Kurier Szafarski
 
Witamy, Gość. Zaloguj się lub zarejestruj.

Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3   Do dołu
  Drukuj  
Autor Wątek: 1 MiĂŞdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018  (Przeczytany 14908 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« : Wrzesień 08, 2018, 21:23:10 »

W oczekiwaniu na kolejny nasz Wielki Konkurs Chopinowski moÂże nie wszyscy zauwaÂżyli, Âże wyrĂłsÂł nam po drodze kolejny chopinowski konkurs -
i moÂżna rzec, z jeszcze wĂŞÂższÂą specjalizacjÂą MuszĂŞ przyznaĂŚ, Âże ja rĂłwnieÂż przeoczyÂłam jego inauguracjĂŞ - w koĂącu to jego pierwsza edycja.
bêdzie trzeba przywykn¹Ì, ¿e to nowe muzyczne wydarzenie zagoœci na sta³e w naszym kalendarzu konkursowym, aby kojarzy³o nam siê spontanicznie i bez przypomnieù.

Idea niezmiernie ciekawa, kryteria kwalifikacyjne doœÌ wymagaj¹ce (wymagana rekomendacja dwóch pedagogów o œwiatowej s³awie),
a lista jurorĂłw wielce atrakcyjna:) SÂą wÂśrĂłd nich nasi najulubieĂąsi wykonawcy: z pianistĂłw polskich - Janusz Olejniczak, Wojciech ÂŚwitaÂła, Ewa PobÂłocka.
A takÂże Dang Thai Son, Andreas Staier, Alexei Lubimov, Nelson Goerner. Oraz mniej mi trochĂŞ osobiÂście znani, ale rĂłwnie Claire Chevallier, Nikolai Demidenko i Tobias Koch.

Z Polski startuje najwiĂŞcej - 16 uczestnikĂłw. Ponadto w konkursie bierze udziaÂł 4 pianistĂłw z Japonii, po 2 z Rosji, Chin i Francji, oraz po 1 z USA, Rumumii, Belgii i Ukrainy.

Kiedy juÂż uÂświadomimy sobie, Âże ten KCH2 to juÂż... , to moÂżemy wysÂłuchaĂŚ go bez problemu.
Jak powiadamia nas NIFC, konkurs ma na celu popularyzacjĂŞ wykonawstwa na instrumentach historycznych, zatem specjalnÂą uwagĂŞ przykÂłada siĂŞ do jego udostĂŞpnianiu w mediach. Wszystkie przesÂłuchania bĂŞdÂą dostĂŞpne w Programie II PR, natomiast TVP Kultura udostĂŞpni transmisjĂŞ z  finaÂłu komkursu 12 i 13 wrzeÂśnia o godz. 18:00, oraz koncertu laureatĂłw, ktĂłry odbĂŞdzie siĂŞ  14 wrzeÂśnia o godz. 19:00 (bĂŞdÂą takÂże retransmisje w Jedynce TVP).

Poza tym, caÂły konkurs tradycyjnie jest i bĂŞdzie do odsÂłuchania na kanale YT i FB.

Drugi koncert inauguracyjny odbyÂł siĂŞ 3 wrzeÂśnia - szczĂŞÂśliwie pozostaje na You Tube;
https://www.youtube.com/watch?v=5wwhxFq4Gqs

Wykonawcy: Janusz Olejniczak – period piano * Nikolai Demidenko – period piano ** Orchestra of the Eighteenth Century Grzegorz Nowak – conductor
Program: PaweÂł Szymanski À la recherche de la symphonie perdue Fryderyk Chopin, Piano concerto in F minor, Op. 21* Fryderyk Chopin, Piano concerto in E minor, Op. 11**
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Wrzesień 08, 2018, 21:28:59 »

JesteÂśmy juÂż po pierwszym etapie konkursu.


Tak wyglÂądaÂła 1 sesja poranna w pierwszym dniu, 04.09.2018 r., w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=csg77MaLQRE&t=20s

PROGRAM:

Ewa Tytman-Csiba (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Buchholtz 1825; NIFC)
Etiuda c-moll op. 10 nr 12 (Buchholtz 1825; NIFC)

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach 39:30 Preludium i Fuga fis-moll BWV 883 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll, op. 52 (Pleyel 1842; Beunk)

Benjamin d'Anfray (Francja/France)

Karol KurpiĂąski 1:13:29 Polonez g-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga fis-moll, BWV 859 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Barkarola op. 60 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda C-dur op. 10 nr 1 (Pleyel 1842; Beunk)

[przerwa/interval]

Aurelia ViÂşovan (Rumunia/Romania)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga G-dur BWV 860 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Buchholtz 1825; NIFC)
Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Maciej Wota (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez d-moll (Broadwood 1847–1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Broadwood 1847–1848; Maene)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Broadwood 1847–1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Oraz sesja wieczorna 04.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=kkxe7wtFocQ

PROGRAM:

ÂŁukasz Byrdy (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga gis-moll BWV 863 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

ÂŁukasz ChrzĂŞszczyk (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga b-moll BWV 891 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

Aleksandra Bobrowska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]  (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda c-moll op. 25 nr 12 (Pleyel 1842; Beunk) 2:43:40

Aleksandra Hortensja DÂąbek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez As-dur [op. posth] (Broadwood 1848; Maene)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Broadwood 1848; Maene)
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez a-moll „PoÂżegnanie Ojczyzny” (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

 NastĂŞpnie 1 sesja, poranna, 05.09.2018r.

https://www.youtube.com/watch?v=VDiIZWjtL7o

PROGRAM:

Antoine de GrolĂŠe (Francja/France)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 848 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837 ; Beunk)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

Anna Hajduk-Rynkowicz (Polska/Poland)

Preludium i Fuga gis-moll BWV 887 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Pleyel 1842; Beunk)
JĂłzef Elsner Polonez Es-dur (Graf 1819; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll op. 52 (Erard 1837; Beunk)

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] [Op. 71 No. 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda h-moll op. 25 nr 10 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Pleyel 1842; Beunk)

Yoshiko Furukawa (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga F-dur BWV 880 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)

Katarzyna Hajduk-Konieczna (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez a-moll „PoÂżegnanie Ojczyzny” (Buchholtz 1825; NIFC)

CzyÂż to nie wielka przyjemnoœÌ, Âże znĂłw tyle Chopina?  Chichot
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:09:10 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Wrzesień 08, 2018, 21:49:02 »

I sesja wieczorna 05.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=gw_-fKk2JZI

Mo¿na zauwa¿yÌ znajomych: Dinarê Klinton i naszego ulubieùca z Konkursu Chopinowskiego na Wspó³czesnych Fortepianach (chyba tak teraz powinniœmy
go nazywaÌ? Chichot) - Krzysztofa Ksi¹¿ka.

PROGRAM:

13. Shintaro Kawahara (Japonia/Japan)

Karol KurpiĂąski Polonez d-moll
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 878 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada As-dur op. 47
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5

14. Dinara Klinton (Ukraina/Ukraine)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 850 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 25 nr 1 
Maria Szymanowska Polonez f-moll 
Barkarola Fis-dur-dur op. 60

15. Agnieszka Korpyta (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Es-dur BWV 876 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Ballada g-moll op. 23

16. Justyna Kreft (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Es-dur op. 10 nr 11
Ballada As-dur op. 47

17. Krzysztof Ksi¹¿ek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez a-moll „PoÂżegnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada F-dur op. 38

« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:07:32 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Wrzesień 08, 2018, 21:54:06 »

Oto sesja poranna 06.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=pWqBTFsWSgY

PROGRAM:

18. Sijia Ma (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez a-moll „PoÂżegnanie Ojczyzny” (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

19. Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Fis-dur BWV 858 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Karol KurpiĂąski Polonez g-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

20. Matthias Nauwelaerts (Belgia/Belgium)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Pleyel 1842; Beunk)
Barkarola Fis-dur op. 60 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

21. Elizaveta Malysheva (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga H-dur BWV 892 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda gis-moll op. 25 nr 6 (Broadwood 1848; Maene)
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Broadwood 1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda a-moll op. 25 nr 11 (Erard 1837; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

Oraz sesja wieczorna:
https://www.youtube.com/watch?v=GJtJO4ZIt44
 
PROGRAM:
23. Agnieszka Porzuczek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol KurpiĂąski Polonez g-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Ballada f-moll op. 52

24. Siying Qin (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 872 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol KurpiĂąski Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada f-moll op. 52

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Karol KurpiĂąski Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5
Ballada f-moll op. 52
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier

26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
MichaÂł Kleofas OgiĂąski Polonez a-moll „PoÂżegnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada g-moll op. 23

27. Aleksandra ÂŚwigut (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga g-moll BWV 861 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Barkarola Fis-dur op. 60
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 01:52:05 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Wrzesień 08, 2018, 22:15:42 »

A dziÂś sÂłuchaliÂśmy juÂż etapu drugiego:

Do drugiego etapu przeszli:
Dmitry Ablogin, £ukasz Byrdy, Eric Clark, Antoine GrolÊe, de, Naruhiko Kawaguchi, Dinara Klinton, Agnieszka Korpyta, Justyna Kreft, Krzysztof Ksi¹¿ek, Yui Nakamura, Kamil Pacholec, Tomasz Ritter Joanna Ró¿ewska, Aleksandra Œwigut oraz Aurelia Visovan


II etap – PLEYEL, ERARD

Sesja poranna 08.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=QwW7W0YfcH4

29. Aurelia ViÂşovan (Rumunia/Romania)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​
Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, ​nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Polonez As-dur op. 53.

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

Sesja wieczorna 08.09:

https://www.youtube.com/watch?v=EjK9antJe3w

9. Antoine de GrolĂŠe (Francja/France)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 30: nr 1 c-moll, ​nr 2 h-moll, ​nr 3 Des-dur, ​nr 4 cis-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:11:04 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Wrzesień 08, 2018, 22:16:20 »

Dodam od siebie tylko trzy grosze

SÂłucham dzisiejszego Rosjanina i JapoĂączyka Kawaguchiego. Kupili mnie! Skrajnie odmienne wizje - nie da siĂŞ tego nie zauwaÂżyĂŚ - ale obie bardzo ciekawe, szczere, osobiste. Jak wiecie, nie jestem entuzjastÂą akademickiego szopenowania; taka dramaturgia sonaty b-moll jak w wykonaniu obu panĂłw chwyta za uszy.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Wrzesień 08, 2018, 22:21:06 »

Pat, w Twoim wykonaniu s¹ to zazwyczaj trzy z³ote dukaty Spoko Na razie w szale kopiowania i wklejania pos³ucha³am w³aœnie tylko tego ostatniego Kawaguchiego, i ogromnie mi siê spodoba³ Co prawda nie mam jeszcze materia³u porównawczego z pozosta³ymi, ale ju¿ fakt, ¿e przeszli do drugiej rundy œwiadczy o tym, ¿e pewnie ka¿dy z nich prezentuje niez³y poziom, a fakt, ¿e Japoùczyk zwróci³ Twoj¹ uwagê, œwiadczy tym bardziej na jego korzyœÌ Poszukam sobie jeszcze w pierwszej kolejnoœci tego Rosjanina.
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 03:12:20 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : Wrzesień 08, 2018, 22:54:07 »

WrĂłciÂły komentarze na YT, zdarzajÂą siĂŞ mistrzowie Chichot "Am i the only South African online?" ?!?!  Spoko
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Wrzesień 08, 2018, 23:09:30 »

 Chichot I za to rĂłwnieÂż kochamy ten konkurs! (teraz juÂż - te konkursy!!)

Kto wie, moÂże bylibyÂśmy skÂłonni zgodziĂŚ siĂŞ z tym komentarzem: "every participant is very talented but Thomas Ritter from Poland is the best" ??

A na pewno z tym:
"Dobrze, Âże na tĂŞ ucztĂŞ muzycznÂą nie trzeba czekaĂŚ jeszcze dwa lata." O tak, bardzo jesteÂśmy wdziĂŞczni

Jakie odczucia z wystĂŞpu Aurelii? Jak Âładnie brzmi ten fortepian
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 08, 2018, 23:12:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : Wrzesień 08, 2018, 23:31:33 »

Aurelia niczym szczegĂłlnym mnie nie ujĂŞÂła, ale sÂłuchaÂłem tylko fragmentĂłw sonaty. A Tomasz Ritter (choĂŚ kto wie, czy za parĂŞ lat faktycznie nie bĂŞdzie Thomasem Ritterem, bo wielka kariera chyba siĂŞ szykuje) to niewÂątpliwie jeden z faworytĂłw.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Wrzesień 08, 2018, 23:51:06 »

Kawaguchi takÂże graÂł na tym Pleyelu - SonatĂŞ b-moll PiĂŞkny dÂźwiĂŞk
Ale on w ogóle zaszala³ z fortepianami: polonezy gra³ na Erardzie, mazurki - na Broadwoodzie. Ciekawi mnie, czym kieruje siê pianista w takim wyborze tego a nie innego instrumentu do konkretnego utworu. Bardziej siê orientujê w ró¿nicach miêdzy wspó³czesnymi instrumentami. Pewnie bêdzie tu okazja i du¿e pole do porównaù.
WÂłaÂśnie sÂłucham Ablogina - w caÂłoÂści na Pleyelu. Potem reszta

Jeœli chodzi o Pleyela, na stronie PRII mo¿na przeczytaÌ te¿, ¿e "goœcie Dwójki podkreœlali walory tego instrumentu, komentuj¹c wystêp Japoùczyka Naruhiko Kawaguchiego i wykonan¹ przez niego Balladê F-dur op. 38 Fryderyka Chopina. - Œwietnie zrobi³, ¿e wybra³ Pleyela. Ma on bowiem tak¹ tajemniczoœÌ i dok³adnie ten rejestr, który ma miejsce na pocz¹tku utworu idealnie pasuje do dŸwiêkowoœci tego instrumentu - zauwa¿y³ pianista Hubert Rutkowski".
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 09, 2018, 00:46:27 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : Wrzesień 09, 2018, 23:28:53 »

Zwracam uwagê na bardzo stylowe, a jednoczeœnie fantazyjne i kontempluj¹ce mazurki Krzysztofa Ksi¹¿ka z dzisiejszych przes³uchaù. Ja ca³ego jego wystêpu nie s³ucha³em; pod niebiosa wychwalaj¹ go Pêciùska czy Markowicz w Radiu Chopin, bardziej sceptyczni - poza Miklaszewskim - s¹ komentuj¹cy w Dwójce. Co nieco jednak pods³ucha³em; weŸmy dzisiejsze Scherzo z Sonaty h-moll - jest tu coœ frapuj¹cego: to nieustanne szukanie niuansu, podbarwianie kontrapunktu, próba konstruowania napiêcia - nie zawsze perfekcyjnie udana czy spójna, niemniej dzieje siê. Dodam tylko, ¿e w mojej wizji idealnej jest wiêcej delikatnoœci i klarownoœci artykulacyjnej tych mkn¹cych jak wiatr przebiegów.

Jutro chyba trzeba nawet live niektĂłrych posÂłuchaĂŚ. PoprzeczkĂŞ postawiliÂśmy tak wysoko, Âże aÂż siĂŞ bojĂŞ.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Wrzesień 10, 2018, 01:54:59 »

Oczywiœcie trzymam kciuki za Ksi¹¿ka, jednego z naszych ulubieùców z KCH Ale te¿ na pewno warto kibicowaÌ co najmniej i Ritterowi, i Kawaguchiemu, i Abloginowi, i Visovan A mo¿e jeszcze jakiœ nowy zachwyt nam siê otworzy Dwójkowi recenzenci polecaj¹ te¿ naszej uwadze grê Kamila Pacholca.

Przy okazji: Tomasz Ritter by³ zwyciêzc¹ Miêdzynarodowego Konkursu im. Rubinsteina dla m³odych pianistów w Bydgoszczy w 2011 roku (Krzysztof Ksi¹¿ek zaj¹³ na nim czwarte miejsce). Zdecydowanie nasz bydgoski konkurs jest dobrym odbiciem dla m³odych zdolnych wykonawców do dalszych laurów

Na stronie DwĂłjki moÂżna juÂż teÂż posÂłuchaĂŚ Âładnie posegregowanych wykonaĂą poszczegĂłlnych wykonawcĂłw z I i II etapu, oraz koncertu inauguracyjnego z 2 wrzesnia,
i obejrzeĂŚ sobie zdjĂŞcia i opisy wszystkich tych tak piĂŞknie brzmiÂących fortepianĂłw

https://www.polskieradio.pl/361
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 10, 2018, 03:31:25 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Wrzesień 10, 2018, 15:15:56 »

Sesja wieczorna w niedzielĂŞ 09.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=4Ub_9mbRoKk

PROGRAM:
17. Krzysztof Ksi¹¿ek (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 Polonaise in F sharp minor, Op. 44
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50 Mazurkas, Op. 50 nr 1 G-dur / No. 1 in G major nr 2 As-dur / No. 2 in A flat major nr 3 cis-moll / No. 3 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Sonata in B minor, Op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 20.

Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 Polonaises, Op. 26 nr 1 cis-moll / No. 1 in C sharp minor nr 2 es-moll / No. 2 in E flat minor
Fryderyk Chopin Mazurki op. 41 Mazurkas, Op. 41 nr 1 e-moll / No. 1 in E minor nr 2 H-dur / No. 2 in B major nr 3 As-dur / No. 3 in A flat major nr 4 cis-moll / No. 4 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Sonata in B flat minor, Op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomości: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Wrzesień 10, 2018, 15:20:27 »

I sesja poranna w poniedziaÂłek, 10.09.2018:
WÂłaÂśnie jej sÂłucham

https://www.youtube.com/watch?v=wQJDe1K-2aM

WystĂŞpujÂą:

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 24 ​nr 1 g-moll ​nr 2 C-dur ​nr 3 As-dur ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 ​nr 1 cis-moll ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 ​nr 1 gis-moll  ​nr 2 D-dur nr 3 C-dur ​nr 4 h-moll
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

PiÂątka naszych uczestnikĂłw zamyka drugi etap, trzech z nich sÂłyszymy w porannej sesji. Kamil Pacholec gra na Erardzie. Wydaje siĂŞ, Âże daje radĂŞ
A czy poradzi sobie z sonatÂą, z ktĂłrÂą wedÂług naszych komentatorĂłw w DwĂłjce jeszcze nikt do koĂąca sobie nie poradziÂł?

...

Podoba mi siê Na mój gust, by³a w tym i delikatnoœÌ i romantyczne rozmarzenie, a potem i szczypta têsknoty, i odrobina szaleùstwa,
ale raczej z emocjonalnym wyrazem, a bez gwaÂłtownoÂści i zapĂŞdzenia. Ten efekt zresztÂą teÂż trzeba jeszcze przeÂłoÂżyĂŚ na dÂźwiĂŞkowÂą
opowieœÌ tego fortepianu. Ciekawie by by³o wys³uchaÌ np. tej samej sonaty granej przez tego samego pianistê na ró¿nych fortepianach (pianisty - "fortepianisty" -
rĂłwnie dobrze panujÂącego nad ich indywidualnymi cechami i potrafiÂącego wydobyĂŚ z nich ich bogactwo, bo, jak to chyba ÂżartowaÂł pan
Miklaszewski - "tak siĂŞ gra, jak przeciwnik pozwala" )
OdkÂładam z musu resztĂŞ sÂłuchania na wieczorny czas:)


n
« Ostatnia zmiana: Wrzesień 11, 2018, 01:09:52 wysłane przez Aleksias » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar kalinowatyper thepunisher mini-land neder-live