Strona g³ówna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj siê
Rejestracja
Witamy,
Go¶æ
.
Zaloguj siê
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzieñ
1 Tydzieñ
1 Miesi±c
Zawsze
Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci
: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
Dzia³y forum
>
Chopin
>
XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
18
Do do³u
« poprzedni
nastêpny »
Drukuj
Autor
W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap (Przeczytany 18679 razy)
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #30 :
Pa¼dziernik 03, 2021, 23:43:35 »
Mi³o Was znowu czytaæ!
Ja siê zabieram do nadrabiania dzisiejszych konkursowych zaleg³o¶ci.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #31 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 01:40:33 »
Bardzo krótko - Nehring mnie zawiód³, z tego co s³ysza³em, sam by³ mocno zawiedziony swoim wystêpem. „Zgasi³” obie etiudy - nie chodzi tu nawet o palcówki, których by³o do¶æ sporo (perfekcyjny Zimerman wczoraj w Lipsku tez pope³nia³ ich niema³o), ale o rwanie narracji, nieuzasadnione wahniêcia tempa. Etiuda C-dur zaczela siê majestatycznie, pe³nym d¼wiêkiem, a chwile pó¼niej akordy lewej rêki zamieni³y j± w jaki¶ dziwnie miêkki, poetyzujacy utwór eksponuj±cy pasa¿e w prawej rêce (którym tez w dwóch czy trzech miejscach zabrak³o zupe³nej dyscypliny). Da³o siê odczuæ, ¿e mocno zestresowany podszed³ do nich zachowawczo. Nokturn zagrany bardzo powoli, Nehring eksponowa³ znów tylko praw± rêkê, odnajduj±c jedynie pierwiastek stricte belcantowy, jak pi±tkowy student na zaliczeniu czwartego roku akademii. Nie us³ysza³em polifonii ani harmonii, ale có¿, jak cz³owiekowi dzwoni on w legendarnym nagraniu Kapella czy Friedmana, to taka rozwlek³a, skupiona tylko na jednym g³osie koncepcja sprawia, ze s³yszy siê jedynie æwieræ jego wielko¶ci. Najlepsza by³a Ballada, z dobr± dramaturgi± na koniec fina³u, z dobrym poczuciem architektoniki formy. Generalnie jednak nad gr± Nehringa unosi³ siê stres i nudnawy akademizm, czy jak napisa³e¶, Casablanca, mainstream. Jest dynamicznie p³aska (vide Nokturn), bezbarwna (poza momentami, jak np. kawa³ek etiudy As-dur). Nehring co najwy¿ej uwypukla szczegó³y koncepcji, któr± znamy od kilkudziesiêciu lat za spraw± dziesi±tek innych pianistów. Wiem, ze konkursy preferuj± raczej stylistyczny ¶rodek ni¿ indywidualizmy, ale mimo to wydaje siê, ze Nehring tego konkursu raczej nie wygra - po dzisiejszym etapie nie widzê go nawet w finale.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 01:44:52 wys³ane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3011
Asia
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #32 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 01:48:08 »
Towarzystwo do³±cza
Milo Was czytaæ znowu po latach, ca³ych i zdrowych
i gotowych na prze¿ywanie Chopinowskich emocji. Ja tez dopiero zaczynam nadrabiaæ zaleg³o¶ci w s³uchaniu. My¶lê, ¿e ju¿ mogê stwierdziæ ¿e zgodzimy siê w pewnych kwestiach
Zapisane
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #33 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 01:56:52 »
Osokins pozosta³ sob±, ale jednocze¶nie trochê dojrza³. Jego etiudy by³y dzi¶ ujmuj±ce - w Etiudzie gis-moll w lewej rêce ukaza³ zupe³nie pomijany motyw basu. Ballada nieco szarpniêta w finale, jak na prawdziwym recitalu - jej nurt pulsowa³, byl zmienny w zakresie agogoki, kreacja artysty falowa³a, trochê jak u poznoromantycznego wirtuoza. D¼wiêk £otysza jest twardy, niektórych mo¿e raziæ - to tez zas³uga jego ukochanej yamahy, ale jednocze¶nie nie jest typ pianisty-poety. S³ucha³em nie patrz±c na niego, wiec cech autokreacji nie wychwyci³em. Có¿, mo¿e pare d¼wiêków nie do koñca dla mnie zrozumia³ych, ale wielowymiarowo¶æ jego gry mocno zaciekawia.
Wietnamczyk wydaje siê kompromisowym rozwi±zaniem miêdzy obydwoma panami
Tez mnie zaciekawi³, poza tym by³ du¿o pewniejszy siebie od Nehringa (równie¿ 4. Ballada, równie¿ jakie¶ potkniêcia, ale, IMO, ³adniejsze frazowanie tych d³ugich, epickich motywów). Ma jakby jaka¶ cz±stkê iskry, której na razie zupe³nie nie dostrzegam u Nehringa.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 02:06:12 wys³ane przez Mozart
»
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #34 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 01:59:08 »
Z góry trzeba poruszyæ kwestiê rodzaju ods³uchu - nasze wra¿enia mog± siê ró¿nic równie¿ dlatego, ze s³uchamy w innych miejscach... Akustyka samej filharmonii jest zró¿nicowana - i jak to porównaæ z muzyk± ze s³uchawek?
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 529
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #35 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 09:33:05 »
Odno¶nie wystêpu Szymona Nehringa...
Jestem mocno zawiedziony.
Zaczê³o siê dobrze (jednak raczej bardziej pasuje tu s³owo "nie¼le"), aczkolwiek b³ysku popisu oryginalno¶ci, okazywanej chocia¿by na Konkursie 6 lat temu, nie uda³o mi siê do¶wiadczyæ. Nokturn oraz pierwsza z dwóch wymaganych do odegrania etiud, mimo i¿ zaprezentowane przyzwoicie, nie wychodzi³y poza kanon interpretacji ze ¶redniej pó³ki. Wobec dojrza³ego ju¿ pianisty, obytego z wieloma salami koncertowymi, ciesz±cego audytorium bogactwem repertuaru, oczekujê zdecydowanie wiêcej. Nie mo¿na graæ tak zachowawczo, pasywnie a w gruncie rzeczy bezbarwnie, bo tutaj poziom Konkursu wysoki na tyle, ¿e jest "z czego" (kogo) wybieraæ oraz odrzucaæ.
Najlepiej panu Szymonowi "wysz³a" etiuda op. 10 nr 10. Najwy¿sza klasa, brak zastrze¿eñ z mojej strony.
Najgorzej? i tutaj nie do koñca rozumiem, dlaczego Nehring zdecydowa³ siê wybraæ do repertuaru etiudê, której szansê bezb³êdnego wykonania, nawet przez profesjonalistê, uwa¿am za bardzo nisk±. I... tak sobie liczy³em i doliczy³em siê do 7... b³êdów. Trzeba byæ naprawdê pianist±, który ma j± wyæwiczon± i jest gotów j± zagraæ "w nocy o pó³nocy", bêd±c nagle obudzonym i zaci±gniêtym si³± do fortepianu.
Zatem op. 10 nr 1 to najgorszy punkt programu, no ale có¿... utwór piekielnie trudny do zagrania, a tym bardziej trudny gdy nadchodzi stres konkursowy.
S³uchaj±c ballady, nie nauczy³em siê niczego nowego. Nawet w tych fragmentach, w których istnieje szerokie pole do zaczarowania wybranych nut i fraz, odnios³em wra¿enie pasywnego grania, tj. wykonania utworu zachowawczo. W szczególno¶ci koñcówka ballady, gdzie Chopin daje piani¶cie "woln± rêkê", zosta³a przez Nehringa potraktowana bezrefleksyjnie, przy czym i tutaj doszukaæ siê mo¿na by³o b³êdów technicznych.
Trzeba oddaæ, ¿e prezentacja kosztowa³a go wiele wysi³ku psycho-fizycznego. Mniej wiêcej tak spocony bywam po przebiegniêciu po³owy dystansu 10 km trasy.
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #36 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 11:19:29 »
Dzieñ drugi, uczestnik 1 Miyu
Shindo
Japonia, fortepian Steinway nr 479
- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda h-moll op. 25 nr 10
- Scherzo b-moll op. 31
wiem tylko, ¿e gra³a ca³kiem przyjemnie, jasnym d¼wiêkiem, nic wiêcej nie potrafiê napisaæ.. a to dziêki aplikacji na telefon Polskiego Radia. Pó¼niej napiszê o tym wiêcej.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #37 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 11:23:20 »
Dzień drugi, uczestnik 2. Talon
Smith
USA, fortepian Steinway nr 300 (ponoć metaliczne brzmienie)
- Nokturn c-moll op. 48 nr 1
- Etiuda Ges-dur op. 10 nr 5
- Etiuda gis-moll op. 25 nr 6
- Ballada f-moll op. 52
Podobała mi się pierwsza etiuda (tzw. na czarnych klawiszach). Pokazał ją od podszewki. Na światło wyciągnął to, czego zwykle nie słychać. Bawił się nią.
Nie trzymał tempa. Jako całość - przeciętnie.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 12:09:40 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #38 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 11:29:01 »
Dzień drugi, uczestnik 3. Kyohei
Sorita
Japonia (wygląd samuraja, kucyk z tyłu) fortepian Steinway nr 479
- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda h-moll op. 25 nr 10
- Scherzo b-moll op. 31
Bardzo mnie zaciekawił. Od pierwszego dźwięku Nokturnu. Intelektualne granie, On wie, co gra i co chce pokazać. Świetne Scherzo - ciekawe. Na końcu aż przesadził
Komentatorzy w TVP Kultura "doszedł do granicy estetycznej" :-)
Jestem na TAK.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 11:41:18 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #39 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 11:40:09 »
Dzień drugi (poniedziałek), uczestniczka 4 Szu-Yu
Su
Chińskie TajPej (Tajwan), fortepian Steinway nr 479
- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda a-moll op. 10 nr 2
- Fantazja f-moll op. 49
Majestatycznie, powoli, melancholijnie - ale to było zamierzone.
Etiudy w opozycji - perfekcyjnie szybkie, świetne, druga a-moll tempo szalone, ale tempo było na drugim planie, nie o tempo tu szło. Świetne.
Fantazja - tak jakby chciała rozsmakować się barwą, harmonią. Faceci tak nie grają, widać muzyka tez ma płeć.
Powiem szczerze, mi jako całość bardzo się podobało.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 12:16:48 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #40 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 12:43:56 »
Dzień drugi, uczestnik 5 (po przerwie) Hayato
Sumino
Japonia, fortepian Steinway nr 300
- Nokturn c-moll op. 48 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda h-moll op. 25 nr 10
- Scherzo h-moll op. 20
Wejście w Nokturn świetne. Pierwsze wrażenie fantastyczne. Jest bardzo stremowany. Było to widać w trakcie zapowiedzi, teraz widać, że kiedy kładzie dłoń na klawiaturze i ma wytrzymać dłuższy dźwięk drżą mu ręce. Na szczęście to się nie przekłada na dźwięk. Na muzykę chyba trochę tak. Mam wrażenie, że przez forte chce dodać sobie odwagi. Kiedy się uspokoi będzie świetnie. Wrażenie jest dobre.
Chcesz się dowiedzieć, czy ktoś jest Polakiem, każ mu powiedzieć "Chrząszcz brzmi w trzcinie", chcesz się dowiedzieć, czy pianista jest Polakiem, każ mu zagrać Scherzo h-moll ... niestety kolędę położył, technika na pierwszym planie, niesamowicie sprawne palce
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 13:03:22 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #41 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 12:55:04 »
Dzieñ drugi,
Pani spiker
, która zapowiada. Chyba najlepsza jak± s³ysza³em w ¿yciu. Barwa g³osu, dykcja, kultura wypowiedzi, angielski, wymowa nazwisk (¶wietnie powiedzia³a Sumino i Sorita ) - no co¶ fantastycznego. !!! Nagroda poza konkursem.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #42 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 13:06:39 »
Dzień drugi, uczestnik 6. Yutong
Sun
Chiny, fortepian Steinway nr 479
- Ballada g-moll op. 23
- Nokturn c-moll op. 48 nr 1
- Etiuda C-dur op. 10 nr 1
- Etiuda e-moll op. 25 nr 5
Ballada - przynudził.
Nokturn- dobry. .. i stała sie rzecz straszna !!! Ostatnie akordy, świetnie zbudowana kulminacja, postawiony dźwięk, cisza, która też jest muzyką, - bardzo ważna cisza .. i !!!! w tej ciszy głośno odzywa się dźwięk telefonu komórkowego !!! Zbrodnia !!! Zbrodnia i skandal !!!
...cały efekt zabrała ludzka głupota, bo to jest nic innego.
On się chyba załamał. Brak słów...
Ładne etiudy, świetne ostatnie dźwięki. Zostały mi w uszach. ... nadal mi gra
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 13:32:19 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomo¶ci: 953
Pawe³
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #43 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 13:14:26 »
Dzieñ drugi, uczestniczka 7. Aleksandra
¦wigut
Polska, pierwszy raz fortepian Fazioli
Bardzo, bardzo jestem ciekawy tego wystêpu, nie ukrywam, moja faworytka.
- Nokturn cis-moll op. 27 nr 1
- Barkarola Fis-dur op. 60
- Etiuda e-moll op. 25 nr 5
- Etiuda F-dur op. 10 nr 8
ufff! juz po ..
Ona nie wie, ¿e poza Ni± sam±, Jej rodzin±, nauczycielami, s± równie¿ zwykli melomani, którzy tak samo mocno to prze¿ywaj±.
Ja ca³y siê zestresowa³em, jeszcze jestem poruszony wystêpem.
Od czasu Ingolfa Wundera (a pozna³em Go na KCH w 2005 (na tym samym, w którym g³ówn± nagrodê zdoby³ Blechacz) nie by³o dla mnie ciekawszego pianisty/pianistki.
Przenoszê siê kilka miesiêcy wstecz, jestem na koncercie, do fortepianu zasiada drobna dziewczyna w ³adnej sukni. ¦wiat³o przygaszone. Jest bardzo nastrojowo. Od pierwszych d¼wiêków odlecia³em. To by³o co¶ niemo¿liwego. Nie muszê pisaæ jak± owacjê tego dnia dosta³a.
Gra³a na Steinwayu, ka¿dy d¼wiêk mieni³ siê tysi±cem ¶wiate³. Zbiera³em wszystkie te d¼wiêki, barwy i harmonie, co do jednego.
..jak d³ugo trzeba czekaæ, zanim kto¶ swoj± kreacj± bêdzie potrafi³ do nas dotrzeæ ? 16 lat? .. tylko 16.
i dzieñ dzisiejszy - pierwsze zaskoczenie - fortepian Fazioli.
pokaza³ mi inne oblicze Aleksandry ¦wigut. Ciemna, zduszona barwa Fazioli nie daje szans na skrzenie siê ¶wiate³ wód Wenecji w Barkaroli.
Tego dzisiaj nie by³o. Przymusi³a mnie do ca³kowitego przestawienia siê od moich oczekiwañ. By³o ca³kiem inaczej. By³o piêknie.
Dostrzeg³em to, co wcze¶niej pomin±³em. Etiuda e-moll op. 25 nr 5 to by³ idea³.
S³uchaj±c jej pianistyki nie chcê uroniæ nawet jednego d¼wiêku.
Musi byæ II etap.
«
Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 04, 2021, 14:27:57 wys³ane przez Casablanka
»
Zapisane
Chiarodiluna
Nowy u¿ytkownik
Offline
Wiadomo¶ci: 32
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #44 :
Pa¼dziernik 04, 2021, 13:25:11 »
Re: Casablanka (o ¦wigut)
Dzieñ dobry.
Tak¿e bardzo liczê na dobry wystêp Aleksandry.
Szymon Nehring i Zuzanna Pietrzak bardzo mnie zawiedli, a lokowa³em ich w swoich prognozach wysoko.
To w³a¶nie bardzo dobry i bardzo Chopinowski pianista - Hao Rao obna¿y³ "braki" Zuzanny graj±cej bez tej oczekiwanej tak bardzo czu³o¶ci. Nie do wiary.
Bêdê ¶ledzi³ szczególnie w najbli¿szym czasie:
Aleksandra ¦wigut
Sarah Tuan
Lingfei (Stephan) Xie
Anastasia Yasko
To mój program obowi±zkowy.
Zapisane
Strony:
1
2
[
3
]
4
5
...
18
Do góry
Drukuj
« poprzedni
nastêpny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
Dzia³y forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i og³oszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> P³yty
===> Arty¶ci i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
£adowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
animilkowo
black-for
mini-land
kalinowatyper
silverstar