Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 26   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XV Konkurs Skrzypcowy im. Henryka Wieniawskiego. 8-23.10.2016  (Przeczytany 92390 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #300 : Pa¼dziernik 18, 2016, 21:51:13 »

Moje typowania s± podobne:
oczywi¶cie nie ma ¿adnych w±tpliwo¶ci co do Seiji Okamoto.
Richard Lin, Bomsori Kim, te¿ chyba bez w±tpliwo¶ci.
Veriko pewnie te¿ znajdzie siê w finale.
K³opot w tym, ¿e mam nieco wiêcej kandydatów, których chcia³abym w nim widzieæ, ni¿ pozosta³ych miejsc:)
Bo na nich upchnê³abym jeszcze co najmniej Marysiê i Celinê, oraz Ryosuke i Luka Hsu
Ale faktycznie Marysia dzisiejszym wystêpem ju¿ zdystansowa³a Celinê.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 00:45:25 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
fille007
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 845


Zobacz profil
« Odpowiedz #301 : Pa¼dziernik 18, 2016, 21:56:59 »

Nie wiedzialem, ze poetki maja rzesy.

Maj± i to takie rzêsiste Chichot

Marysiu W., spódnica elegancka, ale ten rozci±gniêty bia³y quasipodkoszulek?
Je¶li chodzi o kreacje dziewczyn, to maksymaln± punktacjê przyznajê naszej Celince!
Co suknia to piêkniejsza. Chocia¿ mia³a troszkê ³atwiej, bo jest z Poznania, a uczestniczkom z 2. koñca ¶wiata ciê¿ko by³oby przywie¼æ tyle okaza³ych sukienek.
Takie cuda ¼le siê przewozi - wiem to z do¶wiadczenia (niekonkursowego, oczywi¶cie Chichot).


My¶lê, ¿e na pewno w finale bêd±:

Kim Bomsori
Richard Lin
Seiji Okamoto
Veriko Tchumburidze

Co do pozosta³ych dwóch miejsc jeszcze siê waham.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 21:59:33 wys³ane przez fille007 » Zapisane

Amo la musica sopra tutte le arti
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #302 : Pa¼dziernik 18, 2016, 22:21:10 »

Strój artystów wyra¼nie jest siln± dodatkow± atrakcj± konkursowych zmagañ I nawet wzbudza emocje.
Na youtubowym czacie da³a siê zauwa¿yæ gor±ca dyskusja s³uchaczek, które zarzuca³y Veriko wystêpowanie w "cha³acikach" ( )
i sugerowa³y przebranie siê w sukienkê. Jak widaæ w trzecim etapie ju¿ siê na to zdecydowa³a
Oczywi¶cie pamiêtajmy jednak, ¿e na p³ytach bêdzie ju¿ wszystko jedno, co maj± na sobie wykonawcy Spoko

Faktycznie du¿o jest ³adnych kreacji, bo i dobra okazja do ich zaprezentowania, skoro mo¿na za ka¿dym razem w³o¿yæ co¶ innego.
Co do mnie, ¿a³ujê, ¿e nie mog³am obejrzeæ wszystkich sukienek, które przywioz³a ze sob± Shiori Terauchi. Te dwie,
które widzia³am, by³y bardzo oryginalne i naprawdê artystyczne, niepowtarzalne - i sama chêtnie bym sobie takie sprawi³a:)


No chyba ju¿ jest trochê po dwudziestej drugiej Smutny

Najwyra¼niej jurorzy te¿ maj± problem Spoko
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 23:03:52 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #303 : Pa¼dziernik 18, 2016, 23:07:14 »

Siedmiui! A jednak siedmiu!! Chichot
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #304 : Pa¼dziernik 18, 2016, 23:08:05 »

Wszystkie nasze typowania

https://www.theviolinchannel.com/wieniawski-violin-comp-finalists-2016/

The 2016 Finalists are:
VC Young Artist Richard Lin (25, Taiwan/USA)
VC Young Artist Bomsori Kim (26, South Korea)
Ryosuke Suho (21, Japan)
Veriko Tchumburidze (20, Georgia/Turkey)
Luke Hsu (26, USA)
Maria W³oszczowska (25, Poland)
Seiji Okamoto (22, Japan)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 18, 2016, 23:09:56 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #305 : Pa¼dziernik 18, 2016, 23:17:37 »

No i nie mogli siê zdecydowaæ, tak jak ja, kogo z tej siódemki wyrzuciæ 

Ogromnie siê cieszê Chichot
Oczywi¶cie chcia³oby siê pos³uchaæ te¿ i Arsenisa, i Celiny - ale tak nam jako¶ te¿ te typowania wypad³y po wszystkich trzech przes³uchaniach.

W finale us³yszymy:
Szostakowicza (Veriko, Kim)
Brahmsa (Ryosuke, Maria, Seiji)
Beethovena (Richard)
Co zagra Luke?

Te¿ Brahmsa Brahms rz±dzi.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 00:23:46 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #306 : Pa¼dziernik 19, 2016, 00:08:27 »

A oto harmonogram 4 etapu:

Czwartek, 20.10.2016 
Richard Lin (USA)
Ryosuke Suho (Japonia)
Veriko Tchumburidze (Gruzja, Turcja)

Pi±tek, 21.10.2016
Luke Hsu (USA)
Bomsori Kim (Korea)

Sobota, 22.10.2016
Maria W³oszczowska (Polska)
Seiji Okamoto (Japonia)
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #307 : Pa¼dziernik 19, 2016, 00:15:31 »

Jedno z najwiekszych wydarzen tego konkursu.
Fenomenalny wystep:
https://www.youtube.com/watch?v=L-xchLkJqc0
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #308 : Pa¼dziernik 19, 2016, 00:22:11 »

Pat. Mam nadzieje, ze sie nie obraziles.

C'mon, Bart. Pisa³em przecie¿ wcze¶niej, ¿e ja równie¿ nie przepadam za tym dwojgiem. Wpadnij do Poznania na fina³y, wype³nijmy w koñcu odpowiednio 13. rz±d.

Muszê przyznaæ, ¿e jestem wyj±tkowo zadowolony z og³oszonych wyników, choæ ¿a³ujê, ¿e nie zobaczê (i nie us³yszê) ju¿ wiêcej Celiny. Po dzisiejszym wystêpie Maria by³a jednak dla mnie pewniakiem.

Amalia Hall
Swietna artykulacja w szesnastkach - pomiedzy sautillé a spiccato (dla niewtajemniczonych,to  po prostu smyczek skaczacy), chociaz, chcialbym czasami uslyszec szesnaski smyczkiem lezacym (w zaleznosci o sytuacji).
Wszystko na miejscu. Dzwiek dosyc chlodny i precyzyjny. Zabraklo mi nabozenstwa, ciepla, zasluchania i ciszy.
Bardzo ciekawy Bach, zwlaszcza doimprowizowana koncowka.

Zgadzam siê, mnie równie¿ brakowa³o swobodnego przep³ywu krótkich nut pod smyczkiem. Nie do koñca podoba³ mi siê sposób frazowania oraz sam d¼wiêk, czasem jakby niepe³ny. Bach delikatnie czerpi±cy z historically informed performance.

Bomsori Kim
Troche lepsza. Grala b.dobrze. Wszystko wyuczone, dograne, staranne. Bez jakis nadprzyrodzonych rzeczy.

Da³o siê zauwa¿yæ, ¿e gra Mozarta nie po raz pierwszy. By³o piêknie, przebiegi wygrane stosunkowo lekko, z dobr± artykulacj±, bez powa¿niejszych wpadek. W³a¶ciwie u¿ywa³a zacnego, XVIII-wiecznego instrumentu. Bardzo siê ucieszy³a, kiedy na backstage'u wspomnia³em, ¿e pamietam j± z Konkursu Czajkowskiego. Wtedy równie¿ gra³a Koncert A-dur. Niezwykle sympatyczna osoba o zniewalaj±cym u¶miechu  

Maria W³oszczowska
Bach grala rewelacyjnie. Duza umiejetnosc, zeby zagrac pieknym tonem niemalze bez wibracji.
Bachem jest w finale.

Zgadzam siê. Mozart zagrany chyba najl¿ejszym smyczkiem ze wszystkich dzisiejszych uczestników, choæ czasami mo¿e zbyt obiektywnie. Do¶æ precyzyjna i pe³na naturalno¶ci gra, która sprawia³a mi sporo rado¶ci

Seiji Okamoto
Co tu duzo sie rozpisywac, MUZYK.
Gra pieknie i tyle. Moze troche za bardzo bojazliwie.

Po prostu siê zgadzam

Dodamy tylko, ¿e koñcowa nuta w Bachu dos³ownie zanik³a w eterycznym pp. Po raz pierwszy przeszed³ mnie dreszcz w koncercie Mozarta, kiedy zabrzmia³y pierwsze takty solisty, a Seiji swoim ob³êdnym d¼wiêkiem wykreowa³ modlitewn± ¿arliwo¶æ tego krótkiego Adagia wplecionego w Allegro aperto. Po raz drugi sta³o siê tak na dwa takty przed zamkniêciem Largo z III Suity... Lekk± zachowawczo¶æ t³umaczê tym, ¿e to w koñcu konkurs, gdzie ma³e potkniêcie mo¿e wiele kosztowaæ.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 00:26:33 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #309 : Pa¼dziernik 19, 2016, 00:34:16 »

Moje typy -Final
Ryosuke Suho
Veriko Tchumburidze
Richard Lin
Bonsori Kim
Maria W³oszczowska (Bachem)
Seiji Okamoto

Chwali³e¶ Ameliê za najlepszego niedzielnego Mozarta, wiêc my¶la³em, ¿e równie¿ j± tu umie¶cisz

Muzycy orkiestry zaprezentowali siê tak jak napisa³e¶ - w czarno-bia³ych stopniach dynamicznych. Zauwa¿yli¶cie, ¿e towarzysz±c Japoñczykowi grali zupe³nie inaczej ni¿ wcze¶niej (tempa, akcenty)? Mia³em czasem wra¿enie, ¿e to on, a nie pani Duczmal dyrygowa³ zespo³em. IN PLUS!

Ods³ucha³em wczorajszego Mozarta Hsu, ile¿ on sprawia rado¶ci! S³ysz±c subtelnie brzmi±ce, wielobarwne skrzypce Luke'a na ¿ywo w II etapie by³em przekonany, ¿e w etapie mozartowskim odnajdzie siê znakomicie.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #310 : Pa¼dziernik 19, 2016, 00:41:01 »

Kiedy go s³ucha³am, wreszcie mia³am to wspania³e uczucie, którego doznajê czasem przy s³uchaniu Mozarta, a które okre¶lam jako "taniec motyli"

Czy to nie przypadkiem Mi³o¶æ? Mi³o¶æ do Muzyki?  Spoko

Marysiu W., spódnica elegancka, ale ten rozci±gniêty bia³y quasipodkoszulek?

Faktycznie, takie dysonanse w muzyce Mozarta cokolwiek dra¿ni±    Wyobra¼cie sobie, ¿e miejsce w jednym z pierwszych rzêdów od kilku dni notorycznie zajmuje ok. 30-letni facet ubrany w podkoszulek podobny do tego Marysiowego Z politowaniem
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 00:47:11 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #311 : Pa¼dziernik 19, 2016, 01:36:02 »

Czy to nie przypadkiem Mi³o¶æ? Mi³o¶æ do Muzyki?  Spoko
Zatracenie w Muzyce Radosne wirowanie.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 21, 2016, 17:01:01 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #312 : Pa¼dziernik 19, 2016, 10:38:11 »

Dawid Ojstrach zawsze byl moim idolem skrzypiec nr 1 (razem z K.A.Kulka).
Prosze wysluchajcie Mozarta koncert G, ktory byl grany wielokrotnie na obecnym konkursie.
Z perspekty lat nadal bardzo podoba mi sie to wykonanie, chociaz tu i ówdzie byl cos zmienil. Doslownie kilka nut.
Zwroccie uwage na jego artykulacje w szesnastkach. Lekki, "odrywany", pó³skacz±cy smyczek grany górn± po³ow±,
bardzo lekko a w piano prawie flautando (jednym wlosem smyczka i matowo z wibracja). Teraz chce, zebyscie zrozumieli na czym polega fenomen tej Ojstrachowskiej artykulacji. W szybkich przebiegach smyczek musi odrywac sie od struny automatycznie, dzieki sprezystosci, gdyz nie ma czasu na to, by podnosic i opuszczac smyczek na strune. Za szybkie tempo. Caly dowcip polega na tym ze smyczek skacze po strunach automatycznie tylko srodkowej czesc smyczka (prawa fizyki). Zatem, smyczek NIE SKACZE W GORNEJ CZESCI.
Jak robi to Ojstrach to jego tajemnica. Czy ja to potrafie? chyba tak, chociaz nie z taka swoboda i pewnoscia siebie jak mistrz.
I oczywiscie musi byc doskonaly smyczek. Czasami wartosc dobrego smyczka nie jest znacznie mniejsza od ceny samych skrzypiec.

https://www.youtube.com/watch?v=QSKQOfSqoKo
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 19, 2016, 10:39:53 wys³ane przez bartus » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #313 : Pa¼dziernik 19, 2016, 23:53:46 »

Ja muszê w takim razie wyznaæ, ¿e do moich mistrzów smyczka - oprócz Dawida Ojstracha i Konstantego A. Kulki - zaliczam równie¿ Jaschê Heifetza, Henryka Szerynga i Artura Grumiaux.

W³a¶nie siê dowiedzia³em od dwójkowych redaktorów Suprynowicza i Psikuty oraz (jak zwykle merytorycznej!) pani Szwarcman, zaproszonej do komentowania wyników III etapu, ¿e Okamoto gra, uwaga, metalicznym, ciê¿kim d¼wiêkiem, a s³uchanie jego Mozarta mêczy. Wg dziennikarki "Polityki" absolutnie nie nale¿a³o siê go spodziewaæ w finale. Nie znajdujê kwalifikacji pozwalaj±cych na kontynuacjê analizowania przez nich konkursowych wystêpów... 
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #314 : Pa¼dziernik 20, 2016, 01:12:25 »

Cytuj
Okamoto gra, uwaga, metalicznym, ciê¿kim d¼wiêkiem

Chyba zg³upieli.
Zapisane
Strony: 1 ... 19 20 [21] 22 23 ... 26   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

countrylife thepunisher neder-live silverstar kalinowatyper