Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 [2] 3   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: 1 Miêdzynarodowy Konkurs Chopinowski na instrumentach historycznych 2018  (Przeczytany 14217 razy)
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #15 : Wrzesieñ 10, 2018, 20:46:56 »

Jeszcze nie przes³ucha³o siê wszystkich z etapu drugiego (by³am w trakcie s³uchania Joanny Ró¿ewskiej), a oto ju¿, tak szybko, jurorzy zdecydowali o sze¶ciu szczê¶liwcach
dopuszczonych do fina³u!
Za moment dowiemy siê, w jakim wykonaniu us³yszymy sze¶æ chopinowskich koncertów.

Oczywi¶cie ca³e to bogactwo mazurków, ballad, polonezów i sonat pozostanie z nami, do spokojnego ju¿ smakowania
i zgadzania siê lub nie z decyzjami jury

Wszyscy jurorzy s± koncertuj±cymi pianistami, wszystkich mo¿na nazwaæ wielkimi artystycznymi osobowo¶ciami.
Oczywi¶cie maj± zapewne ró¿ne upodobania (mo¿e i dotycz±ce ulubionego typu fortepianu? ), zapatrywania na
wykonawstwo historyczne, a i ró¿ne do¶wiadczenie w takim rodzaju gry. Ciekawe, do jakiego wyboru doprowadzi ich wspólny werdykt.
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 10, 2018, 20:53:36 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #16 : Wrzesieñ 10, 2018, 20:56:39 »

A oto decyzja jury:

Dimitri Ablogin

Antoine de Grolee

Naruhiko Kawaguchi

Krzysztof Ksi±¿ek

Tomasz Ritter

Aleksandra ¦wigut

Powiem tak - cztery satysfakcjonuj±ce potwierdzenia przewidywañ (czy przynajmniej nadziei), plus dwa du¿e zaskoczenia

Z tego co s³yszê, Dwójkowi komentatorzy tak¿e spontanicznie zdziwili siê nieobecno¶ci± Kamila (po ods³uchaniu jego II etapu, te¿ mia³am nadziejê), i dziwi± siê
choæby awansowi Francuza. Jeszcze pos³uchamy na pewno wielu analiz i rozwa¿añ. Có¿, mi³o, ¿e przeszed³ Ksi±¿ek i Ritter, cieszy Kawaguchi i Ablogin.
¯al mi Aurelli, przypad³a mi do serca Joasi Ró¿ewskiej te¿ bardzo przyjemnie siê s³ucha. Dobra by³a Dinara Klinton, i Yui Nakamura. Jak zwykle, wszyscy
nie mogli siê zmie¶ciæ. Na pewno ods³ucham je¶li nie ca³o¶æ, to wiêkszo¶æ tego archiwum.


« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 10, 2018, 21:07:02 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #17 : Wrzesieñ 10, 2018, 21:10:49 »

Kurcze, ale Antoine? Mój frankofilizm jest powszechnie znany, ale tutaj k³óci siê on z wra¿eniami muzycznymi...
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #18 : Wrzesieñ 10, 2018, 21:47:55 »

Jako¶ uk³adaj± siê podobnie nasze upodobania z preferencjami redaktorów Dwójki, co dobrze ¶wiadczy o ich muzycznych gustach

Tomasz Ritter - wszyscy jednym g³osem potwierdzili: wielki talent; choæ tak¿e, jak rozumiem, i Ty i oni mieli do niego w drugim etapie pewne zastrze¿enia.

Jak s³yszê, pan Miklaszewski podziela moje usatysfakcjonowanie sonat± Kamila
I zgadzam siê, ¿e bardzo klimatyczne by³y mazureczki. Dobrze by³o go poznaæ, i na pewno pozostanie w naszej pamiêci.
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 11, 2018, 00:33:47 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #19 : Wrzesieñ 11, 2018, 01:15:13 »

Wieczorna sesja - z wykonaniami ostatnich dwojga uczestników.
https://www.youtube.com/watch?v=yB5iaCKt_Co&index=14&list=PLTmn2qD3aSQsgS4D5ttejwNY9Qio3NGJI

4. £ukasz Byrdy (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22 
Mazurki op. 30 nr 1 c-moll nr 2 h-moll nr 3 Des-dur nr 4 cis-moll 
Sonata b-moll op. 35 Grave. Doppio movimento Scherzo Marche funèbre. Lento Finale. Presto

27. Aleksandra ¦wigut (Polska/Poland)

Fryderyk Chopin Mazurki op. 33 nr 1 gis-moll nr 2 C-dur nr 3 D-dur nr 4 h-moll
Fryderyk Chopin Andante spianato i Wielki Polonez Es-dur op. 22
Fryderyk Chopin Sonata h-moll op. 58 Allegro maestoso Scherzo. Molto vivace Largo Finale. Presto non tanto

A teraz ju¿ tylko koncerty...
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #20 : Wrzesieñ 11, 2018, 11:43:03 »

I to z niezwyczajn± orkiestr±, bo z zespo³em nieod¿a³owanego Fransa Brüggena - Orkiestr± XVIII Wieku.

Etap z sonat± jest dla mnie zawsze najciekawszy, choæ z drugiej strony mam czasem takie wra¿enie, ¿e im wiêcej s³ucham sonaty h-moll, tym mniej j± rozumiem. Kosmiczna jest ta muzyka: g±szcze modulacji, polifonia i harmonizacja nie z tego ¶wiata. Rittera live s³ucha³em w finale op. 58 i mia³em wra¿enie, ¿e ch³opak rozsypa³ to ogniwo w drobny mak. Potem przesluchalem raz jeszcze i podobnie jak Jakubowi Puchalskiemu (warto s³uchaæ jego opinii w Radiu Chopin) rzuci³a mi siê w uszy ciekawa koncepcja: granie rdzenia, g³ównego tematu, w du¿ym kontra¶cie do w±tków pobocznych, jakby molto maestoso, a nawet sostenuto (agogika rozchwiana by³a do granic mo¿liwo¶ci). Realizacja generalnie nie uda³a siê, ale szanujê i mam nadziejê, ¿e za dwa lata wykrzykniemy Hut ab, ihr Herren...
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 11, 2018, 11:45:19 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #21 : Wrzesieñ 11, 2018, 22:17:50 »

Jak mo¿na us³yszeæ w Radiu Chopin, przed Ksi±¿kiem starsi koledzy ju¿ gotowi s± zdejmowaæ kapelusz

Mo¿e warto przypomnieæ w jego wykonaniu tak¿e sonatê h-moll, gran± w III etapie na Wielkim Konkursie?
https://www.youtube.com/watch?v=7vI08nv-IQM

Padaj± tu g³osy, ¿e nie dopuszczenie go do fina³u by³o skandalem wrêcz na miarê Pogorelicia...

No i Erard...
https://www.youtube.com/watch?v=MeF3QKD-S1w

Co do Rittera... Muszê powiedzieæ, ¿e ogromnie lubiê, kiedy kto¶ swoj± autorsk± interpretacj± sprawia, ¿e s³ucham znajomego zda³oby siê utworu,
z takim zaciekawieniem, jakbym s³ucha³a go po raz pierwszy
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 12, 2018, 00:16:59 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #22 : Wrzesieñ 12, 2018, 19:28:52 »

"Koncertem e-moll wygrywa siê Konkurs" a dzi¶ same fmolle, ciekawe dlaczego?
Zapisane

Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #23 : Wrzesieñ 12, 2018, 23:08:51 »

Mo¿e z przekonania, ¿e na starych, szlachetnych fortepianach intymny f-moll wybrzmi piêkniej??
Albo, ¿eby byæ oryginalnym (i znowu siê nie uda³o  Chichot)?
Kawaguchi mówi po prostu, ¿e f-moll jest mu bli¿szy

https://www.youtube.com/watch?v=zM5vZLmtbrE

I - Naruhiko, II - Dmitry, III - Antoine? (rzecz jasna - dzi¶)? Czy mo¿e I Dmitry, II - Naruhiko?
Obaj - na Pleyelu. Który lepiej ogarn±³ formê. który bardziej przemówi³ do serca?
Jutro - czeka nas tak¿e na Pleyelu Ritter, i na Erardzie Ksi±¿ek!
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 12, 2018, 23:21:14 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #24 : Wrzesieñ 13, 2018, 18:39:50 »

Ale Ksiazek wymiata. Bardzo, ale to bardzo sie ciesze.
Dawno nie slyszalem tak swietnego emola.
Nie lubie starych fortepianow, ale teraz polubilem - dzieki Ksiazkowi.

Pozdrawiam wszystkich forumowiczow w stanie spoczynku.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #25 : Wrzesieñ 13, 2018, 18:43:05 »

ERARD RULEZ!!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #26 : Wrzesieñ 13, 2018, 18:46:13 »

PLEYEL is unplayable
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #27 : Wrzesieñ 13, 2018, 18:54:39 »

Rzeczywi¶cie , by³o fantastycznie.. Krzysztof w wielkiej formie i e-moll zabrzmia³ bardzo o¿ywczo po wczorajszych fmollach.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #28 : Wrzesieñ 13, 2018, 22:17:05 »

Bartus, w imieniu Izby Dyscyplinarnej odwzajemniam pozdrowienia  Spoko

Ka¿dy dzi¶ na swój sposób móg³ siê podobaæ. Nawet Ola ¦wigut, która jako¶ nie zwraca³a uwagi wcze¶niej; w finale pokaza³a niez³y temperament, osobi¶cie odpowiada³y mi jej tempa (szkoda, ¿e realizuj±c je czasem wychodzi³ chaos) i takie improwizacyjne kszta³towanie melodii. Ksi±¿ek gra³ jak stary wyjadacz, keep calm and carry on. O Ritterze ju¿ chyba pisa³em, bardzo liczê na jego wystêp za 2 lata. To retoryk o wspania³ym frazowaniu i rozumieniu, ¿e melodyka tej muzyki ma charakter wokalny. Do tego ³adne niuanse!

PS. Niestety nie znam wczorajszej rundy. S³ysza³em fragment II czê¶ci f-molla w wykonaniu Rosjanina. To by³o dobre, bardzo dobre. Tylko znowu, pleyel. Z pleyelem jest tak: 1. raczej nie da siê na nim graæ; 2. je¶li wyrzuciæ "nie" to brzmi zjawiskowo (erard, zw³aszcza dzisiejszy z 1849 r. brzmi steinwayowo-yamahowo).
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #29 : Wrzesieñ 13, 2018, 22:24:02 »

Haha, no proszê, Tomek, gratsy! Asia, co mówi³em po I etapie, po 1,5-minutowym fragmencie etiudy?  Spoko
« Ostatnia zmiana: Wrzesieñ 13, 2018, 22:55:23 wys³ane przez Aleksias » Zapisane

Strony: 1 [2] 3   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

black-for countrylife paktprzyjazni thepunisher animilkowo