Strona główna
Pomoc
Szukaj
Zaloguj się
Rejestracja
Witamy,
Gość
.
Zaloguj się
lub
zarejestruj
.
1 Godzina
1 Dzień
1 Tydzień
1 Miesiąc
Zawsze
Zaloguj się podając nazwę użytkownika, hasło i długość sesji
Aktualności
: Forum miÂłoÂśnikĂłw muzyki Fryderyka Chopina
Kurier Szafarski
>
DziaÂły forum
>
Chopin
>
XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
Strony: [
1
]
2
3
...
7
Do dołu
« poprzedni
następny »
Drukuj
Autor
Wątek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap (Przeczytany 12673 razy)
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
:
Październik 09, 2021, 10:55:18 »
Resetujemy emocje po I etapie,
zapi¹Ì pasy,
startujemy ..
..
Zapisane
TeresaGrob
Ekspert
Offline
Wiadomości: 2621
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #1 :
Październik 09, 2021, 11:00:20 »
Start byÂł niezÂły. Wiem, Âże walce Chopina nie sÂą do taĂąca, ale ja je jakoÂś zawsze w gÂłowie taĂączĂŞ a wykonanie Arsenia sprawiÂło, Âże dostaÂłam zadyszki.
Zapisane
http://www.franzschubert.pl/
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #2 :
Październik 09, 2021, 11:00:28 »
II etap, pierwszy dzieĂą przesÂłuchaĂą, sesja poranna
1.) Arsenii
Mun
Rosja, Yamaha - Muna sÂłyszaÂłem tylko w koĂącĂłwce, podobaÂł mi siĂŞ.
2.) Szymon
Nehring
Polska, Steinway 479, spĂłjny wystĂŞp, Âładna gestykulacja, byÂły omskniĂŞcia, powyÂżej oczekiwaĂą. ***
3.) Viet Trung
Nguyen
Polska / Wietnam Steinway 479, na tle Nehringa wydaje mi siĂŞ, Âże pokazuje mniejszy koloryt barw dÂźwiĂŞku fortepianu, a gra na tym samym. SÂłyszaÂłem "okrÂąglejsze" barkarole, koĂącĂłwka, duÂżo lepsza niÂż poczÂątek, fatalny walc (buta zgubiÂłem, a partnerka skrĂŞciÂła kostkĂŞ). Kwadratowy, bombiastyczny, nokturn - to jest nieudana randka. To, co byÂło wadÂą w nokturnie jest zaletÂą w polonezie - Âświetny. Dumny, potĂŞÂżny polonez (teÂż bombiastyczny). W trakcie (na poczÂątku) wystĂŞpu omskniĂŞcia. NiespĂłjny wystĂŞp. PoniÂżej oczekiwaĂą. *
Przerwa.
4.) Georgijs
Osokins
ÂŁotwa, Yamaha, pierwsze wejÂście w dÂźwiĂŞk, fantastyczne wraÂżenie. Tego czÂłowieka nie da siĂŞ sÂłuchaĂŚ na spokojnie, ja jestem caÂły czas podpiĂŞty do prÂądu teraz, ale w pozytywnym wydÂźwiĂŞku (nie kopie, .. pieÂści). .. jaki piĂŞkny walc!, "ale, co tempo narzuciÂł, to szok", wszyscy zadyszka, szkoda tych omskniĂŞĂŚ, akurat w walcu i pÂłynnie przechodzi w poloneza .. ale jedzie .. jestem bardzo na tak. Jak to podsumowaĂŚ?, (z Nehringiem przegrywa tylko zbyt silnym rysem osobowoÂści) On jest klasÂą sam dla siebie - made in Osokins. ** +
PS. Co za goœÌ!! On zbierze owacje we wszystkich salach koncertowych œwiata z tak¹ kulminacj¹, polonez prawie doskona³y, gdyby nie te bezsensowne "pa, pa, pam" nie w rytm,
doskonaÂły!
5.) Evren
Ozel
USA, Steinway 479, wejÂście - chyba nie to tempo, ale moÂże tylko mi siĂŞ zdaje, czujĂŞ siĂŞ jak na wyÂścigach. Mamy typowÂą etiudĂŞ z impromptu. Teraz polonez fis-moll, ja mam wraÂżenie, Âże On siĂŞ Âśpieszy na samolot. ÂŁadny, ale poÂśpiechem zgubiÂł dostojeĂąstwo. Evren gra, nie ma czarowania, jest granie. Nie ma wartoÂści dodanej. Dopiero w balladzie f-moll mnie zaciekawiÂł, nie potrafiÂłem siĂŞ od niej oderwaĂŚ.
ÂŚwietna ballada, Âświetna !!!
NierĂłwny wystĂŞp. PoniÂżej oczekiwaĂą. *
6.) Kamil
Pacholec
Polska, Steinway 479, Kamil ma w grze coœ takiego, ¿e czuje siê ten "chopinowski rytm" nie do pomylenia z innymi kompozytorami, Kamil ma to naturalnie. Co by nie gra³, czuje siê Chopina. Gra utwory, których ja tekstowo nie znam (np. impromptu Fis-dur op. 36). Nie wypowiem siê. Walce, jak dla mnie mog³yby byÌ lepsze (ale Ÿle nie jest), nie ma tego luzu. Drugi walc lepszy, luz z³apa³, ale ja nie jestem do koùca usatysfakcjonowany. Œliczny chora³ w scherzu b-moll (ta czêœÌ liryczna), piêkny dŸwiêk. Wystêp równy, ale (w moim odczuciu) nie dorówna³ Nehringowi i Osokinsowi. Zgodnie z oczekiwaniami. **
«
Ostatnia zmiana: Październik 09, 2021, 14:43:35 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
anelik
Ekspert
Offline
Wiadomości: 544
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #3 :
Październik 09, 2021, 12:36:39 »
Arseni - ch³opiec w rubaszionoczce - uj¹³ mnie radoœci¹ gry. Uœmiecha siê do klawiszy i ta radoœÌ siê udziela. Nie zachwyci³o mnie Andante Spianato. ŒpiewnoœÌ trochê zawiod³a. I Scherzo - kolêda gdzieœ siê pogubi³a. Ale ucieszy³o mnie Rondo a la Mazur - rzadko jest grane a przecie¿ œwietne. Wydaje mi siê, ¿e chyba dalej go nie obejrzymy.
Zdecydowanie najmniej lubiĂŞ fortepian Yamahy.
ZasÂłuchaÂłam siĂŞ w Poloneza fantazjĂŞ Szymka Nehringa. ZasÂłuchaÂłam siĂŞ... PiĂŞkne Impromtu. Ten recital zdecydowanie lepszy niÂż w I etapie.
Viet - "pogoniÂł" walca. JakieÂś drobne wpadki tekstowe. Bardziej podobaÂł mi siĂŞ w I etapie.
Zapisane
anelik
Ekspert
Offline
Wiadomości: 544
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #4 :
Październik 09, 2021, 15:07:51 »
Osokis - jestem na nie. Nie zrozumiaÂłam ani myÂśli, ktĂłra kierowaÂła nim przy wyborze kompozycji na dzisiejszy recital ani tego, co chciaÂł opowiedzieĂŚ. W ogĂłle nie wiem, czy chciaÂł coÂś opowiedzieĂŚ. ByÂły momenty, kiedy tÂłukÂł w klawisze jakby czemuÂś byÂł winne - moÂże na sali odbiĂłr byÂł inny.
Ozel - wydaje mi siĂŞ, Âże trochĂŞ lepiej niÂż w czĂŞÂści I. Poloneza chyba do koĂąca nie czuje. Za to nienajgorsze Impromptu.
Kamil Pacholec - podobaÂł mi siĂŞ dÂźwiĂŞk. Nie jestem pewna czy pomysÂł z trzema walcami byÂł dobry.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #5 :
Październik 09, 2021, 17:00:26 »
II etap, pierwszy dzieĂą przesÂłuchaĂą, sesja wieczorna.
prowadzÂąca : Marta WrzeÂśniewska.
(dojechaÂła nowa czÂłonkini jury?)
7.) Hao
Rao,
Chiny, Steinway 479, (bêdzie siê dzia³o) gorsza ballada, za to œwietny walc As-dur, œwietnie wyczuwa czas, (rytm walca idealny), Rao ca³y jest muzyk¹. S³abszy pocz¹tek barkaroli (nie czujê falowania, lewa jakby pod¹¿a³a za praw¹, zamiast nadawaÌ rytm), œrodek barkaroli taki, jak lubiê najbardziej. Zacz¹³ j¹ gorzej, ale ³adnie rozwin¹³ (dobra, kupuj¹ tê barkarolê, ale jeszcze du¿o jej brakuje do nirwany).
Rao caÂły jest muzykÂą i miejsca liryczne sÂą u Niego piĂŞkne. WstĂŞp do Andante spianato - cudowna chwilo, trwaj wiecznie! Polonez rozmiĂŞkczony, brakuje tego "postawienia" na raz. Wojska takim polonezem byÂś nie porwaÂł, bardziej na podwieczorek panien z dobrego domu. NierĂłwny wystĂŞp, ale masz **
8.) Sohgo
Sawada,
Japonia, Kawai, Andante i polonez - Rao chyba lepszy, ale nie byÂło Âźle, wpadka w walcu, obawiam siĂŞ gorszego wystĂŞpu niÂż w I etapie. Barkarola, wyciÂąga piĂŞkne barwy z tego utworu. Bardzo wiele szacunku i podziwu mam dla tego czÂłowieka. On Âświetnie sÂłyszy harmonie, wszystkie takie miejsca, to jest barwowa uczta dla mĂłzgu. To mi siĂŞ strasznie u niego podoba. Wiem, Âże go zrypiÂą fachowcy, ale mi siĂŞ strasznie podoba gra tego czÂłowieka. Pomimo pomyÂłek. Nie mam wzruszeĂą, mam ucztĂŞ. * (jednak ja chciaÂłbym Go sÂłyszeĂŚ w III)
9.) Aristo
Sham,
Hong Kong Chiny, fortepian Steinway nr 300 (czy widzieliÂście jego skarpetki?) Jest wszystko jak trzeba, ale ja nie znoszĂŞ takiego stylu gry. Przyspieszacz i zwalniacz (niektĂłrzy kierowcy majÂą taki styl jazdy samochodem, trzymajÂą siĂŞ na zderzaku i ciÂągle widaĂŚ ÂświatÂła stopu), Najlepsze ma koĂącĂłwki w tempie presto prestissimo nie wiadomo dlaczego (?) - np. scherzo i walc. Dla mnie to w III etapie moÂże Go nie byĂŚ. Andante spianato Âładne. Polonez zgrabny z duÂża wpadkÂą. Ocena *
(jestem pewien, Âże szeroko rozumianej krytyce, bĂŞdzie siĂŞ bardzo podobaÂł - .. na szczĂŞÂście Marcin Majchrowski II pr. PR - teÂż byÂł sceptyczny)
Przerwa.
10.) Miyu
Shindo,
Japonia, fortepian Steinway nr 479, podoba mi siê, delikatnie, kobieco, nie ma w tym ¿adnego efekciarstwa. Pytanie o wartoœÌ dodan¹? chyba, ¿e wartoœci¹ jest to opanowanie. Walc - to nie ta klasa, co Hao. Gra bardzo zachowawczo. W sumie niczego nie pokazuje "ponad". I etap i II etap to jest to samo granie, prawdopodobnie w III niczego nowego nie poka¿e, wiêc pytanie, czy powinna tam byÌ? Gra piêknie - wszystko w kanonie, z czasem to siê robi przyt³aczaj¹ce. Zgaszona barkarola z piêkn¹ czêœci¹ liryczn¹ . Ocena *
(Teresa, TwĂłj ulubieniec teraz
) - tak, to ten mniej trudny Steinway)
11.) Talon
Smith,
USA, fortepian Steinway nr 300 (uczeù Garricka Ohlssona) to co mi siê u Niego podoba, to selektywnoœÌ dŸwiêku, w barkaroli œwietny ten podk³ad lewej rêki, tu s³ychaÌ falowanie. Ja zawsze zwracam na to uwagê, to musi byÌ, bez tego nie ma barkaroli, nie ma gondoli, nie ma Wenecji. Piêkne wykonanie. Berceuse - piêknie opowiada, ³adny podk³ad lewej rêki. On gra dwiema rêkami. Kultura i dostojeùstwo w grze. Szkoda tych omskniêÌ w Andante spianato, doœÌ widoczne. Dwie rêce graj¹ wyraŸnie (nieczêste zjawisko). Gra czasem. Poloneza zawali³.
Ocena ** JeÂśli zabraknie Go w III etapie, to nie z powodu kreacji, tylko zbyt czĂŞstych, mocno sÂłyszalnych pomyÂłek w tekÂście.
12) Kyohei
Sorita,
Japonia, fortepian Steinway nr 479, juÂż wiem, Âże najlepszy walc dzisiaj to Hao Rao. Sorita nie podoÂłaÂł. JapoĂączyk wyraÂźnie serwuje rys indywidualny i to mi nie stroi z grÂą poprzednika. Rondo a la Mazur - mĂłj idaÂł to Wunder z KCH, Sorita jest daleki od mojego ideaÂłu w wykonaniu Ingolfa. Po prostu inaczej, lepiej? nie bĂŞdĂŞ obiektywny. Ooo! zaciekawiÂł mnie
Jego gry dobrze siĂŞ sÂłucha, nie wiem, czy gra wybitnie, ale na pewno chciaÂłbym posÂłuchaĂŚ sonaty Samuraja. Jest przygotowany do konkursu i dziĂŞki temu ma czas na kreowanie.
Na widowni ktoÂś "coÂś" upuszcza na podÂłogĂŞ (kilka razy) w lirycznej czĂŞÂści, jest tak skoncentrowany, Âże On tego nie sÂłyszy. Super, plus za to! Bardzo mi siĂŞ Pan Sorita podoba. Jego siĂŞ sÂłucha! jest narracja - ciekawa narracja. Ocena ** (nieaktualna)
(po przespaniu siĂŞ z Jego grÂą podwyÂższam Mu ocenĂŞ do ***)
«
Ostatnia zmiana: Październik 10, 2021, 10:26:34 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
fabura
UÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 94
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #6 :
Październik 09, 2021, 17:39:22 »
W sesji wieczornej usÂłyszymy BarkarolĂŞ aÂż 5 razy. Jestem za zakazem grania utworĂłw z pierwszego etapu w etapach kolejnych.
Zapisane
http://symfonika.pl/forum/index.php
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #7 :
Październik 09, 2021, 18:10:41 »
Cytat: fabura Październik 09, 2021, 17:39:22
W sesji wieczornej usÂłyszymy BarkarolĂŞ aÂż 5 razy. Jestem za zakazem grania utworĂłw z pierwszego etapu w etapach kolejnych.
na szczêœcie barkaroli da siê s³uchaÌ "w kó³ko"
Rao i Sawada, ten sam utwĂłr - a jakby dwa caÂłkiem inne !
«
Ostatnia zmiana: Październik 09, 2021, 18:21:38 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #8 :
Październik 09, 2021, 22:10:36 »
jeœli do III etapu przechodzi 20 uczestników, wiêc trzeba wybraÌ oko³o 5 uczestników przez dzieù i popatrzeÌ na listê jako ca³oœÌ na koniec (mog¹ byÌ mocniejsze i s³absze dni)
Subiektywne podsumowanie pierwszego dnia przesÂłuchaĂą II etapu:
III etap dla:
1.) Szymon Nehring
2.) Georgijs Osokins
3.) Hao Rao
4.) Kyohei Sorita
tylko czterech z dzisiaj.
Zapisane
Neferet
Nowy uÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 21
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #9 :
Październik 10, 2021, 01:22:53 »
Dlaczego nie podobaj¹ siê Wam walce Pacholca? Przecie¿ by³y bardzo taneczne, a jednoczeœnie zagrane piêknym dŸwiêkiem, z mistrzowskim rubatem. Nie tylko pusta wirtuozeria byle prêdzej i dalej, jak gra wiêkszoœÌ, ale by³o tam coœ wiêcej. DŸwiêk on ma naprawdê piêkny, bardzo chopinowski.
W ogĂłle tak jakoÂś siĂŞ mĂłwi o nim, Âże taki na wskroÂś chopinowski i takie wszystko chopinowskie u niego. A to wada? PrzecieÂż gra Chopina na Konkursie Chopinowskim.
Osokins na nie. Nie, nie i jeszcze raz nie! Polonez nie by³ genialny tylko œmieszny. Jakieœ podskoki w kisielu, a nie polonez. Nie negujê jego umiejêtnoœci pianistycznych ani talentu, jednak nie rozumie albo (co chyba bli¿sze prawdy) nawet nie próbuje go zrozumieÌ, bo nie o to mu chodzi. Nic siê nie zmieni³ przez te szeœÌ lat.
Polonez-fantazja Nehringa zupeÂłnie niezÂły jednak nadal nie wiem czy nadejdzie taki dzieĂą, Âże porwie mnie czymÂś ten pianista.
Zapisane
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomości: 529
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #10 :
Październik 10, 2021, 07:21:35 »
(screen z transmisji na kanale NIFC //Youtube)
Osokins gra na bardzo niskim "taborecie" (jeszcze niÂżej niÂż 6 lat temu), ale pytanie czy na wysokim poziomie?
Nauczyciel od razu powie, ¿e to b³¹d. Jakie jednak mog¹ byÌ zalety a jakie wady takiego u³o¿enia cia³a pianisty przy fortepianie?
Przynajmniej mi gra siĂŞ o wiele Âłatwiej, gdy siedzĂŞ wysoko lub bardzo wysoko.
Zgadujê, ¿e niska pozycja ramion skazuje pianistê na wydobywanie dŸwiêków przede wszystkim si³¹ palców a w mniejszoœci si³¹ ramion (przypomina mi to technikê Horovitza).
---
Na pewno Osokins oÂżywia ten koncert. Przy odgrywaniu utworĂłw nieco przesadnie eksponuje swĂłj styl czarowania dÂźwiĂŞkami. Kierunek dobry (w sensie ciekawy), ale czy to jeszcze Chopin? W wywiadzie zdradziÂł, Âże nie wzoruje siĂŞ na nikim. Moim zdaniem wysoko ceni pianistĂŞ Cypriena Katsarisa, jak podobnie zresztÂą E. Bozhanov w 2010 roku.
Osokins momentami gra doskonale, po czym robi coÂś prowokacyjnie nierozsÂądnego (?). Brzmi to tak, jakby zawÂłaszczaÂł Chopina.
Jeszcze raz podkreœlam, ¿e nie widzê niczego z³ego w stawianiu na oryginalnoœÌ, ale jak zwykle licz¹ siê proporcje, w przeciwnym razie us³yszymy karykaturê twórczoœci Chopina. Wa¿ne ¿eby nie przesadziÌ. Jeœli ka¿dy utwór, a w ka¿dym utworze wiêkszoœÌ fraz, wykonuje siê w tym samym prowokuj¹cym stylu, to zamys³ zaskoczenia s³uchacza dzie³em muzycznym przeradza siê w zaskoczeniem go osobowoœci¹ Osokinsa.
«
Ostatnia zmiana: Październik 10, 2021, 07:33:31 wysłane przez tuco82
»
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
tuco82
Ekspert
Offline
Wiadomości: 529
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #11 :
Październik 10, 2021, 07:44:22 »
Szymon Nehring fascynujÂąco zagraÂł fascynujÂące Impromptu op. 51. Ta, lub zbliÂżona do tej, interpretacja pojawiÂła siĂŞ podczas wystĂŞpu w ÂŻelazowej Woli latem tego roku. Na koncercie Nehring zaprezentowaÂł to dzieÂło jeszcze piĂŞkniej niÂż wĂłwczas, co tyczy siĂŞ zwÂłaszcza Âśrodkowej czĂŞÂści.
Polonez-fantazja w porzÂądku, ale nie rozumiem tego dzieÂła Chopina, jest takie chaotyczne.
Nehringowi najgorzej wypadÂł polonez op. 22., stwierdziÂłem to dopiero po przesÂłuchaniu caÂłoÂści w domu (na Âżywo sÂłyszaÂłem tylko samÂą koĂącĂłwkĂŞ, w dodatku z gÂłoÂśnikĂłw w samochodzie). Nie obyÂło siĂŞ tutaj bez wpadek tekstowo-technicznych.
Summa summarum naleÂży siĂŞ mu udziaÂł w nastĂŞpnym etapie, zwÂłaszcza Âże to byÂł zdecydowanie lepszy wystĂŞp niÂż w pierwszym stage'u.
Zapisane
"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w¹tpliwa autentycznoœÌ." - Albert Einstein
Bodek1
Ekspert
Offline
Wiadomości: 576
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #12 :
Październik 10, 2021, 09:35:18 »
Wg mnie najlepiej wczoraj gra³ Kamil Pacholec tak jak siê powinno graÌ Chopina z polotem, finezj¹, uczuciem bez wiêkszych b³êdów....potem Arsenii Mun który ods³oni³ Chopina w stylu brillant dla mnie perfekcyjnie. Dalej bym zaszeregowa³ recitale Szymona Nehringa i Evrena Ozela....Co do Osokinsa to przedstawi³ swoj¹ wersjê Chopina niezawsze zgodn¹ z zapisem i nawet mnie jego interpretacja zaczê³a mnie wci¹gaÌ i umieœci³bym go wy¿ej w swojej klasyfikacji gdyby nie skopana koùcówka Poloneza As ...pozostawi³ niesmak...
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
Offline
Wiadomości: 953
PaweÂł
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #13 :
Październik 10, 2021, 10:06:06 »
II etap, drugi dzieĂą przesÂłuchaĂą, sesja poranna.
prowadzÂąca : Monika
OrzeÂł
- najlepsza prowadzÂąca ever (Philippe Giusiano - jak Ona to powiedziaÂła ..bajka)
GrĂŞ oceniam juÂż w kontekÂście pytania, "czy ja chcĂŞ, by wÂłasnie ten konkretny pianista zwyciĂŞÂżyÂł w XVIII KCH ?, bo III etap konkursu, to juÂż za maÂło czasu. (Julianna Awdiejewa zwyciĂŞÂżyÂła nadzwyczajnie zagranÂą sonatÂą b-moll op. 35 w III etapie, wolĂŞ mieĂŚ caÂłoksztaÂłt pianisty) .. dlatego ocenĂŞ trzech gwiazdek *** zostawiam tylko dla tych, ktĂłrych zwyciĂŞstwo nie bĂŞdzie (subiektywnie dla mnie) bolesne.
1.) Szu-Yu
Su,
ChiĂąskie Tajpej (Tajwan), fortepian Steinway 479, na pewno nie gra walca lepiej od Kamila Pacholca, i na pewno lewa rĂŞka nie tak dobra jak u Talona Smitha (u Talona to byÂł aksamit), z trzech mazurkĂłw pierwszy mi siĂŞ podobaÂł, w balladzie zaciekawiÂła. Czy chciaÂłbym, by weszÂła do III etapu kosztem np. Kamila? .. ale to mocna zawodniczka (prawie wcale nie byÂło pomyÂłek). **
2.) Hayato
Sumino,
Japonia, fortepian Steinway nr 300, ..od pierwszych dÂźwiĂŞkĂłw mnie oÂżywiÂł. Rondo.. Âładne, bardzo przestrzenne, duÂżo powietrza i lekkoÂści w tym byÂło, caÂłkiem inne niÂż u Sority. Nie wiem jak to sÂłychaĂŚ live w sali koncertowej, ale w sÂłuchawkach ballada F -dur jest nie opowiedziana, tylko "przebĂŞbniona" i wywoÂłuje u mnie lĂŞk jak po bombardowaniu. Tempo walca jak u Osokinsa, ale nie ma tej zwiewnoÂści i lekkoÂści co u ÂŁotysza. .. to nie jest jak taniec, tylko drobienie kroczkami i czajenie siĂŞ kota przed oddanym skokiem. TrochĂŞ mnie zawodzi, z poczÂątku chciaÂłem lepiej oceniĂŚ ten wystĂŞp. Technik doskonaÂły. NaduÂżywa forte, a na dÂłuÂższej przestrzeni czasowej to przestaje byĂŚ przyjemne. Stanowczo nie chce Jego zwyciĂŞstwa w konkursie. Ocena - poniÂżej oczekiwaĂą * (ze wzglĂŞdu na poczucie dyskomfortu i ciÂągÂłego zagroÂżenia).
(to jest wra¿enie ze s³uchawek, inna jest odleg³oœÌ fortepianu do mikrofonów, a inna do œcian filharmonii, byÌ mo¿e na ¿ywo w sali to zabrzmia³o œwietnie, pianista ocenia natê¿enie dŸwiêku do wielkoœci sali, a nie do mikrofonów, mo¿e byÌ b³¹d w postrzeganiu)
3.) Yutong
Sun,
Chiny, fortepian Steinway nr 479, polonez mnie intryguje, chwilami jest niebiaĂąsko dobry, sam wstĂŞp do poloneza - ideaÂł. On teÂż gra forte i potrafi "przywaliĂŚ" a tu nie mam takich "negatywnych" odczuĂŚ jak u poprzednika. Tu forte z czegoÂś wynika, ma sens. W scherzu teÂż jest obok czasu (czy ktoÂś to na konkursie dobrze zagraÂł?
) Barwowo, bardzo Âładnie, Ocena **
Na tym etapie przes³uchaù nie mam kandydata do zwyciêstwa, .. (mo¿e trochê Sorita ?, Nehring zagra³ bardzo dobry II etap, ale jako ca³oœÌ? nie pokazuje smaczków, nie mam ciar, albo ³ez, a oto chyba w tym chodzi...
. .. Szkoda, Âże nie doceniacie Osokinsa, to, Âże komentatorzy, go nie lubiÂą, nie znaczy, Âże nie zagraÂł doskonaÂłego walca, - doskonaÂłego! a polonez w Jego wykonaniu byÂł wÂłasnie Âświetny, sale koncertowe Âświata!
Przerwa.
4.) Tomoharu
Ushida,
Japonia, fortepian Yamaha, .. najlepsze brzmienie Yamahy, zaraz po Koreance Joo-Yeon Ka. Gra równie dobrze jak w I etapie. W miarê zgrabny walc, dobra ballada (im dalej tym gorzej niestety). Barkarola po balladzie? Chyba nie przemyœla³ tego. Wyci¹ga g³osy, których zwykle nie s³yszymy. Mam niedosyt. Smith to perliœciej zagra³, i nie ma tego bogactwa barw jak u Sawady. Z³y pomys³ graÌ barkarolê po balladzie. Polonez mocno œredni. Nie buduje kulminacji. Jako ca³oœÌ Jego gra jest wci¹gaj¹ca, nie da siê jej nie s³uchaÌ. Poni¿ej oczekiwaù * (pod koniec wystêpu, w polonezie Yamaha pokaza³a ju¿ swój charakterek brzêczyszczykiewicza)
5.) Andrzej
WierciĂąski,
Polska, Steinway nr 300, Âładna ballada , wariacje jak dla mnie nie byÂło efektu Wooow!! byÂł tylko ÂłoÂł, Âśliczny walczyk, polonez .. ale tak na powaÂżnie to Âświetny wystĂŞp. mocne ** +
6.)Yuchong
Wu,
Chiny, Steinway nr 300, niczego mi nie pokazaÂł, rozczÂłonkowaÂł poloneza - dosÂłownie, kilka samodzielnych kawaÂłkĂłw. JuÂż mi siĂŞ nie chce Go dalej sÂłuchaĂŚ, granie bez historii, niestety - poniÂżej oczekiwaĂą *
«
Ostatnia zmiana: Październik 10, 2021, 15:53:52 wysłane przez Casablanka
»
Zapisane
fabura
UÂżytkownik
Offline
Wiadomości: 94
Odp: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap
«
Odpowiedz #14 :
Październik 10, 2021, 11:58:14 »
Czy ktoÂś wie dlaczego Marcin Wieczorek wystÂąpi na sam koniec 2 etapu?
Zapisane
http://symfonika.pl/forum/index.php
Strony: [
1
]
2
3
...
7
Do góry
Drukuj
« poprzedni
następny »
Skocz do:
Wybierz cel:
-----------------------------
DziaÂły forum
-----------------------------
=> Regulamin forum i ogÂłoszenia
=> Chopin
=> Muzyka
===> PÂłyty
===> ArtyÂści i ich muzyka
=> Wydarzenia
=> O wszystkim i o niczym
Ładowanie...
Polityka cookies
Darmowe Fora
|
Darmowe Forum
silverstar
thepunisher
paktprzyjazni
mini-land
kalinowatyper