 10 dzwiekow D.Ojstracha. Badania akustyczne wykazaly, ze byly tylko 3? czyste czestotliwosc (a = 440Hz)
Wydawaloby sie, ze 0,3% czystych nut, to fatalny wynik. D.Ojstrach ocenila juz historia. Dziekuje.

Zrobilem na szybko wykaz bledow intonacyjnych Amelii.
3:05 zeslizgniecie palca na H D - tego nie liczymy
4:12 nuta B (pierwsza z szybkich) - za nisko
6:23 H (przed D) za nisko
6:44 Dis za nisko
6:50 D za wysoko
6:58 Po takim balaganarskim wejsciu waltorni trudno nie zafiksowac- nuta D
7:02 balganik
7:35 tryl A-H za nisko
7:37 motyw E-Fis-G za nisko
8:19 tercja Fis-A (fis nieczysto)
8:24 A za nisko
9:19 G-E
9:57 D w arpeggio za nisko
10:11 tercja G-H za nisko
ostatni tryl w tercjach - nieczysto

I na tym konczy sie lista bledow Amelii - okolo 15 nut (motywow).
Mozna teraz policzyc ile jest wszystkich kolejnych nut w tej czesci.
Wspolczynnik ilosci czystych nut do falszywych na pewno nie jest gorszy od Ojstrachowego.
Mowiac krotko pozostale nuty, motywy, dwudzwieki sa przyjemne dla ucha.

Nie podobaly mi sie natomiast zaczynanie szybkich nut, tuz po nutach dlugich.
Byly one inicjowane za szybko bez precyzyjnego zaczecia i sprawialy wrazenie niedbalej ucieczki na malym crescedo (potencjometr).

Ogolnie Mozart Maszonskiej podobal mi sie bardzo. Szczegolnie ten gladki i nosny dzwiek.
--------------------------------------

Cecylia Kotz.

Problemy intonacyjne zeledwie w 1 min!
2:10 sam poczatek druga G za wysoko
2:14 po trylu D za wysoko
2:16 ostatnie Fis za wysoko
2:20 motyw A-G-Fis-G minialnie za wysoko
2:22 H-A-H za wysoko
2:24 E (po nucie D) za nisko
2:27 dwie nuty za wysoko E-G
2:38 D za nisko
2:39 palce sie zeslizgnely (za nisko) - nie liczymy
2:41 powtorka motywu (2:39) o oktawe nizej - E-D-C-H - kazda nuta nieczysto szczegolnia H -za nisko
2:47 D za nisko
2:57 pasaze za nisko
itd.......
Nie chce dalej analizowac, gdyz ten rodzaj intonacji znalazlem w calej czesci.
Pomyslalem sobie, co sie dzieje, ze tak znakomita skrzypaczka jaka jest Celina, w Mozarcie drazni moje ucho.
Znalazlem odpowiedz. JEST TO PROBLEM WIBRACJI, ktora jest grana ze sztywnej reki. Raz kozia a raz jej brak.
"Falsze" te sa spotegowane zlym sposobem (dla Mozarta) rozpoczynania dzwieku. Dzwiek nie zaczyna sie we wlasciwej glosnosci (dynamice) od razu. Dzwiek sie rozwija i rozwija crescedujac. Kazde zaczecie = cresc.
Celinko, gdybys rozluznila troche ta wibracje i popracowala nad wlasciwa dla Mozarta artykulacja bylo by wspaniale.
W kazdym razie masz olbrzymi potencjal
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #281 : Pa¼dziernik 18, 2016, 18:47:44 »

S³ucham w³a¶nie Kim. Wydaje mi siê, ¿e daje radê
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #282 : Pa¼dziernik 18, 2016, 19:03:05 »

Bardzo mi sie Kim podoba.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #283 : Pa¼dziernik 18, 2016, 19:43:09 »

A teraz nasza Marysia Na skrzypcach Guarneri z 1715 roku  Szok
Oby jej dobrze posz³o!!

uparli siê wszyscy na G-dur  Chichot
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 19:45:40 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #284 : Pa¼dziernik 18, 2016, 19:44:50 »

Kim brzmia³a w Bachu niezwykle ujmuj±co, jej d¼wiêk niós³ siê po Auli z wielk± szlachetnosci±...
Zapisane

Strony: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar animilkowo thepunisher countrylife paktprzyjazni