Kurier Szafarski
 
Witamy, Go¶æ. Zaloguj siê lub zarejestruj.

Zaloguj siê podaj±c nazwê u¿ytkownika, has³o i d³ugo¶æ sesji
Aktualno¶ci: Forum mi³o¶ników muzyki Fryderyka Chopina
 
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do do³u
  Drukuj  
Autor W±tek: XVIII Konkurs im F. Chopina 2021 - II etap  (Przeczytany 11265 razy)
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #45 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:15:03 »

Polonez by³ wartki, pe³en majestatu, ale przede wszystkim dramatyczny, o wielkiej sile tragizmu. Najlepszy punkt programu, ale cudu nie dozna³em.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #46 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:27:37 »

W³a¶nie s³yszê ¿e pan Su³ek z Dwójki i pañstwo w TVP Kultura s± ze mn± wyj±tkowo zgodni...
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #47 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:33:00 »

W³a¶nie s³yszê ¿e pan Su³ek z Dwójki i pañstwo w TVP Kultura s± ze mn± wyj±tkowo zgodni...

to s³uchamy, dwóch ró¿nych "dwójek"

Su³ek jest z Tob± zgodny, a Majchrowski z Psikut± Go zgasili ...  Chichot

Mozart, s³uchasz nadal? i co teraz powiesz? To, co powiedzieli po odtworzeniu poloneza.

Mo¿emy zaklinaæ ¶wiat, ale ta m³oda dama jest "ponad" przeciêtno¶ci±.





« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2021, 21:37:04 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #48 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:36:21 »

Ale ja mowie przecie¿, ze pan Sulek w³a¶nie i pañstwo w TVP bardziej krytyczni, reszta Dwójkowiczy w opozycji.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 11, 2021, 21:41:50 wys³ane przez Mozart » Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #49 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:39:12 »

Co powiedzieli?

PS. S³uszna wcze¶niejsza uwaga Su³ka. Zupe³nie nie zauwa¿amy u Evy przej¶cia do innych tonacji, zmian harmonicznych. Tu widzê najwiêksz± s³abo¶æ - barwow± monochromatyczno¶æ.
Zapisane

Mozart
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3178

Patryk


Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #50 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:40:58 »

Oczywi¶cie, ze jest ponadprzeciêtna. Ju¿ nie wiem ile razy u¿y³em wobec niej okre¶lenia „genialna”.
Zapisane

Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #51 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:47:40 »

Co powiedzieli?

PS. S³uszna wcze¶niejsza uwaga Su³ka. Zupe³nie nie zauwa¿amy u Evy przej¶cia do innych tonacji, zmian harmonicznych. Tu widzê najwiêksz± s³abo¶æ - barwow± monochromatyczno¶æ.

i w³asnie w tym momencie obaj siê obruszyli, nie zgodzili siê z tym stwierdzeniem, powiedzieli mu, ¿e by³ w innej czasoprzestrzeni

...

 ja osobi¶cie wyj±tkowo dobrze to wys³ysza³em, i w³a¶nie w tym momencie dopisa³em, co my¶lê o Jej polonezie
(.."mysla³em, ¿e ju¿ nic nie napiszê..") 


Zapisane
anelik
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 544



Zobacz profil
« Odpowiedz #52 : Pa¼dziernik 11, 2021, 21:50:33 »

Martin faktycznie z potkniêciami, du¿o zahaczeñ. Nie zdo³a³am go jeszcze wys³uchaæ z etapu I, nie mam wiêc porównania. Scherzo chyba by³o najlepsze. Pozosta³e utwory niekoniecznie ¶wietne. Polonez momentami pot³uczony o klawisze.

Eva... Hm... ¦wietno¶æ techniczna - niew±tpliwie. Jeszcze raz podkre¶lê - niesamowita niezale¿no¶æ r±k - z czego wynikaj± du¿e mo¿liwo¶ci, je¶li chodzi o prowadzenie tematów, podawania ich z rêki do rêki, swoboda dynamiczna. Ale - przepraszam Wszystkich, których to dziewczê fascynuje - nie mia³am dreszczy, nie widzia³am kolorów. Eva musi siê jeszcze przejrzeæ w muzyce Chopina, odnale¼æ  tam jaki¶ fragment siebie i tym dopiero siê podzieliæ. To niew±tpliwie wielki talent. Pewnie zajdzie do fina³u, mo¿e nawet wygra ten konkurs, ale na "dreszcze" i gêsi± skórkê z emocji w trakcie jej recitali chyba jeszcze trochê poczekam.  W walcu a-moll czego¶ mi brakowa³o. To taki opajêczony koronkami melancholii walc, u Evy pajêczynki wypucowane do czysta.
Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #53 : Pa¼dziernik 11, 2021, 22:02:34 »

czas ucieka, a ogrom do zrobienia

subiektywne podsumowanie trzeciego dnia przes³uchañ  II etapu,

dalej zabieram:

1.) Michelle Candotti, W³ochy

2.) Kai-Min Chang, Chiñskie Tajpej (Tajwan)

3.) Alexander Gadjiev, W³ochy/S³owenia

4.) Eva Gevorgyan, Rosja/Armenia



Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #54 : Pa¼dziernik 11, 2021, 22:47:43 »

Widzê, ¿e gor±co siê zrobi³o wokó³ Evy A¿ bojê siê jej wys³uchaæ W pierwszym etapie mnie zafascynowa³a.

Póki co, z rado¶ci± s³ucham naszej starej znajomej Leonory; jestem oczarowana i liczê na fina³ Bardzo te¿ lubiê s³uchaæ pana Sority - jego chopinowska narracja wci±gnê³a mnie ju¿ podczas eliminacji
i nadal tak samo przyci±ga uwagê.
Zgadzam siê co do Vieta i "pogonionego" walca, ale jednak wci±¿ jego gra ma dla mnie wiele uroku.
Mam tu kilku faworytów, kilka te¿ osób, za które trzymam kciuki choæby ze wzglêdów lokalno-patriotycznych Chichot Arsienij zdoby³ niedawno I nagrodê na konkursie dla m³odych pianistów w naszej
szkole muzycznej w Bydgoszczy (;podobnie jak Awdiejewa w 2002 i Nehring w 2014 ). Przy okazji - drugi po Nehringu by³ wtedy Jakub Kuszlik (na pewno warto go pos³uchaæ!). A drugi po Awdiejewej - Blechacz. Stanowczo nasz bydgoski konkurs ma tendencje do wy³apywania obiecuj±cych chopinowskich talentów
Natomiast Kamil Pacholec studiuje u nas w Bydgoszczy, i z kolei zaj±³ II miejsce na naszym konkursie dla dojrza³ych ju¿ pianistów, im. Paderewskiego. Gra piêknego, emocjonalnego Chopina, pewnie trudno go nie doceniæ.
A Adam Ka³duñski (te¿ z naszej Akademii), tak ¶wietnie prezentuj±cy siê w I etapie, dosta³ na Paderewskim specjalne chopinowskie wyró¿nienie (a w zesz³ym roku by³ drugi w ogólnopolskim KCH).

No i jeszcze jest Hyuk Lee, który ten nasz konkurs Paderewskiego wygra³ w 2016 r. jako najm³odszy uczestnik w jego historii. I Marcin Wieczorek, który z trudem przebija³ siê do nas w pierwszym etapie poprzez szum samochodu, ale to, co siê przebija³o, by³o ciekawe I Andrzej Wierciñski. No i kilka osób jeszcze To ca³kiem chyba dobrze nie mieæ od pocz±tku jednego zdecydowanego faworyta, a ca³± pulê - o wiele wiêksza szansa na pozytywne emocje w finale, bo jednak zawsze który¶ z nich tam dotrze. I wci±¿ dochodz± nowe ciekawe osobowo¶ci, w miarê s³uchania - poziom jest naprawdê wysoki.

Mam du¿y problem ze s³uchaniem, bo jak na z³o¶æ bardzo du¿o pracy i zajêæ. Wyrywam te skrawki piêkna w przerwach, kiedy mogê, bo s³uchaæ nieuwa¿nie w tle wydaje siê bez sensu. Oczywi¶cie muszê pos³uchaæ Evy, Michelle, Gadjieva, innych jeszcze. A przy okazji - ogromnie siê cieszê, ¿e znowu siê spotkali¶my, choæby wirtualnie
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 19:12:31 wys³ane przez Aleksias » Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #55 : Pa¼dziernik 11, 2021, 23:30:33 »

Widzê, ¿e gor±co siê zrobi³o.. A przy okazji - ogromnie siê cieszê, ¿e znowu siê spotkali¶my, choæby wirtualnie

fajny wpis, 

ja teraz nadrabiam zaleg³o¶ci z urodzin cioci, no masakra z tym czasem, jak to ogarn±æ?
..a jutro ju¿ og³oszenie wyników II etapu,

..mia³em i¶æ na koncert jutro, ale chyba zrezygnujê, KCH jest dla mnie wa¿niejszy
Zapisane
Aleksias
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 3011


Asia


Zobacz profil
« Odpowiedz #56 : Pa¼dziernik 11, 2021, 23:39:35 »

Ja bardzo siê chcia³abym postaraæ o trochê wiêcej czasu, bo w³a¶nie bêdzie graæ kilku z tych, którym ju¿ kibicujê: Rano Ka³duñski, Choziajnow, wieczorem Kuszlik, Hyuk Lee i Wieczorek. Mo¿e siê uda.
A teraz mam nadziejê ukra¶æ trochê nocy na Gadjieva, Garciê i Gevorgiankê No nie ma lekko Chichot

BTW - Pawle, potwierdzam te "efekty specjalne" po covidzie. Ja niezale¿nie od kiepskiej kondycji, przez d³u¿szy czas mia³am te¿ problemy z zapamiêtywaniem. Zawsze by³am roztargniona, ale to ju¿ przechodzi³o szczyty Zapomina³am wiecznie i wszystkiego, mia³am chwile wahania przed kompletnie banalnych sprawach. Ale to siê zaczê³o potem poprawiaæ. Tak czy owak, grunt ¿e prze¿yli¶my Chichot I oby du¿o jeszcze KHC by³o przed nami

Zapisane
Casablanka
Moderator Globalny
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 953


Pawe³


Zobacz profil
« Odpowiedz #57 : Pa¼dziernik 12, 2021, 00:32:41 »

... I oby du¿o jeszcze KHC by³o przed nami

.. jak najwiêcej, i oby¶my s³uchu nie stracili  (wiesz, ¿e ja siê o to martwi³em? bo covid atakuje nerwy).

powoli zaczynam kompletowaæ listê pianistów do fina³u (a III etapu jeszcze nie by³o, i nie wszystkich s³ucha³em w II  Chichot)

Sorita, Alexewicz, Armellini, Gadjiev, Gevorgyan, Kobayashi, - to jest moja lista, zgodna z moim sumieniem (jeszcze 4 miejsca)

nie daje mi spokoju ..cdn

..nie daje mi spokoju Scherzo h-moll op. 20 w wykonaniu Wierciñskiego w I etapie, to by³a jedna z najpiêkniejszych chwil XVIII KCH jak dot±d. Ja o tym nie mogê zapomnieæ..

kurcze, i¶æ spaæ, czy s³uchaæ jeszcze Armellini dzisiaj? chyba pos³ucham, bo jutro siê nie wyrobiê.



« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 00:48:52 wys³ane przez Casablanka » Zapisane
tuco82
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 529



Zobacz profil WWW
« Odpowiedz #58 : Pa¼dziernik 12, 2021, 07:48:43 »

Andrzej Wierciñski w II etapie (nie s³ysza³em go w I etapie).

Ballada op. 52 wysz³a mu bardzo s³abo, ewentualnie bardzo bardzo bardzo przeciêtnie.
Deficyt sterowania natê¿eniem d¼wiêku pora¿a od pierwszych uderzeñ w klawiaturê (zaczyna siê tu¿ po preludialnym otwarciu C-dur).
Braki w tonowaniu barw± (to fortepian akustyczny a nie cyfrowy, ani te¿ ¿aden keyboard lub klawesyn). B³±d ten stara siê skorygowaæ, lecz nieudolnie - niektóre palce graj± wyra¼nie g³o¶niej od pozosta³ych. Daje siê we znaki niepewno¶æ, ale niepewno¶æ pianisty a nie niepewno¶æ jako wyraz budowanego klimatu dzie³a.
Jaka¶ taka smutna z pocz±tku ta ballada mimo do¶æ szybko zaordynowanego tempa, a powinna byæ tajemniczo-gro¼na, przynajmniej mi tak najlepiej smakuje.
Im trudniejsze technicznie fragmenty, tym gorzej siê tego s³ucha. Ostatecznie coda zagrana z szeregiem potkniêæ. Tragedia pianisty wykracza poza tragizm okazany w nutach.

Pana Wierciñskiego nie widzê w kolejnym etapie.

P.S. PRZESTAÑMNY W KOÑCU HO£DOWAÆ KOJARZENIU MUZYKI CHOPINA ZE SMUTKIEM.
« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 07:52:23 wys³ane przez tuco82 » Zapisane

"Problemem cytatów znalezionych w Internecie jest ich w±tpliwa autentyczno¶æ." - Albert Einstein
bartus
Ekspert
*****
Offline Offline

Wiadomo¶ci: 2896


Zobacz profil
« Odpowiedz #59 : Pa¼dziernik 12, 2021, 10:02:16 »

Andrzej Wierciñski w II etapie (nie s³ysza³em go w I etapie).

Ballada op. 52 wysz³a mu bardzo s³abo, ewentualnie bardzo bardzo bardzo przeciêtnie.
Deficyt sterowania natê¿eniem d¼wiêku pora¿a od pierwszych uderzeñ w klawiaturê (zaczyna siê tu¿ po preludialnym otwarciu C-dur).
Braki w tonowaniu barw± (to fortepian akustyczny a nie cyfrowy, ani te¿ ¿aden keyboard lub klawesyn). B³±d ten stara siê skorygowaæ, lecz nieudolnie - niektóre palce graj± wyra¼nie g³o¶niej od pozosta³ych. Daje siê we znaki niepewno¶æ, ale niepewno¶æ pianisty a nie niepewno¶æ jako wyraz budowanego klimatu dzie³a.
Jaka¶ taka smutna z pocz±tku ta ballada mimo do¶æ szybko zaordynowanego tempa, a powinna byæ tajemniczo-gro¼na, przynajmniej mi tak najlepiej smakuje.
Im trudniejsze technicznie fragmenty, tym gorzej siê tego s³ucha. Ostatecznie coda zagrana z szeregiem potkniêæ. Tragedia pianisty wykracza poza tragizm okazany w nutach.

Pana Wierciñskiego nie widzê w kolejnym etapie.
P.S. PRZESTAÑMNY W KOÑCU HO£DOWAÆ KOJARZENIU MUZYKI CHOPINA ZE SMUTKIEM.
------------------------------------------------------

Byc moze brak bagazu formalnego (przykucie do czarnych kropek jakimi sa nuty), wyostrzaja wyobraznie i podatnosc na szczegoly i szczegoliki. Czasami zaluje, ze znam nuty i jestem nimi obciazony i zahamowany w swobodzie myslenia o muzyce.
Jednym slowem tuco82 zazdroszcze ci, ze nie znasz nut.

Mimo wszystko absolutnie sie z toba nie zgadzam, co do Wiercinskiego. Raczej porazony zostalem poczatkie‪m twojej recenzji niz jego C-dur.
U Chopina, barw i odcieni nie trzeba robic. One sa juz zawarte w harmonii, tempie, dynamice. Bardzo podobaja mi sie u Wiercinskiego czas narracji, smaczne rubata i nie rozhisteryzowane i rozcheustane emocje mlodego gniewnego. Wielka sztuka jest utrzymanie jednolitej barwy.
Wiercinski jest niewatpliwie wybitnie utalentowanym muzykiem.... Final, nie final, to mnie nie rusza
Na zakonczenie jeszcze jedno. Muzyka Chopina nie jest smutna, lecz nostalgiczna. Smutek jest bez emocji, plaski. Rezygnacja, brak nadziei, pesymizm czyli DEPRESJA..... NOSTALGIA natomiast daje nadzieje i radosc, ze cos moze powrocic i ukoic nasze serce.

« Ostatnia zmiana: Pa¼dziernik 12, 2021, 10:04:53 wys³ane przez bartus » Zapisane
Strony: 1 2 3 [4] 5 6 7   Do góry
  Drukuj  
 
Skocz do:  

Polityka cookies
Darmowe Fora | Darmowe Forum

mini-land silverstar kalinowatyper thepunisher twistedgamers