Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - I etap  (Przeczytany 18936 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #195 : Pa¼dziernik 07, 2021, 11:13:48 »

w tym g³osie, ju¿ siê zakocha³em, co tu ukrywaæ?  Chichot
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #196 : Pa¼dziernik 07, 2021, 11:21:26 »

Dzieñ pi±ty, sesja poranna, uczestniczka 3  Joo-Yeon Ka Yamaha

- Nokturn H-dur op. 62 nr 1
- Etiuda F-dur op. 10 nr 8
- Etiuda a-moll op. 25 nr 4
- Ballada f-moll op. 52

 Czyste piêkno. Przy balladzie mia³em (ju¿) ³zy w oczach. O¿y³a moja dusza. To czego nie by³o u Evy.
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #197 : Pa¼dziernik 07, 2021, 11:32:25 »

JOO-YEON KA
Jest wspaniala, ale troche niedostepna.
Nie otworzyla swojej chatki dla zglodnialego goscia jakim jestem ja.
Jest to intrygujace i wzbudza moje zainteresowanie, ale jak dlugo mozna czekac.
O, chyba stalo sie ... w etiudach.
Ballada - wrota otwarte!!!!

PS
Majac tak bardzo piekne skosne oczy nie robilbym dodatkowego makijazu na jej miejscu. Chociaz???
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #198 : Pa¼dziernik 07, 2021, 12:00:20 »

ADAM KA£DUÑSKI
Nokturn H-dur op. 62 nr 1,
Jego glos jest jak p. Moniki Orzel.
Pianissimo at the buttom of the key - masterwork!!!
Uff!!! jaki dzwiek. No,.. bede sluchal again and again.
Z wrazenia, w pospiechu zapominam w jakim jezyku pisze.
Swietny wystep.
Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #199 : Pa¼dziernik 07, 2021, 12:08:08 »

No, dobry by³. Touché w nokturnie kapitalne. Etiudy mo¿e trochê zbyt etiudowate (if you know what I mean). Za to ballada godna - logiczna, dosc retoryczna. Kultura d¼wiêku.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #200 : Pa¼dziernik 07, 2021, 13:03:43 »

Prosze Pañstwa.

Tak gra laureat.

KOLA.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #201 : Pa¼dziernik 07, 2021, 13:16:51 »

Spodziewam siê, ze nie wszystkim podoba siê jego sk³onno¶æ do ci±g³ego polifonizowania, szukania g³osów w lewej rêce. Có¿ mam poradziæ - jestem mi³o¶nikiem dawnej pianistyki i ten typ interpretacji, tak bliski pianistom I po³owy XX wieku jest mi bardzo bliski. Poza tym, zauwa¿yli¶cie narracyjno¶æ Ballady? Napiêcie ros³o stopniowo, opowiadanie nabrzmiewa³o w emocje - dopiero ostatnia kulminacja zagrana by³a fortissimo. Bardzo to dojrza³e, synteza spojrzenia analitycznego i wydobywania ekspresji, choæ swoi¶cie kontrolowanej (konkurs etc.).
Zapisane

bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #202 : Pa¼dziernik 07, 2021, 13:38:40 »

Wyobrazilem sobie, ze ten potezny pan, ktory dba o klawiature nagle zaczyna grac aksmitnym, delikatnym tonem jakis Nokturn Chopina.
To by dopiero byl ubaw!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #203 : Pa¼dziernik 07, 2021, 13:46:32 »

Krotkie, szybkie nutki u Chopina sa niezwykle wazne. Chyba one sa takim "trade mark" Chopina. Powinny byc grane jednym wlosem, nieskazitelnie z idealna "crisp" artykulacja w absolutnie idealnym czasie. KORONKOWA ROBOTA.
AIMI KOBAYASHI radzi sobie z tym znakomicie. Wyjatkowo znakomicie!!
Zapisane
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #204 : Pa¼dziernik 07, 2021, 13:56:08 »

Troche zasypalem was swoimi postami. Zdaje sobie sprawe, ze moze to byc uciazliwe. Dlatego robie przerwe.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #205 : Pa¼dziernik 07, 2021, 14:09:04 »

Troche zasypalem was swoimi postami. Zdaje sobie sprawe, ze moze to byc uciazliwe. Dlatego robie przerwe.
ka¿dy wpis jest cenny, dopiero wszystkie one tworz± ca³o¶æ postrzegania
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #206 : Pa¼dziernik 07, 2021, 16:59:45 »

Dzieñ pi±ty (ostatni dzieñ przes³uchañ I etapu), sesja wieczorna:

prowadzi p. Piotr Wojciechowski

10) Shushi Kyomasu Japonia, Yamaha, bardzo ³adne etiudy, jest przestrzeñ, trzymanie tempa, selektywno¶æ, i graj± obie rêce. W scherzu bardzo jednostajnie, jeden poziom dynamiki. Sam d¼wiêk mi siê podoba. ..kto¶ pyta³ o etiudê C-dur op. 10 nr 1- no proszê, jest - ¶wietna.

11) Hyuk Lee Korea P³d., Kawai, ¶wietny nokturn, czuæ klasê pianisty, nie jest to idea³, ale jest to, co powoduje, ¿e chce siê s³uchaæ. O¿ywi³ instrument. To nie jest jeden z tych intelektualnych pianistów, Jemu fortepian ¶piewa. Zupe³nie inny ¶rodek wyrazu ni¿ poprzednik. Nie forsuje temp w etiudach, trochê ma omskniêæ. Nie bez wpadek, ale piêknie zagrana Fantazja, jest prawdziwy w tym, co gra. To by³a kreacja.

( II pr. PR Su³ek, i Majchrowski - dosta³o mu siê za fantazjê, nie wytrzyma³ pauz szesnastkowych, nie têdy, by nawrzucaæ do kocio³ka wszystkiego na bigos i co¶ siê z tego urodzi ..pochwalili Go za nokturn)

12) Jaeyoon Lee Korea P³d., Steinway 479, zaczyna najpiêkniejszym nokturnem ¶wiata (Des-dur op. 27 nr 2), piêknie operuje praw± rêk±, wszystkie melodie pokazane. Pokaza³a nowe spojrzenie na ten utwór. Piêkna opowie¶æ. Etiuda z ¿artem (op. 25 nr 5) te¿, sama melodia. Odesz³a od kanonu, ale ja to kupujê. Druga z etiud gorsza. Scherzo cis zaczê³a ¶wietnie!, czy wytrzyma i utrzyma tempo? jak tam czê¶æ chora³owa? Jest! bingo. Ona gra w punkt! ..ale znów - nie forsuje tempa, .. i bardzo dobrze!!! Pu³apka gram najszybciej jak potrafiê dotknê³a tu niemal wszystkich. ¯eby nie by³o, ta pianistka nie jest z mojej bajki, ale ja jestem uszczê¶liwiony! jej kreacj±.

(II pr. PR - to samo, dosta³o Jej siê za pauzy w scherzu, nie umie graæ cisz±)


13) Xiaoxuan Li Chiny, Steinway 300, mam wra¿enie, ¿e przemy¶la³ ka¿dy akord, perfekcjonista, i konsekwentny w tym, co zamierza pokazaæ. Tu nie ma miejsca na przypadek. Mroczny nokturn, i tak to mia³o zabrzmieæ. Jest ¶wietnie przygotowany, my¶lê, ¿e gdyby Go obudzono o 2:30 w nocy i kazano zagraæ, to On by to zagra³ tak samo dobrze. Siadam i gram. Jest procedura i trzymam siê ka¿dego z punktów (w 2 etiudzie ma³a wpadka przy koñcu). Nie ma miejsca na spontaniczno¶æ.
I znów scherzo cis-moll, wpad³ w pu³apkê gnania na z³amanie karku i czujê, ¿e ten kark ... o! nie! On te pasa¿e gra najlepiej ze wszystkich dot±d !!! Jestem w szoku (co¶ tam pogubi³, ale tempo i wyczucie super).

(II pr. PR. .. i to samo, to co ja ju¿ kupi³em Majchrowski i Su³ek odrzucili, Scherzo cis-moll nadal nie ma szczê¶cia do idealnego wykonania, nikt nie wyczuwa tych pauz. Dla mnie to Chiñczyk by³ najbli¿ej, ale ja tez to s³yszê, ¿e z tym jest straszny problem !!!! .. chodzi o jeden g³êbszy oddech, tylko tyle .. bez tego zaburza siê narracja tego scherza.

Przerwa

14) Bruce (Xiaoyu) Liu Kanada, Fazioli, ³adne etiudy, gorzej ze scherzem. Publiczno¶æ przyjê³a Go z owacj±.

(II pr. PR Majchrowski i Su³ek uwa¿aj±, ¿e te etiudy to per³a I etapu, teraz z odtworzenia sam to doceni³em - obie, ale jeszcze lepsza etiuda cis-moll op. 10 nr 4. - faktycznie)
-----------------------------------------------
to jest ten moment, w którym percepcja ju¿ wysiada, przechodzê na s³uchanie, chyba, ¿e co¶ siê wydarzy
-----------------------------------------------

15) Julia £ozowska Polska, Steinway 479, ³adna etiuda na czarnych klawiszach. Bardzo ³adna ¶rodkowa czê¶æ ballady - szczególnie ta ¶rodkowa, ale kupujê ca³e wykonanie. (II pr. PR potwierdzili)

16) Jiana Peng Chiny, Steinway 479, zaczê³a nokturnem, którym zaczynaj± najlepsi, s³ychaæ ko³ysaj±ce siê weneckie gondole, jest co¶ w tej grze. Spokojna wywa¿ona, ³adnie ró¿nicuje plany. Ballada mniej mi siê podoba, te jednostajne powtórzenia, i wci±¿ i wci±¿, bez sensu. Etiudy nie za dobre, ¿eby nie napisaæ fatalne.. mo¿na zanudziæ etiud±? (II pr. PR potwierdzili, strasznie zrypali jej etiudy)

17 ) ostatni uczestnik I etapu przes³uchañ KCH. Chao Wang Chiny, Yamaha, uwaga, obudziæ siê, I etap zamknie etiuda C-dur op. 10 nr 1, z ni± w uszach zostaniemy. Sorry ale ju¿ od pierwszych d¼wiêków nie kupujê nokturnu, co za garbaty paszkwil. Fatalnie "zwali³" lew± rêkê, bo prawa gra piêknie. (i to nokturn najlepszych). On chyba nie rozumie co to jest wieczorna muzyka. AAAAA !!!! boli. i mamy polonez z nokturnu, ale b³±dzi, wygra³ nagrodê najgorzej zagranego nokturnu najlepszych. Gra, co chce i jak chce.

Jest taki pop-kulturowy mistrz z Chin Lang Lang, który gra Bacha w stylistyce romantyzmu. To chyba ta sama szko³a.

.. no i niech siê wypowiedz± spece od etiudy C-dur, co to jest?

..a ludzie jeszcze krzycz± "brawo" -  kompromitacja.

(w TVP kultura uwa¿aj±, ¿e to wspania³y pianista, niech uwa¿aj±, zostawiam ich z tym) .. a ja wiem, co s³ysza³em.

(II pr PR - najwiêksza kontrowersja I etapu, zapowiedzieli, ¿e jutro w podsumowaniu I etapu szerzej to omówi±, jeden mówi, ¿e karykatura, drugi, ¿e nowatorstwo)


« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 22:09:34 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #207 : Pa¼dziernik 07, 2021, 17:16:05 »

Czytam tutaj argumenty, powielane te¿ czêsto w studiu telewizyjnym, ¿e jaki¶ pianista jest za m³ody aby graj±c na koncercie zrozumieæ Chopina i pozwoliæ zrozumieæ go s³uchaczom.

..

Wszak o ile produkt muzyczny, jako dzie³o, to materia nieo¿ywiona (my¶li wpierw zakodowane a pó¼niej odkodowane z papieru), o tyle wykonanie dzie³a zawsze bêdzie sta³o z boku tego idea³u, tego wzorca, tej odnajdowanej (chyba daremnie) na koncertach szopeñsko¶ci. Czy da siê zagraæ nokturn c-moll op. 48 nr 1 bezb³êdnie? Oczywi¶cie NIE. Szkoda, ¿e nikt z ekspertów studia TVP nie zwraca na to uwagi. A mo¿e nie s³ysz±? NO to w czym problem... zwolniæ "ta¶mê" 4-krotnie, a pó¼niej oceniaæ.

dobrze napisane,
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #208 : Pa¼dziernik 07, 2021, 19:31:10 »

NIKOLAY'a KOZYAINOV'a wykonanie "etiudy wiolonczelowej" (tj. op. 25 nr 7)

Utwór wykonany BEZ zbêdnych udziwnieñ, d¼wiêkowych kombinacji i lamentacji, za³amania ustalonego na pocz±tku tempa --- co siê statystycznie do¶æ rzadko niestety zdarza.
Bardzo przypad³o mi do gustu wywa¿one górowanie linii melodycznej nad akompaniamentem prawej rêki. Rosjanin jest w tym zabiegu konsekwentny i doskonale wie, ¿e trzeba mocniej uderzyæ klawisz w rejestrze klawiatury przeznaczonym dla wy¿szych tonów, a¿eby decybele siê zgadza³y. Tak w³a¶nie s³yszê tê etiudê, gdy jej nie s³yszê.

Ca³o¶æ zosta³a odegrana bardzo dok³adnie, w jednostajnym umiarkowanym trakcie temporalnym. Cieszê siê, ¿e jako jeden z nielicznych wykonawców nie uczyni³ z tej etiudy spektaklu pogrzebowego, a to za spraw± doskonale zaplanowanego wyczucia "czasu muzycznego".

Krytyka z mojej strony? Otó¿ nie oby³o siê bez efektu stapiaj±cych siê d¼wiêków, co s³ychaæ ju¿ w pierwszych dwóch nutach utworu ...i dalej, ale nie stanowi to du¿ej wady na tle superlatywów. Wed³ug mnie sam pocz±tek trzeba graæ bardzo prosto, niemal¿e mechanicznie, by ¿aden d¼wiêk nie nachodzi³ na siebie, operowa³ si³± i barw± brzmienia.

Wykonanie tej etiudy oceniam na 8,5/10.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 07, 2021, 19:32:42 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Chiarodiluna
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 32



Zobacz profil
« Odpowiedz #209 : Pa¼dziernik 07, 2021, 20:10:46 »

Mój TOP 25 po I. Etapie :

...z eleganckimi przeprosinami dla ostatnich pianistów, ale nie mogê ju¿ dzi¶ ich dos³uchaæ do koñca. Specjalnie w ramach uk³onu zostawiam jedno wolne miejsce :


Viet Trung Nguyen  [ + + + + ]

Georgijs („False-Bozhanov”) Osokins  [ + + + + ]

Kamil Pacholec   [ + + + + ]

Hao Rao   [ + + + + ]

Sohgo („Healer”) Sawada  [ + + + + ]

Aleksandra („Living in inner voices”) ¦wigut  [ + + + + + ]  Buziak

Shunshun Tie [ + + + + ]

Sarah („Joyful Elven Fairy”) Tuan  [ + + + + ]  Buziak

Tomoharu Ushida   [ + + + + ]

Lingfei (Stephan) Xie  [ + + +  ] /„¿ó³ta kartka”/ 

Piotr Alexewicz  [ + + + + ]

Leonora („I'm back!  Spoko”) Armellini  [ + + + + + ]  Buziak

JJ Jun Li Bui   [ + + + + ]

Kai-Min („Sunny”) Chang  [ + + + + + ]

Alberto („Elegancik”) Ferro  [ + + + + ]  Buziak

Alexander Gadjiev  [ + + + + + ]

Avery („Little Princess”) Gagliano  [ + + + + + ]  Buziak

Eva („MasterClass 6.0 Premium”) Gevorgyan  [ + + + + + ]

Chelsea („Soprano”) Guo [ + + + + ]

Adam („Diamant”) Ka³duñski  [ + + + + ]

Nikolay Khozyainov  [ + + + + ]

Aimi Kobayashi  [ + + + + ]

Xiaoxuan Li  [ + + + + ]

Bruce („Almighty”) (Xiaoyu) Liu  [ + + + + + ]

 Buziak - punktacja za czar pozamuzyczny, ...czyli szczególn± nienamacaln± Aurê.


„Czas to najlepsza cenzura, cierpliwo¶æ za¶ najdoskonalszym nauczycielem”. [F. Chopin]

Wielu wra¿eñ ! Udanego wieczoru, bez bezsennej ze z³o¶ci nocy !
Zapisane
Strony: 1 ... 12 13 [14] 15 16 ... 18   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

neder-live thepunisher twistedgamers kalinowatyper paktprzyjazni