Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018  (Przeczytany 14198 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« : Wrzesieñ 08, 2018, 21:23:10 »

W oczekiwaniu na kolejny nasz Wielki Konkurs Chopinowski mo¿e nie wszyscy zauwa¿yli, ¿e wyrós³ nam po drodze kolejny chopinowski konkurs -
i mo¿na rzec, z jeszcze wê¿sz± specjalizacj± Muszê przyznaæ, ¿e ja równie¿ przeoczy³am jego inauguracjê - w koñcu to jego pierwsza edycja.
bêdzie trzeba przywykn±æ, ¿e to nowe muzyczne wydarzenie zago¶ci na sta³e w naszym kalendarzu konkursowym, aby kojarzy³o nam siê spontanicznie i bez przypomnieñ.

Idea niezmiernie ciekawa, kryteria kwalifikacyjne do¶æ wymagaj±ce (wymagana rekomendacja dwóch pedagogów o ¶wiatowej s³awie),
a lista jurorów wielce atrakcyjna:) S± w¶ród nich nasi najulubieñsi wykonawcy: z pianistów polskich - Janusz Olejniczak, Wojciech ¦wita³a, Ewa Pob³ocka.
A tak¿e Dang Thai Son, Andreas Staier, Alexei Lubimov, Nelson Goerner. Oraz mniej mi trochê osobi¶cie znani, ale równie Claire Chevallier, Nikolai Demidenko i Tobias Koch.

Z Polski startuje najwiêcej - 16 uczestników. Ponadto w konkursie bierze udzia³ 4 pianistów z Japonii, po 2 z Rosji, Chin i Francji, oraz po 1 z USA, Rumumii, Belgii i Ukrainy.

Kiedy ju¿ u¶wiadomimy sobie, ¿e ten KCH2 to ju¿... , to mo¿emy wys³uchaæ go bez problemu.
Jak powiadamia nas NIFC, konkurs ma na celu popularyzacjê wykonawstwa na instrumentach historycznych, zatem specjaln± uwagê przyk³ada siê do jego udostêpnianiu w mediach. Wszystkie przes³uchania bêd± dostêpne w Programie II PR, natomiast TVP Kultura udostêpni transmisjê z  fina³u komkursu 12 i 13 wrze¶nia o godz. 18:00, oraz koncertu laureatów, który odbêdzie siê  14 wrze¶nia o godz. 19:00 (bêd± tak¿e retransmisje w Jedynce TVP).

Poza tym, ca³y konkurs tradycyjnie jest i bêdzie do ods³uchania na kanale YT i FB.

Drugi koncert inauguracyjny odby³ siê 3 wrze¶nia - szczê¶liwie pozostaje na You Tube;
https://www.youtube.com/watch?v=5wwhxFq4Gqs

Wykonawcy: Janusz Olejniczak – period piano * Nikolai Demidenko – period piano ** Orchestra of the Eighteenth Century Grzegorz Nowak – conductor
Program: Pawe³ Szymanski À la recherche de la symphonie perdue Fryderyk Chopin, Piano concerto in F minor, Op. 21* Fryderyk Chopin, Piano concerto in E minor, Op. 11**
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Wrzesieñ 08, 2018, 21:28:59 »

Jeste¶my ju¿ po pierwszym etapie konkursu.


Tak wygl±da³a 1 sesja poranna w pierwszym dniu, 04.09.2018 r., w Sali Kameralnej Filharmonii Narodowej:
https://www.youtube.com/watch?v=csg77MaLQRE&t=20s

PROGRAM:

Ewa Tytman-Csiba (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Buchholtz 1825; NIFC)
Etiuda c-moll op. 10 nr 12 (Buchholtz 1825; NIFC)

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach 39:30 Preludium i Fuga fis-moll BWV 883 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll, op. 52 (Pleyel 1842; Beunk)

Benjamin d'Anfray (Francja/France)

Karol Kurpiñski 1:13:29 Polonez g-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga fis-moll, BWV 859 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Barkarola op. 60 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda C-dur op. 10 nr 1 (Pleyel 1842; Beunk)

[przerwa/interval]

Aurelia Viºovan (Rumunia/Romania)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga G-dur BWV 860 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Buchholtz 1825; NIFC)
Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Maciej Wota (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez d-moll (Broadwood 1847–1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Broadwood 1847–1848; Maene)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Broadwood 1847–1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Broadwood 1847–1848; Maene)

Oraz sesja wieczorna 04.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=kkxe7wtFocQ

PROGRAM:

£ukasz Byrdy (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga gis-moll BWV 863 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

£ukasz Chrzêszczyk (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga b-moll BWV 891 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Erard 1837; Beunk)
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

Aleksandra Bobrowska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga cis-moll BWV 849 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]  (Buchholtz 1825; NIFC)
Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)
Etiuda c-moll op. 25 nr 12 (Pleyel 1842; Beunk) 2:43:40

Aleksandra Hortensja D±bek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez As-dur [op. posth] (Broadwood 1848; Maene)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Broadwood 1848; Maene)
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

 Nastêpnie 1 sesja, poranna, 05.09.2018r.

https://www.youtube.com/watch?v=VDiIZWjtL7o

PROGRAM:

Antoine de Grolée (Francja/France)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 848 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837 ; Beunk)
Etiuda cis-moll op. 10 nr 4 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

Anna Hajduk-Rynkowicz (Polska/Poland)

Preludium i Fuga gis-moll BWV 887 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Pleyel 1842; Beunk)
Józef Elsner Polonez Es-dur (Graf 1819; NIFC)
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Ballada f-moll op. 52 (Erard 1837; Beunk)

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] [Op. 71 No. 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda h-moll op. 25 nr 10 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Pleyel 1842; Beunk)

Yoshiko Furukawa (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10 (Pleyel 1842; Beunk)
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga F-dur BWV 880 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Buchholtz 1825; NIFC)
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Ballada g-moll op. 23 (Pleyel 1842; Beunk)

Katarzyna Hajduk-Konieczna (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Buchholtz 1825; NIFC)
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3] (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Buchholtz 1825; NIFC)

Czy¿ to nie wielka przyjemno¶æ, ¿e znów tyle Chopina?  Chichot
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 03:09:10 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Wrzesieñ 08, 2018, 21:49:02 »

I sesja wieczorna 05.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=gw_-fKk2JZI

Mo¿na zauwa¿yæ znajomych: Dinarê Klinton i naszego ulubieñca z Konkursu Chopinowskiego na Wspó³czesnych Fortepianach (chyba tak teraz powinni¶my
go nazywaæ? Chichot) - Krzysztofa Ksi±¿ka.

PROGRAM:

13. Shintaro Kawahara (Japonia/Japan)

Karol Kurpiñski Polonez d-moll
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 878 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada As-dur op. 47
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5

14. Dinara Klinton (Ukraina/Ukraine)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 850 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 25 nr 1 
Maria Szymanowska Polonez f-moll 
Barkarola Fis-dur-dur op. 60

15. Agnieszka Korpyta (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Es-dur BWV 876 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Ballada g-moll op. 23

16. Justyna Kreft (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga a-moll BWV 889 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Es-dur op. 10 nr 11
Ballada As-dur op. 47

17. Krzysztof Ksi±¿ek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga h-moll BWV 893 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada F-dur op. 38

« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 03:07:32 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Wrzesieñ 08, 2018, 21:54:06 »

Oto sesja poranna 06.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=pWqBTFsWSgY

PROGRAM:

18. Sijia Ma (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny” (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8 (Erard 1837; Beunk)
Polonez gis-moll [op. posth.] (Erard 1837; Beunk)
Ballada As-dur op. 47 (Erard 1837; Beunk)

19. Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Fis-dur BWV 858 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Pleyel 1842; Beunk)
Karol Kurpiñski Polonez g-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Ballada As-dur op. 47 (Pleyel 1842; Beunk)

20. Matthias Nauwelaerts (Belgia/Belgium)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga D-dur BWV 874 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5 (Erard 1837; Beunk)
Maria Szymanowska Polonez f-moll (Pleyel 1842; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez b-moll [op. posth.] (Pleyel 1842; Beunk)
Barkarola Fis-dur op. 60 (Erard 1837; Beunk)

[przerwa]

21. Elizaveta Malysheva (Rosja/Russia)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga H-dur BWV 892 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Etiuda gis-moll op. 25 nr 6 (Broadwood 1848; Maene)
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Broadwood 1848; Maene)
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2] (Broadwood 1848; Maene)
Ballada F-dur op. 38 (Erard 1837; Beunk)

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiñski Polonez d-moll (Erard 1837; Beunk)
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1] (Erard 1837; Beunk)
Etiuda a-moll op. 25 nr 11 (Erard 1837; Beunk)
Ballada g-moll op. 23 (Erard 1837; Beunk)

Oraz sesja wieczorna:
https://www.youtube.com/watch?v=GJtJO4ZIt44
 
PROGRAM:
23. Agnieszka Porzuczek (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga E-dur BWV 854 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiñski Polonez g-moll
Fryderyk Chopin Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Ballada f-moll op. 52

24. Siying Qin (Chiny/China)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga Cis-dur BWV 872 z II zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Karol Kurpiñski Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Etiuda As-dur op. 10 nr 10
Fryderyk Chopin Polonez B-dur [op. 71 nr 2]
Ballada f-moll op. 52

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Karol Kurpiñski Polonez d-moll
Fryderyk Chopin Polonez gis-moll [op. posth.]
Fryderyk Chopin Etiuda e-moll op. 25 nr 5
Ballada f-moll op. 52
Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga es-moll BWV 853 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier

26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga B-dur BWV 866 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Polonez d-moll [op. 71 nr 1]
Micha³ Kleofas Ogiñski Polonez a-moll „Po¿egnanie Ojczyzny”
Fryderyk Chopin Etiuda F-dur op. 10 nr 8
Ballada g-moll op. 23

27. Aleksandra ¦wigut (Polska/Poland)

Johann Sebastian Bach Preludium i Fuga g-moll BWV 861 z I zeszytu Das Wohltemperierte Klavier
Fryderyk Chopin Etiuda c-moll op. 10 nr 12
Fryderyk Chopin Polonez f-moll [op. 71 nr 3]
Maria Szymanowska Polonez f-moll
Barkarola Fis-dur op. 60
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 01:52:05 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Wrzesieñ 08, 2018, 22:15:42 »

A dzi¶ s³uchali¶my ju¿ etapu drugiego:

Do drugiego etapu przeszli:
Dmitry Ablogin, £ukasz Byrdy, Eric Clark, Antoine Grolée, de, Naruhiko Kawaguchi, Dinara Klinton, Agnieszka Korpyta, Justyna Kreft, Krzysztof Ksi±¿ek, Yui Nakamura, Kamil Pacholec, Tomasz Ritter Joanna Ró¿ewska, Aleksandra ¦wigut oraz Aurelia Visovan


II etap – PLEYEL, ERARD

Sesja poranna 08.09.2018:

https://www.youtube.com/watch?v=QwW7W0YfcH4

29. Aurelia Viºovan (Rumunia/Romania)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​
Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, ​nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Polonez As-dur op. 53.

1. Dmitry Ablogin (Rosja/Russia)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

6. Eric Clark (Stany Zjednoczone / United States)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: ​nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto

Sesja wieczorna 08.09:

https://www.youtube.com/watch?v=EjK9antJe3w

9. Antoine de Grolée (Francja/France)

Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto
Fryderyk Chopin Mazurki op. 30: nr 1 c-moll, ​nr 2 h-moll, ​nr 3 Des-dur, ​nr 4 cis-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

12. Naruhiko Kawaguchi (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26: ​nr 1 cis-moll, ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 24: ​nr 1 g-moll, nr 2 C-dur, ​nr 3 As-dur, ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 03:11:04 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #5 : Wrzesieñ 08, 2018, 22:16:20 »

Dodam od siebie tylko trzy grosze

S³ucham dzisiejszego Rosjanina i Japoñczyka Kawaguchiego. Kupili mnie! Skrajnie odmienne wizje - nie da siê tego nie zauwa¿yæ - ale obie bardzo ciekawe, szczere, osobiste. Jak wiecie, nie jestem entuzjast± akademickiego szopenowania; taka dramaturgia sonaty b-moll jak w wykonaniu obu panów chwyta za uszy.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #6 : Wrzesieñ 08, 2018, 22:21:06 »

Pat, w Twoim wykonaniu s± to zazwyczaj trzy z³ote dukaty Spoko Na razie w szale kopiowania i wklejania pos³ucha³am w³a¶nie tylko tego ostatniego Kawaguchiego, i ogromnie mi siê spodoba³ Co prawda nie mam jeszcze materia³u porównawczego z pozosta³ymi, ale ju¿ fakt, ¿e przeszli do drugiej rundy ¶wiadczy o tym, ¿e pewnie ka¿dy z nich prezentuje niez³y poziom, a fakt, ¿e Japoñczyk zwróci³ Twoj± uwagê, ¶wiadczy tym bardziej na jego korzy¶æ Poszukam sobie jeszcze w pierwszej kolejno¶ci tego Rosjanina.
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 03:12:20 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #7 : Wrzesieñ 08, 2018, 22:54:07 »

Wróci³y komentarze na YT, zdarzaj± siê mistrzowie Chichot "Am i the only South African online?" ?!?!  Spoko
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Wrzesieñ 08, 2018, 23:09:30 »

 Chichot I za to równie¿ kochamy ten konkurs! (teraz ju¿ - te konkursy!!)

Kto wie, mo¿e byliby¶my sk³onni zgodziæ siê z tym komentarzem: "every participant is very talented but Thomas Ritter from Poland is the best" ??

A na pewno z tym:
"Dobrze, ¿e na tê ucztê muzyczn± nie trzeba czekaæ jeszcze dwa lata." O tak, bardzo jeste¶my wdziêczni

Jakie odczucia z wystêpu Aurelii? Jak ³adnie brzmi ten fortepian
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 08, 2018, 23:12:52 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #9 : Wrzesieñ 08, 2018, 23:31:33 »

Aurelia niczym szczególnym mnie nie ujê³a, ale s³ucha³em tylko fragmentów sonaty. A Tomasz Ritter (choæ kto wie, czy za parê lat faktycznie nie bêdzie Thomasem Ritterem, bo wielka kariera chyba siê szykuje) to niew±tpliwie jeden z faworytów.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #10 : Wrzesieñ 08, 2018, 23:51:06 »

Kawaguchi tak¿e gra³ na tym Pleyelu - Sonatê b-moll Piêkny d¼wiêk
Ale on w ogóle zaszala³ z fortepianami: polonezy gra³ na Erardzie, mazurki - na Broadwoodzie. Ciekawi mnie, czym kieruje siê pianista w takim wyborze tego a nie innego instrumentu do konkretnego utworu. Bardziej siê orientujê w ró¿nicach miêdzy wspó³czesnymi instrumentami. Pewnie bêdzie tu okazja i du¿e pole do porównañ.
W³a¶nie s³ucham Ablogina - w ca³o¶ci na Pleyelu. Potem reszta

Je¶li chodzi o Pleyela, na stronie PRII mo¿na przeczytaæ te¿, ¿e "go¶cie Dwójki podkre¶lali walory tego instrumentu, komentuj±c wystêp Japoñczyka Naruhiko Kawaguchiego i wykonan± przez niego Balladê F-dur op. 38 Fryderyka Chopina. - ¦wietnie zrobi³, ¿e wybra³ Pleyela. Ma on bowiem tak± tajemniczo¶æ i dok³adnie ten rejestr, który ma miejsce na pocz±tku utworu idealnie pasuje do d¼wiêkowo¶ci tego instrumentu - zauwa¿y³ pianista Hubert Rutkowski".
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 09, 2018, 00:46:27 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : Wrzesieñ 09, 2018, 23:28:53 »

Zwracam uwagê na bardzo stylowe, a jednocze¶nie fantazyjne i kontempluj±ce mazurki Krzysztofa Ksi±¿ka z dzisiejszych przes³uchañ. Ja ca³ego jego wystêpu nie s³ucha³em; pod niebiosa wychwalaj± go Pêciñska czy Markowicz w Radiu Chopin, bardziej sceptyczni - poza Miklaszewskim - s± komentuj±cy w Dwójce. Co nieco jednak pods³ucha³em; we¼my dzisiejsze Scherzo z Sonaty h-moll - jest tu co¶ frapuj±cego: to nieustanne szukanie niuansu, podbarwianie kontrapunktu, próba konstruowania napiêcia - nie zawsze perfekcyjnie udana czy spójna, niemniej dzieje siê. Dodam tylko, ¿e w mojej wizji idealnej jest wiêcej delikatno¶ci i klarowno¶ci artykulacyjnej tych mkn±cych jak wiatr przebiegów.

Jutro chyba trzeba nawet live niektórych pos³uchaæ. Poprzeczkê postawili¶my tak wysoko, ¿e a¿ siê bojê.
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Wrzesieñ 10, 2018, 01:54:59 »

Oczywi¶cie trzymam kciuki za Ksi±¿ka, jednego z naszych ulubieñców z KCH Ale te¿ na pewno warto kibicowaæ co najmniej i Ritterowi, i Kawaguchiemu, i Abloginowi, i Visovan A mo¿e jeszcze jaki¶ nowy zachwyt nam siê otworzy Dwójkowi recenzenci polecaj± te¿ naszej uwadze grê Kamila Pacholca.

Przy okazji: Tomasz Ritter by³ zwyciêzc± Miêdzynarodowego Konkursu im. Rubinsteina dla m³odych pianistów w Bydgoszczy w 2011 roku (Krzysztof Ksi±¿ek zaj±³ na nim czwarte miejsce). Zdecydowanie nasz bydgoski konkurs jest dobrym odbiciem dla m³odych zdolnych wykonawców do dalszych laurów

Na stronie Dwójki mo¿na ju¿ te¿ pos³uchaæ ³adnie posegregowanych wykonañ poszczególnych wykonawców z I i II etapu, oraz koncertu inauguracyjnego z 2 wrzesnia,
i obejrzeæ sobie zdjêcia i opisy wszystkich tych tak piêknie brzmi±cych fortepianów

https://www.polskieradio.pl/361
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 10, 2018, 03:31:25 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Wrzesieñ 10, 2018, 15:15:56 »

Sesja wieczorna w niedzielê 09.09.2018:
https://www.youtube.com/watch?v=4Ub_9mbRoKk

PROGRAM:
17. Krzysztof Ksi±¿ek (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonez fis-moll op. 44 Polonaise in F sharp minor, Op. 44
Fryderyk Chopin Mazurki op. 50 Mazurkas, Op. 50 nr 1 G-dur / No. 1 in G major nr 2 As-dur / No. 2 in A flat major nr 3 cis-moll / No. 3 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Sonata in B minor, Op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto 20.

Yui Nakamura (Japonia/Japan)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 Polonaises, Op. 26 nr 1 cis-moll / No. 1 in C sharp minor nr 2 es-moll / No. 2 in E flat minor
Fryderyk Chopin Mazurki op. 41 Mazurkas, Op. 41 nr 1 e-moll / No. 1 in E minor nr 2 H-dur / No. 2 in B major nr 3 As-dur / No. 3 in A flat major nr 4 cis-moll / No. 4 in C sharp minor
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 Sonata in B flat minor, Op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #14 : Wrzesieñ 10, 2018, 15:20:27 »

I sesja poranna w poniedzia³ek, 10.09.2018:
W³a¶nie jej s³ucham

https://www.youtube.com/watch?v=wQJDe1K-2aM

Wystêpuj±:

22. Kamil Pacholec (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 24 ​nr 1 g-moll ​nr 2 C-dur ​nr 3 As-dur ​nr 4 b-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

25. Tomasz Ritter (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Polonezy op. 26 ​nr 1 cis-moll ​nr 2 es-moll
Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 ​nr 1 gis-moll  ​nr 2 D-dur nr 3 C-dur ​nr 4 h-moll
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 ​Allegro maestoso ​Scherzo. Molto vivace ​Largo ​Finale. Presto non tanto

26. Joanna Ró¿ewska (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 50: nr 1 G-dur, ​nr 2 As-dur, ​nr 3 cis-moll
Fryderyk Chopin Sonata b-moll op. 35 ​Grave. Doppio movimento ​Scherzo ​Marche funèbre. Lento ​Finale. Presto
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22

Pi±tka naszych uczestników zamyka drugi etap, trzech z nich s³yszymy w porannej sesji. Kamil Pacholec gra na Erardzie. Wydaje siê, ¿e daje radê
A czy poradzi sobie z sonat±, z któr± wed³ug naszych komentatorów w Dwójce jeszcze nikt do koñca sobie nie poradzi³?

...

Podoba mi siê Na mój gust, by³a w tym i delikatno¶æ i romantyczne rozmarzenie, a potem i szczypta têsknoty, i odrobina szaleñstwa,
ale raczej z emocjonalnym wyrazem, a bez gwa³towno¶ci i zapêdzenia. Ten efekt zreszt± te¿ trzeba jeszcze prze³o¿yæ na d¼wiêkow±
opowie¶æ tego fortepianu. Ciekawie by by³o wys³uchaæ np. tej samej sonaty granej przez tego samego pianistê na ró¿nych fortepianach (pianisty - "fortepianisty" -
równie dobrze panuj±cego nad ich indywidualnymi cechami i potrafi±cego wydobyæ z nich ich bogactwo, bo, jak to chyba ¿artowa³ pan
Miklaszewski - "tak siê gra, jak przeciwnik pozwala" )
Odk³adam z musu resztê s³uchania na wieczorny czas:)


n
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 11, 2018, 01:09:52 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Strony: [1] 2 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live animilkowo paktprzyjazni countrylife kalinowatyper