Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: [1] 2 3 ... 7   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap  (Przeczytany 11144 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« : Pa¼dziernik 09, 2021, 10:55:18 »

Resetujemy emocje po I etapie,
zapi±æ pasy,
startujemy ..

..
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2621



Zobacz profil
« Odpowiedz #1 : Pa¼dziernik 09, 2021, 11:00:20 »

Start by³ niez³y. Wiem, ¿e walce Chopina nie s± do tañca, ale ja je jako¶ zawsze w g³owie tañczê a wykonanie Arsenia sprawi³o, ¿e dosta³am zadyszki.
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #2 : Pa¼dziernik 09, 2021, 11:00:28 »


II etap, pierwszy dzieñ przes³uchañ, sesja poranna


1.) Arsenii Mun Rosja, Yamaha - Muna s³ysza³em tylko w koñcówce, podoba³ mi siê.

2.) Szymon Nehring Polska, Steinway 479,  spójny wystêp, ³adna gestykulacja, by³y omskniêcia, powy¿ej oczekiwañ. ***

3.) Viet Trung Nguyen Polska / Wietnam Steinway 479, na tle Nehringa wydaje mi siê, ¿e pokazuje mniejszy koloryt barw d¼wiêku fortepianu, a gra na tym samym. S³ysza³em "okr±glejsze" barkarole, koñcówka, du¿o lepsza ni¿ pocz±tek, fatalny walc (buta zgubi³em, a partnerka skrêci³a kostkê). Kwadratowy, bombiastyczny, nokturn - to jest nieudana randka. To, co by³o wad± w nokturnie jest zalet± w polonezie - ¶wietny. Dumny, potê¿ny polonez (te¿ bombiastyczny). W trakcie (na pocz±tku) wystêpu omskniêcia. Niespójny wystêp. Poni¿ej oczekiwañ. *


Przerwa.

4.) Georgijs Osokins £otwa, Yamaha, pierwsze wej¶cie w d¼wiêk, fantastyczne wra¿enie. Tego cz³owieka nie da siê s³uchaæ na spokojnie, ja jestem ca³y czas podpiêty do pr±du teraz, ale w pozytywnym wyd¼wiêku (nie kopie, .. pie¶ci).  .. jaki piêkny walc!, "ale, co tempo narzuci³, to szok", wszyscy zadyszka, szkoda tych omskniêæ, akurat w walcu i p³ynnie przechodzi w poloneza .. ale jedzie .. jestem bardzo na tak.  Jak to podsumowaæ?, (z Nehringiem przegrywa tylko zbyt silnym rysem osobowo¶ci) On jest klas± sam dla siebie - made in Osokins. ** +

PS. Co za go¶æ!! On zbierze owacje we wszystkich salach koncertowych ¶wiata z tak± kulminacj±, polonez prawie doskona³y, gdyby nie te bezsensowne "pa, pa, pam" nie w rytm, doskona³y!



5.) Evren Ozel USA, Steinway 479, wej¶cie - chyba nie to tempo, ale mo¿e tylko mi siê zdaje, czujê siê jak na wy¶cigach. Mamy typow± etiudê z impromptu. Teraz polonez fis-moll, ja mam wra¿enie, ¿e On siê ¶pieszy na samolot. £adny, ale po¶piechem zgubi³ dostojeñstwo. Evren gra, nie ma czarowania, jest granie. Nie ma warto¶ci dodanej. Dopiero w balladzie f-moll mnie zaciekawi³, nie potrafi³em siê od niej oderwaæ. ¦wietna ballada, ¶wietna !!! Nierówny wystêp. Poni¿ej oczekiwañ. *


6.) Kamil Pacholec Polska, Steinway 479, Kamil ma w grze co¶ takiego, ¿e czuje siê ten "chopinowski rytm" nie do pomylenia z innymi kompozytorami, Kamil ma to naturalnie. Co by nie gra³, czuje siê Chopina. Gra utwory, których ja tekstowo nie znam (np. impromptu Fis-dur op. 36). Nie wypowiem siê. Walce, jak dla mnie mog³yby byæ lepsze (ale ¼le nie jest), nie ma tego luzu. Drugi walc lepszy, luz z³apa³, ale ja nie jestem do koñca usatysfakcjonowany. ¦liczny chora³ w scherzu b-moll (ta czê¶æ liryczna), piêkny d¼wiêk. Wystêp równy, ale (w moim odczuciu) nie dorówna³ Nehringowi i Osokinsowi.  Zgodnie z oczekiwaniami. **




« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 09, 2021, 14:43:35 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #3 : Pa¼dziernik 09, 2021, 12:36:39 »

Arseni - ch³opiec w  rubaszionoczce - uj±³ mnie rado¶ci± gry. U¶miecha siê do klawiszy i ta rado¶æ siê udziela. Nie zachwyci³o mnie Andante Spianato. ¦piewno¶æ trochê zawiod³a. I Scherzo - kolêda gdzie¶ siê pogubi³a. Ale ucieszy³o mnie Rondo a la Mazur - rzadko jest grane a przecie¿ ¶wietne. Wydaje mi siê, ¿e chyba dalej go nie obejrzymy.

Zdecydowanie najmniej lubiê fortepian Yamahy.

Zas³ucha³am siê w Poloneza fantazjê Szymka Nehringa. Zas³ucha³am siê... Piêkne Impromtu. Ten recital zdecydowanie lepszy ni¿ w I etapie.

Viet - "pogoni³" walca. Jakie¶ drobne wpadki tekstowe. Bardziej podoba³ mi siê w I etapie.

Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #4 : Pa¼dziernik 09, 2021, 15:07:51 »

Osokis - jestem na nie. Nie zrozumia³am ani my¶li, która kierowa³a nim przy wyborze kompozycji na dzisiejszy recital ani tego, co chcia³ opowiedzieæ. W ogóle nie wiem, czy chcia³ co¶ opowiedzieæ. By³y momenty, kiedy t³uk³ w klawisze jakby czemu¶ by³ winne - mo¿e na sali odbiór by³ inny.

Ozel - wydaje mi siê, ¿e trochê lepiej ni¿ w czê¶ci I. Poloneza chyba do koñca nie czuje. Za to nienajgorsze Impromptu.

Kamil Pacholec - podoba³ mi siê d¼wiêk. Nie jestem pewna czy pomys³ z trzema walcami by³ dobry.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #5 : Pa¼dziernik 09, 2021, 17:00:26 »

II etap, pierwszy dzieñ przes³uchañ, sesja wieczorna.

prowadz±ca : Marta Wrze¶niewska.

(dojecha³a nowa cz³onkini jury?)

7.) Hao Rao, Chiny, Steinway 479, (bêdzie siê dzia³o) gorsza ballada, za to ¶wietny walc As-dur, ¶wietnie wyczuwa czas, (rytm walca idealny),  Rao ca³y jest muzyk±. S³abszy pocz±tek barkaroli (nie czujê falowania, lewa jakby pod±¿a³a za praw±, zamiast nadawaæ rytm), ¶rodek barkaroli taki, jak lubiê najbardziej. Zacz±³ j± gorzej, ale ³adnie rozwin±³ (dobra, kupuj± tê barkarolê, ale jeszcze du¿o jej brakuje do nirwany).
Rao ca³y jest muzyk± i miejsca liryczne s± u Niego piêkne. Wstêp do Andante spianato - cudowna chwilo, trwaj wiecznie! Polonez rozmiêkczony, brakuje tego "postawienia" na raz. Wojska takim polonezem by¶ nie porwa³, bardziej na podwieczorek panien z dobrego domu. Nierówny wystêp, ale masz **

8.) Sohgo Sawada, Japonia, Kawai, Andante i polonez - Rao chyba lepszy, ale nie by³o ¼le, wpadka w walcu, obawiam siê gorszego wystêpu ni¿ w I etapie. Barkarola, wyci±ga piêkne barwy z tego utworu. Bardzo wiele szacunku i podziwu mam dla tego cz³owieka. On ¶wietnie s³yszy harmonie, wszystkie takie miejsca, to jest barwowa uczta dla mózgu. To mi siê strasznie u niego podoba. Wiem, ¿e go zrypi± fachowcy, ale mi siê strasznie podoba gra tego cz³owieka. Pomimo pomy³ek. Nie mam wzruszeñ, mam ucztê. * (jednak ja chcia³bym Go s³yszeæ w III)


9.) Aristo Sham, Hong Kong Chiny, fortepian Steinway nr 300 (czy widzieli¶cie jego skarpetki?) Jest wszystko jak trzeba, ale ja nie znoszê takiego stylu gry. Przyspieszacz i zwalniacz (niektórzy kierowcy maj± taki styl jazdy samochodem, trzymaj± siê na zderzaku i ci±gle widaæ ¶wiat³a stopu), Najlepsze ma koñcówki w tempie presto prestissimo nie wiadomo dlaczego (?) - np. scherzo i walc. Dla mnie to w III etapie mo¿e Go nie byæ. Andante spianato ³adne. Polonez zgrabny z du¿a wpadk±. Ocena  *

(jestem pewien, ¿e szeroko rozumianej krytyce, bêdzie siê bardzo podoba³ - .. na szczê¶cie Marcin Majchrowski II pr. PR - te¿ by³ sceptyczny)

Przerwa.
 
10.) Miyu Shindo, Japonia, fortepian Steinway nr 479, podoba mi siê, delikatnie, kobieco, nie ma w tym ¿adnego efekciarstwa. Pytanie o warto¶æ dodan±? chyba, ¿e warto¶ci± jest to opanowanie. Walc - to nie ta klasa, co Hao. Gra bardzo zachowawczo. W sumie niczego nie pokazuje "ponad". I etap i II etap to jest to samo granie, prawdopodobnie w III niczego nowego nie poka¿e, wiêc pytanie, czy powinna tam byæ? Gra piêknie - wszystko w kanonie, z czasem to siê robi przyt³aczaj±ce. Zgaszona barkarola z piêkn± czê¶ci± liryczn± . Ocena *
 
(Teresa, Twój ulubieniec teraz  ) - tak, to ten mniej trudny Steinway)

11.) Talon Smith, USA, fortepian Steinway nr 300 (uczeñ Garricka Ohlssona) to co mi siê u Niego podoba, to selektywno¶æ d¼wiêku, w barkaroli ¶wietny ten podk³ad lewej rêki, tu s³ychaæ falowanie. Ja zawsze zwracam na to uwagê, to musi byæ, bez tego nie ma barkaroli, nie ma gondoli, nie ma Wenecji. Piêkne wykonanie. Berceuse - piêknie opowiada, ³adny podk³ad lewej rêki. On gra dwiema rêkami. Kultura i dostojeñstwo w grze. Szkoda tych omskniêæ w Andante spianato, do¶æ widoczne. Dwie rêce graj± wyra¼nie (nieczêste zjawisko). Gra czasem. Poloneza zawali³.  
Ocena ** Je¶li zabraknie Go w III etapie, to nie z powodu kreacji, tylko zbyt czêstych, mocno s³yszalnych pomy³ek w tek¶cie.


12) Kyohei Sorita, Japonia, fortepian Steinway nr 479, ju¿ wiem, ¿e najlepszy walc dzisiaj to Hao Rao. Sorita nie podo³a³. Japoñczyk wyra¼nie serwuje rys indywidualny i to mi nie stroi z gr± poprzednika. Rondo a la Mazur - mój ida³ to Wunder z KCH, Sorita jest daleki od mojego idea³u w wykonaniu Ingolfa. Po prostu inaczej, lepiej? nie bêdê obiektywny. Ooo! zaciekawi³ mnie 
Jego gry dobrze siê s³ucha, nie wiem, czy gra wybitnie, ale na pewno chcia³bym pos³uchaæ sonaty Samuraja. Jest przygotowany do konkursu i dziêki temu ma czas na kreowanie.
Na widowni kto¶ "co¶" upuszcza na pod³ogê (kilka razy) w lirycznej czê¶ci, jest tak skoncentrowany, ¿e On tego nie s³yszy. Super, plus za to! Bardzo mi siê Pan Sorita podoba. Jego siê s³ucha! jest narracja - ciekawa narracja. Ocena ** (nieaktualna)

(po przespaniu siê z Jego gr± podwy¿szam Mu ocenê do ***)





« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2021, 10:26:34 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
fabura
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 94


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #6 : Pa¼dziernik 09, 2021, 17:39:22 »

W sesji wieczornej us³yszymy Barkarolê a¿ 5 razy. Jestem za zakazem grania utworów z pierwszego etapu w etapach kolejnych.
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #7 : Pa¼dziernik 09, 2021, 18:10:41 »

W sesji wieczornej us³yszymy Barkarolê a¿ 5 razy. Jestem za zakazem grania utworów z pierwszego etapu w etapach kolejnych.

na szczê¶cie barkaroli da siê s³uchaæ "w kó³ko"    Rao i Sawada, ten sam utwór - a jakby dwa ca³kiem inne !
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 09, 2021, 18:21:38 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #8 : Pa¼dziernik 09, 2021, 22:10:36 »

je¶li do III etapu przechodzi 20 uczestników, wiêc trzeba wybraæ oko³o 5 uczestników przez dzieñ i popatrzeæ na listê jako ca³o¶æ na koniec (mog± byæ mocniejsze i s³absze dni)

Subiektywne podsumowanie pierwszego dnia przes³uchañ II etapu:

III etap dla:

1.) Szymon Nehring

2.) Georgijs Osokins

3.) Hao Rao

4.) Kyohei Sorita

tylko czterech z dzisiaj.
Zapisane
Neferet
Nowy u¿ytkownik
*
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 21


Zobacz profil
« Odpowiedz #9 : Pa¼dziernik 10, 2021, 01:22:53 »

Dlaczego nie podobaj± siê Wam walce Pacholca? Przecie¿ by³y bardzo taneczne, a jednocze¶nie zagrane piêknym d¼wiêkiem, z mistrzowskim rubatem. Nie tylko pusta wirtuozeria byle prêdzej i dalej, jak gra wiêkszo¶æ, ale by³o tam co¶ wiêcej. D¼wiêk on ma naprawdê piêkny, bardzo chopinowski.

W ogóle tak jako¶ siê mówi o nim, ¿e taki na wskro¶ chopinowski i takie wszystko chopinowskie u niego. A to wada? Przecie¿ gra Chopina na Konkursie Chopinowskim.

Osokins na nie. Nie, nie i jeszcze raz nie! Polonez nie by³ genialny tylko ¶mieszny. Jakie¶ podskoki w kisielu, a nie polonez. Nie negujê jego umiejêtno¶ci pianistycznych ani talentu, jednak nie rozumie albo (co chyba bli¿sze prawdy) nawet nie próbuje go zrozumieæ, bo nie o to mu chodzi. Nic siê nie zmieni³ przez te sze¶æ lat.

Polonez-fantazja Nehringa zupe³nie niez³y jednak nadal nie wiem czy nadejdzie taki dzieñ, ¿e porwie mnie czym¶ ten pianista.
Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #10 : Pa¼dziernik 10, 2021, 07:21:35 »


(screen z transmisji na kanale NIFC //Youtube)

Osokins gra na bardzo niskim "taborecie" (jeszcze ni¿ej ni¿ 6 lat temu), ale pytanie czy na wysokim poziomie?

Nauczyciel od razu powie, ¿e to b³±d. Jakie jednak mog± byæ zalety a jakie wady takiego u³o¿enia cia³a pianisty przy fortepianie?
Przynajmniej mi gra siê o wiele ³atwiej, gdy siedzê wysoko lub bardzo wysoko.

Zgadujê, ¿e niska pozycja ramion skazuje pianistê na wydobywanie d¼wiêków przede wszystkim si³± palców a w mniejszo¶ci si³± ramion (przypomina mi to technikê Horovitza).

---
Na pewno Osokins o¿ywia ten koncert. Przy odgrywaniu utworów nieco przesadnie eksponuje swój styl czarowania d¼wiêkami. Kierunek dobry (w sensie ciekawy), ale czy to jeszcze Chopin? W wywiadzie zdradzi³, ¿e nie wzoruje siê na nikim. Moim zdaniem wysoko ceni pianistê Cypriena Katsarisa, jak podobnie zreszt± E. Bozhanov w 2010 roku.
Osokins momentami gra doskonale, po czym robi co¶ prowokacyjnie nierozs±dnego (?). Brzmi to tak, jakby zaw³aszcza³ Chopina.

Jeszcze raz podkre¶lam, ¿e nie widzê niczego z³ego w stawianiu na oryginalno¶æ, ale jak zwykle licz± siê proporcje, w przeciwnym razie us³yszymy karykaturê twórczo¶ci Chopina. Wa¿ne ¿eby nie przesadziæ. Je¶li ka¿dy utwór, a w ka¿dym utworze wiêkszo¶æ fraz, wykonuje siê w tym samym prowokuj±cym stylu, to zamys³ zaskoczenia s³uchacza dzie³em muzycznym przeradza siê w zaskoczeniem go osobowo¶ci± Osokinsa.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2021, 07:33:31 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #11 : Pa¼dziernik 10, 2021, 07:44:22 »

Szymon Nehring fascynuj±co zagra³ fascynuj±ce Impromptu op. 51. Ta, lub zbli¿ona do tej, interpretacja pojawi³a siê podczas wystêpu w ¯elazowej Woli latem tego roku. Na koncercie Nehring zaprezentowa³ to dzie³o jeszcze piêkniej ni¿ wówczas, co tyczy siê zw³aszcza ¶rodkowej czê¶ci.

Polonez-fantazja w porz±dku, ale nie rozumiem tego dzie³a Chopina, jest takie chaotyczne.

Nehringowi najgorzej wypad³ polonez op. 22., stwierdzi³em to dopiero po przes³uchaniu ca³o¶ci w domu (na ¿ywo s³ysza³em tylko sam± koñcówkê, w dodatku z g³o¶ników w samochodzie). Nie oby³o siê tutaj bez wpadek tekstowo-technicznych.

Summa summarum nale¿y siê mu udzia³ w nastêpnym etapie, zw³aszcza ¿e to by³ zdecydowanie lepszy wystêp ni¿ w pierwszym stage'u.
Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
Bodek1
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 576



Zobacz profil
« Odpowiedz #12 : Pa¼dziernik 10, 2021, 09:35:18 »

Wg mnie najlepiej wczoraj gra³ Kamil Pacholec tak jak siê powinno graæ Chopina z polotem, finezj±, uczuciem bez wiêkszych b³êdów....potem  Arsenii Mun który ods³oni³ Chopina w stylu brillant  dla mnie perfekcyjnie.  Dalej bym zaszeregowa³ recitale Szymona Nehringa i Evrena Ozela....Co do Osokinsa to przedstawi³ swoj± wersjê Chopina niezawsze zgodn± z zapisem i nawet mnie jego interpretacja zaczê³a mnie wci±gaæ i umie¶ci³bym go wy¿ej w swojej  klasyfikacji gdyby nie skopana koñcówka Poloneza As ...pozostawi³ niesmak...
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #13 : Pa¼dziernik 10, 2021, 10:06:06 »

II etap, drugi dzieñ przes³uchañ, sesja poranna.

prowadz±ca : Monika Orze³ - najlepsza prowadz±ca ever (Philippe Giusiano  - jak Ona to powiedzia³a ..bajka)


Grê oceniam ju¿ w kontek¶cie pytania, "czy ja chcê, by w³asnie ten konkretny pianista zwyciê¿y³ w XVIII KCH ?, bo III etap konkursu, to ju¿ za ma³o czasu. (Julianna Awdiejewa zwyciê¿y³a nadzwyczajnie zagran± sonat± b-moll op. 35 w III etapie, wolê mieæ ca³okszta³t pianisty) .. dlatego ocenê trzech gwiazdek  *** zostawiam tylko dla tych, których zwyciêstwo nie bêdzie (subiektywnie dla mnie) bolesne.

1.) Szu-Yu Su, Chiñskie Tajpej (Tajwan), fortepian Steinway 479, na pewno nie gra walca lepiej od Kamila Pacholca, i na pewno lewa rêka nie tak dobra jak u Talona Smitha (u Talona to by³ aksamit),  z trzech mazurków pierwszy mi siê podoba³, w balladzie zaciekawi³a. Czy chcia³bym, by wesz³a do III etapu kosztem np. Kamila? .. ale to mocna zawodniczka (prawie wcale nie by³o pomy³ek). **


2.) Hayato Sumino, Japonia, fortepian Steinway nr 300, ..od pierwszych d¼wiêków mnie o¿ywi³. Rondo.. ³adne, bardzo przestrzenne, du¿o powietrza i lekko¶ci w tym by³o, ca³kiem inne ni¿ u Sority. Nie wiem jak to s³ychaæ live w sali koncertowej, ale w s³uchawkach ballada F -dur jest nie opowiedziana, tylko "przebêbniona" i wywo³uje u mnie lêk jak po bombardowaniu. Tempo walca jak u Osokinsa, ale nie ma tej zwiewno¶ci i lekko¶ci co u £otysza. .. to nie jest jak taniec, tylko drobienie kroczkami i czajenie siê kota przed oddanym skokiem. Trochê mnie zawodzi, z pocz±tku chcia³em lepiej oceniæ ten wystêp. Technik doskona³y. Nadu¿ywa forte, a na d³u¿szej przestrzeni czasowej to przestaje byæ przyjemne. Stanowczo nie chce Jego zwyciêstwa w konkursie. Ocena - poni¿ej oczekiwañ * (ze wzglêdu na poczucie dyskomfortu i ci±g³ego zagro¿enia).

(to jest wra¿enie ze s³uchawek, inna jest odleg³o¶æ fortepianu do mikrofonów, a inna do ¶cian filharmonii, byæ mo¿e na ¿ywo w sali to zabrzmia³o ¶wietnie, pianista ocenia natê¿enie d¼wiêku do wielko¶ci sali, a nie do mikrofonów, mo¿e byæ b³±d w postrzeganiu)

 
3.) Yutong Sun, Chiny, fortepian Steinway nr 479, polonez mnie intryguje, chwilami jest niebiañsko dobry, sam wstêp do poloneza - idea³. On te¿ gra forte i potrafi "przywaliæ" a tu nie mam takich "negatywnych" odczuæ jak u poprzednika. Tu forte z czego¶ wynika, ma sens. W scherzu te¿ jest obok czasu (czy kto¶ to na konkursie dobrze zagra³?  Chichot ) Barwowo, bardzo ³adnie, Ocena **



Na tym etapie przes³uchañ nie mam kandydata do zwyciêstwa, .. (mo¿e trochê Sorita ?, Nehring zagra³ bardzo dobry II etap, ale jako ca³o¶æ? nie pokazuje smaczków, nie mam ciar, albo ³ez, a oto chyba w tym chodzi...  Chichot. .. Szkoda, ¿e nie doceniacie Osokinsa, to, ¿e komentatorzy, go nie lubi±, nie znaczy, ¿e nie zagra³ doskona³ego walca, - doskona³ego! a polonez w Jego wykonaniu by³ w³asnie ¶wietny, sale koncertowe ¶wiata!


Przerwa.


4.) Tomoharu Ushida, Japonia, fortepian Yamaha, .. najlepsze brzmienie Yamahy, zaraz po Koreance Joo-Yeon Ka. Gra równie dobrze jak w I etapie. W miarê zgrabny walc, dobra ballada (im dalej tym gorzej niestety). Barkarola po balladzie? Chyba nie przemy¶la³ tego. Wyci±ga g³osy, których zwykle nie s³yszymy. Mam niedosyt. Smith to perli¶ciej zagra³, i nie ma tego bogactwa barw jak u Sawady. Z³y pomys³ graæ barkarolê po balladzie. Polonez mocno ¶redni. Nie buduje kulminacji. Jako ca³o¶æ Jego gra jest wci±gaj±ca, nie da siê jej nie s³uchaæ. Poni¿ej oczekiwañ * (pod koniec wystêpu, w polonezie Yamaha pokaza³a ju¿ swój charakterek brzêczyszczykiewicza) 


5.) Andrzej Wierciñski, Polska,  Steinway nr 300, ³adna ballada , wariacje jak dla mnie nie by³o efektu Wooow!! by³ tylko ³o³, ¶liczny walczyk, polonez .. ale tak na powa¿nie to ¶wietny wystêp. mocne ** + 

6.)Yuchong Wu, Chiny, Steinway nr 300, niczego mi nie pokaza³, rozcz³onkowa³ poloneza - dos³ownie, kilka samodzielnych kawa³ków. Ju¿ mi siê nie chce Go dalej s³uchaæ, granie bez historii, niestety - poni¿ej oczekiwañ *

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 10, 2021, 15:53:52 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
fabura
U¿ytkownik
**
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 94


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #14 : Pa¼dziernik 10, 2021, 11:58:14 »

Czy kto¶ wie dlaczego Marcin Wieczorek wyst±pi na sam koniec 2 etapu?
Zapisane

Strony: [1] 2 3 ... 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

silverstar neder-live twistedgamers kalinowatyper black-for