Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 18710 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #180 : Pa¼dziernik 07, 2021, 01:08:03 »

Guo jako jedyna gra³a dzi¶ selektywnie. Mia³a ³adny d¼wiêk, du¿o lekko¶ci w etiudach, poza tym to pianistka liryczna, skupiaj±ca siê na pierwiastku poetyckim (rubato). Jej rodzaj ekspresji jest jednak dla mnie jaki¶ pow¶ci±gliwy, trochê akademicki (?). Na sali nie s³ychac by³o nic ponad mezzoforte. Jest pewniakiem do II etapu, to laureatka wa¿nego amerykañskiego konkursu Chopinowskiego, jednak subiektywnie mogê powiedzieæ, ¿e to nie moja bajka.

A wiem, ze w¶ród krytyki (Bracha, Pêciñska) ma wysokie noty.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #181 : Pa¼dziernik 07, 2021, 01:16:02 »

Mnie i Piotrowi Japonka Hara skojarzy³a siê z porcelan±.

A kolejny uczestnik, ten m³ody Chiñczyk, by³by w takim razie jak s³oñ w sk³adzie porcelany
Zapisane

tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #182 : Pa¼dziernik 07, 2021, 07:31:56 »

Czytam tutaj argumenty, powielane te¿ czêsto w studiu telewizyjnym, ¿e jaki¶ pianista jest za m³ody aby graj±c na koncercie zrozumieæ Chopina i pozwoliæ zrozumieæ go s³uchaczom.

A mo¿e Chopin by³ za m³ody pisz±c swoje utwory? Mo¿e gdyby dzi¶ zasiad³ do instrumentu "w maseczce" (uniemo¿liwiaj±cej rozpoznanie), nie potrafiliby¶my stwierdziæ, ¿e to on w³a¶nie?

Przede wszystkim powinno siê uwzglêdniaæ fizjologiczne uwarunkowania ró¿nych pianistów, w szczególno¶ci budowê a co za tym idzie potencja³u pianistycznego palców, d³oni, nadgarstków, ramion...
Psychika te¿ ma znaczenie, ale niekoniecznie w sensie dojrza³o¶ci sprzê¿onej z rozumieniem Chopina. Raczej wi±za³bym aspekt psychiczny ze stresem konkursowym.

St±d zatem moim zdaniem jawi± siê ró¿nice w wykonywaniu muzyki poszczególnych uczestników.

Nawet w najgorszym, obiektywnie rzecz bior±c, piani¶cie z powodzeniem da siê wyci±gn±æ takie pozytywy, których z trudem doszukaæ siê mo¿na u faworytów i zwyciêzców.

A wszystko to spowodowane jest z³o¿ono¶ci± utworów Chopina. W tym repertuarze znajd± siê takie, których zagranie zawsze spotka siê z krytyk± – ale nie dlatego, ¿e pianista pope³ni³ jaki¶ b³±d, lecz dlatego ¿e jest skazany na b³±d.

Wszak o ile produkt muzyczny, jako dzie³o, to materia nieo¿ywiona (my¶li wpierw zakodowane a pó¼niej odkodowane z papieru), o tyle wykonanie dzie³a zawsze bêdzie sta³o z boku tego idea³u, tego wzorca, tej odnajdowanej (chyba daremnie) na koncertach szopeñsko¶ci. Czy da siê zagraæ nokturn c-moll op. 48 nr 1 bezb³êdnie? Oczywi¶cie NIE. Szkoda, ¿e nikt z ekspertów studia TVP nie zwraca na to uwagi. A mo¿e nie s³ysz±? NO to w czym problem... zwolniæ "ta¶mê" 4-krotnie, a pó¼niej oceniaæ.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 07:39:51 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Chiarodiluna
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 32



Zobacz profil
« Odpowiedz #183 : Pa¼dziernik 07, 2021, 08:35:32 »

Re:  Nawet, je¶li Eva jest nieszczera (bo jak jest z tymi Ewami, to napisane jest ju¿ nawet Starym Testamencie  ), to nie zmienia w niczym faktu, ¿e instrument opanowany ma do perfekcji, a jej tzw. ZAPAS pozwala na robienie rzeczy dowolnych, których jednak bezrozumnie nie czyni, w szacunku dla zapisów partytury.


Osobisty TOP [06.10.2021]

Alberto („Elegancik”) Ferro  ++++

Yasuko Furumi +++

Alexander („Pysza³ek”) Gadjiev  +++++

Avery Gagliano  +++++
/Little Princess from U.S./

Eva Gevorgyan  +++++
/Konkursowy Samograj 6.0 Premium/

Chelsea („Soprano”) Guo ++++

Eric Gou  +++/++++

Kaoruko Igarashi +++


Wielkie nadzieje dnia ostatniego:

Adam Ka³duñski – brylantowy ?

Nikolay („Heroica”) Khozyainov –  nie wyrzucajcie mnie jeszcze z grupy 

Aimi Kobayashi (bez sympatii, z nale¿nego obowi±zku z uwagi na 2015 rok, aby siê utwierdziæ w przekonaniu, jak bardzo poziom Konkursu wzrós³ od tamtego czasu)

Jakub Kuszlik - po Eliminacjach mo¿e nie szczególnie, ale wewnêtrzny g³os mi mówi, ¿e mo¿e i warto bêdzie i nie mogê tego g³osu w sobie zwalczyæ. 

Bruce (Xiaoyu) Liu - eliminacyjny przypadek niezwyk³y. Niczym Bruce Lee musia³ zmierzyæ siê w swojej celebracji chopinowskiej muzyki ze smokiem. Smokiem nie okaza³o siê wcale kontrowersyjne jury, lecz po prostu zepsuta Yamaha. Nie poprosi³ wówczas o nale¿n± przerwê i dokonanie napraw, lecz heroicznie zmaga³ siê z materi±. A awans do Konkursu wcale nie wynika³ z (rekompensuj±cego trudno¶ci) stosownego uk³onu ze strony owego jury. Je¶li ponowne wybierze Yamahê, to chyba spadnê z fotela, a w domu mam twardo. 

Jiana Peng – z wielkiej atencji dla „mojej kochanej” Marii Joao Pires, bo to jej uczennica. No i dla sprawdzenia czy Nokturn bêdzie choæ odrobinê „Piresjañski”. Bo je¶li bêdzie, to awans raczej pewny, bo nie ma przecie¿ Wielkiej Marthy, a jest za to Arturo Lima. 

Dobrego odbioru zatem !
Zapisane
Chiarodiluna
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 32



Zobacz profil
« Odpowiedz #184 : Pa¼dziernik 07, 2021, 09:46:39 »

DROBNE SMACZKI OKO£OKONKURSOWE, W OCZEKIWANIU NA SESJÊ:

Sohgo Sawada – pianista w Konkursie prezentuje siê dotychczas znakomicie. Ale studiuje z powodzeniem tak¿e medycynê. Jednocze¶nie !!! Sohgo („Borodin”) Sawada.

Chelsea Guo  - studiuje pianistykê i wokalistykê. G³os sopranowy. Nagra³a cykl pie¶ni Fryderyka Chopina, akompaniuj±c sobie osobi¶cie. Jednocze¶nie !!! Chelsea („Soprano”) Guo.

Piotr Pawlak - student matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdañskiego oraz instrumentalistyki na Akademii Muzycznej im. Stanis³awa Moniuszki w Gdañsku. Jednocze¶nie !!! W 2012 roku, bêd±c w III klasie gimnazjum nieformalnie rozpocz±³ studia matematyczne. Formalnie zosta³ studentem w 2016 roku i otrzyma³ indywidualny tok studiów. W 2018 roku obroni³ licencjat po drugim roku studiów ze ¶redni± ocen 5.0. Otrzyma³ z³oty medal na International Mathematics Competition for University Students w 2017 roku.

Martín García García - po³±czy³ uczestnictwo w Konkursie Pianistycznym w Cleveland, którego to wygra³, z Konkursem Chopinowskim w Warszawie, którego oczywi¶cie nie wygra. Oba konkursy niemal jednoczasowo patrz±c na Eliminacje do naszego MKCh.

Jego program na Cleveland International Piano Competition
08.07.2021 - 11.08.2021

Schubert - Wanderer-Fantasie C-dur , D. 760
Liszt - etiudy ró¿ne, plus “Les jeux d’eaux à la Villa d’Este”, “Les cloches de Genève (Nocturne)”.
Rachmaninow - Koncert fortepianowy Nr 3 (tak, ten¿e !!!, a owszem)
Szostakowicz - Kwintet g - moll Op. 57 (ze stosownym partnerowaniem oczywi¶cie, tylko tutaj mia³ te¿ nuty !, a mo¿e nie móg³ ich mieæ ?)
Rachmaninow - Étude-tableaux
Prokofiew - Sonata Nr 3 a-moll Op. 28
Beethoven - Sonata Nr 28 A-dur Op. 101 (naprawdê !)   
Scriabin - Sonata Nr 4 Fis-dur Op. 30 (a jak¿e !)

Czy czar Evy Gevorgyan nie przyblak³ w³a¶nie odrobinê Co?
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #185 : Pa¼dziernik 07, 2021, 09:50:26 »

Problem -  "Szczery nie szczery".

Moim zdaniem faktycznie istnieje takie zjawisko "szczerynieszczery", ktore odnajdujemy intuicyjnie sluchajac wykonania.
Do NIESZCZEROSCI przyczyniaja sie :
1. Kanony wykonawcze, forsowane przez nauczycieli lub zapyzialych melomanow (wielkich znafcuf)
2. Kursy mistrzowskie (Master Classes), gdzie prowadzacy mistrzowie gwalca mlodziez przymuszajac ja do nie bycia soba.
3. Wreszcie my sami z nasza chora wyobraznia.

 Na ogol tzw. skromne wykonania, bez "sztucznych sztuczek", ja odbieram jako szczere.
Nie rezygnuje jednak ze "sztuczek", ale musza one byc orginalne i niezauwazone u innych wykonawcow.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 09:53:49 wys³ane przez bartus » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #186 : Pa¼dziernik 07, 2021, 09:52:49 »

DROBNE SMACZKI OKO£OKONKURSOWE, W OCZEKIWANIU NA SESJÊ:

Sohgo Sawada – pianista w Konkursie prezentuje siê dotychczas znakomicie. Ale studiuje z powodzeniem tak¿e medycynê. Jednocze¶nie !!! Sohgo („Borodin”) Sawada.

Chelsea Guo  - studiuje pianistykê i wokalistykê. G³os sopranowy. Nagra³a cykl pie¶ni Fryderyka Chopina, akompaniuj±c sobie osobi¶cie. Jednocze¶nie !!! Chelsea („Soprano”) Guo.

Piotr Pawlak - student matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdañskiego oraz instrumentalistyki na Akademii Muzycznej im. Stanis³awa Moniuszki w Gdañsku. Jednocze¶nie !!! W 2012 roku, bêd±c w III klasie gimnazjum nieformalnie rozpocz±³ studia matematyczne. Formalnie zosta³ studentem w 2016 roku i otrzyma³ indywidualny tok studiów. W 2018 roku obroni³ licencjat po drugim roku studiów ze ¶redni± ocen 5.0. Otrzyma³ z³oty medal na International Mathematics Competition for University Students w 2017 roku.

Martín García García - po³±czy³ uczestnictwo w Konkursie Pianistycznym w Cleveland, którego to wygra³, z Konkursem Chopinowskim w Warszawie, którego oczywi¶cie nie wygra. Oba konkursy niemal jednoczasowo patrz±c na Eliminacje do naszego MKCh.

Jego program na Cleveland International Piano Competition
08.07.2021 - 11.08.2021

Schubert - Wanderer-Fantasie C-dur , D. 760
Liszt - etiudy ró¿ne, plus “Les jeux d’eaux à la Villa d’Este”, “Les cloches de Genève (Nocturne)”.
Rachmaninow - Koncert fortepianowy Nr 3 (tak, ten¿e !!!, a owszem)
Szostakowicz - Kwintet g - moll Op. 57 (ze stosownym partnerowaniem oczywi¶cie, tylko tutaj mia³ te¿ nuty !, a mo¿e nie móg³ ich mieæ ?)
Rachmaninow - Étude-tableaux
Prokofiew - Sonata Nr 3 a-moll Op. 28
Beethoven - Sonata Nr 28 A-dur Op. 101 (naprawdê !)   
Scriabin - Sonata Nr 4 Fis-dur Op. 30 (a jak¿e !)

Czy czar Evy Gevorgyan nie przyblak³ w³a¶nie odrobinê Co?



FAJNE!!
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #187 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:29:35 »

Jedno spostrze¿enie plus jedno przemy¶lenie.

Spostrze¿enie:
Konkurs najlepiej s³uchaæ w II programie PR, na w miarê dobrych s³uchawkach.
Ja mam zestaw Iphone + Sennheiser HD 580 i d¼wiêk jest niebiañsko doskona³y.
Wcze¶niej s³ucha³em  z TVP Kultura i z wyj¶cia s³uchawkowego wzmacniacza, to by³o nieporównywalnie gorsze zestawienie. Tego nie polecam.

Przemy¶lenie:
Trzeba byæ bardzo ostro¿nym w ocenie uczestników graj±cych w sesji popo³udniowej. Kiedy cz³owiek ma ju¿ lekki przesyt  i Chopin zamiast sprawiaæ bezgraniczn±  przyjemno¶æ zaczyna „gry¼æ” bardzo ³atwo kogo¶ skrzywdziæ. Wracam  „do ¿ywych”  Japonkê  Kaoruko  Igarashi, to ¿e w mojej ocenie nie bra³a dostatecznego oddechu nie mo¿e jej przekre¶laæ. Dzisiaj kiedy jej pos³ucha³em ten „oddech” w niczym mi nie przeszkadza³.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #188 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:35:45 »

Dzieñ pi±ty (ostatni dzieñ przes³uchañ I etapu), sesja poranna:

prowadzi p. Monika Orze³ - najlepsza prowadz±ca ever (Asaki Iwai - jak Ona to wypowiedzia³a!, mo¿na by tego s³uchaæ i s³uchaæ)


1.) Asaki Iwai Japonia, Steinway 300, bardzo udany wystêp.

2.) San Jittakarn Tajlandia, Steinway 479, nie by³o ¼le, ale dla mnie bezbarwny

3) Joo-Yeon Ka Korea P³d. Yamaha, (z urody esencja azjatycko¶ci - ¶liczna dziewczyna) jeszcze nie wydoby³a d¼wiêku a ju¿ w duszy mi zagra³o, zanim postawi³a d³oñ na klawiaturze jak w teatrze mimów pokaza³a gestem, ¿e gra. A kiedy ju¿ ten akord zabrzmia³ - odlecia³em w kosmos, a dalej jest tylko lepiej ..  od piêkna muzyki Chopina! dopiero gra Nokturn H, a ja ju¿ mam ciary!!! To jest Chopin!!! Dla tych, którzy nie mog± s³uchaæ na ¿ywo i musz± nadrobiæ, pozycja obowi±zkowa. Cudo ..i jeszcze jedno, od pocz±tku konkursu Yamaha tak piêknie mi nie zabrzmia³a dot±d u nikogo.

ps. w trakcie wystêpu nie pomyli³a siê chyba ani razu. Wystêp doskona³y, szczytowy moment I etapu tegorocznego konkursu -tak to czujê.
patrzê po twarzach widowni, wszyscy wpatrzeni i zas³uchani.

4) Adam Ka³duñski, Polska Steinway - pierwsze wra¿enie bardzo dobre, czystym d¼wiêkiem gra, z lekk± manier±. Niew±tpliwie jest indywidualny rys. To nie jest nauczone, tworzy tu i teraz. Wyczuwam barwy jesieni w nokturnie. Piêkny nokturn. Ballada te¿, mocny wystêp.

Przerwa
 
5) Nikolay Khozyainov Rosja, Steinway 300, piszê to na gor±co, na pewno mnie zaciekawi³, ale nirwany nie osi±gn±³em, w 3 etiudzie a-moll, kiedy chcia³ sobie pomóc stanowczo nadu¿y³ peda³u, wszystko to mu siê pó¼niej zlewa³o. Teraz w Balladzie f-moll temat nie jest tak ¶piewny jak móg³by byæ, to jest bardzo dobry wystêp, ale ja stojê z boku z zachwytami. I jeszcze jedno, On wyskakuje z akcentowaniem takich rzeczy, ¿e nie wiadomo, o co mu chodzi (?)  Co?. Nie jest to taki wystêp na jaki czeka³em. W mojej ocenie np. Polak Ka³duñski du¿o lepiej siê zaprezentowa³.

6) Su Yeon Kim Korea P³d. Steinway 479 wydobywa piêkny d¼wiêk fortepianu, ale mamy ró¿ne poczucie samej interpretacji nokturnu, zgrabna etiuda, ale robi to, co dla mnie przekre¶la uczestnika, nie trzyma tempa, (umiem to lecê, nie umiem to gram wolniej, to zaburza przekaz etiud jako ca³o¶ci) - pisze to w kontek¶cie poziomu KCH, bo tak to jest rewelacja. ¦wietne Scherzo cis-moll, ale kto mi to zagra wytrzymuj±c tempo  ?

-------------------------------------------------------------------------------------------

teraz kandydatka, po której wiele oczekujê, do fortepianu zasiad³a Aimi Kobayashi

.. i nast±pi³a "walka o sto³ek" zasiad³a do fortepianu, po czym wsta³a i wróci³a do garderoby, napi³a siê wody prosto z butelki, sala oniemia³a, "o co tu chodzi"?
- chodzi³o o sto³ek, nie ten, który mia³ byæ,
wymiana sto³ka, przymierzenie siê, .. nie! nie ten, .. ponowna wymiana sto³ka,
postawny pan od sto³ków chyba troszkê siê zgrza³

pó¼niej rozmowa ze sceny z przedstawicielem Steinwaya, upewnienie siê, ¿e wszystko jest jak trzeba , .. mo¿na graæ

-------------------------------------------------------------------------------------------

7) Aimi Kobayashi Japonia, Steinway 479,  po nokturnie, potê¿ne etiudy, (jak ta ma³a Japonka wydobywa taki poziom natê¿enia d¼wiêku?) To nie jest akademickie granie, II etap. ¦wietny wystêp, kolejny recital na konkursie.   Scherzo E-dur op. 54 fantastyczne.

ma³a Aimi Kobayashi zaw³adnê³a potê¿nym fortepianem !!

8.) Mateusz Krzy¿owski Polska, Steinway 479, niczego nie mogê mu zarzuciæ (drobne omskniêcia) jednak ma strasznego pecha, graj±c po Aimi brzmi zaledwie jak Jej echo.
Na szczê¶cie im dalej w las tym lepiej, ¶wietna etiuda a-moll i wej¶cie w Scherzo b-moll - bardzo mi siê podoba.

¶wietne Scherzo !! - ¶wietne - jest dramatyzm, jest liryzm, jest harmonia - wszystko jest!

9) Jakub Kuszlik Polska, Steinway 479  w nokturnie nie oby³o siê bez pomy³ek pamiêciowych, ale jako ca³o¶æ mi siê podoba³, ba! nawet chwilami by³a magia.
fantastyczna 2 etiuda cis-moll op. 10 nr 4
i teraz Scherzo cis-moll, w Nim nadzieja, czy On dobrze wytrzyma fragment z chora³em i pasa¿ami z góry w dó³ w czasie? tak, On to wytrzymuje, plus za to, ale to jeszcze nie mój idea³ 

------------------------------------------------------------------------

Bardzo mocna sesja poranna,
dla mnie najpiêkniej zagra³a Koreanka Joo-Yeon Ka,
Jej wyobra¿enie muzyki Chopina jest mi najbli¿sze
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 14:58:07 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #189 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:36:52 »

ASAKI IWAI - The Goddess
1000000 niuansow
2000000 milimetrowych odcieni dynamicznych
1 barwa - dla mnie wystarczy
3 male zawahania w Balladzie f-moll op. 52 - nie przeszkadza mi.

Zwrocilem uwage na fenomenalna lewa reke w Etiudzie a-moll op. 10 nr 2
Zwrocilem uwage na brak checi popisu tempem w Etiudzie cis-moll op. 10 nr 4 - chociaz i tak byla b.szybka

W finale nie poszla na calosc - i dobrze
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #190 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:38:17 »

Dzieñ pi±ty, sesja poranna:

prowadzi p. Monika Orze³ - najlepsza prowadz±ca ever (Asaki Iwai - jak Ona to wypowiedzia³a!, mo¿na by tego s³uchaæ i s³uchaæ)


1.) Asaki Iwai Japonia, Steinway 300, bardzo udany wystêp.

Pani Monika Orzel? Jestem na TAK!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #191 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:42:22 »

Jedno spostrze¿enie plus jedno przemy¶lenie.


Przemy¶lenie:
Trzeba byæ bardzo ostro¿nym w ocenie uczestników graj±cych w sesji popo³udniowej. Kiedy cz³owiek ma ju¿ lekki przesyt  i Chopin zamiast sprawiaæ bezgraniczn±  przyjemno¶æ zaczyna „gry¼æ” bardzo ³atwo kogo¶ skrzywdziæ. Wracam  „do ¿ywych”  Japonkê  Kaoruko  Igarashi, to ¿e w mojej ocenie nie bra³a dostatecznego oddechu nie mo¿e jej przekre¶laæ. Dzisiaj kiedy jej pos³ucha³em ten „oddech” w niczym mi nie przeszkadza³.


Podjales bardzo madry temat. o tym pisalem juz na poprzednich konkursach
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #192 : Pa¼dziernik 07, 2021, 10:42:31 »

Pani Monika Orzel? Jestem na TAK!!

..Ona ma tak± barwê g³osu, dykcjê i kulturê wypowiedzi, ¿e mo¿na Jej s³uchaæ .. i s³uchaæ (gdyby opowiada³a dzieciom bajki, to by³aby cisza jak makiem zasia³)

cieszmy siê tym teraz, bo je¶li nawet ¶wiat siê nie skoñczy i spotkamy siê tutaj przy okazji nastêpnego Konkursu Chopinowskiego, to g³os ludzki jako instrument zmienia siê..

cieszmy ucho póki czas !
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 10:48:25 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #193 : Pa¼dziernik 07, 2021, 11:02:22 »

SAN JITTAKARN
Genialny, ale za bardzo wstrzymuje tempa w roznych sytuacjach.
Przez to nie mam ciagu.
Za bardzo "wazy slowa". Mimo wszystko jest genialny
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #194 : Pa¼dziernik 07, 2021, 11:03:02 »

..Ona ma tak± barwê g³osu, dykcjê i kulturê wypowiedzi, ¿e mo¿na Jej s³uchaæ .. i s³uchaæ (gdyby opowiada³a dzieciom bajki, to by³aby cisza jak makiem zasia³)

cieszmy siê tym teraz, bo je¶li nawet ¶wiat siê nie skoñczy i spotkamy siê tutaj przy okazji nastêpnego Konkursu Chopinowskiego, to g³os ludzki jako instrument zmienia siê..

cieszmy ucho póki czas !
Uwazaj, zebys sie nie zakochal
Zapisane
Strony: 1 ... 11 12 [13] 14 15 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

twistedgamers neder-live animilkowo kalinowatyper countrylife