Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 18903 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #135 : Pa¼dziernik 06, 2021, 12:33:20 »

Dzieñ dobry moi drodzy!
Podoba³ mi siê jeszcze jeden uczestnik z poprzednich dni ale zdaje siê , ¿e tylko mnie przyznam siê jak przejdzie dalej.

Teresa, dawaj! chêtnie go jeszcze raz pos³ucham ..
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #136 : Pa¼dziernik 06, 2021, 13:20:18 »

Dzieñ czwarty, sesja poranna:

prowadzi p. Monika Orze³ - najlepsza prowadz±ca ever, - pisa³em ju¿ o tym ... co za g³os, co za dykcja, co za lekko¶æ !!!

 1) Aleksandra Hortensja D±bek Polska, Steinway 300, pierwsze wra¿enie jest takie, ¿e mama musi "odci±æ pêpowinê", jak mam uwierzyæ w Hortensjê, je¶li na planie wszêdzie widzê mamê, na ok³adce p³yty te¿ bêdzie? Co do samej gry, wszystko jak trzeba, wra¿enia estetyczne bardzo dobre, brakowa³o mi pierwiastka dodanego.

 2) Alberto Ferro W³ochy, Steinway 300, ok, zapakowaæ, biorê Go (niezwyk³a kultura d¼wiêku)

 3) Yasuko Furumi Japonia, Steinway 479 - bardzo mi siê podoba, chcê jej s³uchaæ w II etapie.

 4) Alexander Gadjiev W³ochy/S³owenia, Kawai, Jego grê opisa³em powy¿ej - II etap, ten wystêp to by³ recital, dla takich chwil warto ¶ledziæ konkurs.

Przerwa:

 5) Avery Gagliano USA, Steinway nr 300,  ³adnie gra³a, pouk³adana, wszystko na miejscu, trochê przynudzi³a

 6) Martín García García Hiszpania, Fazioli  - tego tu jeszcze nie by³o, we wstêpie do ballady ¶piewa³, tak jak to robi³ np. Glenn Gould

 7) Eva Gevorgyan Rosja/Armenia, Steinway nr 479 - mam tylko jedno pytanie, czy Ona jest prawdziwa? mo¿e siê zdarzyæ, ¿e wygra ten konkurs, .. ale na ile Ona jest szczera? ja szukam serca, czy w tej perfekcji ono jeszcze bije?

 8.)  Jorge González Buajasan Kuba, Yamaha - co za ba³agan w grze, ju¿ my¶la³em, gdzie jest najbli¿szy schron takie bombardowanie by³o, nie moja bajka, nie mój Chopin - jeden z tych pianistów, którzy stroiciela brzêcz±cej Yamahy doprowadza do hart attacku

muszê dopisaæ, drugi raz pos³ucha³em Kubañczyka, i inaczej go odebra³em, chyba niesprawiedliwie Go oceni³em za pierwszym razem, zwracam Ci  Jorge honor i przepraszam. Bêdê Ciê s³ucha³ jeszcze raz, bo teraz mnie zaciekawi³e¶ i nie by³o ¿adnego ba³aganu.

 9) Joanna Goranko Polska, Steinway 479 najwiêksze zaskoczenie - skre¶li³em j± z góry, jako niewart± s³uchania, a tu? jaki postêp!
     piêknie gra, mo¿e nie jest to poziom Armenki, ale tak cudownie "¶piewa", dusza na d³oni, piêknie, no jestem w szoku (Asia, we¼ to jeszcze trochê poæwicz, bo takie pomy³ki s± nieakceptowalne, ale mnie ujê³a¶ tym wystêpem)
 

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2021, 23:45:31 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #137 : Pa¼dziernik 06, 2021, 13:49:06 »

Eva - WSPANIA£A.

Sala oszala³a (tak, slucham w rzêdzie za panem Rozlachem). Totalne panowanie nad klawiatur±. Ona ma 17 lat, a ma ju¿ w arsenale tak wspaniale ¶rodki wykonawcze! Czuæ, ¿e robi z fortepianem to co zechce. Wielka, WIELKA wra¿liwo¶æ! Narracja w ka¿dym dziele, ale zw³aszcza w Scherzu - wartka, p³ynna, naturalna. Fina³!

Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #138 : Pa¼dziernik 06, 2021, 13:49:43 »

Dzieñ czwarty, sesja poranna Eva Gevorgyan Rosja, Armenia Steinway 479

- Nokturn cis-moll op. 27 nr 1
- Etiuda a-moll op. 25 nr 11
- Etiuda a-moll op. 25 nr 4
- Scherzo E-dur op. 54

zaczyna tym samym nokturnem, co Aleksandra ¦wigut - dwa inne wykonania, Ola delikatnie, kobieco, Eva - fortepian jest uleg³y.
Zgadzam siê, ¿e jest to kandydatka do fina³u. Nie tylko gra, ale te¿ ca³o¶æ, jako osobowo¶æ sceniczna, tu siê co¶ zadzia³o.

.. ale s± jeszcze sprawy drobne (wybieram Aleksandrê)
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2021, 14:15:10 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #139 : Pa¼dziernik 06, 2021, 14:16:11 »

Bardzo du¿e wra¿enie zrobi³ mnie Hiszpan, graj±cy przed Ev±. Podczas gdy Gagliano zagra³a ³adny, bardzo poprawny, miejscami nawet frapujacy, choæ z grubsza pow¶ci±gliwy program konkursowy (³adne zw³aszcza w±tki w Balladzie), tak Garcia da³ recital. Nie bez wad, zej¶cie palca na koniec Ballady d³ugo jeszcze rezonowa³o na sali, a w nokturnie na pocz±tku z trudem odnale¼æ mo¿na by³o narracjê, tak Ballada mia³a okresy po prostu znakomite. Wirtuoz, osobowo¶æ sceniczna, kreujacy muzykê tu i teraz. Jestem na TAK!
Zapisane

anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #140 : Pa¼dziernik 06, 2021, 16:22:12 »

Dzieñ dobry! Nie¶mia³o zagl±dam. Mi³o tu znów wróciæ. Zazdroszczê, ¿e mo¿ecie na bie¿±co s³uchaæ. Ja niestety wiêkszo¶ci artystów s³ucham z otworzenia i to niekoniecznie w dniu kiedy graj±. St±d moje wra¿enia s± ma³o uporz±dkowane. Dzi¶ "w przerwie ¶niadaniowej uda³o mi siê wys³uchaæ Evy Gevorgyan. Talent zaiste wielki i naturalny. Od strony technicznej przygotowana doskonale, niezale¿no¶æ obu r±k modelowa, lewa rêka - rzadko widzi siê a¿ tak± swobodê.  Najbardziej podoba³y mi siê chyba etiudy, mniej nokturn. Pos³ucham jeszcze raz.
I jeszcze raz powtórzê - mi³o znów tu byæ!
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #141 : Pa¼dziernik 06, 2021, 16:30:24 »

Dzieñ dobry! Nie¶mia³o zagl±dam.
I jeszcze raz powtórzê - mi³o znów tu byæ!

to Twój dom rodzinny jest przecie¿ anelik 
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #142 : Pa¼dziernik 06, 2021, 17:06:52 »

Dzieñ czwarty, sesja wieczorna:

prowadzi p. Marta Wrze¶niewska

10) Chelsea Guo, USA, Fazioli, jeden z lepszych wstêpów do Barkaroli, kupi³a mnie t± Barkarol±. Fazioli to jest bardzo niebezpieczny fortepian, odpowiednio wykorzystany zabija - tak jak perlisto¶æ tego utworu pod jej palcami, jak nim nie zaw³adniesz giniesz. Pocz±tkowo mia³em w±tpliwo¶æ, ale tu kolorystycznie jest lepiej ni¿ dobrze. Zapamiêtam tê interpretacjê.  (czujê siê wyko³ysany)

11) Eric Guo Kanada, Steinway 479, wyszed³ na scenê i gra idealnie, czekam, a¿ co¶ siê w koñcu wydarzy .. do koñca nic siê nie wydarzy³o. Szuka³em jakiego¶ rysu osobowo¶ci, warto¶ci dodanej, ale z marnym skutkiem. Pianista, który gra³ idealnie.

12) Saaya Hara Japonia, Steinway 479, ..ta modulacja we wstêpie do Nokturnu Des-dur op. 27 nr 2, to siê Chopinowi uda³o - piêknie opowiada³a. Etiuda F - to co lubicie, idealne wywa¿enie prawej i lewej rêki. ¦wietna selektywno¶æ. Naprawdê mi siê ta dziewczyna podoba. Szkoda drugiej etiudy. Wielka rzadko¶æ, gra dwiema rêkami. Obie graja. Niestety z innych powodów nie ma szansy na II etap. Dzie³o tworzenia dzieje siê na naszych oczach. Co za historia! Szok, w Scherzu zapomnia³a tekstu i nie wie jak skoñczyæ, wspó³czujê jej tego prze¿ycia. Naprawdê ..

13) Yifan Hou Chiny, Steinway 479, zacz±³ nokturnem, którym zaczynaj± tylko najlepsi (to ¿art  Chichot) fazziolowatym d¼wiêkiem.  ³adnie Mu pracuje ta lewa. Nie patrzê na pomy³ki, .. naprawdê koloryt tego nokturnu ksiê¿ycowy. Jaka etiuda! Bardzo mi siê podoba u niego lewa rêka, tu tez jest. Niesamowity indywidualny rys. Ma to "co¶". Nie wszystko w tym wystêpie by³o idealne, ale jestem bardzo na TAK. Ballada ¶wietna, Jego interpretacja, ¿ywy d¼wiêk, który porywa. Przy koñcu przesadzi³. Ponios³o Go.

po przerwie:
 
14) Wei-Ting Hsieh Chiñskie Tajpej (Tajwan) Steinway 479,

15) Kaoruko Igarashi Japonia, Steinway 479, wraz z ostatnim akordem z sali da³o siê s³yszeæ okrzyki "brawo!" ja bym nie krzycza³, podoba³o mi siê w Jej grze kilka rzeczy np. w Scherzo cis-moll op. 39 ³adnie prezentowa³a pochód harmoniczny akordów, ale (jak dla mnie) dyskwalifikuje j± brak wyczucia czasu, te pasa¿e gra³a w zbyt szybkim odstêpie czasowym, nie da³a sobie oddechu, to zaburza³o ca³± architekturê utworu .. mi siê to nie podoba³o

16) Riko Imai Japonia, Steinway 300, niestety, moja percepcja ju¿ wysiada, póki co - nie oceniam, tylko s³ucham - jak dot±d wys³ucha³em prawie wszystkich uczestników ..

17) Junichi Ito Japonia, Fazioli
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2021, 21:08:11 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Neferet
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #143 : Pa¼dziernik 06, 2021, 19:06:48 »

Chyba coraz mniej rozumiem... Ani zachwytów nad Nehringiem, ani nad Ev± Gevorgyan. W czym przejawia siê jej wspania³o¶æ? I gdzie tu Chopin w ogóle?
Gdzie wspania³o¶æ Nehringa w ogóle nie ¶miem pytaæ.

Alexander Gadjiev - z sesji porannej najbardziej chyba ¶wiadomy swoich dzia³añ. Wyra¼nie wszed³ w tryb koncertowy. Do¶æ ekspresyjny.
Zapisane
fabura
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 94


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #144 : Pa¼dziernik 06, 2021, 19:12:57 »

Je¶li chodzi o t± asynchroniczno¶æ r±k to wed³ug relacji tak gra³ w³a¶nie Chopin choæ zapewne brzmia³o to jeszcze inaczej.

Cytuj
Aleksandra Hortensja D±bek Polska, Steinway 300, pierwsze wra¿enie jest takie, ¿e mama musi "odci±æ pêpowinê", jak mam uwierzyæ w Hortensjê, je¶li na planie wszêdzie widzê mamê, na ok³adce p³yty te¿ bêdzie?

W drugim etapie mama osobi¶cie nastroi fortepian dla Oli.
Zapisane

fabura
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 94


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #145 : Pa¼dziernik 06, 2021, 19:25:26 »

Neferet Zgadzam siê z tob± i mam nadziejê, ¿e jury nie bedzie siê kierowa³o tylko wirtuozeri±. Chêtnie pos³ucham Liszta w wykonaniu Evy, wiadomo nikt te¿ tak nie gra³ etiud jak Liszt jednak sam Chopin ju¿ typem wirtuoza ju¿ nie by³.
Zapisane

anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #146 : Pa¼dziernik 06, 2021, 19:52:29 »

Sesja popo³udniowa, hm... Nie wiem, nie wiem! Jako¶ tak bez zachwytu. Nikt w³a¶ciwie mnie porwa³. Fragmenty poszczególnych utworów, owszem, ale ju¿ utwory jako ca³o¶æ niekoniecznie. Wys³ucham jeszcze raz. Na ten moment chyba nie zabra³abym nikogo do nastêpnego etapu. Co do Evy, wys³ucha³am jeszcze raz. Niew±tpliwie bardzo wysoki pu³ap umiejêtno¶ci technicznych, ¶wietne osadzenie w klawiaturze bez wywo³ywania u s³uchacza poczucia ciê¿ko¶ci d¼wiêku. Tak mi siê jednak wydaje, ¿e Chopin to tylko jaka¶ jej przygoda muzyczna a nie przyja¼ñ na ca³e ¿ycie. Mo¿e to tylko takie wra¿enie...

Co do Nehringa, có¿ - nie fascynowa³ mnie na poprzednim konkursie. Bardziej podoba³ mi siê wówczas Krzysiu Ksi±¿ek. Potem obu s³ysza³am na ¿ywo - dalej bardziej podoba³ mi siê Krzysztof. Szymon Nehring jest bardzo dobrym pianist±, ale jako¶ tak mi z nim nie po drodze. W tym roku I etap nie wypad³  chyba najlepiej, co¶ siê tam pogubi³o w etiudzie i mia³am wra¿enie, ¿e nie odnalaz³o siê do koñca koncertu.
Zapisane
Neferet
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #147 : Pa¼dziernik 06, 2021, 20:17:52 »

Ufff... Ul¿y³o mi. Dobrze, ¿e nie tylko ja tak mam.

Od strony techniki nie mam ¿adnych zastrze¿eñ co do Evy. Liszt jak najbardziej... Powiedzia³a w wywiadzie, ¿e ten konkurs to pretekst do poszerzenia repertuaru (mam nadziejê, ¿e nie pomyli³am jej z kim¶ innym, bo ju¿ lekkiego krêæka mam), wiêc mo¿e faktycznie nie jest to wielka mi³o¶æ i to siê czuje? Mo¿e nie rozumie go tak do koñca?

Z Nehringiem i Ksi±¿kiem mia³am dok³adnie tak samo. Ale chyba trudno akceptowaæ ich obu. To kompletnie ró¿na estetyka.
Ksi±¿ek ekspresyjny, zanurzony w barwie i tre¶ci, ogromnie muzykalny... To mój ulubieniec i odkrycie z poprzedniego konkursu. Ciekawe jak by zagra³ teraz.

Tak, chyba Nehringa stres pokona³ jednak...
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #148 : Pa¼dziernik 06, 2021, 20:42:53 »

Liszt jak najbardziej... Powiedzia³a w wywiadzie, ¿e ten konkurs to pretekst do poszerzenia repertuaru (mam nadziejê, ¿e nie pomyli³am jej z kim¶ innym, bo ju¿ lekkiego krêæka mam), wiêc mo¿e faktycznie nie jest to wielka mi³o¶æ i to siê czuje? Mo¿e nie rozumie go tak do koñca?

Jesli tak powiedzia³a, to IMO niezbyt ³adnie. Konkurs Chopinowski, je¶li odniesie w nim sukces, powinien byæ wisienk± na torcie, a nie jednym z wielu muzycznych wyzwañ. A mo¿e siê mylê? W koñcu KCh jest dzi¶ jednym z wielu wa¿nych muzycznych turniejów... W ka¿dym razie ujê³a mnie dzi¶ - pasj± i emocjonalno¶ci±, ona dos³ownie zrywa³a siê z krzes³a podczas gry. Ta dziewczyna po prostu przykuwa uwagê swoim oddaniem muzyce.

Sesja wieczorna mniej ciekawa. Intryguj±cy by³ 17-letni Chiñczyk, który z charyzm± zagra³ etiudy i balladê. Trochê czasem pêdzi³, w czym widzê pewn± niedojrza³o¶æ, ale my¶lê, ze jeszcze go tu pos³uchamy. Wielki talent - dzi¶ mieli¶my na scenie dwóch wybitnych 17-latków.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 06, 2021, 20:45:07 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #149 : Pa¼dziernik 06, 2021, 20:52:53 »

Jesli tak powiedzia³a, to IMO niezbyt ³adnie. Konkurs Chopinowski, ..., powinien byæ wisienk± na torcie, a nie jednym z wielu muzycznych wyzwañ. A mo¿e siê mylê?

nie mylisz siê, zapewniam Ciê
Zapisane
Strony: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

mini-land silverstar kalinowatyper neder-live countrylife