Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Chopin
>
XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
18
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap (Przeczytany 21496 razy)
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #180 :
Październik 07, 2021, 01:08:03 »
Guo jako jedyna graÂła dziÂś selektywnie. MiaÂła Âładny dÂźwiĂŞk, duÂżo lekkoÂści w etiudach, poza tym to pianistka liryczna, skupiajÂąca siĂŞ na pierwiastku poetyckim (rubato). Jej rodzaj ekspresji jest jednak dla mnie jakiÂś powÂściÂągliwy, trochĂŞ akademicki (?). Na sali nie sÂłychac byÂło nic ponad mezzoforte. Jest pewniakiem do II etapu, to laureatka waÂżnego amerykaĂąskiego konkursu Chopinowskiego, jednak subiektywnie mogĂŞ powiedzieĂŚ, Âże to nie moja bajka.
A wiem, ze wÂśrĂłd krytyki (Bracha, PĂŞciĂąska) ma wysokie noty.
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
Mozart
Ekspert
Offline
Wiadomości: 3178
Patryk
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #181 :
Październik 07, 2021, 01:16:02 »
Mnie i Piotrowi Japonka Hara skojarzyÂła siĂŞ z porcelanÂą.
A kolejny uczestnik, ten mÂłody ChiĂączyk, byÂłby w takim razie jak sÂłoĂą w skÂładzie porcelany
Zapisane
Blog o muzyce:
https://muzykophil.wordpress.com
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomości: 529
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #182 :
Październik 07, 2021, 07:31:56 »
Czytam tutaj argumenty, powielane teÂż czĂŞsto w studiu telewizyjnym, Âże jakiÂś pianista jest za mÂłody aby grajÂąc na koncercie zrozumieĂŚ Chopina i pozwoliĂŚ zrozumieĂŚ go sÂłuchaczom.
A moÂże Chopin byÂł za mÂłody piszÂąc swoje utwory? MoÂże gdyby dziÂś zasiadÂł do instrumentu "w maseczce" (uniemoÂżliwiajÂącej rozpoznanie), nie potrafilibyÂśmy stwierdziĂŚ, Âże to on wÂłaÂśnie?
Przede wszystkim powinno siê uwzglêdniaÌ fizjologiczne uwarunkowania ró¿nych pianistów, w szczególnoœci budowê a co za tym idzie potencja³u pianistycznego palców, d³oni, nadgarstków, ramion...
Psychika teÂż ma znaczenie, ale niekoniecznie w sensie dojrzaÂłoÂści sprzĂŞÂżonej z rozumieniem Chopina. Raczej wiÂązaÂłbym aspekt psychiczny ze stresem konkursowym.
St¹d zatem moim zdaniem jawi¹ siê ró¿nice w wykonywaniu muzyki poszczególnych uczestników.
Nawet w najgorszym, obiektywnie rzecz bior¹c, pianiœcie z powodzeniem da siê wyci¹gn¹Ì takie pozytywy, których z trudem doszukaÌ siê mo¿na u faworytów i zwyciêzców.
A wszystko to spowodowane jest zÂłoÂżonoÂściÂą utworĂłw Chopina. W tym repertuarze znajdÂą siĂŞ takie, ktĂłrych zagranie zawsze spotka siĂŞ z krytykÂą – ale nie dlatego, Âże pianista popeÂłniÂł jakiÂś b³¹d, lecz dlatego Âże jest skazany na b³¹d.
Wszak o ile produkt muzyczny, jako dzie³o, to materia nieo¿ywiona (myœli wpierw zakodowane a póŸniej odkodowane z papieru), o tyle wykonanie dzie³a zawsze bêdzie sta³o z boku tego idea³u, tego wzorca, tej odnajdowanej (chyba daremnie) na koncertach szopeùskoœci. Czy da siê zagraÌ nokturn c-moll op. 48 nr 1 bezb³êdnie? Oczywiœcie NIE. Szkoda, ¿e nikt z ekspertów studia TVP nie zwraca na to uwagi. A mo¿e nie s³ysz¹? NO to w czym problem... zwolniÌ "taœmê" 4-krotnie, a póŸniej oceniaÌ.
«
Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 07:39:51 wysłane przez tuco82
»
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
Chiarodiluna
Nowy uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 32
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #183 :
Październik 07, 2021, 08:35:32 »
Re: Nawet, jeÂśli Eva jest nieszczera (bo jak jest z tymi Ewami, to napisane jest juÂż nawet Starym Testamencie
), to nie zmienia w niczym faktu, Âże instrument opanowany ma do perfekcji, a jej tzw. ZAPAS pozwala na robienie rzeczy dowolnych, ktĂłrych jednak bezrozumnie nie czyni, w szacunku dla zapisĂłw partytury.
Osobisty TOP [06.10.2021]
Alberto („Elegancik”) Ferro ++++
Yasuko Furumi +++
Alexander („PyszaÂłek”) Gadjiev +++++
Avery Gagliano +++++
/Little Princess from U.S./
Eva Gevorgyan +++++
/Konkursowy Samograj 6.0 Premium/
Chelsea („Soprano”) Guo ++++
Eric Gou +++/++++
Kaoruko Igarashi +++
Wielkie nadzieje dnia ostatniego:
Adam KaÂłduĂąski – brylantowy ?
Nikolay („Heroica”) Khozyainov – nie wyrzucajcie mnie jeszcze z grupy
Aimi Kobayashi (bez sympatii, z naleÂżnego obowiÂązku z uwagi na 2015 rok, aby siĂŞ utwierdziĂŚ w przekonaniu, jak bardzo poziom Konkursu wzrĂłsÂł od tamtego czasu)
Jakub Kuszlik - po Eliminacjach moÂże nie szczegĂłlnie, ale wewnĂŞtrzny gÂłos mi mĂłwi, Âże moÂże i warto bĂŞdzie i nie mogĂŞ tego gÂłosu w sobie zwalczyĂŚ.
Bruce (Xiaoyu) Liu - eliminacyjny przypadek niezwykÂły. Niczym Bruce Lee musiaÂł zmierzyĂŚ siĂŞ w swojej celebracji chopinowskiej muzyki ze smokiem. Smokiem nie okazaÂło siĂŞ wcale kontrowersyjne jury, lecz po prostu zepsuta Yamaha. Nie poprosiÂł wĂłwczas o naleÂżnÂą przerwĂŞ i dokonanie napraw, lecz heroicznie zmagaÂł siĂŞ z materiÂą. A awans do Konkursu wcale nie wynikaÂł z (rekompensujÂącego trudnoÂści) stosownego ukÂłonu ze strony owego jury. JeÂśli ponowne wybierze YamahĂŞ, to chyba spadnĂŞ z fotela, a w domu mam twardo.
Jiana Peng – z wielkiej atencji dla „mojej kochanej” Marii Joao Pires, bo to jej uczennica. No i dla sprawdzenia czy Nokturn bĂŞdzie choĂŚ odrobinĂŞ „PiresjaĂąski”. Bo jeÂśli bĂŞdzie, to awans raczej pewny, bo nie ma przecieÂż Wielkiej Marthy, a jest za to Arturo Lima.
Dobrego odbioru zatem !
Zapisane
Chiarodiluna
Nowy uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 32
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #184 :
Październik 07, 2021, 09:46:39 »
DROBNE SMACZKI OKOÂŁOKONKURSOWE, W OCZEKIWANIU NA SESJĂ
:
Sohgo Sawada
– pianista w Konkursie prezentuje siĂŞ dotychczas znakomicie. Ale studiuje z powodzeniem takÂże medycynĂŞ. JednoczeÂśnie !!! Sohgo („Borodin”) Sawada.
Chelsea Guo
- studiuje pianistykĂŞ i wokalistykĂŞ. GÂłos sopranowy. NagraÂła cykl pieÂśni Fryderyka Chopina, akompaniujÂąc sobie osobiÂście. JednoczeÂśnie !!! Chelsea („Soprano”) Guo.
Piotr Pawlak
- student matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdaùskiego oraz instrumentalistyki na Akademii Muzycznej im. Stanis³awa Moniuszki w Gdaùsku. Jednoczeœnie !!! W 2012 roku, bêd¹c w III klasie gimnazjum nieformalnie rozpocz¹³ studia matematyczne. Formalnie zosta³ studentem w 2016 roku i otrzyma³ indywidualny tok studiów. W 2018 roku obroni³ licencjat po drugim roku studiów ze œredni¹ ocen 5.0. Otrzyma³ z³oty medal na International Mathematics Competition for University Students w 2017 roku.
MartĂn GarcĂa GarcĂa
- po³¹czy³ uczestnictwo w Konkursie Pianistycznym w Cleveland, którego to wygra³, z Konkursem Chopinowskim w Warszawie, którego oczywiœcie nie wygra. Oba konkursy niemal jednoczasowo patrz¹c na Eliminacje do naszego MKCh.
Jego program na
Cleveland International Piano Competition
08.07.2021 - 11.08.2021
Schubert - Wanderer-Fantasie C-dur , D. 760
Liszt - etiudy ró¿ne, plus “Les jeux d’eaux à la Villa d’Este”, “Les cloches de Genève (Nocturne)”.
Rachmaninow - Koncert fortepianowy Nr 3 (tak, tenÂże !!!, a owszem)
Szostakowicz - Kwintet g - moll Op. 57 (ze stosownym partnerowaniem oczywiÂście, tylko tutaj miaÂł teÂż nuty !, a moÂże nie mĂłgÂł ich mieĂŚ ?)
Rachmaninow - Ătude-tableaux
Prokofiew - Sonata Nr 3 a-moll Op. 28
Beethoven - Sonata Nr 28 A-dur Op. 101 (naprawdĂŞ !)
Scriabin - Sonata Nr 4 Fis-dur Op. 30 (a jakÂże !)
Czy czar Evy Gevorgyan nie przyblakÂł wÂłaÂśnie odrobinĂŞ
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #185 :
Październik 07, 2021, 09:50:26 »
Problem - "Szczery nie szczery".
Moim zdaniem faktycznie istnieje takie zjawisko "szczerynieszczery", ktore odnajdujemy intuicyjnie sluchajac wykonania.
Do NIESZCZEROSCI przyczyniaja sie :
1. Kanony wykonawcze, forsowane przez nauczycieli lub zapyzialych melomanow (wielkich znafcuf)
2. Kursy mistrzowskie (Master Classes), gdzie prowadzacy mistrzowie gwalca mlodziez przymuszajac ja do nie bycia soba.
3. Wreszcie my sami z nasza chora wyobraznia.
Na ogol tzw. skromne wykonania, bez "sztucznych sztuczek", ja odbieram jako szczere.
Nie rezygnuje jednak ze "sztuczek", ale musza one byc orginalne i niezauwazone u innych wykonawcow.
«
Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 09:53:49 wysłane przez bartus
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #186 :
Październik 07, 2021, 09:52:49 »
Cytat: Chiarodiluna Październik 07, 2021, 09:46:39
DROBNE SMACZKI OKOÂŁOKONKURSOWE, W OCZEKIWANIU NA SESJĂ
:
Sohgo Sawada
– pianista w Konkursie prezentuje siĂŞ dotychczas znakomicie. Ale studiuje z powodzeniem takÂże medycynĂŞ. JednoczeÂśnie !!! Sohgo („Borodin”) Sawada.
Chelsea Guo
- studiuje pianistykĂŞ i wokalistykĂŞ. GÂłos sopranowy. NagraÂła cykl pieÂśni Fryderyka Chopina, akompaniujÂąc sobie osobiÂście. JednoczeÂśnie !!! Chelsea („Soprano”) Guo.
Piotr Pawlak
- student matematyki na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki Uniwersytetu Gdaùskiego oraz instrumentalistyki na Akademii Muzycznej im. Stanis³awa Moniuszki w Gdaùsku. Jednoczeœnie !!! W 2012 roku, bêd¹c w III klasie gimnazjum nieformalnie rozpocz¹³ studia matematyczne. Formalnie zosta³ studentem w 2016 roku i otrzyma³ indywidualny tok studiów. W 2018 roku obroni³ licencjat po drugim roku studiów ze œredni¹ ocen 5.0. Otrzyma³ z³oty medal na International Mathematics Competition for University Students w 2017 roku.
MartĂn GarcĂa GarcĂa
- po³¹czy³ uczestnictwo w Konkursie Pianistycznym w Cleveland, którego to wygra³, z Konkursem Chopinowskim w Warszawie, którego oczywiœcie nie wygra. Oba konkursy niemal jednoczasowo patrz¹c na Eliminacje do naszego MKCh.
Jego program na
Cleveland International Piano Competition
08.07.2021 - 11.08.2021
Schubert - Wanderer-Fantasie C-dur , D. 760
Liszt - etiudy ró¿ne, plus “Les jeux d’eaux à la Villa d’Este”, “Les cloches de Genève (Nocturne)”.
Rachmaninow - Koncert fortepianowy Nr 3 (tak, tenÂże !!!, a owszem)
Szostakowicz - Kwintet g - moll Op. 57 (ze stosownym partnerowaniem oczywiÂście, tylko tutaj miaÂł teÂż nuty !, a moÂże nie mĂłgÂł ich mieĂŚ ?)
Rachmaninow - Ătude-tableaux
Prokofiew - Sonata Nr 3 a-moll Op. 28
Beethoven - Sonata Nr 28 A-dur Op. 101 (naprawdĂŞ !)
Scriabin - Sonata Nr 4 Fis-dur Op. 30 (a jakÂże !)
Czy czar Evy Gevorgyan nie przyblakÂł wÂłaÂśnie odrobinĂŞ
FAJNE!!
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #187 :
Październik 07, 2021, 10:29:35 »
Jedno spostrzeÂżenie plus jedno przemyÂślenie.
SpostrzeÂżenie:
Konkurs najlepiej sÂłuchaĂŚ w II programie PR, na w miarĂŞ dobrych sÂłuchawkach.
Ja mam zestaw Iphone + Sennheiser HD 580 i dÂźwiĂŞk jest niebiaĂąsko doskonaÂły.
WczeÂśniej sÂłuchaÂłem z TVP Kultura i z wyjÂścia sÂłuchawkowego wzmacniacza, to byÂło nieporĂłwnywalnie gorsze zestawienie. Tego nie polecam.
PrzemyÂślenie:
Trzeba byĂŚ bardzo ostroÂżnym w ocenie uczestnikĂłw grajÂących w sesji popoÂłudniowej. Kiedy czÂłowiek ma juÂż lekki przesyt i Chopin zamiast sprawiaĂŚ bezgranicznÂą przyjemnoœÌ zaczyna „gryŸÌ” bardzo Âłatwo kogoÂś skrzywdziĂŚ. Wracam „do Âżywych” JaponkĂŞ Kaoruko Igarashi, to Âże w mojej ocenie nie braÂła dostatecznego oddechu nie moÂże jej przekreÂślaĂŚ. Dzisiaj kiedy jej posÂłuchaÂłem ten „oddech” w niczym mi nie przeszkadzaÂł.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #188 :
Październik 07, 2021, 10:35:45 »
DzieĂą piÂąty (ostatni dzieĂą przesÂłuchaĂą I etapu), sesja poranna:
prowadzi p.
Monika OrzeÂł
- najlepsza prowadzÂąca ever (Asaki Iwai - jak Ona to wypowiedziaÂła!, moÂżna by tego sÂłuchaĂŚ i sÂłuchaĂŚ)
1.) Asaki
Iwai
Japonia, Steinway 300, bardzo udany wystĂŞp.
2.) San
Jittakarn
Tajlandia, Steinway 479, nie byÂło Âźle, ale dla mnie bezbarwny
3) Joo-Yeon
Ka
Korea PÂłd. Yamaha, (z urody esencja azjatyckoÂści - Âśliczna dziewczyna) jeszcze nie wydobyÂła dÂźwiĂŞku a juÂż w duszy mi zagraÂło, zanim postawiÂła dÂłoĂą na klawiaturze jak w teatrze mimĂłw pokazaÂła gestem, Âże gra. A kiedy juÂż ten akord zabrzmiaÂł - odleciaÂłem w kosmos, a dalej jest tylko lepiej .. od piĂŞkna muzyki Chopina! dopiero gra Nokturn H, a ja juÂż mam ciary!!! To jest Chopin!!! Dla tych, ktĂłrzy nie mogÂą sÂłuchaĂŚ na Âżywo i muszÂą nadrobiĂŚ, pozycja obowiÂązkowa. Cudo ..i jeszcze jedno, od poczÂątku konkursu Yamaha tak piĂŞknie mi nie zabrzmiaÂła dotÂąd u nikogo.
ps. w trakcie wystĂŞpu nie pomyliÂła siĂŞ chyba ani razu. WystĂŞp doskonaÂły, szczytowy moment I etapu tegorocznego konkursu -tak to czujĂŞ.
patrzĂŞ po twarzach widowni, wszyscy wpatrzeni i zasÂłuchani.
4) Adam
KaÂłduĂąski
, Polska Steinway - pierwsze wraÂżenie bardzo dobre, czystym dÂźwiĂŞkiem gra, z lekkÂą manierÂą. NiewÂątpliwie jest indywidualny rys. To nie jest nauczone, tworzy tu i teraz. Wyczuwam barwy jesieni w nokturnie. PiĂŞkny nokturn. Ballada teÂż, mocny wystĂŞp.
Przerwa
5) Nikolay
Khozyainov
Rosja, Steinway 300, piszê to na gor¹co, na pewno mnie zaciekawi³, ale nirwany nie osi¹gn¹³em, w 3 etiudzie a-moll, kiedy chcia³ sobie pomóc stanowczo nadu¿y³ peda³u, wszystko to mu siê póŸniej zlewa³o. Teraz w Balladzie f-moll temat nie jest tak œpiewny jak móg³by byÌ, to jest bardzo dobry wystêp, ale ja stojê z boku z zachwytami. I jeszcze jedno, On wyskakuje z akcentowaniem takich rzeczy, ¿e nie wiadomo, o co mu chodzi (?)
. Nie jest to taki wystĂŞp na jaki czekaÂłem. W mojej ocenie np. Polak KaÂłduĂąski duÂżo lepiej siĂŞ zaprezentowaÂł.
6) Su Yeon
Kim
Korea P³d. Steinway 479 wydobywa piêkny dŸwiêk fortepianu, ale mamy ró¿ne poczucie samej interpretacji nokturnu, zgrabna etiuda, ale robi to, co dla mnie przekreœla uczestnika, nie trzyma tempa, (umiem to lecê, nie umiem to gram wolniej, to zaburza przekaz etiud jako ca³oœci) - pisze to w kontekœcie poziomu KCH, bo tak to jest rewelacja. Œwietne Scherzo cis-moll, ale kto mi to zagra wytrzymuj¹c tempo
?
-------------------------------------------------------------------------------------------
teraz kandydatka, po ktĂłrej wiele oczekujĂŞ, do fortepianu zasiadÂła Aimi Kobayashi
.. i nastÂąpiÂła "walka o stoÂłek" zasiadÂła do fortepianu, po czym wstaÂła i wrĂłciÂła do garderoby, napiÂła siĂŞ wody prosto z butelki, sala oniemiaÂła, "o co tu chodzi"?
- chodziÂło o stoÂłek, nie ten, ktĂłry miaÂł byĂŚ,
wymiana stoÂłka, przymierzenie siĂŞ, .. nie! nie ten, .. ponowna wymiana stoÂłka,
postawny pan od stoÂłkĂłw chyba troszkĂŞ siĂŞ zgrzaÂł
póŸniej rozmowa ze sceny z przedstawicielem Steinwaya, upewnienie siê, ¿e wszystko jest jak trzeba , .. mo¿na graÌ
-------------------------------------------------------------------------------------------
7) Aimi
Kobayashi
Japonia, Steinway 479, po nokturnie, potĂŞÂżne etiudy, (jak ta maÂła Japonka wydobywa taki poziom natĂŞÂżenia dÂźwiĂŞku?) To nie jest akademickie granie, II etap. ÂŚwietny wystĂŞp, kolejny
recital na konkursie.
Scherzo E-dur op. 54 fantastyczne.
maÂła Aimi Kobayashi zawÂładnĂŞÂła potĂŞÂżnym fortepianem !!
8.) Mateusz
KrzyÂżowski
Polska, Steinway 479, niczego nie mogĂŞ mu zarzuciĂŚ (drobne omskniĂŞcia) jednak ma strasznego pecha, grajÂąc po Aimi brzmi zaledwie jak Jej echo.
Na szczĂŞÂście im dalej w las tym lepiej, Âświetna etiuda a-moll i wejÂście w Scherzo b-moll - bardzo mi siĂŞ podoba.
Âświetne Scherzo !! - Âświetne - jest dramatyzm, jest liryzm, jest harmonia - wszystko jest!
9) Jakub
Kuszlik
Polska, Steinway 479 w nokturnie nie oby³o siê bez pomy³ek pamiêciowych, ale jako ca³oœÌ mi siê podoba³, ba! nawet chwilami by³a magia.
fantastyczna 2 etiuda cis-moll op. 10 nr 4
i teraz Scherzo cis-moll, w Nim nadzieja, czy On dobrze wytrzyma fragment z chora³em i pasa¿ami z góry w dó³ w czasie? tak, On to wytrzymuje, plus za to, ale to jeszcze nie mój idea³
------------------------------------------------------------------------
Bardzo mocna sesja poranna,
dla mnie najpiĂŞkniej zagraÂła Koreanka Joo-Yeon Ka,
Jej wyobraÂżenie muzyki Chopina jest mi najbliÂższe
«
Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 14:58:07 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #189 :
Październik 07, 2021, 10:36:52 »
ASAKI IWAI - The Goddess
1000000 niuansow
2000000 milimetrowych odcieni dynamicznych
1 barwa - dla mnie wystarczy
3 male zawahania w Balladzie f-moll op. 52 - nie przeszkadza mi.
Zwrocilem uwage na fenomenalna lewa reke w Etiudzie a-moll op. 10 nr 2
Zwrocilem uwage na brak checi popisu tempem w Etiudzie cis-moll op. 10 nr 4 - chociaz i tak byla b.szybka
W finale nie poszla na calosc - i dobrze
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #190 :
Październik 07, 2021, 10:38:17 »
Cytat: Casablanka Październik 07, 2021, 10:35:45
DzieĂą piÂąty, sesja poranna:
prowadzi p.
Monika OrzeÂł
- najlepsza prowadzÂąca ever (Asaki Iwai - jak Ona to wypowiedziaÂła!, moÂżna by tego sÂłuchaĂŚ i sÂłuchaĂŚ)
1.) Asaki
Iwai
Japonia, Steinway 300, bardzo udany wystĂŞp.
Pani Monika Orzel? Jestem na TAK!!
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #191 :
Październik 07, 2021, 10:42:22 »
Cytat: Casablanka Październik 07, 2021, 10:29:35
Jedno spostrzeÂżenie plus jedno przemyÂślenie.
PrzemyÂślenie:
Trzeba byĂŚ bardzo ostroÂżnym w ocenie uczestnikĂłw grajÂących w sesji popoÂłudniowej. Kiedy czÂłowiek ma juÂż lekki przesyt i Chopin zamiast sprawiaĂŚ bezgranicznÂą przyjemnoœÌ zaczyna „gryŸÌ” bardzo Âłatwo kogoÂś skrzywdziĂŚ. Wracam „do Âżywych” JaponkĂŞ Kaoruko Igarashi, to Âże w mojej ocenie nie braÂła dostatecznego oddechu nie moÂże jej przekreÂślaĂŚ. Dzisiaj kiedy jej posÂłuchaÂłem ten „oddech” w niczym mi nie przeszkadzaÂł.
Podjales bardzo madry temat. o tym pisalem juz na poprzednich konkursach
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #192 :
Październik 07, 2021, 10:42:31 »
Cytat: bartus Październik 07, 2021, 10:38:17
Pani Monika Orzel? Jestem na TAK!!
..Ona ma takÂą barwĂŞ gÂłosu, dykcjĂŞ i kulturĂŞ wypowiedzi, Âże moÂżna Jej sÂłuchaĂŚ .. i sÂłuchaĂŚ (gdyby opowiadaÂła dzieciom bajki, to byÂłaby cisza jak makiem zasiaÂł)
cieszmy siĂŞ tym teraz, bo jeÂśli nawet Âświat siĂŞ nie skoĂączy i spotkamy siĂŞ tutaj przy okazji nastĂŞpnego Konkursu Chopinowskiego, to gÂłos ludzki jako instrument zmienia siĂŞ..
cieszmy ucho pĂłki czas !
«
Ostatnia zmiana: Październik 07, 2021, 10:48:25 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #193 :
Październik 07, 2021, 11:02:22 »
SAN JITTAKARN
Genialny, ale za bardzo wstrzymuje tempa w roznych sytuacjach.
Przez to nie mam ciagu.
Za bardzo "wazy slowa". Mimo wszystko jest genialny
Zapisane
bartus
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2896
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap
«
Odpowiedz #194 :
Październik 07, 2021, 11:03:02 »
Cytat: Casablanka Październik 07, 2021, 10:42:31
..Ona ma takÂą barwĂŞ gÂłosu, dykcjĂŞ i kulturĂŞ wypowiedzi, Âże moÂżna Jej sÂłuchaĂŚ .. i sÂłuchaĂŚ (gdyby opowiadaÂła dzieciom bajki, to byÂłaby cisza jak makiem zasiaÂł)
cieszmy siĂŞ tym teraz, bo jeÂśli nawet Âświat siĂŞ nie skoĂączy i spotkamy siĂŞ tutaj przy okazji nastĂŞpnego Konkursu Chopinowskiego, to gÂłos ludzki jako instrument zmienia siĂŞ..
cieszmy ucho pĂłki czas !
Uwazaj, zebys sie nie zakochal
Zapisane
Strony:
1
...
11
12
[
13
]
14
15
...
18
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
animilkowo
black-for
paktprzyjazni
neder-live
countrylife